צילום: אילה גיגוז'ינסקי

טיול לקובה, פנמה והקרנבל בטרינידד

טיולי תרבות וטבע

מסע גיאוגרפי ומוסיקלי באיים הקאריביים | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול לקובה, פנמה וטרינידד הוא מסע בין איים וחופים בים הקריבי, אל נבכי התרבות המקומית הצבעונית והייחודית, תולדה של עבדים אפריקנים וחוואים אירופאים. האיים הקריביים שוכנים באזור המשווני - נופים טרופיים ירוקים שופעי מים, עמקים חקלאיים פוריים בהם מגדלים בין השאר קנה סוכר וטבק, הרים גבוהים וחופי ים עם חול לבן, דקלי קוקוס, וים הלוחך אותם מכל עבר. נחזה בנופי האיים ובחיי היום יום בהם, נסקור את העבר, על היפה והקשה שבו, ונתחבר אל התרבות הייחודית של כל אי - התרבות הלטינית של קובה, הלטינית-צפון אמריקאית של פנמה, והקרנבל השחור-לבן-הודי של טרינידד. תושבי האיים הם בני תערובת שנוצקו מתוך כור היתוך של בעלי אחוזות לבנים, אינדיאנים ביבשת, ועבדים ושפחות אפריקנים, כל אי וסיפורו שלו. מתוך העבר הקשה של עבדות במטעי הסוכר, אחוזות הטבק  וחוות הבקר, צמחה תרבות עשירה המשלבת את המקורות האפריקנים והאירופאים, ואת אחרוני השבטים האינדיאנים אלו בצד אלו. המוסיקה הקריבית היא תולדה ישירה של עירוב התרבויות, וביטוי לתרבות העבר ומאוויי ההווה של תושבי האיים. הדאנסון הקובני עזר לעצב את הג'אז בתחילת המאה, הסון נפגש עם הג'אז הניו יורקי ליצירת הסלסה, וה"בואנה ויסטה סושייל קלאב" חידשו את העניין העולמי במוסיקה האפרו קובנית.

הקרנבל של טרינידד מבוסס על חגיגות אירופאיות שהתערבבו עם שמחת שחרור העבדים, ויצרו את אחד הקרנבלים האדירים בעולם, עם מקצבי הקליפסו המסורתי, הסוקה (ראשי התיבות ל- SOUL CALYPSO) המודרני, וצלילי הסטיל באן – חביות התופים שהפכו לתזמורות ענק מקפיצות ומרגשות.

.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א – הוואנה

טיסת בוקר דרך אירופה אל הוואנה בירת קובה. העברה והתארגנות במלון. לינה בהוואנה.

יום 2

הוואנה, בירת קובה

הוואנה, בירת קובה, היא עיר ידידותית המונה שני מיליון תושבים, בעלת עבר קולוניאלי מפואר המתבטא בכיכרות וברחובות של העיר העתיקה. בנייניה הקולוניאליים המרשימים, הנשמרים היטב ומתחדשים בחסות בתמיכת אונסקו הם נכס תרבותי לאנושות. ההווה מתבטא בשכונות החדשות ובעיר המודרנית, שלה פן קוסמופוליטי, לצד הרום,  הסיגריה והסלסה – ממאפייני העבר הקרוב.

נתחיל בכיכר המהפכה, נמשיך לביקור במבצר "אל מורו"  נשוטט ברחובות ונתרשם מן העבר וההווה הניבטים מן הבתים והאנשים בכל פינה. נטייל בפלאזה דה ארמס וכיכר הקתדרל וברחובות הציוריים היוצאים מהן. נלמד את ההיסטוריה המדהימה של העבר הקולוניאלי כמו גם את חצי היובל האחרון בקובה, נצא לסיור במכוניות אמריקאיות ישנות ניסע לאורך טיילת המאלקון הפונה לעבר גלי הים המתנפצים אליה, ונכיר את הרובע החדש של הוואנה. בערב נצא למועדון יחד עם הקובנים והקובניות שבאים למועדון לרקוד סלסה לינה בהוואנה.

יום 3

פינאר דל ריו – מחוז מגדלי הטבק

נצא בנסיעה אל מערב קובה, אל האזור של מגדלי הטבק במחוז פינאר דל ריו. נבקר בעמק וינאלס, בו נפרשים שדות טבק בין כפרים קולוניאליים והרי גיר מרשימים ("מוגוטס"). נבקר בשדות הטבק, בבתי הייבוש ("טבקרוס") ובבתי החרושת לליפוף הסיגרים. נשוט במערת הנטיפים בתוך גבעות המוגוטס, נביט אל ציור קיר גדול של חיות פרהיסטוריות, וניהנה ממראות ההרים במקום. אחר הצהריים נשוב להוואנה. לינה בהוואנה.

יום 4

בדרך מפרץ החזירים לטרינידד

בבוקר נצא בנסיעה למרגלות הרי סיארה אסקמבריי אל עיר הנמל היפה סיאנפואגוס, נסייר בה ונבקר בארמון מרשים הצופה אל המפרץ. נעבור דרך איזור הביצות ונמשיך בנסיעה אל "מפרץ החזירים", שם ניסו גולים קובנים בחסות הסי.איי.איי לפלוש לקובה ולדכא את המהפיכה. נשב לארוחת צהריים בפינת חמד ביער לצד בריכת מים מלוחים וצלולים שנוכל לשחות בה. נמשיך בנסיעה ולקראת ערב נגיע אל העיר טרינידד, אשר נוסדה בשנת 1514 על ידי מתיישבים ספרדים והוכרזה כאתר מורשת עולמית. לינה בבתים של מקומיים בטרינידד (cassas particulares).

יום 5

העיירה הצבעונית טרינידד

עמקי החוף וההרים באזור טרינידד היו מרכז תעשיית הסוכר של קובה במאות השנים האחרונות. כתוצאה מכך בעמקים הציוריים שסביב העיירה נמצאים שרידי אחוזות ענק מפוארות, ולצדן מבני המגורים של העבדים השחורים. בטרינידד, שהיא אולי העיר היפה ביותר בקובה, יש מספר רב של בתי מידות קולוניאליים, סמטאות מרוצפות ובתים צבעוניים. נוכל לטפס אל מגדל הפעמון הענק שצלצל בעבר הלא רחוק (עד סוף המאה ה- 19), כדי להזעיק את העבדים לעבודת הפרך בשדות נטייל בסמטאות טרינידד, עיירה נעימה לבלות בה במסע אל העבר המפואר, גן עדן לאוהבי ארכיטקטורה ומקום נפלא להתמזג עם המקומיים בבתיהם, לבקר במוזיאון הרומנטי, ולהיכנס אל המנזר העתיק שממגדל הפעמונים שלו נשקף מבט נפלא אל העיירה הציורית, והוא משמש היום כמוזיאון המאבק. טרינידד היא בדיוק המקום לשמוע מוסיקת סלסה מודרנית וללגום משקה אלכוהולי טוב בבאר קנצ'נצ'רה. לעת ערב נצא אל מועדוני הסון והסלסה המסורתיים, ליהנות מהמוזיקה הטובה, המשקאות העממיים והריקודים. לינה בבתים של מקומיים בטרינידד (cassas particulares).

יום 6

דרך סנטה קלרה אל הוואנה

ניסע בחזרה להוואנה ובדרך נבקר בעיר סנטה קלרה, אחת הערים הגדולות ביותר בקובה הממוקמת במערב המדינה. סנטה קלרה בעלת ערך חשוב במהפכה הקובנית והיא הייתה לאחד מסמליה הגדולים והחשובים של המהפכה הקובנית של שנות השישים במאה העשרים. היא הפכה במרוצת השנים למוקד עניין עבור כל מעריצי המהפכן צ`ה גווארה שנקבר בעיר וקיים בה את אחד מהקרבות המפורסמים והידועים ביותר שלו. נסייר ברחובות העיר, בכיכר המרכזית וברחובות הסמוכים לה במונומנט ובמוזיאון צ'ה גווארה  ומשם נחזור בחזרה להוואנה. לינה בהוואנה.

יום 7

פנמה סיטי- העיר והתעלה

מוקדם בבוקר ניסע לשדה התעופה בהוואנה ונעלה על טיסה לפנמה סיטי- בירת פנמה. פנמה סיטי שוכנת לצד מפרץ ימי, וניכרים בה גורדי שחקים גבוהים מודרניים של אזור פאיטייה בצד סאן פליפה, רובע קולוניאלי דהוי ומתקלף, עם עבר עשיר ומפואר עם כיכרות מהודרות, מזרקות אלגנטיות ומרפסות יפות נצא לסיור בחורבות פנמה הישנה, והעיר הקולוניאלית קסקו ויאחו. לאחר מכן נמשיך לתצפית על תעלת פנמה, אחד מהפלאים ההנדסיים הגדולים בעולם. נבקר בסכרי מירפלורס על פני תעלת פנמה הידועה. אותם סכרים מתמלאים ומתרוקנים במים חליפות, על מנת להעביר את האניות במפלסים שונים על פני התעלה. התעלה שנבנתה במשך עשרות שנים בידי מאות אלפי פועלים שעשרות אלפים מהם מתו במהלך מגיפה שפשטה בעת הבנייה. זוהי תעלה שמקשרת בין שני אוקיינוסים, בין האוקיינוס השקט ובין האטלנטי וחותכת את כל פנמה. נסיים את הסיור בארוחת ערב טובה. לינה בפנמה סיטי.

יום 8

ארכיפלג האיים הטרופיים סאן בלאס

ניסע בג'יפים לסאן בלאס, קבוצת איים שהיא ביתם של אינדיאנים משבטי קונה, המנהלים בה אורח חיים אוטונומי. נצא לשיט בסירות ונבקר בקהילה אינדיאנית, נתור את השוניות היפות, נשחה בים הקאריבי וניהנה מאי קאריבי קסום עם חולות לבנים, דקלי קוקוס וערסלים תלויים. בתום הביקור נחזור לפנמה סיטי לארוחת ערב ולינה.

ימים 9-13

חגיגות הקרנבל בטרינידד

נטוס מהוואנה אל פורט אוף ספיין (דרך פנמה), בירת האי טרינידד השוכן מול חופי ונצואלה. כאן נשתתף בימי חגיגות הקרנבל העליז והצבעוני ביותר בעולם. נתמקם במלון, ונצא להתפרק בחגיגות הקרנבל בין תחפושות צבעוניות, לבחור את מלך ומלכת הקרנבל, להקשיב ללהקות תופי החביות "סטיל באן" (פטנט מקומי), לרקוד לצלילי מוסיקת קאליפסו וסוקה הנשמעת מפי להקות מקומיות על גבי משאיות ענקיות, לצפות בתהלוכות הענק הצבעוניות ולהתערבב בתוכן, ובעיקר ליהנות מהאווירה, מהריקודים ומהשמחה הבלתי נדלים הנמשכים יום ולילה במשך ימי הקרנבל.

יום 9

חגיגות הקרנבל בטרינידד

נמשיך את סיורנו בפנמה בהתאם לשעת הטיסה מפנמה אל פורט אוף ספיין. לאחר הנחיתה העברה משדה התעופה למלון.

 

יום 10

חגיגות הקרנבל בטרינידד

צפיה בקרנבל הילדים, סיור בעיר פורט אוף ספיין, שבעת המופלאים, מבצר ג'ורג' וסיור באתרים הודים בסביבות העיר. לעת ערב נצא לצפות בהופעה המרהיבה Panorama finals תחרות להקות סטיל באן (להקות תופי הפח המקומיות) באירוע הקרנבל השנתי.

יום 11

חגיגות הקרנבל בטרינידד

נצא לסייר בצפון האי טרינידד עם אוטובוס. הצפון ההררי ידוע בנופו המרהיב, נוף הרים ויערות וחופים מקסימים. בילוי במקום במשך היום, כולל ארוחת צהריים ופנאי בחוף הים. אחר הצהריים נשוב לפורט אוף ספיין. בערב נצא לבמות למופע Dimanche Gras – תחרות זמרי הקליפסו ותחפושות מלך ומלכת הקרנבל.

יום 12

חגיגות הקרנבל בטרינידד

בהמשך למופע, בלילה בין יום ראשון לשני נחזה בחוויה הפרועה והבלתי נשכחת של טקס הז'ובה – פתיחת הקרנבל העממית והפרועה ברחובות פורט אוף ספיין הנמשכת עד אור הבוקר. בבוקר השתתפות באירועי הרחוב או לינה ומנוחה. אחר הצהריים יציאה לסיור אל שמורת הציפורים קארוני, שייט בתעלות השמורה וצפייה בלהקות המגלנים הארגמניים המגיעות מוונצואלה ללינה על העצים באיי האגם, וצובעות אותו באדום.

יום 13

חגיגות הקרנבל בטרינידד

היום המרכזי של הקרנבל. מצעד להקות המוסיקה, מועדוני הריקודים, תחפושות ורקדנים. נקבל מקומות ישיבה בבימה המרכזית בקווין סוואנה פארק, ונוכל גם לצאת ולשוטט ברחובות ולהשתלב בין חוגגי הקרנבל. הקרנבל נמשך עד שעות הערב המאוחרות.

ימים 14-15

הנסיעה הביתה

נטוס חזרה לפנמה סיטי וניסע לביקור בקהילה האינדיאנית אמברה  ונמשיך לשייט באגם גטון לאי הקופים שנמצא בפארק הלאומי של פנמה- park summit לאחר הסיור ניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסת ערב לאירופה, בה ננחת למחרת בבוקר, נמשיך בטיסה לתל אביב בה בשעות הערב המאוחרות של היום ה- 15 לטיול.

  • גודל קבוצה עד 20 מטיילים בלבד!
  • ויזה לקובה כלולה במחיר הטיול
  • בקובה חצי פנסיון (ארוחת בוקר+ ערב) + 2 ארוחות צהריים נוספות, בפנמה חצי פנסיון (ארוחת בוקר+ צהריים/ערב) ובטרינידד ארוחות בוקר + ארוחת צהריים אחת.
  • כולל יום סיור+ שייט לאיי סאן בלאס , ביתם של הקהילה האוטונומית – שבט קונה יאלה והכרות עם תרבות מיוחדת זאת
  • טיסות בינלאומיות עם קונקשנים קצרים ונוחים
  • בטרינידד טובגו- לינה במלון הילטון – במיקום מרכזי!
  • בטרינידד טובגו השתתפות באירועי הקרנבל וכרטיסים למופעים השונים (תחרות להקות סטיל באן -להקות תופי הפח המקומיות, תחרות זמרי הקליפסו ,תחפושות מלך ומלכת הקרנבל ,טקס הז'ובה, ועוד..)
  • מסלול מקיף ויצירתי המשלב בין התרבות הלטינית של קובה, הלטינית-צפון אמריקאית של פנמה, והקרנבל השחור-לבן-הודי של טרינידד.
  • סיור במכוניות משנות ה-50 בהוואנה וכניסה למועדון

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 1990 $

הערה חשובה לגבי הטיול לקרנבל בטרינידד:
המלונות בתקופת הקרנבל בטרינידד דורשים התחייבות כספית על מנת לשריין בהם חדרים. החדרים נתפסים במהרה ולכן לא תתאפשר הרשמה לטיול לאחר התאריך ה-14.9.19



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

ויזה לקובה.
לינה: בקובה לינה במלונות מעולים או מהטובים בנמצא , בטרינידד קובה לינה בcasas" particulares"
כלכלה: בקובה חצי פנסיון (ארוחת בוקר+ ערב) + 2 ארוחות צהריים נוספות, בפנמה חצי פנסיון (ארוחת בוקר+ צהריים/ערב) ובטרינידד ארוחות בוקר + ארוחת צהריים אחת.
תחבורה: טיסות פנים, רכב תיירות ממוזג לפי מספר המטיילים, שיט לפי התוכנית.
דמי כניסה לאתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
מיסי נמל ודלק בטיסות בינלאומיות.
דמי רישום וטיפול.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות בעלות אופי אישי.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
מסי נמל מקומיים שאינם נקובים בכרטיס ומשולמים בחו"ל (מס יציאה מקובה כ-32$, מס יציאה מפנמה כ- 20$) כניסה למועדונים בקובה (הסכומים נעים בין דולרים בודדים ל-30$).

לתשומת ליבכם

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מדינות אמריקה הלטינית עדיין לא מפותחות דיין במתן שירותי תיירות. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי בשעות טיסות הפנים ומועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים במסלול, לטובת ורווחת הנוסעים.
מפגש הכנה עם המדריך יערך כשבועיים לפני היציאה לטיול.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים.
טיסות הפנים עלולות להשתנות בהתראות קצרות. שינויים אלו יכולים לגרום לשינויים במסלול הטיול, בסדר הביקורים, ויתור על אתרים, או קיצור בזמנים של סיורים. חברת אקו תעשה ככל שביכולתה על מנת לבקר בכל המקומות המוזכרים במסלול ,אולם לא תוכל לשאת באחריות לתקלות שייווצרו עקב שינויי טיסות.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

טרינידד – קרנבל בקצב הפחים

מק – שיין, נציג הממסד השמרני של האי טרינידד, בתקופת השלטון הבריטי במאה ה-19, הכריז בחמת זעם […]

קובה – Cuba mi amor

הכתבה הזו נולדה בעקבות טיול בקובה. שלושה שבועות נסעתי לאורך האי הטרופי המיוחד הזה, מתנייעת בכלי תחבורה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לקובה, פנמה והקרנבל בטרינידד

טיולי תרבות וטבע

מסע גיאוגרפי ומוסיקלי באיים הקאריביים | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו