טיול עצמאי לקירגיזסטן

| 10 ימים

טיול לקירגיזסטן הוא טיול אל ארצם של רועים ונוודים. קירגיזסטן היא מדינה הררית במרכז אסיה המתפרשת על פני "הרי השמיים", רכס הטיאן שן, ארץ של הרים עצומים שראשיהם קרח, ובה אגמים ונהרות זכים. בנופיה הכבירים עברו נוסעים, סוחרים ואנשי צבא שהלכו בדרך המשי. טיול לקירגיזסטן משלים תמונה מרתקת ויפה של נופי קרחונים והרים, ושל נוודים ואנשי קבע. תושביה הקירגיזים הם רועים נוודים ממוצא טורקי-מונגולי, רבים מהם לבושים בתלבושות מסורתיות וכובעי לבד לבנים, חיים בקיץ ביורטות, האהלים המסורתיים, ומתכנסים בחורף אל בתי הבוץ שלהם ביישובי הקבע.

מסלול הטיול

יום 1

הגעה לדרך המשי: ת"א - בישקק

טיסה מת"א דרך יעד ביניים אל בישקק, בירת קירגיזסטן. הגעה בשעות הבוקר המוקדמות של יום 2.

יום 2

בישקק ושמורת אלה ארצ'ה

טיול לקירגיזסטן מתחיל הגעה בשעות הבוקר המוקדמות לבישקק הרגועה והעברה אל המלון. לאחר מנוחה קצרה וארוחת בוקר במלון נצא אל שמורת הטבע אלה-ארצ`ה, לטיול רגלי בקניון שמעליו כיפת השלג של ההרים, בתוך נוף מרהיב של צמחיה וטבע מקומי. את ארוחת הצהריים נעשה בפיקניק בלב השמורה. חזרה ללינה וארוחת ערב בבישקק.

יום 3

דרך בורנה אל אגם איסיקול וצ'ולפן אתא

נסיעה מבישקק אל אתר בורנה, בירת שבטי הטורקים השחורים – הקארחנידים, שריד לתרבות הנוודים ההרריים. המשך נסיעה אל אגם איסיקול, , אגם אלפיני ענק אשר נחשב ליעד נופש אקזוטי בתקופה הסובייטית בלב הרי הטיאן שאן.  נצא לטיול הליכה לעמק צ'ון אק סו, אחד העמקים האלפינים היפים באיזור. בהמשך נסע אל צ'ולפון אטא בצדו הצפוני של האגם. לינה באתר נופש מקומי ליד אגם איסיקול.

יום 4

צ'ולפאן אטא - ג'אטי אוגוז - קראקול

נסיעת בוקר מוקדמת אל ג'אטי אוגוז, קניון "שבעת השוורים" בקירגיזית, דרך העיר קראקול. נטייל בנופי הקניון המשלבים יערות אלפיניים יחד עם תצורות סלע צבעוניות וייחודיות. בקניון נידח זה נתוודע לאורח החיים הנוודי של הקירגיזים, ונבקר את המקומיים ביורטות הקיץ שלהם. במידת האפשר נבקר בשוק בקר מקומי ונצפה בציד בעזרת עיטים לפי מסורת נומאדית ארוכת השנים. בשעות אחר הצהרים נטייל בין כרי הדשא האלפיניים באיזור. לקראת ערב נשוב לקראקול לארוחת ערב ולינה.

יום 5

קראקול- רכס טרסקי אלה-טו – קראקול

לאחר ארוחת הבוקר נטייל בעיר קראקול, הממוקמת לרגלי הפסגות האדירות של הטיאן שאן. נבקר במסגד דונגאן אשר נבנה בסגנון ארכיטקטוני סיני ובכנסיה האורתודוכסית מהמאה ה – 19 אשר בנויה כולה מעץ. לאחר מכן נמשיך  אל רכס טרסקי אלה-טו, דרך נהר אקסו ומעבר ההרים צ'ון אסו, כשנופיה הבתוליים של קירגיזסטאן ימשיכו ללוות את דרכנו. ארוחת ערב ולינה בקרקול.

יום 6

דרום אגם איסיקול

לאחר ארוחת הבוקר נצא לאגף העיקוף של אגם איסיקול מדרום, תוך מעבר של הרכס המרכזי של הרי הטיאן שאן וחציית נהרות הזורמים מההרים אל האגם. בדרך נעצור כדי לראות את הצמחיה הייחודית באזור זה ונצא לטיולים רגליים בעמקים. בערב נאכל ארוחת ערב ונלון בעיירה בכפר הציורי טמגה, המוקף עצי תפוח ואגס, ובו חיים רוסים וקירגיזים בהרמוניה.

ימים 7-8

דרך המשי ועמק צ'ון קמין

ביומיים אלה נאגף מדרום את אגם איסיקול ונגיע אל מרכז קירגיזסטן. ביום הראשון נבקר בעיירה קוצ'קור, או קוצ'קורקה בפי המקומיים, השוכנת על דרך המלך בדרך למעבר טורוגארט המפריד בין קירגיזסטן לסין. נבקר בשמורת אורטו טוקוי ונתרשם מהצמחייה באזור. ביום השני נטייל בגבעות של עמק צ'ון קמין אשר באפיקו זורם אחד הנהרות הגדולים בקירגיזסטן. ביום הראשון נחווה את מסורת האירוח הקירגיזית בלינה בבתי משפחות מקומיות בקוצ'קור, וביום השני נלון בעיירת הדייגים האותנטית בליקצ'י.

יום 9

בישקק

נגיע לבישקק ונצא לסיור עירוני. בישקק היא עיר רוסית לשעבר השוכנת לרגלי הרי הטיאן שן, ההרים השמימיים. חילופי התרבויות במקום יצרו פארקים גדולים וירוקים, מונומנטים ובתי תרבות מרשימים, ובצד זה שווקים מקומיים מסורתיים. מבין כל בירות מרכז אסיה, בישקק נחשבת לרגועה ולירוקה מכולן. נבקר באנדרטת מאנאס לזכרו של גיבור העם הקירגיזי, בכיכר אלה-טו, בבניין הפרלמנט, באנדרטת העצמאות ובשוק אוש, השוק הגדול והססגוני ביותר בעיר. בערב נערוך מסיבת סיום עם הופעת פולקלור קירגיזית מקומית. לינה בבישקק.

יום 10

טיסה חזרה לארץ בשעות הבוקר המוקדמות

טיסה חזרה לארץ בשעות הבוקר המוקדמות.  

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

סין – חואה שאן

חואה שאן – המקום בו מצוקים, קיסרים ופרחים נפגשים הדפיקות החזקות על הדלת מתערבבות בחלום, אבל לא […]

נשות ג'גו בדרום קוריאה

האי ג'ג'ו שבקוריאה הדרומית התפרסם לאחרונה כאחד מפלאי טבע של העולם המודרני. פנינת נוף הממוקמת בים הסיני […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לקירגיזסטן

| 10 ימים