צילום: אלי פינרוב

טיול עצמאי לדרום-מזרח סין

| 17 יום

טיול ייחודי מסוגו אל דרום מזרח סין, אל אזורים המוכרים ליודעי דבר כמקומות היפים ביותר בסין. הטיול מיועד בעיקר לאלו הנשבו בקסמה של סין ומעוניינים להגיע אל המקומות המיוחדים ביותר שלה, או לאלו המגיעים לראשונה אבל לא מעוניינים לטייל בעקבות העדר. הטיול מתמקד בשתיים מהפרובינציות הפחות תיירותיות אך היותר מיוחדות של סין: חבל פוג'יאן (Fujian) וחבל חונאן (Hunan). חבל פוג'יאן, אשר חולש על מיצרי טאיוואן, הוא חבל ציורי המשלב בין ערי חוף מודרניות ומשגשגות לבין אזור הררי יפהפה, מלא שמורות טבע, ושבט אחד עתיק אשר ממשיך לשמר תרבות ודרך חיים נדירה. רבים מכירים את חבל חונאן כמקום הולדתו של היו"ר האגדי מאו זה דונג, אבל הנופים הדרמטיים של המחוז הם גורם המשיכה העיקרי של מטיילים אליו. רכסי הרים מאסיביים ומבודדים וצוקי קארסט משוננים מכסים יותר מ80% משטח החבל. המטבח החונאנזי גם הוא מפורסם בכל רחבי סין ובפזורה הסינית בעולם כמטבח העשיר ביותר במדינה. בחבל חונאן נמצאות שתי שמורות הטבע היפות ביותר בסין: שמורת ג'אנג ג'יה ג'יה (Zhang Jia Jie) ושמורת טיאן מן (Tian Men).

מסלול הטיול

ימים 1-2

מתל אביב לשנגחאי (Shanghai)

נצא מתל אביב בטיסה אל שנגחאי, בה ננחת בשעות ביום 2. נצא לארוחת ערב וסיור קצר בעיר, המכונה "פריז" של המזרח.
לינה בשנגחאי.

יום 3

שנגחאי - עיר המסחר שעל גדות הנהר

שאנגחאי, העיר המייצגת יותר מכל את התמורות החלות בסין החדשה. גורדי שחקים צצים בה חדשות לבקרים, מרכזי הסחר שלה משפיעים על הכלכלה העולמית, והייצוא ממרכזי הייצור של דרום סין משפיע על הרגלי הצריכה של העולם המערבי. נעלה לתצפית ממגדל שאנגחאי, אחד הגבוהים בעולם, נמשיך אל מוזיאון שנגחאי, נסייר לאורך הבונד, הטיילת המפורסמת של שנגחאי ונבקר גם במדרחוב נאנג'ינג. נאכל ארוחת ערב מוקדמת ונצא אל שדה התעופה לטיסה אל שמורת וו אי שאן.
לינה במלון בשמורה.

ימים 4-5

שמורת וו אי שאן (Wu Yi Shan)

שמורת וו אי שאן, בצפון חבל פוג'יאן, היא הלהיט החדש של הטיילים הסינים. נטייל יומיים בכל האטרקציות ונקודות החן בשמורה. נצא בין היתר לשיט רפסודות בנהר תשעת הפיתולים, נבקר בהר הנמר השואג, במערת הענן ובפסגת ההר השמיימי, אשר ממנו נשקף נוף פנורמי על השמורה ופיתולי הנהר. ביום הראשון לינה בשמורת וו אי שאן, ביום השני אחר הצהריים נטוס לשיאמן.
לינה בעיר שיאמן.

ימים 6-7

ממלכת בנייני האדמה של שבט ההאקה

חבל פוג'יאן הוא ביתה של ממלכת בנייני האדמה של שבטי ההאקה, אחד מפלאי תבל שבעולם אין עוד כמותו. בנייני האדמה, או "טו-לואו" בסינית, הם מבני ענק מעוגלים ומרובעים בני מאות שנים, אשר משמשים כמבצר קהילתי של שבטי ההאקה, קבוצה אתנית נוודית שמקורה בדרום מזרח אסיה. עקב גודלם העצום, צורתם הייחודית ומיקומם המוסתר, חשד בעבר ה- CIAכי מדובר באתרים לאחסון ושיגור טילים. נצא להליכות קלות בטבע באיזור ונבקר במבנים השיתופיים המכילים מאות אנשים כל אחד ובנויים לפי תורת הפנג שוואי הסינית המסורתית, ותוך כדי מפגש עם בני השבט נלמד על צורת חיים שלא קיימת בשום מקום אחר. בלילה הראשון לינה במלון כפרי עם מעיינות חמים בכפר יונג דינג.
בלילה השני חזרה לשיאמן ללינה.

יום 8

אי הפסנתרים (Gulanyu)

במרחק שיט של 10 דקות משיאמן נמצא סימן ההיכר של העיר, אי הפסנתרים, שמהווה קלידוסקופ ארכיטקטוני של יותר מאלף וילות קולוניאליות ואחוזות מרשימות השוכנות לצד עצי באניאן עתיקים. אי הפסנתרים היה מעוז מעצמות המערב החל מהמאה ה-19 עמוק לתוך המאה ה-20 ודרכו נלמד על מלחמות האופיום ועל הגעת הקולוניאליזם המערבי לסין. נבקר בין היתר בסלע אור השמש, בהיכל הזכרון לשודד הים הנודע קושינגה ובמוזיאון הפסנתרים היחיד בסין.
חזרה לארוחת ערב ולינה בשיאמן

יום 9

שיאמן (Xiamen) – הפנינה של סין המזרחית

העיר המפורסמת בחבל פוג'יאן, שיאמן (Xiamen), היא עיר נמל חשובה עוד מתקופת דרך המשי הימית, אשר מפרצה העמוק הפך אותה אטרקטיבית לכובשים האירופים אשר עיצבו אותה לכדי עיר מסחר חשובה. כיום היא נחשבת לעיר הירוקה והיפה ביותר בסין עם ארכיטקטורה ייחודית של המשלבת מבנים רבים מהתקופה הבריטית. נסתובב בעיר ונבקר בין היתר במוזיאון הפזורה הסינית בו נלמד על הקהילות הסיניות בעולם שרובן יצאו מחבל פוג'יאן, ובאוניברסיטת שיאמן, הכלואה בין ההרים לים ונחשבת לקמפוס היפה ביותר בסין, נאכל ארוחת ערב מוקדמת ונצא בטיסה אל צ'אנגשה בה נלון.

ימים 10-11

אל פרובנציית חונאן (Hunan)

צ'אנגשה (Changsha), בירת חבל חונאן, "החבל שמדרום לאגם" בסינית, נמצא מדרום לאגם דונג טינג, ולכן גם השם. הבוקר נצא בנסיעה אל אחת העיירות העתיקות בסין- פנג חואנג. פנג חואנג הייתה בעבר עיירת ספר, אשר סימנה את הגבול בין המישורים אשר נשלטו על ידי בני החאן לבין האזור ההררי הפראי אשר נשלט ע"י שבטי המיאו, הדונג, והטוג'יה. האוכלוסייה המגוונת שחיה בה בנתה עיירה יפהפייה, בה סמטאות צרות וצפופות מובילות לבתים רעועים הבנויים על כלונסאות על גדות הנהר. ההסתובבות בעיירה ועל גדות הנהר היא חוויה בפני עצמה, אך נבקר גם באתרים שונים בתוך חומות העיר העתיקה ובערב נערוך טעימות של מעדנים ממטבח מחוז חונאן בשוק הלילה המצוין של פנג חואנג.
בערב הראשון לינה בפנג חואנג, אחר הצהריים של יום 11 נצא בנסיעה לג'י-שו, ארוחת ערב ולינה בג'י-שו.

ימים 12-13

אל חונאן הכפרית וכפרי שבט המיאו

ביומיים אלה ניכנס עמוק לתוך סין הכפרית, לאיזור הכפר דה חאנג (Dehang) במערב חבל חונאן. ההגעה לכפר מהווה הזדמנות נדירה לראות את סין הכפרית, החקלאית, רחוקה כל כך תרבותית מההמולה העירונית של בייג'ינג ושאגנחאי. לאורך הנהר החוצה את הכפר, תרבותם של בני שבט המיאו עדיין פורחת כבעבר, מנותקת לגמרי מסין המתועשת והמודרנית. נבקר בכפר ובכפרים סביבו, נצא להליכות קלות למפלים הסמוכים ונטפס על הר שאלות השמיים (Tian Wen Tai), מושא הספר הנפלא "באלזאק והתופרת הסינית הקטנה" ואחד המקומות המדהימים שנגיע אליהם בטיול.
ביום 12 ארוחת ערב ולינה בעיר ג'אנג ג'יה ג'יה, ביום 13 נסיעה לארוחת ערב ולינה בשמורת ג'אנג ג'יה ג'יה.

יום 14

שמורת הטבע טיאן מן (Tian Men)

חבל חונאן הוא אחד האיזורים המפתיעים בסין וממוקמות בו שתי שמורות הטבע שחובבי טבע מכתירים כיפות במדינה- שמורת טיאן מן ושמורת ג'אנג ג'יה ג'יה. שמורת טיאן מן – "הדלת לשמיים" – באמת נראית כמו אחד המקומות הקרובים ביותר לשמיים. השמורה כוללת את הרכבל הארוך ביותר בעולם, והנסיעה בו נבחרה על ידי ה CNN כנסיעת הרכבל היפה ביותר בעולם. ניסע ברכבל בשני הכיוונים, נבקר במערת הקשת הטבעית וגם במקדש עתיק מתקופת שושלת טאנג אשר נבנה בראש השמורה. נבקר גם באגם באו פנג Bao Feng) ), אשר אין סופרלטיבים לתיאור יופיו. ארוחת ערב ולינה במלון בשמורת ג'אנג ג'יה ג'יה.

יום 15

שמורת הטבע ג'אנג ג'יה ג'יה (Zhang Jia Jie)

הייתה זו שמורת ג'אנג ג'יה ג'יה –  שמורת עמודי הקארסט האדירים – שהעניקה את ההשראה ל"הרים הצפים" אשר שילב בסרטו במאי הסרטי "אווטאר", ג'יימס קמרון, ובה גם נערכו חלק מצילומי הסרט. הפלאים הגיאולוגים האלה מתרוממים מעלה מתוך עמקים ירוקים המוזנים על ידי פלגי נהר המתפצלים מהאגן הפורה של נהר היאנגצה. נטייל יום וחצי בשמורה בין עמודי קארסט מכוסים צמחיה טרופית ונהרות בצבע טורקיז, נגיע לנקודות תצפית מהפנטות ונעלה גם במעלית הפנורמית המספקת מבט מעין הציפור. ביום הראשון ארוחת ערב ולינה בשמורת הטבע ג'אנג ג'יה ג'יה. ביום השני נקדיש את הבוקר ושעות הצהריים לטיול בשמורה, נאכל ארוחה מסכמת ונמשיך לטיסת פנים אל שאנגחאי.
לינה בשנגחאי.

יום 16

שנגחאי וחזרה לארץ

יום נוסף באתריה של שנגחאי, המראה משנגחאי בשעות הערב המאוחרות, לאחר עצירת ביניים באיסטנבול נחיתה בתל אביב בשעות הבוקר של יום 17.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

תחבורה, לינה, ארוחות והדרכה:

מאפייני הטיול הספציפיים ייקבעו בפגישת הייעוץ עם המטיילים.

אופי הטיול:

טיול עומק מיוחד לסין בדגש על שמורות טבע, נופי הרים, ערים, נהרות וים, מפגש עם אוכלוסיות שונות וביקור בשמורות טבע רבות כולל הליכות רגליות בחיק הטבע. הטיול מיועד לאוהבי לכת.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

בורמה – מנדליי, בגאן ואגם אינלה

מפגש ראשון עם בורמה דומה למסע בזמן, קצב החיים הוא בקצב התקדמות עגלות השוורים, המתגלגלות על גלגלי […]

מקסיקו – למראה ערים רבות כל כך

דומה שכל הנופים וכל האקלימים התמקמו במקסיקו – הרי געש, מכתשים, גבעות, מישורים, יערות גשם, מדבריות, נהרות, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לדרום-מזרח סין

| 17 יום