טיול לאוגנדה ורואנדה צילום: שמואל קרן

טיול עצמאי לאוגנדה

יערות גשם שימפנזים גורילות, אנשים מסבירי פנים בנופים עוצרי נשימה | 12 יום

טיול לאוגנדה – "הפנינה של אפריקה"  הוא מסע אל ממלכה אפריקנית קדומה ומסתורית בלב היבשת השחורה, לחוף אגם ויקטוריה הגדול באגמי אפריקה. יש בה מרחבים של יערות גשם עבותים, ביתם של שימפנזים, גורילות וחיות אחרות. בשמורות הטבע של אוגנדה נופים ייחודים של אגמים הממלאים לועות הרי געש, סוואנות נרחבות, הרים גבוהים המעובדים לטרסות חקלאיות, ושרשרת הרי געש עצומים. במרכז הטיול נשים דגש על המפגש המרגש עם גורילות ההרים בשמורת בווינדי והשימפנזים בשמורת קיבלה.

טיול לאוגנדה הוא טיול תרבות וטבע הכולל סיורי ספארי ברכבי 4X4, שייט בתעלת קזינגה ובאגם בוניוני  ומסלולים רגליים במעקב אחר בעלי חיים. חוויית מפגש מרתקת עם אנשים וקופי אדם.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה לאוגנדה - תל אביב אנטבה קמפלה

טיסת בוקר מוקדמת מת"א דרך אדיס אבבה אל אנטבה, אוגנדה. לאחר הנחיתה נצפה לעבר הטרמינל הישן של אנטבה ונמשיך אל העיר קמפלה, עיר הבירה של אוגנדה השוכנת על גבעות לחוף אגם ויקטוריה. בהתאם לזמן ההגעה, נצא לטייל בעיר, נבקר בשוק המקומי המרתק של העיר, ושם נבוא במגע עם אווירת אפריקה האמיתית. לינה בקמפלה.

יום 2

קמפלה – שמורת מאבורו

נצא עם בוקר לנסיעה מזרחה ונחצה מספר נהרות וכפרים מקומיים. לקראת הצהריים נגיע לשמורת מאבורו שנמצאת במרכז אוגנדה. השמורה משתרעת על פני שטח של 374 קמ"ר והיא מכילה 5 אגמים בגדלים שונים. אחר הצהריים נערוך ספארי בשמורה שידועה במגוון הציפורים גדול  באיזור המיוער שבה ובחלקים הקרובים יותר לסוואנה ניתן לראות אנטילופות, זברות, בופאלו, נמרים וצבועים. לינה בלודג' מקומי בשמורה.

יום 3

אגם בוניוני - "גן העדן" של אוגנדה

ניסע דרומה באזור הררי בארץ ממלכת אנקולה, הידועה בעדרי הפרות ארוכות הקרניים וייצור החלב. בשעת אחר הצהריים נגיע אל אגם בוניוני השוכן בלב הרים. האגם נוצר כתוצאה מסכירה טבעית של נהר קדום מהתפרצות לבה שחסמה את זרימת הנהרות. האגם מרהיב ביופיו, כפרים צבעוניים ושדות חקלאיים על המדרונות סביב האגם, וסדרת איים קטנים מבצבצים בו מעל פני המים, ובהם חיים הכפריים. נשוט באגם ונלון בלודג' שממוקם על הרכס המשקיף על האגם.

יום 4

מאגם בוניוני – לשמורת יער בווינדי

תצפית אחרונה מהנוף הקסום שלך אגם בוניוני ואחר כך נצא  לנסיעה מערבה לכוון שמורת  הגורליות בווינדי . נעבור בכפרים חקלאים  ניכנס לתוך הנוף של יערות הגשם של שמורת בוונדי. לקראת הצהריים נגיע ללודג' המקומי . אחר הצהריים נהנה מהליכה מקומית באיזור הלודג' . לינה בשמורת בווינדי.

יום 5

שמורת בווינדי גורילות הרים באוגנדה

גודלה של שמורת בווינדי הוא 331 קמ"ר והיא ממוקמת בדרום – מערב אוגנדה ממש על הגבול עם הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. בשמורה כ – 300 גורילות הרים החיות בתוך יער הגשם ומחולקות למספר משפחות. עם בוקר נתייצב בשערי השמורה  נצעד ונטפס בשביליה על מנת לפגוש את הגורילות. ביער גם מגוון רחב של ציפורים שנוכל לצפות בהן תוך הצעידה ביער – לאחר המפגש המרגש נחזור ללודג' . לינה בווינדי .

יום 6

בווינדי – איששה – קווין אליזבת

נסיעה צפונה תביא אותנו לאחת מהשמורות היפות והמרתקות באוגנדה שמורת איששה. השמורה היא סוואנה רחבה המכילה מגוון בעלי חיים אופייניים כמו כאימפלות ,טופי, אנטילופת סבך (BUSHBUK)), אנטילופות מים(WATER BUCK) ,בופאלו ופילים. השמורה ידועה ומיוחדת בזכות התופעה הנדירה, שבה האריות מעבירים את זמנם ברביצה על העצים בצורה מאד לא שגרתית לספארי במזרח אפריקה.  אחר הצהריים נמשיך בנסיעתנו צפונה לעבר שמורת קווין אליזבת. לינה בלודג' בקווין אליזבת.

יום 7

שמורת קווין אליזבת ותעלת קזינגה

נצא לסיור ספארי מקיף בשמורת הדגל של אוגנדה. בשמורה ישנם שני אגמים גדולים של בקעת השבר, ואגמים קטנים בלועות הרי געש, אזורי "בוש" המהווים מסתור לחיות הבר, סוואנות ותעלות מים. אחר הצהריים נצא לשייט בתעלת קזינגה הטבעית והמרשימה, המחברת בין אגם ג'ורג' לאגם אדוארד, וידועה באוכלוסיית ההיפופוטמים הצפופה שבה. בשייט נוכל לצפות גם בבופאלו, פילים חיות בר אחרות ושלל עופות מים וגדה השוכנים לגדות הקזינגה. לינה בלודג' בשמורה.

יום 8

קווין אליזבת –פורט פורטל

נמשיך צפונה וניסע דרך כפרים מבודדים ואגמי לוע טבעיים בנוף ירוק מרהיב. לקראת הצהריים נגיע לעיירה פורט פורטל . אחר הצהריים נערוך טיול הליכה בטבע בתוך מיני שמורה, . לינה בפורט פורטל.

יום 9

יער הגשם הטרופי קיבלה והשימפנזים - שמורת סמיליקי

בשעות הבוקר נצא להכיר את אזור יער קיבלה' בית הגידול הגדול והצפוף ביותר בקופי השימפנזה המצוי. נטייל בין יערות, קופים ואגמים קטנים שממלאים לועות געשיים. נצא לסיור רגלי ביער קיבלה ובו ננסה לאתר ולעקוב אחרי השימפנזים בלוויית ריינג'רים מקומיים. יער קיבלה הוא יער גשם טרופי והמעקב אחר השימפנזים דורש מאמץ וסבלנות. השימפנזים הם קופי אדם בעלי יכולת למידה גבוהה, ולמעשה מהקרובים ביותר לבני האדם. הביקור בשמורה מהווה את אחת האטרקציות המרכזיות של טיול לאוגנדה. אחר הצהריים נצא בנסיעה מערבה לעבור שמורת סמליקי ונערוך. לינה בשמורה

יום 10

שמורת סמיליקי

עם בוקר נצא לספארי בשמורת סמליקי שגובלת עם קונגו, השמורה עשירה מאד במגוון מיני הציפורים שבה, אך גם באנטילופות ומיני צומח רבים. נערוך טיולי הליכה בשמורה נבקר גם בכפר של בני הבאטווה ונלמד על מאפייני התרבות ואורח החיים שלהם. בני הבאטווה משתייכים למיעוט אתני של פיגמים במקור וייחודם הוא בקומתם הנמוכה בהרבה מהממוצע באוגנדה ובאפריקה בכלל. חלק מבני הבאטוואה הם ננסים וחלקם גבוהים יותר עקב מנישואי תערובת. לאחר מכן נחזור ללינה במלון בפורט – פורטל.

ימים 11-12

פורט פורטל – אנטבה – אדיס – ת"א

בבוקר נצא בנסיעה מזרחה אל אנטבה ,הזדמנות אחרונה ליהנות מהנוף הירוק והיפה של המדינה שיושבת בליבה של מזרח אפריקה. לקראת אחר הצהרים נגיע חזרה לאנטבה לטיסה חזרה ארצה. נחיתה בבוקר היום ה – 12 בארץ.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: $660

 

 



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

רואנדה – יוצאים מתוך הערפל

צילום: הדס זהבי למרות שמאחוריה היסטוריה עקובה מדם, מתחילה רואנדה להשתקם, ומסתבר שיש לה מה להציע לתיירים. […]

מפלי האיגואסו – לא תנסו?!

כאשר ראתה אלינור רוזוולט בפעם הראשונה בחייה את פלא הטבע המרשים של מפלי האיגואסו אמרה האישה הראשונה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לאוגנדה

יערות גשם שימפנזים גורילות, אנשים מסבירי פנים בנופים עוצרי נשימה | 12 יום