טיול למקסיקו

טיול עצמאי למקסיקו וגואטמלה

אקו עצמאי בשטח

אל שבטי המאיה והאצטקים | 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול למקסיקו וגואטמלה הוא מסע מרתק אל התרבויות העתיקות של מרכז אמריקה ומפגש בלתי אמצעי עם התושבים האינדיאנים, צאצאי מלכויות העבר המפוארות, החיים עד היום בחבל צ'יאפס שבמקסיקו ובשדרת ההרים של גואטמלה. הטיול למקסיקו וגואטמלה עובר בין האתרים שהותירו אחריהם התושבים הקדומים – האולמקים, האצטקים ושבטי המאיה, דרך עיירות קולוניאליות וכפרים אינדיאנים המשמרים מסורות מקומיות, תלבושות ואריגים צבעוניים, ימי שוק כפריים ומורשת אינדיאנית עשירה, המהולה בהשפעות הכיבוש הספרדי. כל זאת על רקע נוף יפה של הרי געש, אגמים, נהרות ויערות גשם. . טיולנו במקסיקו מתרכז ביום המתים, שיש הטוענים שהוא החג הנוצרי החשוב והנחגג ביותר במקסיקו (היות שהחג הוא מיזוג של החגים הנוצריים All Saint's Day ו-All Soul's Day)

מסלול הטיול

יום 1

הגעה למקסיקו סיטי

בשעות הערב ננחת במקסיקו סיטי, בירת מקסיקו. נפגוש את הצוות המקומי וניסע למלון. לינה במקסיקו סיטי.

יום 2

מקסיקו סיטי

מקסיקו סיטי היא עיר ענקית, הגדולה ביבשת אמריקה. היא שוכנת בגובה של למעלה מ -2,200 מטר מעל פני הים ומשמרת בתוכה עבר מפואר. נצא לסיור בעיר. נבקר במרכז העיר –  אזור הסוקאלו על שלל המבנים כמו הקתדרלה, בית האריחים הכחולים.נבקר בבזיליקת הבתולה מגואדלופ, כנסייה מקודשת שבה ניווכח באמונה הקתולית החזקה המושרשת בבני מקסיקו. לינה במקסיקו סיטי.

יום 3

מקסיקו סיטי

היום נצא לתור את שרידי העבר במוזיאון האנתרופולוגי העשיר בממצאים מרתקים, דרכם ניחשף לטפח מן העבר המפואר. נבקר גם במוזיאון דולורס אולמדו בו מוצג האוסף הגדול ביותר של ציורי דייגו ריוורה וכן ציוריה של פרידה קאלו וציירים אחרים בני דורם.נבקר גם בביתה של קאלו. אחר הצהרים נצא לשיט בתעלות סוצ`מילקו – "המקום של הפרחים", אזור של להקות מוסיקה (מראיצ'יס). לינה במקסיקו סיטי.

יום 4

הפירמידות הגדולות של טאוטיהואקאן

מקסיקו סיטי שוכנת על שרידי בירת האצטקים. נצא אל טאוטיהואקאן, העיר העתיקה הגדולה ביותר במקסיקו. נעלה אל הפירמידות המרהיבות של טאוטיהואקאן, פירמידת השמש (הפירמידה השלישית בגודלה בעולם) ופירמידת הירח – מרכז התרבות של חבל ההר המקסיקני. לאחר מכן נצא בנסיעה בין הרי געש מרשימים אל פואבלה –העיר הקולוניאלית המשומרת ביותר במקסיקו אשר הוכרזה כ"אתר מורשת עולמי" על ידי אונסק"ו. נצא לסייר בעיר פואבלה, נבקר בקתדראלה הבנויה באבן געשית, בכיכר המרכזית, בסמטאות העיר ונהנה מהניחוחות והצבעים של השווקים הססגוניים. לינה בפואבלה.

יום 5

וואחקה ,מונטה אלבן (ההר הלבן)

ניסע בדרך המתפתלת לווחאקה, המכונה 'העיר הירוקה' בשל גונם של אבני הבזלת ששימשו לבנייתה. וואחאקה הוכרזה אף היא כ"אתר מורשת עולמי". העיר שוכנת באזור העמקים המרכזי של המחוז וממוקמת על רכס הרים בשם סיירה מדרה דל סור (. (Sierra Madre del Sur נסתובב בין הרחובות הצרים והסמטאות הקטנות והמיוחדות, בשווקים הססגוניים ונבקר בכנסייה היפה של סנטו דומינגו. נמשיך לביקור באתר העתיקות מונטה אלבן (ההר הלבן), הממוקם על פסגת גבעה הצופה על העיר. העיר נבנתה בידי בני זאפוטק (Zapotecs), שחיו באזור וואחאקה, במאה השביעית לפני הספירה. לינה בוואחקה.

יום 6

סיורים בעיר וחגיגות יום המתים

נצא לחגיגות יום המתים. ביום זה בני המשפחה מנקים, מייפים ומהדרים את הקברים של קרוביהם, מקשטים אותם בפרחים, בעיקר פרחים גדולים ובהירים, כמו ציפורני חתול וחרצית, פרחים של קאלות (לבנים גדולים), נרות, קמעות ועוד. הם מניחים על הקברים מנחות של אוכל, סיגריות, משקאות אלכוהוליים וכד'. המשפחה עורכת פיקניק בחלקת הקבר ומשוחחת עם משפחות וחברי קהילה אחרים שנאספו שם. החוגגים מאמינים שנשמות המתים חוזרות ביום זה והן נמצאות סביבם. לינה בוואחקה.

ימים 7-8

העיירה האינדיאנית סן קריסטובל וסביבותיה

ניסע לשדה התעופה ונטוס לעיירה טוקסלה גוטיירז ונצא לשייט בקניון סומידרו בין צוקים גבוהים ומיוערים. לאחר מכן ניסע אל העיירה האינדיאנית היפה, סן קריסטובל.  למחרת נבקר בכפרים האינדיאנים המסורתיים זינאקאנתאן וסאן חואן צ'מולה. בסן קריסטובל נטייל בשוק עבודות היד הססגוני, אליו מגיעים תושבי האזור. לינה בסן קריסטובל.

יום 9

פאלנקה

ביקור במפלי "המים הכחולים" (Aqua Azul) שנותנים את התחושה כי נצבעו לכבוד התיירים.  המשך לפאלנקה עיר מאיה עתיקה מן התקופה הקלאסית. נבקר באתר מתקופת הפריחה של תרבות המאיה, הניצב בלב יערות גשם שנוקו על מנת לחשוף את שרידיה המרשימים. לינה בפאלנקה.

יום 10

המעבר דרך יערות הגשם לגואטמלה

נסיעה בדרכי היער אל גדות הנהר אוסומסינטה. בדרך נבקר באתר המאיה הנידח בונאמפק, ואצל השבט האינדיאני לה-קנדון. נפליג בסירות לעברו השני של הנהר וניסע בדרכי היער אל פלורס, בירת מחוז פטן, השוכנת לחוף אגם פטן איצה ומוקפת ביערות גשם. לינה בפלורס.

יום 11

טיקאל – בירת שבטי המאיה הקדומים

ביקור בטיקאל, בירת שבטי המאיה הקדומים, עיר המקדשים בלב הג'ונגלים הנאבקים לכבוש אותה מחדש. האתר כולל עשרות פירמידות ענק שנחפרו מתוך יער הגשם שכיסה אותם. זהו שילוב מרתק של ארכיאולוגיה מרשימה עם טבע מדהים. סיור בעתיקות טיקאל, שפע מקדשים, ארמונות, מצבות ענק, כתב הירוגליפים המספר את תולדותיה של ממלכה עתיקה שנעלמה באורח מסתורי. לינה בפלורס.

יום 12

מפלורס שלחוף האגם אל העיירה הקאריבית ליווינגסטון

בבוקר ניפרד מיערות הגשם, האגם היפה והעיירה פלורס מכניסת האורחים. נמשיך בנסיעה לכיוון דרום מזרח לשייט על ריו דולסה (הנהר המתוק) דרך מצודת סן פליפה אל העיירה ליווינגסטון המוקפת בג'ונגלים שרוב תושביה שחורים, צאצאי עבדים נמלטים שהתיישבו בחוף הקאריבי. בעיירה ישנם  מטעי קוקוס, בתי עץ צבועים בשלל צבעים וכלכלה המבוססת על דיג. נכיר את סיפורם המיוחד של תושבי העיירה, הגאריפונה, שהם צאצאי אינדיאנים ועבדים שחורים שנמלטו והתערבבו איתם.לינה בליווינגסטון.

יום 13

ליווינגסטון והים הקאריבי – אנטיגואה

בבוקר נעלה לסירות, נצא מהנהר ריו דולסה אל הים הקאריבי. נפליג לאורך חוף הים צפונה אל גבול בליז גואטמלה ואל חוף טרופי מרהיב הנקרא פלאייה בלנקה – החוף הלבן. נעצור לרחצה בחוף הקאריבי המבודד והמרהיב, לשכב על ערסלים בין עצי הקוקוס ולטעימה ממשקאות טרופיים. לאחר מכן נצא בסירות + נסיעה ארוכה  לעבר העיירה הקולוניאלית אנטיגואה, הבירה הקודמת של גואטמלה שחרבה ברעידת אדמה, השוכנת בין שלושה הרי געש מרהיבים – אגואה (Agua), פואגו (Fuego) ואקאטנאנגו (Acatenango). אנטיגואה משמרת את עברה הקולוניאלי המפואר המשתקף מכל עבר ברחובות העיירה. לינה באנטיגואה.

יום 14

העיירה הקולוניאלית אנטיגואה וחוות קפה

את שהותנו באנטיגואה נקדיש להיכרות עם העיר העתיקה והתוססת, שלה עבר קולוניאלי מפואר המשתקף מכל פינה בעיר: נבקר בכנסיית סן פרנסיסקו, בקתדרלה הגדולה ובכנסיית לה מרסד עם המזרקה היפה. נשוטט סביב כיכר העיירה, בין בתי הקפה והמסעדות, ונהנה מן המבנים הקולוניאליים ומחיי היומיום הנעימים של אנטיגואה. ונמשיך לסיור בחוות קפה מקומית ונלמד על תולדות הקפה ותהליך הכנתו .לינה באנטיגואה.

יום 15

הכפרים מסביב לאנטיגואה והעיירה האינדיאנית צ'יצ'יקסטננגו

היום ניסע לכפרים הסובבים את אנטיגואה ולאחר מכן נמשיך לעיירה האינדיאנית צ'יצ'יקסטננגו, נעלה אל כנסיית סנטו תומס, בה מתאחדים פולחנים אנימיסטים אינדיאנים עם אמונות נוצריות. ניכנס לביתו של אחד מהמרפאים והמנהיגים הותיקים ביותר של שבטי הקיצ'ה ונחווה בהדרכתו טקס הטהרות פולחני.  לאחר מכן נבקר בבית הקברות הססגוני של העיירה שהוא כן מוקד תיירותי ידוע ,אך זה לא מחסיר מקסמו.נמשיך לכיוון מרכז העיירה. לינה בצ'ציקסטננגו.

יום 16

השוק של צ'יציקסטננגו- אגם אטיטלן

לאחר ארוחת הבוקר נבקר בשוק המפורסם של העיירה ונטייל בין הדוכנים השונים, המציעים אריגים צבעוניים של השבטים האינדיאנים, מסיכות מסתוריות וחפצי פולחן, עבודות עץ ומתכת, כלי קרמיקה וכלי נגינה מסורתיים.  לאחר מכן נצא לעבר אגם האטיטלן השוכן בלב שדרת ההרים של גואטמלה, כלוא בין 3 הרי געש חרוטים ומרשימים. לחופיו שוכנים 13 כפרי אינדיאנים מסורתיים, לכל כפר התלבושת המסורתית האופיינית לו, המבדילה אותו משאר תושבי הכפרים. נעצור בעיירה פנחצ'ל ולאחר מכן נמשיך אל הכפר קתרינה, כפר ותיק בוא התושבים ממשיכים לעסוק במלכות עתיקות ימים. לינה לחוף האגם.

יום 17

אגם אטיטלן- הכפרים והמים

היום נצא להפלגה אל עבר הכפרים המיוחדים שעל גדות האגם אטיטלן. נפליג אל הכפר סנטיאגו, שתושביו לובשים אריגים מפוספסים עם רקמות ציפורים, נבקר בכפר המסורתי סאן אנטוניו פאלופו ובכפר כפר סאן חואן שניזוק מרעידת אדמה ומשופץ כעט בעזרתם של עשרות עמותות ללא מטרות רווח. כל כפר יציג פנינו תמונה מורכבת יותר ויותר של הזהות השבטית בגואטמלה. לינה באטיטלן.

יום 18

אל גואטמלה סיטי וסיום הטיול

נבקר בשוק המפורסם של העיירה פנחצ’ל ולאחר מכן ניסע לגואטמלה סיטי. נצא לסיור פנורמי בעיר, ובסיומו ניסע לשדה התעופה ונטוס בחזרה לישראל.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

בטיול עצמאי אתם בוחרים מתי לטייל

טיול לנוסע העצמאי הוא טיול מאורגן פרטי, בהתאמה אישית.
צוות אקו זמין למתן ייעוץ ותכנון הטיול שלכם.

רוצים לקבל מידע/ להתייעץ/ לשאול שאלות ?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קוצ'ין וסביבתה – טיול בין תעלות המים ושווקי התבלינים במרכז מדינת קראלה

בדרום-מערב הודו, בין רצועת רכסי הרי הגטס (Ghats) המערביים לבין הים הערבי, נמצאת מדינת המחוז קראלה (Kerala). […]

בֶּרְבֶּרִים – בין להיות "חלק" לבין להיות עצמם (חלק א: הברברים האפריקאים)

"גלות היא אחותו של המוות". "האדמה שרגביה ואבניה מכירים אותך היא בעלת ערך נעלה יותר מהארץ שאנשיה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי למקסיקו וגואטמלה

אקו עצמאי בשטח

אל שבטי המאיה והאצטקים | 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו