טיול עצמאי לנפאל – אל ממלכת מוסטנג

כולל פסטיבל רדיפת השדים | 13 יום

הדפיסו שלחו שתפו
ממלכת מוסטנג, הנחבאת בצל הרי ההימלאיה, היא אחת המובלעות האחרונות של התרבות הטיבטית המקורית-מסורתית. באיזור זה, שהיה דורות רבים אסור בכניסה לזרים ומבודד משאר העולם, נשמרו תרבות ומסורות אנדמיות עשירות ומרתקות. לו-מנטאנג, הבירה, היא עיר חומה, שלא הושפעה מתרבות זרה-מודרנית, ושליטה הוא מלך-כהן כבממלכות הטיבטיות העתיקות.

טיול בממלכת מוסטנג הוא חוויה נופית ואנושית בלתי נשכחת ואתגר גדול. מוסטנג העלית היא איזור מוגבל לכניסה ומחייב היתר מיוחד מרשויות נפאל. זהו מסע אתגרי, בנוף מרגש ובראשיתי, שמעצב חווית מפגש עם תרבות מיוחדת של מוסטנג אשר "מפצה" על כל תלאות הדרך...

פסטיבל "רדיפת השדים" או בשמו המקומי, פסטיבל "טיג'י", הינו טקס בן שלושה ימים הסובב סביב המיתוס של טיג'י. זהו סיפורו של אל בשם דורז'י סונו שנלחם נגד אביו השטן כדי להציל את ממלכת מוסטנג מהשמדה. האב השטני נקם ויצר מחסור במים, אשר באיזור יבש במיוחד זה הם המשאב היקר ביותר לחיים. דורז'י סונו הביס לבסוף את השטן וגירש אותו מהאדמה. זהו פסטיבל המסמל את חידוש האביב וחוגג גם את ניצחון הטוב על הרע והמושחת.

מסלול הטיול

יום 1

הגעה לקטמנדו

בשעות הבוקר ננחת בקטמנדו, בירתה של נפאל. נפגוש את הצוות המקומי וניסע למלון באזור הטאמל – לב ההתרחשויות של העיר התוססת, סמטאות, מקדשים, שווקי מזון, מסעדות ובתי קפה. נצא לסיור במרכז העיר, בין שווקים עשירים, מקדשי עץ הינדים מרהיבים, מקדשים טיבטים, וכל זאת בלב עמק מוקף בשדות חקלאיים, הרים ירוקים ופסגות לבנות. נבקר בכיכר דורבר, הכיכר המרכזית של קטמנדו המאכלסת מגוון רחב של מקדשים הינדואיסטים, פסלים ומבנים היסטוריים מרשימים, ונקנח בתצפית על עמק קטמנדו מסוויהמבו סטופה (מקדש הקופים) הנמצאת על גבעה ממערב לעיר. לינה בקטמנדו.

יום 2

המעבר לפוקרה

נעלה על טיסת בוקר אל פוקרה, שגובהה 800 מ' בקירוב והיא שוכנת למרגלות רכסים המתנשאים לגובה של 8,000 מ' ויותר. בסמוך לה נמצאים שלושה אגמים ציוריים ותצפית נפלאה אל רכס ההימאליה – אנאפורנה (Anapurna) ומצ'אפוצ'ארי (Machapuchari). אגמי העמקים של פוקארה הינם אחד הנופים היפים של ההימלאיה. נבקר בעמק המכונה "הארץ הקסומה", נראה את מפלי דיוויס ומערת מהינדרה, ונבקר במחנה פליטים טיבטי הסמוך לעיר. נשוטט בעיר השלווה לצד אגם פוה ונתחיל להתארגן לקראת המסע הצפוי לנו. לינה בפוקרה.

יום 3

טיסה לג'ומסום (Jomsom) והתחלת המסע למוסטנג

בשעות הבוקר נטוס אל המנחת הנמצא ליד הכפר הגדול ביותר באיזור מוסטנג, ג'ומסום, שמשמש גם כמוקד המנהלי של תושבי האזור וכשער כניסה ויציאה עיקרי לכל ה"טרקרים" שבאים לטייל באזורי האנאפורנה ומוסטנג. לאחר נחיתה והתמקמות בלודג', נצא לטיול הליכה מסביב לג'ומסום, נתאקלם לגובה ונראה את הפסגות הרבות המעטרות את קו האופק: הדהולגירי, טוקוצ'ה, מנאפטי והנילגירי. לינה בג'ומסום (2,820 מ').

יום 4

מג'ומסום אל טסראנג (Tsarang): עמק, נהר ומעברי הרים

היום נתחיל את המסע שלנו בחבל מוסטנג המסתורי והנידח. מג'ומסום נצא בנסיעה ארוכה צפונה  לאורך עמק הקאליגנדקי. נחצה את הנהר, נטפס על שלוחות הר ונעצור לביקורים בכפרים שלאורך הדרך (עקב מצב הכביש, יתכן שחלקים מהדרך יבוצעו ברגל). באמצע הדרך נגיע אל הכפר צ'וסנג, ממנו נתחיל להעפיל אל הכפר צ'לה, מכאן משתנה מופע הנוף התרבותי והופך דומה לזה המאפיין את הרמה הטיבטית בלדאק. נמשיך לטפס דרך נוף חשוף מצמחייה אל קניון מדהים, מעברי הרים גבוהים, צוקים צבעוניים, ובסופו של יום נגיע אל טסראנג, הכפר השני בגודלו במוסטנג. לינה בטסראנג (3,520 מ').

יום 5

מטסראנג אל לו-מנטאנג (Lo Manthang): בדרך אל בירת הממלכה

נצא מטסראנג ונעפיל אל קו הרכס בגובה 3,850 מ'. מרחוק נראה את העיירה המוקפת בחומת לבני בוץ (היחידה בהימאליה הנפאלית), ולאורך הדרך נבקר במנזרים ונצפה בפסגות הלבנות של הדהולגירי, נילגירי, אנפורנה, טיליצ'ו ועוד. לאחר ירידה קצרה נגיע אל מישור לו-מנטאנג, ואל בירתה של ממלכת מוסטנג עתיקת היומין, השוכנת בגובה 3,780 מ' ואשר יושבת בעמק רחב מלא בשדות ובסוסים. לאחר הגעתנו נבקר בארמון המלך של מוסטנג (ממשלת נפאל ביטלה ב-2008 את תארו הרשמי), במקדשים החשובים ובגומפות היפות, ונראה את מופע ריקוד הפתיחה של חגיגות פסטיבל הטיג'י שמתחילות היום ונמשכות לאורך שלושת הימים הקרובים. לינה בלו-מנטאנג (3,780 מ').

ימים 6-7

לו מנטאנג וסביבתה בזמן פסטיבל טיג'י (פסטיבל "רדיפת השדים")

ביומיים אלו נשהה ונבקר בעיירה לו-מאנטאנג ובסביבותיה, נצפה ונשתתף בפסטיבל טיג'י הדתי הידוע בשם "רדיפת השדים" המתקיים בימים אלה, ובהתאם לזמני האירועים נשלב  גם יציאה מלו-מנטאנג והליכה אל מנזרים ונקודות תצפית גבוהות המשקיפות על העיר ועל עמק נהר המוסטנג שמשתרע עד לגבול טיבט (סין) הסמוך. פסטיבל טיג'י הוא פסטיבל המשמר מסורת בודהיסטית עתיקה (לפחות מאז המאה ה-8), מיוחדת וייחודית למקום. בפסטיבל נערכים חגיגות וטקסים לכבוד סיום תקופת הנטיעות ועל מנת לגרש את השדים והרוחות הרעות. נצפה בנזירים המחללים, לבושים בגלימות מקושטות, כובעי ענק ותחפושות צבעוניות, רוקדים לקול תיפוף ותרועת שופרות מתכת באורך 3 מטרים. נזיר בוגר מגלם את האל דורג'י סונו שנלחם באביו השד הרע, אותו ינצח רק לאחר שיבצע 52 ריקודים שונים, שלכל אחד טקסיות ואופי משלו. בימי הפסטיבל נראה את עולי הרגל המגיעים מרחבי מוסטנג עם מיטב מחלצותיהם ותכשיטיהם, וגם נצפה בתחרת רכיבת סוסים שנערכת לכבוד האירוע. לינה בלו-מנטאנג (3,780 מ').

יום 8

בדרך הארוכה אל מוקטינאת

היום נתחיל את דרכינו הארוכה חזרה דרומה. לאחר הגעתנו לכפר קאגבני, נעפיל אל השלוחה המזרחית של עמק מוסטנג ואל הכפר הקדוש מוקטינאת שמשמש מקום עלייה לרגל למאמינים בודהיסטיים העולים למקום מכל רחבי נפאל. לינה במוקטינאת (3,800 מ').

יום 9

ממוקטינאת אל קלופאני

עם בוקר נצא לבקר במקדש ובמנזר המקומיים, ולאחר מכן  נעלה על הג'יפים, ונמשיך בנסיעה דרך הכפר ג'ארקוט עד אשר נגיע לקאגבני ומשם אל ג'ומסום, נקודת הפתיחה שלנו במסע במוסטנג. מכאן למעשה אנו יוצאים מאזור מוסטנג והנוף המדברי והצחיח יתחלף בנוף אלפיני ירוק. נמשיך בנסיעה עד הכפר קלופאני שמשמעות שמו בנפאלית הוא "מים שחורים". תוך כדי הדרך נעצור מדי פעם ונבצע הליכות על שביל ההולכים אשר מקביל לשביל הרכבים, נבקר בכפרים ובפינות חמד לאורך הדרך. לינה בקלופאני (2,530 מ').

יום 10

מקלופאני אל טאטופאני

יום נוסף של הליכה משולבת בנסיעה במגמת ירידה מתונה כאשר לשמאלנו נשקפות פסגות האנאפורנה. נעצור בדרך במפל יפה ובכפרים, ונגיע ללינה בכפר טאטופאני, שמשמעות שמו הוא "מים חמים", על שם המעיין החם הנמצא במקום. נרגיע את השרירים ונטבול במים החמים. לינה בטאטופאני (1,190 מ').

יום 11

מטאטופאני אל סרנגקוט

היום נצא מטאטופאני ושמורת האנאפורנה חזרה אל כיוון פוקרה ועמק האגמים. קצת לפני פוקרה נמצא הכפר סרנגקוט הממוקם על הר, ממנו נפרשים נופי העמק מחד והרי ההימלאיה הגבוהים מנגד. הגעה בשעות אחר הצהריים לסרנגקוט וטיול באזור באם יותיר לנו הזמן. לינה בסרנגקוט (1,600 מ').

יום 12

זריחה על ההימלאיה וטיסה אל קטמנדו

נשכים קום ונלך אל אחת מנקודות התצפית המרהיבות על ההימלאיה. פסגות גבוהות רבות יחשפו לאורה הראשון של השמש ויחרטו בזכרוננו מראה בלתי נשכח. לאחר ארוחת הבוקר נצא אל שדה התעופה של פוקרה ונמריא אל קטמנדו. לאחר הנחיתה נמשיך בסיור עירוני ונבקר בעיירה פטאן על מקדשיה וארמון המלך הישן. ניסע אל בודנאת סטופה, אתר מורשת שהוכר ע"י האו"ם ומרכז בודהיסטי חשוב, ונבקר גם בפשופטינאת, אחד המקדשים החשובים ביותר להינדואיזם, בו ניתן לראות טקסים לשריפת גופות המתים ולהתרשם ממקדשי שיווה הרבים ומעולי הרגל שבאים למקום. לינה בקטמנדו.

יום 13

חזרה הביתה

בשעות הבוקר ניסע לשדה התעופה ונטוס בחזרה ארצה.

  • לינה בלודג' יפיפייה על שפת מכתש הנגורונגורו
  • משקפת ספארי (7X35 (Tasco מתנה לכל זוג, עד שלושה מטיילים.
  • מפת טנזניה, כולל מגדיר בעלי חיים בשמורות.
  • נסיעה ברכבי טויוטה לנדקרוזר ארוכים ומרווחים - ג'יפים 4X4, בעלי גג נפתח, המיוחד לטיולי ספארי.
  • ערכת מכשירי קשר איכותיים בכל רכב, לקשר רציף בין רכבי הספארי, המטיילים והמדריך.
  • לינה לחוף אגם אייסי, המאפשרת לנו ביקור ייחודי אצל שבט ההדזבה (Hadzabe), החל משעות הבוקר המוקדמות ועד הצהריים, בהן נוכל להתוודע אל חייהם המסקרנים של בני השבט ולצפות בכישוריהם המרשימים כציידים-מלקטים.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הנדידה הגדולה בטנזניה

לשונות של אש נשלחו אל תוך יריעות הברזנט העצומות והכדור עצום הממדים התנפח ומילא את חלל האוויר. […]

מה נשתנתה טנזניה מקניה?

מה משותף לכל האנשים שרוצים לצאת למסע ספארי מאורגן באפריקה? משיכה לחיות ולטבע. ומה עוד? שהם עומדים […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לנפאל – אל ממלכת מוסטנג

כולל פסטיבל רדיפת השדים | 13 יום

הדפיסו שלחו שתפו