טיול צילום בקניה צילום: אייל ברטוב

טיול צילום בקניה

אפריקה מבעד לעדשה | 11 יום

טיול צלמים לקניה, ספארי המתמקד באגמי השבר הסורי אפריקאי ובשמורת מסאי מרה. מסע הצילום יתחיל באזור רכס האברדר, על גבול יער הגשם ההררי. משם נרד אל אזור האגמים של בקעת השבר, נצפה בלהקת עופות הפלמינגו ונצא לשייט באגם ברינגו. נבקר את שבט הדייגים - הנג'מפס ונצלם עיטמים קולניים בצייד דגים. נבקר באגמי בוגוריה, נקורו ונייואשה ובהמשך- נסיעה במרחבי הסוואנה לספארי מרתק בשמורת מסאי מארה, שטח המרעה של העדרים הגדולים של חיות הבר וטורפיהן.
הספארי מיועד לצלמי טבע. אנו נתמקד בצילום בעלי חיים ונופים ונשקיע זמן רב בצילום, בהתאם להתפתחויות המעניינות בשטח, תוך לימוד צילום ולימוד זואולוגי של נושאי הצילום. טיולי צילום מאופנים בנופים מדהימים ואטרקציות המאפשרות צילום באיכות גבוהה גם לאילו שאין להם חוש צילום

מסלול הטיול

יום 1

הגעה ונסיעה אל יער הגשם בהר האברדר

טיסה מת"א, דרך אדיס אבבה לניירובי (Nairobi) ונחיתה בשעות הצהריים. עם הגעתנו, נצא מיד לדרך ארוכה אך ייחודית, אל אזור האברדר (Aberdare). נהנה מיופיה של חגורת יער הגשם המרשימה, בקרבת קו המשווה ובשעות אחה"צ נגיע אל הלודג'. מיקומו של הלודג', שבשוליו בריכות מלח, יאפשר לנו לצלם מתצפית קרובה במיוחד בעלי חיים המגיעים בשעות הערב להרוות את צימאונן. לינה באברדר.

ימים 2-3

אל אגמי השבר ברינגו ובוגוריה

בבוקר ניסע לעבר בקעת השבר והאגמים. נגיע לפארק בוגוריה ונבקר באגם, שבו גייזרים וסביבם להקות פלמינגו. לינה באזור אגם ברינגו (Baringo Lake), המאופיין במספר מיני הציפורים הרב ביותר בקניה. בבוקר נצא לשיט במימיו המתוקים של האגם ונצלם את העיטם הקולני בשליפת דגים מהמים, מושבות אורגים ושפע עופות מים. נבקר באיי המגורים של השבט המקומי ונצלם היפופוטמים, תנינים ועופות רבים.

יום 4

אגם נאקורו והפלמינגו

עם בוקר ניסע לשמורת נאקורו (Nakuru). נבקר באגם נאקורו המפורסם, בו מלבד מיליוני הפלמינגו ושפע עופות המים נוכל לצלם קרנפים, ג'ירפות "רוטשילד", קופים, אנטילופות וטורפים. בפארק נופים מגוונים – מאגם הסודה הייחודי לחורשי שיטים, חלבלובים ונוף דרמטי של מצלעות השבר הסורי אפריקאי. בשעות אחה"צ נמשיך אל ניוואשה. לינה באגם ניוואשה.

ימים 6-9

שמורת מסאי מארה

ניסע דרך בקעת השבר, אל אזורי הסוואנות הנרחבות, לשמורת הטבע הנודעת מסאי מארה (Masai Mara), ביתם של המסאים רועי הבקר. בשמורה זו חיים העדרים הגדולים בעולם של חיות הבר באפריקה: גנו, זברות, צבאים, תאואים, ג'ירפות, פילים, ובעקבותיהם הטורפים – אריות, צבועים, נמרים וברדלסים. נצא לסיורי צילום בספארי, עד לנהר המארה שבגבול טנזניה. ננסה לצלם את עדרי הגנו והזברות בחציית נהר המרה ונשוטט בחיפוש דרמות פוטוגניות באזורי הגבעות והסוואנות.
נלון בשני אזורים שונים, על מנת למקסם את סבירות הצפייה בנדידה ובמגוון החיות הרחב ביותר שניתן. את הלילה הראשון נעביר במרכז השמורה ב- Keekorok lodge ושני לילות נוספים ב- Mara Serena. הלודג'ים נמצאים במזרח ובמערב השמורה.

ימים 10-11

ניירובי - ת"א

לאחר ספארי בוקר קצר, ניסע חזרה אל נמל התעופה בניירובי, לטיסה דרך אדיס אבבה לתל אביב. נחיתה ביום ה- 11, בשעות הבוקר המוקדמות.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

תחבורה: רכב ספארי לכל ימי הספארי, עם גג נפתח לתצפיות וצילום. עד 4 צלמים ברכב המיועד ל- 8, דבר המאפשר נוחות צילום מרבית.
לינה: בלודג'ים - מלונות כפריים ייחודיים ברמה גבוהה מהשורה הראשונה, הממוקמים בחיק הטבע ובשמורות. בברינגו - הטוב ביותר שבנמצא.
כלכלה: כלכלה מלאה בימי הספארי, כולל מים מינרליים ברכבים.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: ספארי צילום מרתק בתנאי לודג'ים בדרגת תיירות טובה. יציאות בוקר עם זריחה לצילומים, בכל יום שיאפשר זאת. בכל ערב תינתן הרצאת הרחבה בנושאי זואולוגיה וצילום.
קבוצה וצוות: 10-15 מטיילים, נהגים–מדריכים מקומיים.
מדריך הטיול: אייל ברטוב, צלם בעל מוניטין שהדריך כמאה ועשרים מסעות לאפריקה, מצלם עבור הנשיונל ג'אוגרפיק, מסע אחר, רשות הטבע והגנים, משרד החוץ הישראלי ומגוון מגאזינים בחו"ל. בעל ידע זואולוגי עשיר וניסיון שטח רב.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. חובה להתחסן כנגד קדחת צהובה (!). אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
"אקו" אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג האוויר. בנקודות התצפית ייתכנו ערפילים המסתירים את הנוף. קניה היא מדינה משוונית (ממוקמת על קו המשווה), על כן, יכול לרדת גשם אף בעונות המוגדרות כיבשות. בבקרים ובערבים קריר, ובמהלך היום נעים עד חם.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
מאז 2001 קניה נמצאת ברשימת המדינות תחת אזהרות המסע של משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור. עם זאת, אנו מוציאים טיולים רבים לשם. היציאה לטיול היא על פי שיקול דעתו האישי של הנוסע.
התכנית מתארת את אתרי הביקור, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים.
אפשרות המשך לזנזיבר: לאחר הספארי ניתן להמשיך באופן עצמאי לנופש בזנזיבר, למספר ימים נוספים. האי זנזיבר, הידוע כ"אי התבלינים" (התעשייה העיקרית באי היא תעשיית התבלינים, בעיקר קינמון, פלפל ואגוז מוסקט), הוא יעד מרתק שעונה על הרצון להמשיך לטייל, ובמקביל על הצורך במנוחה ובשקט. זהו אי טרופי עם חופים נפלאים ושפע של יערות גשם, ביתם היחיד של קופי הקולובוס האדום הזנזיברי, והוא בעל היסטוריה מרתקת בשל עברו כמרכז סחר העבדים של מזרח אפריקה ומקום מושבו של הסולטן. המעוניינים מוזמנים לפנות למשרד.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קניה במחיר הקרן: כך כמעט נעלמו הקרנפים מהעולם

מעורם של הקרנפים הכינו בעבר מגנים ואוכפים, וכיום חפצי נוי. בשרם נחשב מעדן מאז ומתמיד. הדם מחזק […]

מה נשתנתה טנזניה מקניה?

מה משותף לכל האנשים שרוצים לצאת למסע ספארי מאורגן באפריקה? משיכה לחיות ולטבע. ומה עוד? שהם עומדים […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול צילום בקניה

אפריקה מבעד לעדשה | 11 יום