טיול קרנבלים מקיף לאיטליה

טיולי תרבות וטבע

מסע חוצה קרנבלים בצפון איטליה וטוסקנה בהדרכת ד"ר ורדה רוטשטיין מאייר | 9 ימים

 

עונת הקרנבלים התוססת של ערי איטליה מתקיימת בחודש פברואר ובו מתקיימים עשרות קרנבלים, חלקם כפריים וצנועים שנחגגים כבר מאות שנים, חלקם מבקשים להחיות תקופה או התרחשות היסטורית מסויימת ויש גם כאלו הרואים בקרנבל כהזדמנות להציג באור נלעג את המציאות העכשווית: 

בוונציה נחגוג את קרנבל המסיכות המפורסם ביותר בכל אירופה; העיר מגלמת בחזותה תפאורה הולמת לתחפושות ולמשחקי פיתוי ושם מצאה המסכה את מקומה הטבעי. זהו קרנבל אינדיבידואלי ומאוד יצירתי, סוחף, מוחצן ויחד עם זאת מסתורי וחושני. לא בכדי נחשב קרנבל המסכות בונציה לתיאטרון הרחוב הגדול בעולם.

בוויארג'ו נחזה באחד מהקרנבלים המרהיבים ביותר באיטליה ומהמפורסמים בעולם וזאת בשל בובות הענק גרוטסקיות הנישאות על גבי פלטפורמות והמתארות באופן סאטירי דמויות ציבוריות ופוליטיות מאיטליה ומהעולם כולו. זוהי חגיגה של מוזיקה, צבע, תזמורות ומאות רקדניות ורקדנים הסוחפים את קהל המשתתפים לחוויה בלתי נשכחת. 

בוורונה ממליכים את "מלך הניוקי" ואוכלים אותו – את הניוקי, לא את המלך; זוהי הזדמנות פז להעמיק את הסיור בעירם של רומיאו ויוליה, גיבורי הדרמה משנת 1302 ששייקספיר העניק להם את חיי נצח. הקרנבל של ורונה הוא ססגוני ואותנטי במיוחד ומדי שנה נבחר אחד מנכבדיה של העיר ל"מלך הניוקי" והוא מלווה בפמליה ססגונית המוביל את הקרנבל. 

קרנבל די סנטו במחוז אמליה רומאנה ידוע בשורשיו ההיסטוריים ובמצעדים המפוארים שלו , המשתתפים והצופים עם מסכות ותלבושות אקסטרווגנטיות, מה שמוסיף לאווירה החגיגית.  במהלך הקרנבל, הרחובות מתעוררים לחיים עם מוזיקה, ריקודים ופעילויות בידור שונות. האירוע מזכיר את הקרנבל בריו דה ג'ינרו 

באיבראה נחזה בקרנבל התפוזים העממי והשובב יותר. במסגרת הפסטיבל משליכים החוגגים תפוזים מלאי מיץ האחד על השני וכל מי שמעוניין מוזמן להשתתף. זהו קרנבל מהנה, המשמר מסורת עוד מהמאה ה – 19, המסמל עבור האזרחים חופש וניצחון.

במסענו נטיייל ונחגוג עם חמישה הקרנבלים העיקריים, הצטרפו אלינו לחגיגה צבעונית בלתי נשכחת !

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב -מילאנו

נצא בטיסת בוקר מוקדמת ישירה של "אל-על" למילאנו, העיר השנייה בגודלה באיטליה. עם ההגעה נחל בביקור בקיר הבובות – שמציין את האלימות נגד נשים במילאנו. נעבור לקתדרלה ונכנס לאחד היעדים הפופולריים במילאנו היא גלריה ויטוריו אמנואל (Galleria Vittorio Emanuele). המרכז, הממוקם בלב מילאנו, קרוי על שם מלכה הראשון של איטליה, שאיחד אותה למדינה אחת (1861). נמשיך אל כיכר הקתדרלה ביציאה מגלריה היא כיכר הדאומו – הקתדרלה היפהפייה של מילאנו, נבקר במוזיאון קרן ארנלדו פומודורו המציג את יצירותיו של Arnaldo Pomodoro לצד יצירות של אמנים אחרים. ארוחת ערב ולינה במילאנו.

יום 2

מילאנו – סדנת בישול טוסקנית

הבוקר נסיים את הביקור מילאנו בסיור ליד גורדי השחקים – בוסקו ורטיקאלה (Bosco Verticale), שפירושו "מגדלי היער", והם נמצאים מצדה השני של תחנת הרכבת גריבלדי, בשכונת פורטה נובה (Porta Nuova).  נמשיך בנסיעה לכיוון לוקה. אחר הצהרים נשתתף בחוויה מיוחדת – סדנה קצרה לבישול אצל צאלה ונלמד על רזי המטבח הטוסקני. ארוחת ערב ולינה באזור לוקה.

יום 3

לוקה – הקרנבל בויארג'יו

נתחיל את הבוקר בסיור קצר בעיר לוקה. בראשית נצפה בחומות המרשימות וההיסטוריות, נמשיך לכיוון הקתדרלה של לוקה Duomo di San Martino ונשמע על הסיפור של הצלב הקדוש, משם  לפיאצה דל'אנפיטיאטרו: הכיכר הייחודית שהייתה פעם אמפיתיאטרון רומי וכיום היא מרכז הומה עם בתי קפה, חנויות ומסעדות, נתבונן במגדלים הענקיים שנבנו בעיר. נמשיך לביקור Palazzo Mansi שנבנה במקור במאה ה-16 על ידי משפחת מנסי, משפחת סוחרי משי עשירה מלוקה. המשפחה הזמינה אדריכלים ואמנים בעלי שם ליצור בית מגורים יוקרתי ההולם את מעמדם. למעשה הארמון הוא דוגמה מצוינת לאדריכלות הבארוק, המאופיינת בחזית המפוארת שלו, עיטורים מעוטרים וחללי פנים אלגנטיים. פאלאצו מאנסי ידוע בזכות אוסף האמנות המרשים, הכולל ציורים יקרי ערך, פסלים ואומנויות דקורטיביות. האוסף כולל יצירות של אמנים איטלקיים ואירופים, מהמאות ה 16-17. בצהריי היום נמשיך לויארג'ו (Viareggio); עיר קיט על שפת הים בטוסקנה שם נשתלב באווירת הקרנבל הצבעוני והתהלוכה המסורתית. התהלוכה גרנדיוזית ובמרכזה מובלות בובות ענק ברחבי העיר על גבי פלטפורמות ממונעות מלוות בלהקות ריקודים מוזיקה ושירים. בובות הענק המככבות במרכז החגיגות, נישאות אל על ומתארות דמויות סאטיריות מקומיות ואירועים שונים ותופעות גלובליות מרחבי העולם. נהנה מחגיגה של צבעים תחפושות ומוזיקה, פולקלור מקומי וססגוניות ללא גבול המאפיינים את אחד הקרנבלים המיוחדים באיטליה. לעת ערב חזרה למלוננו לארוחת ערב ולינה.

יום 4

ורונה – קרנבל הניוקי

הבוקר נצא לכיוון העיר ורונה: עירם של רומיאו ויוליה, כדי לצפות  בחגיגות קרנבל הניוקי ! הקרנבל מתחיל בשעות הצהריים. נתכנס למרכז העיר לתהלוכת "המצעד הגדול" ובראשו "מלך האהבלים" או בשמו המקומי "מלך הניוקי", אותו מאכל טיפוסי מקומי הנמכר בכיכר המרכזית. המצעד הגדול צועד ברחובות העיר ומשתתפות בו עשרות תזמורות, להקות ריקוד, של ילדים נערים ומבוגרים מכל שכונות העיר וסביבותיה. לאחר הקרנבל נערוך סיור בעיר האוהבים העתיקה ורונה (Verona), הידועה כעירם של רומיאו ויוליה. נבקר בפיאצה ברה ונתרשם משלל הבתים הצבעוניים הניצבים בה. נצפה באמפיתאטרון הרומי המרשים "הארנה" ונלמד על פסטיבל האופרות המתקיים בעיר בכל שנה. נמשיך לסיור בכיכר התבלינים הססגונית וכמובן נראה את מרפסתה של יוליה גיבורת שייקספיר. בסיום הסיור ניסע לארוחת ערב ולינה במלון באזור ורונה או אזור ויצ'נזה.

יום 5

ויצנז'ה – קרנבל די סנטו

הבוקר נצא לויצ'נזה, נטייל במרכז העיר ובכיכר דיי סיניורי.נתרשם מהבזיליקה המרשימה ומגדל הפעמונים, ונבקר בתיאטרו אולימפיקו, פאר יצירתו של פאלאדיו. בצהרי היום נמשיך לקרנבל סנטו, המכונה גם קרנבל די סנטו, חגיגת קרנבל מסורתית הנערכת בעיירה סנטו, השוכנת במחוז אמיליה-רומאניה שבאיטליה. לקרנבל סנטו יש היסטוריה ארוכה החל מהמאה ה-17 והוא ידוע באווירה התוססת והחגיגית שלו. אחד מרגעי השיא של קרנבל סנטו הוא המצעד, הכולל עגלות צבעוניות המעוטרות בקישוטים. המשתתפים עטויים בתלבושות ססגוניות, מסכות על הפנים ואף בלבוש מסורתי והם מבדרים את הקהל כשהם עושים את דרכם ברחובות סנטו. ישנם גם מופעי מוזיקה, מחול ותיאטרון שהם חלק בלתי נפרד מהקרנבל. לקראת ערב נשוב חזרה למלוננו לארוחת ערב ולינה.

יום 6

ונציה: קרנבל המסכות הצבעוני!

את יומנו נקדיש לקרנבל המסכות הצבעוני של ונציה (Venice)! החגיגות של הקרנבל נועדו לציין את המעבר מהחורף לאביב במהלך המאה ה-13 וזה הופך את העיר המיוחדת שביום יום היא תפאורה חיה ונושמת לבמת תיאטרון ענקית, המארחת תחפושות ומסכות ומשמרת מסורת בת מאות שנים. נסייר בסמטאות העיר הלבושה חג בדרכנו לגשר הריאלטו החשוב באי. במהל סיורנו, נתרשם משאר מאפייני העיר: ה"באקארו" הונציאני, חנויות המסכות והתחפושות ועוד. נכנס לביקור מודרך בפלאצו דוקלה מקום מושבם של הדוג'ים הוונציאנים המשמש היום כמוזיאון. בשעות אחר הצהריים נתכנס למרכז החגיגות ומופעי הרחוב בכיכר סן מרקו ונשתלב בקהל החוגגים בתחפושות בשלל צבעים, דמויות מהעבר ומההווה והכל באווירת קרנבל בלתי נשכחת. לקראת ערב נשוב חזרה למלוננו לארוחת ערב ולינה.

יום 7

Crespi d'Adda- קרנבל התפוזים באיבריאה - טורינו

היום נתחיל בסיור Crespi d'Adda הכפר ההיסטורי הייחודי הממוקם באזור לומברדיה בצפון איטליה. Crespi d'Adda הידוע ככפר תעשייתי מסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. הוא הוקם בשנת 1878 על ידי Cristoforo Benigno Crespi, יזם ויצרן טקסטיל, כדי לשכן עובדים ובני משפחותיהם שעבדו במפעל הכותנה שלו. הכפר תוכנן כעיירת מפעלים עצמאית, בה הכל תוכנן ומאורגן כדי לענות על צורכי העובדים ומשפחותיהם. הוא כלל בנייני מגורים, בתי ספר, בית חולים, כנסייה, אזורי פנאי ומתקנים אחרים. הבניינים בכפר מציגים שילוב של סגנונות אדריכליים שונים, כולל השפעות ארט נובו והשפעות ניאו-קלאסיות. בתום הביקור נמשיך אל העיירה הקטנה איבראה (Ivrea) השוכנת על גדת נהר דורה בלטאה והחוגגת גם היא את הקרנבל אך בצורה שונה. נכנס לכיכר העיר ולרחובותיה ונצפה במחזה ייחודי, בו נערכים "קרבות תפוזים מסורתיים" בהם תושבי העיר המחולקים לשכונות, מטילים בחמת זעם זה על זה תפוזים טריים נוטפי מיץ והעיר כולה נצבעת בכתום וריח התפוזים נישא מכל עבר. לקראת ערב נגיע למלוננו באזור טורינו לארוחת ערב ולינה.

יום 8

אזור הלאנגה: נוף כרמים, פטריות הכמהין ויין הברולו – טורינו בירתה הראשונה של איטליה

את חציו הראשון של היום נקדיש לאזור הלאנגה (Langhe) המאופיין בגבעות אבן גיר. נתחיל בסיור בעקבות הכלבים, שיחפשו יחד איתנו את פטריית הכמהין, הטארטופו הלבן, החבויה באדמה. נלמד על יינות פיאמונטה המפורסמים ונטעם מיינות האזור המעולים ובראשם יין הברולו. נשוב לביקור בעיר העתיקה טורינו (Turin), בירת מחוז פיימונטה השוכנת למרגלות הרי האלפים האיטלקים, העיר בעברה היתה לבירתה הראשונה של איטליה. נצא לסיור מודרך באתריה המרכזיים של טורינו: נתרשם מרחובה הראשי "ויה ויטוריו עמנואל", נראה את הארכיטקטורה הבארוקית ועוד. נסייר בפיאצה קסטלו המיוחדת, בחצר גרם המדרגות של ארמון המלכים בו התגוררו הנסיכים לבית סבויה, נמשיך לדאומו המרכזי של העיר ונבקר בקפלת התכריכים הקדושים, שעל פי המסורת הנוצרית עטפו את גופו של ישו לאחר הורדתו מהצלב. נסיים בביקור במוזיאון הקולנוע. ארוחת ערב. לינה במלון באזור טורינו.

יום 9

דמנהור: מקדש נסתר מתחת לאדמה – חזרה ארצה ממילאנו

הבוקר נתחיל  בסיור קצר במוזיאון הקפה LAVAZZA ונלמד על תהליך הכננת הקפה. לאחר מכן ניסע לביקור בדמנהור מקדש נסתר מתחת לאדמה: הקהילה המיסטית שלמרגלות האלפים שהוקמה לפני כמעט 40 שנה, על ידי 12 איטלקים שהחלו לחפור מקדש בעומק של 70 מטרים. הסיבה לכך שהם גילו שעובר במקום ערוץ אנרגטי שמחבר את כדור הארץ ליקום. מאז, המקדש גדל למימדים עצומים והפך למקום מרהיב, וקהילת דמנהור כבר מונה כאלף איש שחיים במקום בצורה שמזכירה את הקיבוץ. בסיום הסיור נצא בנסיעה לשדה התעופה של מילאנו לטיסה חזרה ארצה. נחיתה בנתב"ג צפויה ב 01:00 ביום 10 (15.02).

 

  • 5 קרנבלים ססגוניים בארבע ערים שונות
  • טיול המשלב אומנות, פסטיבלים ותרבות
  • ביקור באזור הלאנגה - נוף כרמים, פטריות כמהין ויין הברולו
  • ביקור בעיר העתיקה טורינו
  • השתתפות בסדנת בישול איטלקית
  • ביקור בפלאצו דוקלה בונציה
  • בתי מלון 4*
  • ביקור בתיאטרון אולימפיקו בויצנזה
  • טיול על בסיס חצי פנסיון

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 420



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות סדירות עם חברת התעופה אל על למילאנו, איטליה
לינה: מלונות מדרגה ראשונה (מקבילה ל- 4 כוכבים)
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג ונוח
כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול – ארוחת ערב בכל יום
קבוצה: גודל הקבוצה 15-26 מטיילים.
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתוכנית
5 קרנבלים במהלך הטיול
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים
דמי רישום וטיפול
ערכת שמע לכל נוסע
מפגש הכנה מפורט בארץ טרם היציאה
מדריכה ישראלית מצוות "אקו" יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח בריאות כולל קורונה ומטען – יש צורך לעשות
ארוחות צהריים ושתייה בארוחות
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, משקאות, ארוחות נוספות וכד')
תשר למדריך הישראלי

קצת על מדריכת הטיול ד"ר ורדה רוטשטיין מאייר

אשת אמנות במקצועה וברוחה, עם ידע מקיף ונרחב בכל הקשור לתרבות ואמנות עתיקה ומודרנית כאחד. בעלת דוקטורט לאמנות ומגדר, תואר שני וראשון באמנות ובחינוך. מדריכת טיולים ותיקה, זה עשרות שנים שתרה ומגלה את צפונותיהן וסודותיהן של מדינות אירופה בכלל ושל ערי אירופה בפרט. מומחית לאיטליה על אזוריה ובעיקר על האמנות שבה. כותבת ותיקה במגזינים מובילים ומבכירות המדריכות לאירופה.

לתשומת לבכם

אופי הטיול: מסע בין עבר להווה המשלב טיול בין תרבויות שונות ומדלג בין קרנבלים הייחודיים רק לאזור זה באיטליה.
למידע בריאותי על הטיול יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
נחיתה ביום ה – 10, יש לעשות ביטוח ל- 10 ימים. ניתן לקבל הצעה לביטוח הטיול דרך סוכנות הביטוח שאנו עובדים מולם – 4 חודשים טרם היציאה (120 יום)
ניתן להתחיל את התשלומים קודם ולפרוס ליותר תשלומים.
מזג האוויר בתקופה זו עלול להיות בלתי צפוי עם גשמים ועקב כך, ייתכן ונדרש לבצע שינויים במסלול הטיול המתוכנן. במידת הצורך מדריך הטיול יידע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר לטובת ורווחת הנוסעים. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים
בעונת הקרנבלים דמי הביטול הינם גבוהים – אנא שימו לב
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

אירלנד – אי האגדות

זוהי כנראה תעלומה קלטית: כיצד אי קטן כמו אירלנד מלא ומשופע בהיסטוריה דרמטית, טבע פראי, תרבות תוססת […]

גואטמלה – עולם שלישי במצב טוב

מתוך סיור עיתונאים בגואטמלה, בארגון "אקו טיולי שטח" ובהדרכת רונן רז (Y-Net 5.2.07) עיר שנעלמה במעמקי הג`ונגל, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול קרנבלים מקיף לאיטליה

טיולי תרבות וטבע

מסע חוצה קרנבלים בצפון איטליה וטוסקנה בהדרכת ד"ר ורדה רוטשטיין מאייר | 9 ימים