טרק למרוקו לפסגת המגון וקניוני האטלס צילום: טל בשן

טרק במרוקו למרכז האטלס הגבוה

מסע רגלי במרכז האטלס הגבוה, פסגת המגון, וקניוני האטלס האדירים בחג השבועות | 12 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול רגלי למקומות הלא מתויירים, הנידחים והקסומים של מרוקו. מסלול הטיול יוצא במהלך עונת האביב, בו השלגים מפשירים בפסגות ההרים ויוצרים תבניות נוף ירוקות ויובלי נחלים שוצפי מים. ביקור בכפרים ברברים, שחיים את שלוות הרי האטלס ואינם רגילים במפגש עם זרים.
מסלול הטיול מתרכז ברכס המגון ובקניון המגון האדיר עם הליכה בתוך הקניון. לבסוף נטייל ב- קסבות המרכזיות של מרוקו עד מרקש הלב הפועם של מרוקו על שווקיה.

אופי הטרק: מסע רגלי המשלב מפגשים אנתרופולוגים מרתקים בכפרים ברברים אקזוטיים ונוף הרים מיוחד הכולל את פסגת המגון וקניוני האטלס האדירים בשילוב יום טיול בעמק הדאדס.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א – אירופה – מרוקו – מרקש

טיסה דרך אירופה  אל מרוקו. לקראת הבוקר ננחת במרקש. נצא  לסיור ראשוני בעיר הנחשבת הלב הפועם של מרוקו .נלך לג'מע אל פנא, היא הכיכר המרכזית במרקש עם הופעות רחוב ססגוניות, מגידי עתידות למיניהם וקוסמים. לינה במרקש.

יום 2

מרקש ואתריה

נקדיש את היום בטיול במרקש הלב הפועם של מרוקו על דוכניה , שווקיה ואתריה. נסתובב בסימטאות ובכיכר המרכזית במלאח המקומי ובבית הכנסת, וכמובן נסיים בערב בג'אמא אל פנא עם שלל המופעים ,שבה.
לינה מרקש

יום 3

מפלי אוזוד – אגוטי

נסע בבוקר אל עבר הרי האטלס, וככל שנגביהה יופיעו צמחי החלבלוב דמויי הקקטוס המיוחדים לאזור.  נעצור לטיול רגלי קצר במפלי אוזוד, מפלים מרשימים בעצמתם הנופלים מגובה רב ויוצרים סדרה של בריכות למרגלותיהם. נעזוב את נופי האלונים והאלות, ונמשיך דרך עיירת המחוז אזילל, בדרך תלולה ומתפתלת אל עבר מרכז האטלס הגבוהה אל הכפר אגוטי השוכן בפתחו של העמק הקסום – 'איט בוגמז'. נתמקם ללינה בבית מקומי בכפר אגוטי (1,800 מ').

יום 4

ואדי ארוס

נתחיל בהליכה בין שדות וכפרים, תעלות השקיה, עצי אגוז מלך ותפוחים. נכנס בין שכבות הסלע העומדות במקום בו פורץ אל העמק ואדי ארוס ( אסיף ארוס ), ונחצה את הכפר איט סעיד. מכאן נמשיך לאורך אפיקו של ואדי ארוס כשמעלינו מערות ששמשו בעבר הרחוק למגורים, ולפי הממצאים תושביהם היו יהודים. נתמקם ללינה באזור מרעה ומכלאות העזים של אזיב אימי נ-איקיס, לאחר כ-6 שעות הליכה. נצא (מי שעוד יש בו כוח) לראות את הקניון המרשים של ואדי ארוס, עם עצי הערער הפיסוליים שמעליו, שם בודאי נחצה את הפלג הקר מספר פעמים  (עוד כשעתיים הליכה ). לינה באזיב אימי נ-איקיס (2,600 מ' ).

יום 5

המישורים של טרקיד פלאטו

עליה בנוף מרשים אל טיזי אוסדרם (3005 מ' ), וירידה קלה אל טרקדיד פלאטו (2900 מ'), זהו עמק מישורי גבוהה, למרגלות פסגת המגון, עם כרי דשא יפים למרעה, אליהם מגיעים הנוודים של שבט איט אתה בתחילת הקיץ. כ-6 שעות הליכה. לינה בטיליביט נ-טרקדיד, למרגלות פסגת ג'בל מגון (3000 מ').

יום 6

פסגת ג'אבל מגון

עליה לפסגה השניה בגובהה באטלס הגבוה (והפחות מתויירת), לג'בל מגון (4068 מ' ), כ-5 שעות הליכה לפסגה, על קו הרכס של המגון כשברקע שלוגיות – שאריות מהחורף האחרון. מהפסגה תצפית נפלאה אל עברו השני של האטלס – הסהרה, ג'בל סע'רו, עמק הדרע, אל נוף קדומים פראי ועוצר נשימה. ירידה למקום הלינה באולילימת (2300 מ'), סה"כ יום ארוך של כ-11 שעות הליכה, אך מרהיב ביפיו.

יום 7

כפרי המגון

המשך ירידה עם הערוץ של ואדי אולילימט, בדרך נעצור לפיקניק בכרי הדשא של הואדי. קסבה קטנה מציינת את תחילתם של כפרי ואדי מגון (אסיף מגון), הנקראת טיע'רמת נ-איט חמיד, ואחריה מספר כפרים ציוריים הבנויים באבני המקום, כשהגדול בניהם הוא הכפר מורביטין. כפרים אלו מחוברים בשבילי פרדות בלבד אל השוק ה"קרוב" באיט בוגמז, מרחק של יום הליכה.

יום 8

הירידה לכיוון ספר המדבר

נמשיך לרדת לאורך אסיף מגון וכפריו, שדותיו ואנשיו המיוחדים, ובודאי נבחין בתסרוקת המייחדת את נשות המקום ודרכן המיוחדת לקשירת המטפחת לראשן. מכאן למעשה אנו יורדים לצדו השני של רכס האטלס הגבוה, לצד הפונה למדבר, והשפעתו תהיה מורגשת ככל שנוסיף לרדת לעברו. לאחר כ-8 שעות הליכה נעצור ללינה ליד הכפר תרזות.

יום 9

קניון המגון

נמשיך עם הנחל המוכר לנו, אך הכפרים ותושביהם נעלמים מענינו ביום זה בו אנו חודרים עם המגון אל תוככי סלעיו בקניון עמוק ומרשים. זהו יום יפהפה עם הרבה מים ומצוקים רמים עליהם תלויים עצי ערער פיסוליים. כאשר נפתחים שערי הקניון, והמצוקים קטנים ושבים להיות מדרונות מתונים יותר, שבים גם הכפרים. נעבור בכפר טיע'נימין ואת 8 שעות ההליכה נסיים בכפר אגורזקה.

יום 10

עמק הורדים

נמשיך לעקוב אחר אסיף מגון באזור המתון שלו, שוב נפגוש בכפרים ושדותיהם. אזור זה של המגון מכונה גם  'עמק הורדים', ובודאי נריח את פריחת הורדים שבעונה זו נאספים עלי הכותרת שלהם לתעשיית בשמים, שמנים ומי ורדים . נעבור בכפר איע'רם אקדים, ולאחר הכפר בותע'ר נפרד מאסיף מגון ונעבור לעמק השכן מכוון צפון מזרח, הוא עמק הדאדס. נסיים את היום ואת הטיול הרגלי וניסע לאיזור קלעת מגונה ללינה בבית מלון מקומי.

יום 11

דרך שיפולי האטלס למרקש דרך הקסבות החשובות במרוקו

נשכים קום וניסע על שיפולי הרכס הדרומים של האטלס. נעבור בקסבת אמרדיל ומשם נמשיך לקסבת עיט בן האדו הקסבה הגדולה והמפורסמת ביותר בצפון אפריקה. במידה ויהיה זמן נבקר בקסבת טאלווית ומשם נמשיך בנסיעה למרקש ללינה.

יום 12

מרקש - קזבלנקה - אירופה - ת"א

בבוקר נשלים את סיורנו במרקש  ניסע לקזבלנקה ולקראת צהריים נעלה על הטיסה חזרה דרך אירופה לתל אביב. נחיתה בבוקר היום ה- 13 .

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
07/06/2024 18/06/2024 יפורסם בהמשך

תוספת ליחיד בחדר $ 180  (למרקש בלבד ואוהל ליחיד)

 

>>> לטיולים נוספים למרוקו – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות ומס נמל דרך אירופה
תחבורה : מיניבוס ממוזג להעברות אל הטרק ממרקש ואל קזבלנקה
לינה : במרקש ובדאדס בתי מלון ברמת 3 * (לפני הטרק במרקש , בדאדס לאחר הטרק בית מלון פשוט ), במהלך הטרק לינה בתנאי קמפינג, ובחלק מהמקומות בבקתות משותפות (במידה ויהיה מקום ) במהלך המסע הרגלי.
כלכלה : כל הארוחות במהלך המסע הרגלי + מים מינרלים במהלך הטרק. צוות מטבח מקומי. כלכלה מלאה במהלך כל הטיול – מארוחת צהריים ביום הראשון ועד ארוחת צהריים ביום אחרון.
צוות מקומי של טבחים ומדריכי הרים. פרדות לנסיעת הציוד האישי.
דמי טיפול ורישום.
טלפון לוויני למהלך כל הטיול.
אשרת כניסה למרוקו
תשר לנותני שירותים במרוקו

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח אישי ומטען.
שתייה והוצאות אישיות.

לתשומת ליבכם

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול 02.11.2018 במידה והמחיר ישתנה, יותאם מחיר הטיול.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
תנאי תשלום ודמי ביטול - כמופיע בדף הרישום המצורף.
מועד הטיול הוא בעת הפשרת השלגים של פסגות הרי האטלס. מסלול הטיול עלול להשתנות בהתאם לתנאים פיסיים כמו שלגים , זרימות נחלים וכו'.
חלק מהלינות במהלך הטרק הם באוהל וחלק בחדרים דורומיטים. ( כ- 5 לילות) – בלילות אלו לא יהיה ניתן לספק חדר ליחידים.
הטיול הוא למיטיב לכת בלבד.
על מרוקו חלה אזהרת מסע מאז שנת 2000 ועל המטיילים להיות ערים לכך.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

העצמת נשים במרוקו

זכויותיהן של נשות מרוקו עברו תהפוכות רבות לאורך תקופות שונות, מהתקופה הטרום-איסלאמית ועד היום. כיום, מעמד האישה […]

וולוביליס – הפרח הרומאי של מרוקו

בעמק פסטורלי בין כרמי זיתים ושדות חקלאיים, כ-30 ק"מ צפונית לעיר מקנס שבמרוקו, מתנשאים לתפארת שרידיה של […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק במרוקו למרכז האטלס הגבוה

מסע רגלי במרכז האטלס הגבוה, פסגת המגון, וקניוני האטלס האדירים בחג השבועות | 12 יום

הדפיסו שלחו שתפו