טרק לנפאל אל אנפורנה בייסקמפ צילום: ארז הרנשטט

טרק בנפאל אל אנפורנה בייסקמפ

טרקים

בזמן פריחת הרודודנדרון | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טרק לנפאל, אל הרי ההימלאיה הנראים כאילו נלקחו מהאגדות. עמקים ירוקים, עם גשרים תלויים מעל פלגי מים שוצפים. יערות עצי רודודנדרון, עם פרחי ענק אדומים. כפרי אבן ציוריים, על מדרונות ההרים. שיירת פרדות, מקושטת בשטיחים צבעוניים, נושאת שקי אספקה בשבילי ההרים ופעמוניה מהדהדים בכל העמק. ברקע מעל הכל, נישאים הרי ענק לבנים, כתפאורה קבועה במרחב, בממדים שונים מכל מה שהיכרנו עד היום. זה המקום לקחת פסק זמן ולטעום מהחיים בחיק ההרים.
תשעה ימים של מסלול רגלי, המגיעים עד גובה של 4170 מ'. מאמץ גדול, ששכרו אוויר הרים צלול, נופים מהיפים בעולם, אנשים מכניסי אורחים ושכרון חושים. ימים ארוכים של הליכה על גג העולם, בחיק הנופים של הרי ההימלאיה. לינה במלונות ובתי הארחה מקומיים בתנאים פשוטים אך הטובים בנמצא.

מסלול הטיול

ימים 1-2

מת"א לקטמנדו

ניפגש בנתב"ג ונמריא בטיסה לקטמנדו, דרך יעד ביניים. לאחר הגעתנו לבירת נפאל, העברה למלון באזור הטאמל, לב ההתרחשויות של העיר התוססת, סמטאות, מקדשים, שווקי מזון, מסעדות ובתי קפה. סיור במרכז העיר יגלה לנו שווקים עשירים, מקדשי עץ הינדיים מרהיבים, ילדים-אלים, שאנשי נפאל סוגדים להם, מקדשים טיבטיים, וכל זאת בלב עמק מוקף בשדות חקלאיים, הרים ירוקים ופסגות לבנות. נבקר בכיכר העיר העתיקה, על שלל מקדשיה ונקנח בתצפית על עמק קטמנדו מסטופת סוויהמבו (מכונה גם "מקדש הקופים"), הנמצאת על גבעה ממערב לעיר. לינה בקטמנדו.

יום 3

קטמנדו, בירת נפאל

היום נצא לסיור בבאקטפור, הנמצאת בעמק קטמנדו, עיר עתיקה ששימרה את אווירת ימי הביניים, כשמלבד כיכרות העיר המרשימות, ישנם בעיר מרכזי מלאכות יד, צורפים, מגלפים בעץ, ציירים, פסלים ועוד. נמשיך ונבקר גם בבודנאת סטופה, אתר מורשת עולם שהוכר על ידי אונסק"ו ומרכז בודהיסטי חשוב. משם נמשיך לפשופטינאת, אחד המקדשים החשובים ביותר להינדואיזם, בו ניתן לראות טקסים לשריפת גופות המתים ולהתרשם ממקדשי שיווה לינגה. נשוב למרכז העיר, ונשוטט בשווקים וב"טאמל", לב העניינים של מרכז המטיילים בבירת נפאל. לינה בקטמנדו.

יום 4

המעבר לפוקרה

בשעות הבוקר, נצא מקטמנדו בנסיעה אל העיירה פוקרה, שלחוף אגם פווה, למרגלות רכס האנאפורנה. לאורך הנסיעה, נעבור בין עמקים מוריקים, טרסות אורז וכפרים קטנים. ילוו אותנו נופים יפהפים של רכסי גנאש הימאל, מנסלו ולבסוף רכס האפורנה האדיר. בשעות אחר הצהריים, נגיע אל העיר השלווה ובמידה ויותיר לנו הזמן, נסתובב ברחובות הקטנים לצד האגם, עם שלל חנויות ומסעדות. בשעות הערב, נצטרף למאות תרמילאים בפוקרה ונחגוג את הסדר הגדול שמאורגן ע"י בית חב"ד המקומי. לינה בפוקרה.

יום 5

תחילת טרק ה- ABC

נצא מפוקרה, בנסיעה של 45 ק"מ מערבה, אל עבר נאיפול. משם נתחיל את מסלול ההליכה של טרק ה"אנפורנה בייס קמפ" בן תשעה ימים. יום זה יוקדש להתאקלמות והליכה קצרה. נעלה במתינות לאורך נהר הבורונגדי, דרך שדות אורז וכפרים קטנים, עד אשר נגיע לכפר טירקדונגה (1577 מ'), בו נלון את הלילה.

יום 6

מטירקדונגה אל גורפאני

יום זה יחל בשביל מתפתל, העולה לאורך 3000 מדרגות אבן, אל עבר הכפר אולרי. לאחר מנוחה וארוחת צהריים נמשיך לעלות בכיוון צפון-מערב, דרך שדות של אננס, צמחיית רוש ויערות רודודנדרון. אחר הצהריים, נגיע אל הכפר גורפאני (2855 מ') ונתמקם במלוננו.

יום 7

תצפית בוקר על הרי ההימלאיה וטרק אל טדפאני

ביום זה נקום מוקדם ונצא אל עבר גבעת ה"פון-היל" הסמוכה (3190 מ') לראות את הזריחה, שעולה על רכס האנאפורנה ומותירה מראה פנורמי מרהיב, של תריסר פסגות מהגבוהות בעולם. לאחר התצפית, נרד בחזרה לגסט-האוס לארוחת בוקר ונמשיך בהליכה צפונה, אל עבר הגוש הגבוה של פסגות האנפורנה. נלך בנוף של יערות רודודנדרון ומגנוליה פורחים וקופי לנגור, המדלגים בין העצים. אחר הצהרים נגיע אל הכפר הקטן טדפאני (2630 מ').

יום 8

טרק אל הכפר צ'ומרונג

נלך בנוף של טראסות חקלאיות, בהן מגדלים חיטה, תירס, אורז וירקות. כל דרכי האזור מתנקזות כאן, לעבר הכפר המרכזי הגדול צ'ומרונג (2170 מ'), מרכז בני שבט הגורונג בבקעת האנפורנה. לינה בגסט האוס מקומי.

יום 9

טרק אל הכפר הימלאיה

נצא מהכפר הראשי צ'ומרונג, נעלה ונרד ונתפור את השלוחות והעמקים בדרך אל האנפורנה, ובסך הכל נעלה בגובה של למעלה מאלף מטרים. נרד אל עמק הנהר מודי קולה. ממנו נעלה לעבר בקעת האנפורנה, דרך הכפרים דובאן ובמבו לודג' ואל הכפר הימלאיה (2920 מ'), שמורכב ממספר בתי הארחה פשוטים שפעילים רק בעונת הטרקים.

יום 10

הגעה אל אנפורנה בייס קמפ 4170 מ'

מאמץ של 1200 מ' טיפוס במסדרון הצר, העולה אל בקעת האנפורנה שבלב פסגות הרכס. הגעה אל מחנה הבסיס של האנפורנה, בגובה 4170 מ', המוקף בפסגות האנפורנה שגובהן 7000 מ' ומעלה, ובפסגה הציורית של מצ'אפוצ'ורה, הפסגה דמויית זנב הדג. יום קשה והגעה אל אוויר דליל, אולם המראות ותחושת ההישג מפצים על הכל. לינה במחנה הבסיס של האנפורנה.

ימים 11-12

הירידה מבקעת האנפורנה

לאחר זריחה מופלאה, בה נדלקות פסגות האנפורנה מעלינו אחת אחת, לפי סדר הגובה שלהן, נתחיל במסע הארוך שלנו בחזרה מן ההרים אל המישורים. הירידה מן ההר נבלמת במספר עליות חוצות נחלים. בלילה הראשון נלון באזור הכפר במבו (2310 מ'), ובלילה הבא נגיע אל הכפר ג'ינו דאדה (1780 מ'), מרכז מעיינות חמים, ובהם נבלה את הערב ואת הלילה.

יום 13

בחזרה לפוקארה

בשעות הבוקר נרד מן ההר אל הכפר סיוואי, משם נמשיך בנסיעה אל פוקארה. התארגנות למנוחה במלון ושיטוטים בעיירה הנעימה השוכנת לצד אגם בין ההרים.

יום 14

חזרה לקטמנדו

בשעות הבוקר, נצא בנסיעה חזרה לקטמנדו, בירת נפאל. נתמקם במלון בלב הטאמל, עיר הסימטאות התיירותית של קטמנדו, על שפע החנויות, המסעדות ובתי הקפה המפנקים שלה. זמן חופשי לנוח ממאמץ הטרק ולהתערות בקרב הנפאלים והמטיילים בסימטאות קטמנדו. לינה בקטמנדו.

יום 15

חזרה הביתה

בשעות הבוקר, העברה אל שדה התעופה, ממנו נמריא בטיסה דרך יעד ביניים אל ת"א. 

  • הטרק נבנה על סמך נסיוננו רב השנים בהוצאת טרקים לנפאל ומודרך ע"י בכיר מדריכי הטרקים של "אקו", שי טחנאי.
  • כלכלה מלאה בימי הטרק. צוות מלווה מיומן של סבלים והדרכה מקומית, איתו יש לנו ניסיון רב ושיתוף פעולה לאורך שנים.
  • בוצה קטנה! מחיר הטיול מבוסס על מינ' 10 נוסעים!
  • הכנה מלאה לטרק ומפגש מקדים עם המדריך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

תחבורה: אוטובוס להעברות וסיורים בקטמנדו, פוקרה ואל נק' הפתיחה והסיום של הטרק הרגלי.
כלכלה: ארוחות מלאות במשך כל הטרק: ארוחות בוקר וערב בפנסיונים, ארוחות צהריים קלות במהלך הטרק. בקטמנדו ובפוקרה ארוחות בוקר בלבד.
לינה: במהלך הטרקים לינה בבתי הארחה (tea houses) בתנאים פשוטים הטובים בנמצא. בקטמנדו ובפוקרה לנים במלון טוב במרכז העיר (4*).
כל רישיונות המסע הנדרשים.
דמי כניסה לאתרים במהלך הטיול.
טיפים לנותני השרותים המקומיים.
דמי רישום וטיפול.
מפגש הכנה לפני היציאה לטיול.

הטיול אינו כולל

טיסות בינלאומיות על פי מסלול הטיול.
ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות בעלות אופי אישי.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
מיסי נמל שאינם נקובים בכרטיס הטיסה ומשולמים במקום.
אשרה לנפאל כ- 25$ (האשרה לנפאל תשולם ע"י הנוסעים בנחיתה בקטמנדו).

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טרק מרכזי ומדהים ביופיו בשמורת האנפורנה . מסלול ההליכה כמפורט, כשש עד שמונה שעות הליכה מדי יום. טרק מיוחד ומאתגר למיטיבי לכת, המבטיח חוויה ומפגש עם הנופים הקסומים של הרי ההימלאיה ותושביהם.
קבוצה: 10-20 מטיילים. צוות מקומי נפאלי כולל סבלים לכל הציוד, מדריך הרים מקומי. מדריך ישראלי מצוות "אקו".
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות ונתון לשיקול המדריך בשטח.
מחיר הטיסות הוא דינאמי ומשתנה תדיר ככל שמתקרבים למועד יציאת הטיול ובהתאם לחברת התעופה. קיימות כרגע מס' אפשרויות טיסה שאנו יכולים להציע החל ממחיר של 850$ לאדם. על מנת לשמר את המחיר הנמוך אנו ממליצים להירשם בהקדם. למעוניינים, ניתן גם לכרטס את הטיסות באופן עצמאי.
מסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

עמק קטמנדו בנפאל

הצעיר לבוש מדי הקרב השחורים חמק בזריזות דרך הצללים, שהטילו מנורות המסדרון בארמון נאראיאנהיטי (Narayanhiti palace) שבקטמנדו. […]

בֶּרְבֶּרִים – בין להיות חלק לבין להיות עצמם (חלק ב: הברברים האפריקאים היום)

 חלק א עסק במקורם ובהיסטוריה של הברברים, וחלק זה יעסוק בהיסטוריה המודרנית שלהם ובחייהם היום. הברברים חיים […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק בנפאל אל אנפורנה בייסקמפ

טרקים

בזמן פריחת הרודודנדרון | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו