צילום: דורון הראל

טרק לרכס הרוונזורי באוגנדה

אל 'נופי הירח' והנופים האלפיניים | 12 יום

הדפיסו שלחו שתפו
הר הרוונזורי שבאוגנדה הוא השלישי בגובהו באפריקה. גובהו כ- 5109 מטר בפסגת מרגריטה ונחשב ליפה שבין הרי אפריקה. זהו רכס המחבר בין הסוואנות של מזרח אפריקה לבין יערות הגשם של מערב אפריקה, בואך הגבול עם קונגו. כינוי 'נופי הירח' המיוחדים הודבק לו על ידי המקומיים למראה שקיעת הירח המאיר על הפסגות הלבנות בשלג ויוצר תמונת נוף מיוחדת ומרהיבה. רכס הרוונזורי ידוע כאחד ההרים הפוריים ביותר בצמחיה וכמויות המים שבו. במהלך הטרק נחווה אגמים אלפיניים, נהרות שוצפי מים ביחד עם יערות חורש ייחודיים לגבהים אלו.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - אנטבה

נצא בטיסה דרך יעד ביניים לעבר אנטבה. ניסע לתצפית על הטרמינל הישן ומה שנשאר משדה התעופה הישן, זכר ל"מבצע אנטבה". משם נמשיך לקמפלה לסיור עירוני קצר ולאחר מכן ניסע למלון מקומי ללינה בקמפלה.

יום 2

קמפלה - קססה

יום נסיעה ארוך באזורים כפריים וחקלאיים יביא אותנו לעיירה קססה הנמצאת למרגלות הר הרוונזורי. נתארגן במקום לקראת הטרק. לינה במלון מקומי בקססה.

יום 3

אל בקתת נאיביטאבה

עם בוקר, הקפצה נוספת אל עבר בקתת נאיהקלנג'ירו (Nyakalengiro) בגובה של כ- 1646 מטר, שם נתחיל לחוש כבר את האוויר הקריר של ההרים. נצעד מעלה במשך כ- 5-7 שעות לעבר בקתת נאיביטאבה הנמצאת בגובה של 2561 מטר. סה"כ עליה של 915 מטר. לינה בבקתת נאיביטאבה.

יום 4

אל בקתת ג'ון מטה

נמשיך בדרכנו ונטפס בנופיו היפים של נהר מבוקו (MUBUKU RIVER). נעבור על פני גשרים מקומיים ונוף צמחי הלובלות המפורסם של הרי מזרח אפריקה יחל להופיע. לקראת הצהריים נעבור בבקתת נאימולג'ו ובאם הראות תאפשר נוכל לראות את פסגת סטנלי שגובהה 5109 מטר. נמשיך לצעוד עד לבקתת גון מטה בגובה של 3415 מטר. 8 שעות הליכה, עליה של 915 מטר. לינה בקתת ג'ון מטה.

יום 5

אל בקתת בוג'וקו

נצעד מזרחה בין לובלות ענק ועצי ערבה המעניקים נוף ירוק ומיוחד להרי הרוונזורי. נחצה את נהר בוג'וקו ונגיע לאזור עשביה גבוהה משולב במים. נחלוף על פני אגם בוג'וקו ומשם נמשיך בעליה איטית לעבר הבקתה המקומית בגובה של 3962 מטר, היושבת בשיפולי ההרים בקר וסטנלי עם אפשרות לתצפית מרהיבה עליהם. סה"כ 8 שעות הליכה. לינה בבקתת בוג'וקו.

יום 6

אל עבר בקתת קיטנדרה

עם בוקר נתחיל בעליה של 400 מטר לעבר מעבר סקוט אליוט, מעבר הרים היושב בין ההרים בקר וסטנלי, לגובה של 4372 מטר. נרד אט אט לתוך עמק יפהפה, לעבר ביקתת קיטנדרה (4023 מ'), ממנה נשקף נוף מרהיב לעבר האגמים השוכנים למרגלות הבקתה המוקפת עצי לובלות השכיחים לפסגות מזרח אפריקה. לינה בבקתת קיטנדרה.

יום 7

אל עבר בקתת גיא יומן

נטפס לעבר מעבר פרשפילד בנוף יפה של שלושת הפסגות (בקר, סטנלי וסבויה), לגובה של 4282, משם נרד לעבר עמק נהר מובוקו עד למערת בוג'נגולו. מערה זו שימשה כמחסה למשלחת הראשונה שטיפסה את פסגות הרוונזורי ב- 1906 בראשות הדוכס האיטלקי, לואיג'י אמדאו די סבוי. נמשיך בצעדה לתוך העמק עד לבקתת גיא יומן שבגובה 3505 מ', הנחשבת לבקתה עם הנוף היפה ביותר בטרק לרוונזורי והיא ממוקמת בתוך יער מקומי ונהרות הזורמים לצידה.

יום 8

חזרה אל בקתת נאיביטאבה

נצעד לאט בירידה לעבר עמק מבוקו, מפגש הנהרות של מבוקו וקיצ'וצ'ו בנוף ירוק ואטרקטיבי ולפלאטו פורח ויפה. נעבור בתוך יער במבוק מיוחד ונצפה במפלי קבממה שמימיו מגיעים מפסגות ההרים של בקר וקיאנגומה. משם נמשיך בצעדה עד לבקתת נאיביטאבה בגובה 2561 מ' ללינה.

יום 9

אל בקתת נאיהקאלינג'רו ומשם לשמורת קווין אליזבת

נצעד מטה במשך 2-3 שעות, חזרה לעבר בקתת נאיהקאלינג'רו, הבקתה איתה התחלנו את הטרק לרוונזורי, לעבר שער השמורה. ניפרד מהצוות שליווה אותנו במהלך הטרק ומשם ניאסף ברכבים לנסיעה לשמורת קווין אליזבת ללינה בלודג' מקומי.

יום 10

שמורת קווין אליזבת - מבורו

עם בוקר נערוך שייט מקומי בתעלת קזינגה, על שלל בעלי החיים שבה. לאחר מכן, נערוך ספארי מקומי בשמורה ונוכל להתוודע לעולם החי שיש לאוגנדה להציע. משם ניסע חזרה לכיוון אנטבה. לינה בלודג' מקומי בשמורת מבורו.

ימים 11-12

שמורת מבורו - אנטבה - ישראל

עם בוקר נערוך ספארי מקומי בשמורת מבורו. לאחר מכן נמשיך לעבר שדה התעופה לאנטבה, לטיסה דרך יעד ביניים. נחיתה בישראל אור ליום ה- 12.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

חודש משוער לצאת הטיול הבא:

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות בינלאומיות בחברת "אתיופיאן איירליינס" במסלול תל אביב - אנטבה - תל אביב.
תחבורה: העברות מנמל התעופה ובחזרה. הסעה אל שער השמורה טרק במיניבום.רכבי ספארי לסיורים בשמורות הטבע.
לינה: במהלך הטרק לינה בבקתות הרים ללא מקלחות. בספארי הלינה בלודג'ים מקומיים.
כלכלה: כלכלה מלאה, ארוחת ערב ביום הראשון ועד ארוחת צהריים ביום האחרון , כולל בערים. במהלך המסע הרגלי, כל הארוחות ומים לשתייה כלולים. למסע יצטרף צוות מטבח מקומי אשר יטפס עם המטיילים במעלה ההר ויספק את כל צורכי הארוחות. בימי הספארי כלכלה מלאה כולל מים מינרלים ברכבים.
כניסה לשמורות הטבע וכל האישורים והטפסים הנדרשים לטיפוס ולינה.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
טלפון לווייני במהלך הטרק.
ויזה לאוגנדה בעלות של 50$.
דמי רישום וטיפול.
מיסי נמל וביטחון.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה הוצאות אישיות.
תשר למדריך הישראלי.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: מסע רגלי למיטיבי לכת המגיע אל הפסגה הגבוהה ביותר באפריקה, הנמצאת בגובה של למעלה מ- 4500 מטר בתנאים לא קלים . המסע מתקיים בתנאי שטח בליווי צוות מקומי של סבלים וטבחים, מדריך מקומי ומדריך ישראלי. לסיום הטיול נערוך ספארי קצר ונוח.
קבוצה וצוות: 10-20 מטיילים. מדריך שטח ישראלי דורון אראל, צוות מקומי של סבלים, טבחים ומדריכי הרים.
העלות בהר הרוהאנזורי גבוהה בשל היותה שמורת טבע תחת פיקוח המדינה. הביקוש גבוה ומחיר הכניסה עולה באופן שנתי; לזאת מתווספת עלות הסבלים והמדריכים המקומיים.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. חובה להתחסן כנגד קדחת צהובה (!). אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
"אקו" אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג האוויר. בנקודות התצפית ייתכנו ערפילים המסתירים את הנוף. חודשי ינואר-מרץ הם העונה היבשה והמתאימה ביותר לטיפוס.
חברת "אתיופיאן איירליינס" אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
הטרק מתאים למיטיבי לכת בלבד.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול. במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו / או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מיסי הנמל, הדלק ומחיר התעופה נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

אוגנדה עדיין מחכים לתיירים

אוגנדה המתפתחת, על תושביה מסבירי הפנים, מצטיינת בנופים ירוקים, במגוון רב של בעלי חיים ובמורשת אפריקנית מסורתית. […]

קירגיזסטן מסורת ותרבות של נוודים

קירגיזסטן היא מדינתם של הנוודים שגרים בהרים שנים רבות ויש להם חוקים משלהם. הקריגיזיים היו נוודים במשך […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק לרכס הרוונזורי באוגנדה

אל 'נופי הירח' והנופים האלפיניים | 12 יום

הדפיסו שלחו שתפו