טרק בירדן סובב פטרה

אל חידת הנבטים – טרק סובב פטרה

4 ימים בדרום ירדן, נפלאות פטרה ג'בל הארון וואדי רם | 4 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
הקסם הגדול שהילכה פטרה, עיר הסתרים החצובה בסלעי אדום - מאז ימי קדם ועד לגילויה על ידי תיירים אירופיים אמיצים והרפתקנים בעת החדשה - לא פג עד היום.

גם כאשר כל המיתוסים, אגדות העם הישראליות וסיפורי הגבורה הטראגיים כבר שכחו, עדיין השם – פטרה – מצית את הדמיון, מעורר את הסקרנות ואת הרצון ללכת בעקבות ההולכים לפטרה . ולראות את שראו קודמינו בעיניים קרועות לרווחה נוכח היופי האין-סופי של בירת הנבטים האגדית החבויה בסלע.

טיול זה לפטרה הוא הליכה בדרכי הקדמונים, בנתיבי השיירות ובשבילים של עולי רגל. זהו מסע הממצה את פטרה ואת ההרים הסובבים אותה עד תום.

מסלול הטיול

יום 1

פטרה הקטנה – פטרה הקטנה לא - דיר (המנזר)

ניפגש מוקדם בבוקר במעבר הגבול ערבה  וניסע לעבר  "פטרה הקטנה" – חניון הגמלים הקדום של הסוחרים הנבטים, ראש  מעלה " דרך  הבשמים", אשר  ירדה  לערבה. פטרה  הקטנה  היא  שילוב  יפהפה  של  נקיקי  אבן  חול, מקדשים  ואתרי  קבורה  נבטיים  פינות  נסתרות, עמקים  קטנים  נעלמים  בהם  שולטים  עצי  הערער  האדום  וכל  אלו  הרחק  משאון  התיירים  הפוקדים  את  פטרה  "הגדולה",  ק"מ  ספורים  משם.

נצא מפטרה הקטנה בשבילים מקומיים לכוון פטרה עד הגיענו לג'אבל א-דיר המרהיב. האתר נחשב לשני ביופיו בפטרה – גובהו כ 42 מטר ורוחבו כ- 47 מטר ומקומו נשקף נוף מרהיב אל הערבה. משם נמשיך ברגל לכפר סמוך.  הקפצה קצרה תביא אותנו למלון שבכפר ואדי מוסא ללינה וארוחת ערב. הליכה של 10 ק"מ.

יום 2

שתי פסגות אדירות מעל פטרה ונקיק מדהים-ג'בל אום ביארה "והמזבח" יום מיוחד במינו אשר ייקחנו לאתרים ונופים פחות מוכרים בפטרה.

נצא עם בוקר מהמלון לעבר לב פטרה, משם סמוך למוזיאון ושפך ואדי סיאח האדיר, נעלה בדרך נבטית ,מדרגות ונופי מהממים לפסגת ג'בל אום ביארה, מהגבוהים והמרשימים ביותר באזור, עליו שרידי יישוב אדומי. בהמשך  נעלה לג'בל א-מדבח (הר המזבח) ממנו נוף מרהיב ועליו מתחם פולחני, מקדש ובמת הקרבנות – אתר פולחני משומר היטב. נצעד חזרה מטה ושוב דרך הקניון הפראי ובו אפשרות לגבי מים-ואדי מוד'לים ממנו נתחבר לכניסה לסיק וליציאה מפטרה,   הליכה של 15 ק"מ עליה מצטברת של 600 מטר וירידה של 400 מטר. לינה בפטרה.

יום 3

ג'בל הארון (אהרון הכהן)

קברו המסורתי – ביהדות, בנצרות ובאסלאם גם יחד – של אהרון הכהן, נמצא בג'בל הארון (הר אהרון), המזוהה גם כהור ההר המקראי.
מעבר לאמירה המסורתית-פולקלורית הזו, ההר הוא אחד המופעים המרשימים ביותר בנופי הגרניט והחול של דרום ירדן. מראשו יש תצפית מרהיבה על מרחבי הנגב הישראלי, על עמק הערבה ועל הרי אדום. על פסגתו, סמוך לבית הקבר הקדוש, יש סימנים ברורים בשטח, לפיהם היה האתר מקום פולחן קדום, עוד בטרם נתקדש בימי הביניים המאוחרים כמקום מנוחתו של אהרון.
בבסיסו של ההר מתגוררים, עדיין במערות, משפחות בדואיות משבט הבדול, שקודם להפיכת פטרה לאתר מורשת עולמי, חיו במאות המערות שבפטרה, כולל במבנים ובמקדשים המפוארים של העיר..נצא  עם  בוקר  למסע רגלי  מרתק  בנופי  הרי  אדום ,  מלווים  צוקי  אבן  חול  וסלעי  יסוד,  נעפיל  לפסגה שגובהה  1362 מ' מעפה"י , ממנה  נוף  אינסופי.. 18 ק"מ הליכה עליה מצטברת של 500 מטר
לאחר  חווית  "העליה  לרגל",  נשוב  לפטרה  ללינה.

יום 4

ואדי רם

נקום מוקדם מאד בבוקר וניסע דרומה לואדי רם – ונתלבט האם אנחנו עדיין על כדור הארץ או במאדים (שם צולם הסרט "להציל את מארק וואטני" כאילו הוא במאדים). נצעד בין הרים כהים כבירים ומצוקיים בואדיות אבן חול ורודים. נטפס לטעימה על המאסיב האדיר של ג'בל אם עשרין ורם  ונבקר בקניונים ובשבילי בדואים הדורשים הכרות טובה עם המקום.  נחזור למעבר גבול אילת לקראת ערב.  הליכה של 7 ק"מ

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת לחדר ליחיד: 185 $



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

לינה: בית הארחה מקומי בפטרה
כלכלה: מלאה מארוחת ערב ביום הראשון ועד צהריים ביום האחרון ,צהריים ארוחות פיקניק.
סידורי ויזה לירדן.
מדריך מלווה ירדני כמתחייב בחוק המדינה.
מדריך ישראלי מצוות אקו טיולי שטח.
כניסה לאתרים.
דמי רישום וטיפול.

מחיר הטיול אינו כולל

מס יציאה בצד הישראלי: 110 ₪.
ביטוח ושתיה.

לתשומת ליבכם

גודל הקבוצה: מ- 10 ועד 22 מטיילים.
ביטול ורישום על הנהלים הרישמיים של טופס הרישום של אקו.
על המטיילים לדעת שעל ירדן חלה אזהרת מסע בסיסית מטעם המטה ללוחמה בטרור.
הטרק מיועד למיטיבי לכת
בטרק באוקטובר ניתן להעריך את השהות בעקבה לנופש ולהנות מעקבה ומאתריה
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מנזר שאולין בסין

אחת מהאסמכתאות לעובדה כי אומנות הלחימה הינה חלק בלתי נפרד ממנזר שאולין, כמו גם הסבר היסטורי לגבי […]

הסלאר בבוליביה

טיול-לבוליביה-הסלארסאלאר דה אויוני הגענו לקוטב!!! צעקנו כשנגעו גלגלי הג'יפ במישור הלבן. המישור החל כאן ונעלם אל מעבר […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

אל חידת הנבטים – טרק סובב פטרה

4 ימים בדרום ירדן, נפלאות פטרה ג'בל הארון וואדי רם | 4 ימים

הדפיסו שלחו שתפו