טיול מסע בנתיב דרך המשי המערבית ברכבת פרטית

טיול מסע בנתיב דרך המשי המערבית ברכבת פרטית

מסע ברכבת מאשחבד ועד לאלמטי | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו
בין הים הכספי (Caspian Sea) והרי טיאן שאן (Tien Shan Mountains) נמצאות מדינות מרכז אסיה: טורקמניסטן (Turkmenistan), אוזבקיסטן (Uzbekistan) וקזחסטן (Kazakhstan), אשר זכו לעושר היסטורי ותרבותי, אותם תוכלו לטעום במסע המרגש הזה על הרכבת הפרטית. במסע הזה נזכה להיכרות עם התרבויות הרב גוניות הנמצאות לאורכה של דרך המשי המערבית האגדית ועם מספר אתרים בעלי משמעות היסטורית, ביניהם לא פחות מכ- 7 אתרי מורשת עולמית של אונסק״ו (UNESCO World Heritage Sites): העיר הפרתית העתיקה ניסא (Nisa), הפנינה של המזרח: השרידים של מרב (Merv) העתיקה, איצ׳אן קאלה (Itchan Kala): העיר הפנימית של נווה המדבר הישן בחיווה (Khiva), המרכז ההיסטורי בבוכרה (Bukhara), סמרקנד (Samarqand) - צומת הצטלבות של תרבויות, המרכז ההיסטורי של שחריזאבס (Shakhrisabz), טורקסטן (Turkestan): המוזוליאום של חוג׳ה אחמד יסאווי (Khoja Ahmed Yasawi Mausoleum).

מסלול הטיול

ימים 1-2

ברוכים הבאים לאשחבד (Ashgabat)

נטוס מתל אביב דרך איסטנבול וננחת באשחבד. לאחר הנחיתה נעבור למלון בדרגת תיירות גבוהה (First Class). ברוכים הבאים לעיר המודרנית ביותר במרכז אסיה.

יום 3

עיר המלוכה לשעבר ניסא (Nisa) והבירה המודרנית אשחבד (Ashgabat)

בבוקר נבקר בבזאר הצבעוני טולקוצ׳קה (Tolkuchka), שוק אוריינטאלי אופייני, אחד מהגדולים ביותר במרכז אסיה. שם ניתן לרכוש, בין היתר, גמלים, תכשיטי כסף יקרים ושטיחים רבי ערך. משם ניסע לעיר הפרתית (Parthian) העתיקה ניסא (Nisa). במוזיאון הלאומי באשחבד נוכל לראות שרידים מניסא הקדומה. לאחר ארוחת הצהריים נצא לסיור עירוני ונכיר את הבירה המודרנית אשחבד, באמצעות כתב היד הייחודי של הטורקמנבאשי (Turkmenbashi), מנהיגם של הטורקמנים (Turkmens): סצינות נוסח הוליווד של הנובו ריש. לאחר ארוחת הערב נתחיל במסענו על הרכבת הפרטית. (כלול: ארוחות בוקר, צהריים וערב).

יום 4

מרב (Merv), הפנינה העתיקה של המזרח

בשעות הבוקר המוקדמות תגיע הרכבת הפרטית לאתר המורשת העולמית של אונסק״ו – מרב העתיקה (Merv). החומות והסוללות העצומות עולות מן המדבר, שם נראה שרידים של בניינים עתיקים: המוזוליאום של הסולטן סאנג׳אר (Mausoleum of Sultan Sanjar), את מבצר הבתולה – קיס קאלה (Kis Kale – the Virgin Fortress), החדר הקר ועוד אנדרטאות קבר מלכותיות. נאכל ארוחת צהריים בחצר פנימית ציורית עם משפחה מקומית ולאחר מכן נשוב לרכבת הפרטית ונמשיך במסענו לכיוון בוכרה (Bukhara). (כלול: ארוחות בוקר ,צהריים וערב).

יום 5

בוכרה (Bukhara) - העיר עם מגדלור במדבר

בוכרה ממוקמת במרכזו של מדבר קיזיל קום (Kyzyl Kum) וניתן למצוא בה בערך אלף אתרים אשר מזכירים לנו את התקופה המשגשגת של דרך המשי המערבית האדירה. שפע תבלינים, שטיחים, פרוות ובעיקר בדי משי אוחסנו וטופלו בחאני השיירות (caravansaries). בעיר העתיקה (אתר מורשת עולמית של אונסק״ו) נראה את צריח קליאן (Kaljan Minaret) ואת אנסמבל לאבי-האוז (Labi-Hauz Ensemble). מול אנדרטת נאסר א-דין על החמור (Nasreddin-on-the-donkey) נשמע מספר אנקדוטות מחייו. נאכל ארוחת צהריים בחצר פנימית של מדרסה (Madrasah), לצלילי מוזיקה בליווי של ריקודים מקומיים ותצוגה של תלבושות לאומיות צבעוניות. נבלה את הלילה במלון בדרגת תיירות טובה (upper Middle-class) הנמצא במיקום מרכזי בעיר בוכרה. (כלול: ארוחות בוקר ,צהריים וערב).

יום 6

בוכרה (Bukhara) האצילית

ביום זה נחווה את העיר במסלול סיור שיימשך יום שלם, כולל ארוחת צהריים. בוכרה היא מוזיאון אמנות גדול, מיוחד ואותנטי אשר משמר את פניו האוריינטליות העתיקות. בבוקר נטייל למדרסת מירה-ארב (Mire-e-Arab Madrasah) ולמבנה העתיק והייחודי ביותר באסיה המרכזית, מוזוליאום סאמניד (Samanid Mausoleum). לאחר מכן, נצא לסיור מודרך במבצר הארק (Ark Fortress), שם נראה את אולם ההכתרה ונבקר במעון הקיץ של האמיר האחרון. לפני סיומו של הסיור, נראה את מסגד הנשים היחיד בעולם. נבלה את הלילה במלון בבוכרה. (כלול: ארוחות בוקר, צהריים וערב).

יום 7

בוכרה (Bukhara) - חיווה (Khiva)

בשעות הבוקר נטייל בבוכרה. אחר הצהריים הרכבת הפרטית שלכם ממשיכה לכיוון חיווה (Khiva). ארוחת ערב ולינה על הרכבת. (כלול: ארוחות בוקר, צהריים וערב).

יום 8

אגדות אלף לילה ולילה

לאחר ארוחת בוקר נגיע לגבול הדרומי של ארצות שבעת הנהרות, בנווה המדבר חיווה (Khiva). כשנעמוד לפני חומות העיר האיתנה של חיווה, המחורצים באשנבי ירי מלבני בוץ או חימר, נרגיש שהגענו לעולם אחר: החיים עדיין שוקקים סביב צריח קאלטה – מינואר (Kalta Minor Minaret), כפי שהיו בימים עברו. במהלך הסיור נראה ארמונות, מסגדים, צריחים, מוזולאומים ובתי ספר ללימודי קוראן ונקבל מושג איך נראתה התפתחות עירונית אוריינטלית בימי הביניים. נהנה מארוחת צהריים ברוח התקופה במעון הקיץ לשעבר של האמיר (Emir). בערב נצא לכיוון סמרקנד (Samarqand). (כלול: ארוחות בוקר, צהריים וערב).

יום 9

סמרקנד (Samarqand): צומת הצטלבות של תרבויות

ביום זה נחווה את החשיבות ההיסטורית של סמרקנד (Samarqand), העיר היפה ביותר בעולם בתקופת האמיר טימור (Tamerlane): עיר הקברים שאח-א-זינדה, ״השח החי״ (Shah-e-zende, “the living Shah”). אתר החפירות של אפרוסיאב (Afrosiab) וכיכר רג'יסטן (Registan Square) מהווים דוגמא מרשימה לאוסף של ארכיטקטורה מרכז אסייתית. נבלה את הלילה במלון בדרגת תיירות גבוהה בסמרקנד. (כלול: ארוחות בוקר, צהריים וערב).

יום 10

סמרקנד (Samarqand) המפוארת

נבקר במפעל לשטיחי משי ומשפחת בעלי מלאכה אוזבקים ונראה דוגמאות לנייר המיוצר מקליפת עץ תות (mulberry). נבקר במצפה הכוכבים אולוג-בג (Ulug Beg), את שרידי מסגד ביבי-חאנום (Bibi Khanum) ואת המוזוליאום והאמיר גור (Gur Emir) הדומה לארמון. נבלה לילה נוסף במלון בדרגת תיירות גבוהה בסמרקנד. (כלול: ארוחות בוקר וערב).

יום 11

על דרך המשי המערבית האדירה לשחריזאבס (Shakhrisabz)

נהנה מטיול לאזור ההררי העוטף אותנו, היכן שעדיין מקיימים טקסים של הכת שאמאן (Shaman), אשר נשכחו באזורים אחרים. נחווה הופעת פולקלור במסורת הייחודית לאזור זה ונזכה להכיר את המקומיים בחיים האותנטיים היומיומיים שלהם. קבלת פנים ידידותית מובטחת. לאחר מכן, נמשיך על דרך המשי המערבית האדירה ונגיע לעיר הירוקה, מקום היוולדו של האמיר טימור (Tamerlane). כאן בשחריזאבס (Shakhrisabz), אתר מורשת עולמית של אונסק״ו, נצא לסיור באתרי הנסיך המונגולי הברברי ונזכה לראות את ההמולה המשגשגת של העיר מלאת החיים. בערב נצא עם הרכבת הפרטית שלנו לטשקנט (Tashkent). על הרכבת: טעימות יין אוזבקי. (כלול: ארוחות בוקר, צהריים וערב).
הערה: לידיעת המטיילים, נכון למועד פרסום הטיול, בשחריזאבס (Shakhrisabz) מתקיימים שיפוצים וחלק מהאתר מכוסה.

יום 12

טשקנט (Tashkent) נווה המדבר הירוק

בשעות הבוקר, תגיע הרכבת הפרטית שלנו לטשקנט, הנמצאת למרגלות הרי טיאן שאן (Tien Shan Mountains). טשקנט נחשבת למרכז התרבותי של מרכז אסיה. בסיור נחווה את נווה המדבר הירוק של הערבות: מדרסת קוקלדש (Madrasah Kukeldash), הקאבוז׳ (Kavoj), אנדרטת האמיר טימור (Amir Timur) ואת בניין האופרה. בערב נצא לאופרת נאבוי (Navoi Opera) המפורסמת של טשקנט או לקונצרט באולם הפילהרמונית של טשקנט (Tashkent Philharmonic Hall), תלוי בלוח ההופעות. לאחר מכן, תצא הרכבת לכיוון קזחסטן (Kazakhstan). (כלול: ארוחות בוקר, צהריים וערב).

יום 13

מרכז העלייה לרגל של הנוודים: טורקסטן (Turkestan)

לאחר ארוחת בוקר וצהריים על הרכבת, נגיע לעיר טורקסטן (Turkestan) בקזחסטן (Kazakhstan). הטיפול בעניינים הפורמליים בגבול ייעשה בנוחות בקרון שלכם. נראה את המוזוליאום של חוג׳ה אחמד יסאווי (Khoja Ahmed Yasawi Mausoleum), אתר מורשת עולמית של אונסק״ו, בעל אולם כיפה מרשים, מסגד מונומנטלי ובית באר. לאחר מכן, תמשיך הרכבת לכיוון אלמטי (Almaty). במהלך ארוחת הערב תוכלו להיפרד מצוות הרכבת הידידותי שלכם. (כלול: ארוחות בוקר, צהריים וערב).

יום 14

אלמטי (Almaty) - אב התפוחים (The Father of Apples)

נגיע לאלמטי לאחר ארוחת הצהריים. נהנה מסיור עירוני באלמטי, הממוקמת למרגלות הרכס הצפוני של הרי טיאן שאן (Tien Shan Mountains). שם ישנן שדרות רחבות עטורות עצים, גנים ציבוריים ובתי קפה רבים. תוכלו לבקר בקתדרלה הרוסית ז׳נקוב (Zenkov Russian Cathedral), אחד ממבני העץ הגבוהים ביותר בעולם, ארמון החתונות, בקרקס ובמסגד המרכזי. בערב נהנה מארוחת פרידה חגיגית ביורטות (yurts) האופייניות לאזור. לינה בלילה במלון באלמטי. (כלול: ארוחות בוקר, צהריים וערב).

יום 15

מסענו מגיע לסיומו

העברה לשדה התעופה מהמלון וטיסת חזור ארצה, מאלמטי דרך איסטנבול לתל אביב.

  • ביקור בלא פחות מכ- 7 אתרי מורשת עולמית של אונסק״ו (UNESCO World Heritage Sites).
  • נבקר בערי הבירה הייחודיות: אשחבד (Ashgabat): העיר המודרנית ביותר במרכז אסיה, טשקנט (Tashkent): המרכז התרבותי של מרכז אסיה.
  • סיור במקומות אשר עיצבו את ההיסטוריה: בוכרה - החפירות של העיר העתיקה אפרוסיאב, סמרקנד - כיכר רג'יסטן, הכיכר היפה ביותר באוריינט, מצפה הכוכבים אולוג-בג, המוזוליאומים של איסמעיל סמאני והאמיר גור וקומפלקס המוזוליאומים של שיח-אי-זינדה ואלמטי - ״אב התפוח״.
  • נתוודע לחיי היומיום במרכז אסיה: נצפה בהכנת חפצי אומנות מסורתיים: משי ושטיחים, נבקר בבזאר טולקוצ׳קה באשחבד, נאכל ארוחת ערב ונצפה בתצוגת אופנה בחצר הפנימית של בית מדרסה עתיק בבוכרה. ארוחת צהריים במעון הקיץ של האמיר בבוכרה ובבית אוזבקי טיפוסי. נהנה מהרצאות, אגדות ומידע לגבי היסטוריה ומסורות מקומיות.
  • נצפה בטבע עוצר נשימה: מדבר קראקום (Karakum) ומדבר קיזילקום (Kyzyl kum). הרי טיאן שאן (Tien Shan).

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות ת"א- איסטנבול - אשחבד (Ashgabat), אלמטי (Almaty) - איסטנבול - ת"א.
לינה ברכבת ובבתי המלון בהתאם למפורט במסלול הטיול: כ-6 לילות במלונות בדרגת תיירות גבוהה או טובה וכ-7 לילות על הרכבת בהתאם לקטגוריה התא שהזמנתם.
כל הארוחות בהתאם למפורט בתוכנית.
תכנית סיורים הכוללת את כל מחירי הכניסה לאתרים. סיורים מודרכים/ סיורי הליכה באשחבד (Ashgabat), בוכרה (Bukhara), חיווה (Khiva), סמרקנד (Samarqand), טשקנט (Tashkent) ואלמטי (Almaty).
הסעות והעברות בהתאם למפורט במסלול הטיול.
קבלת פנים מסורתית בתחנות הרכבת במארי (Mary), בוכרה, סמרקנד ואורגנטצ׳ (Urgentch).
ארוחת צהריים/ ערב עם משפחה אוזבקית וטורקמנית וגם בבית מדרסה (Madrasah) עם פולקלור.
טעימות יין ווודקה.
יומן מסע עם מידע על דרך המשי המערבית.
אשרות כניסה לטורקמניסטן, אוזבקיסטן וקזחסטן.
רופא על הרכבת.
תשר לאנשי השירות ברכבת.
דמי רישום וטיפול.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח נסיעות- כבודה, ביטול ואישי. הביטוח הוא חובה.
עלויות כבודה עודפת וכן הוצאות אישיות כגון כביסה, בר, משקאות ותקשורת.

לתשומת לבכם

אופי המסע: הרכבת הפרטית שלכם: בטוחה, נקייה ומתוחזקת למשעי ומאפשרת ביקורים באתרים במרכז אסיה ללא טיסות פנים-אסיאתיות, לא נסיעות ארוכות באוטובוס על שבילי עפר מאובקים, כאשר כל הכבודה שלכם נשארת על הרכבת לאורך כל המסע, כל הקרונות ממוזגים כאשר הרכבת בתנועה והאוכל מצוין בסטנדרטים היגיינים גבוהים.
קבוצה וצוות: 12-26 מטיילים. מדריכה ישראלית מצוות "אקו" ומדריכים מקומיים.
היציאה לטיול מותנית במינימום 12 נרשמים.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מסלול הטיול לדרך המשי המערבית עובר באזורים בעלי מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא אתרים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). כמו כן, לאור הלוגיסטיקה המורכבת של הטיול הזה לעיתים ישנם שינויים בלתי נמנעים. על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות אלו. באם יהיה צורך יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
קבלת אשרות כניסה לטורקמניסטן, אוזבקיסטן וקזחסטן - הליך קבלת אשרות הכניסה למדינות הללו הינו מורכב וארוך. יובהר כי במידה ומטייל ספציפי לא יקבל אשרת כניסה לטורקמיניסטן, תוצע לו תוכנית חלופית ליומיים הראשוניים של הטיול. יובהר כי אי קבלת אשרת כניסה למדינה אינה בשליטת אקו או באחריותה. על אקו להתחייב ולשלם לספקים השונים מראש. לפיכך, מטייל שירצה לבטל את הטיול, עקב אי קבלת אשרת כניסה, יאלץ לשלם דמי ביטול בהתאם למדיניות הביטולים הקבוע בטופס ההרשמה זה בהתאם למועד הביטול וכן יהיה עליו לשאת בעלויות ביטול הטיסות ועלויות דמי אשרות הכניסה במלואן.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קניה – אגם נאקורו: מיליון פלמינגו לא טועים

גבעות שחורות סוגרות על אגם קטן שלאורך חופיו נמתח פס עבה צבוע ורוד. זהו אגם נאקורו שבקניה, […]

אל חבל צ'יאפס בדרום מקסיקו

חבל צ'יאפס (Chiapas) הממוקם בחלקה הדרום מזרחי של מקסיקו הוא אחד המגוונים ביותר במקסיקו מבחינה ביולוגית ואנושית. […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול מסע בנתיב דרך המשי המערבית ברכבת פרטית

מסע ברכבת מאשחבד ועד לאלמטי | 15 יום

הדפיסו שלחו שתפו