טיול לסיביר בשיא החורף

מסע לסיביר בשיא החורף

טיולי תרבות וטבע

מסע אל המקום הקר ביותר בעולם | 12 יום

מסע אל המקום הקר בעולם: מיאקוצק (Yakutsk) ושמורת עמודי נהר הלנה (Lena Pillars Nature Park), בדרך לגולאג קולימה (Kolyma Highway), אוימיאקון (Oymyakon) ועד מגדאן (Magadan).

מסלול הטיול

ימים 1-2

ההגעה ליאקוצק (Yakutsk)

טיסה מתל אביב דרך מוסקבה ליאקוטסק, העיר הקרה ביותר בעולם. הטיסה מגיעה בשעות הבוקר שלמחרת, לפני הזריחה (בשעה 10:00 בבוקר). השילוב של החשיכה עם תאורת המסלול החזקה, מאפשרת לראות את מסלול הנחיתה והטייסים יכולים להנחית את המטוסים גם במזג אוויר ערפילי. העברה לבית המלון הכוכב הפולארי (Polar Star Hotel) לארוחת בוקר. לקראת הצהריים, פגישת אוריינטציה, במרכז הכנסים של המלון, בה יינתן הסבר מפורט על הפעילויות במהלך הטיול ומידע כללי על יאקוצק, בירתה של הרפובליקה הרוסית סחא יאקוטיה (Russian Republic of Sakha Yakutia). אחר הצהריים, נצא באוטובוס לסיור במרכז העיר, הטובלת בלבן החורף הסיבירי. נבקר באנדרטה לסטלין (Stalin Monument), מוזיאון הממותה (Mammoth Museum), מערכת מנהרות הקרח ״ממלכת קיפאון העד״ (“Kingdom of Permafrost) ובתוך הגבעה צ׳וצ׳ור מוראן (Chochur Muran). במהלך הסיור, תינתן האפשרות לבקר בחנויות ובשווקים, בכדי לרכוש ביגוד חם (מגפי פרווה, הנקראים גם וולנקי (valenki), כפפות וכובעים מפרווה ועוד). נסיים את היום בארוחת ערב במסעדה של המתחם האתני, ״צ׳וצ׳ור מוראן״, שם נוכל גם לטעום מעדנים אתניים טעימים. לינה בבית המלון הכוכב הפולארי.
טמפרטורה נעה בין 35-50 מינוס מעלות צלסיוס במהלך היום. ארוחות בוקר וערב.

יום 3

טיול לשמורת עמודי לנה (Lena Pillars Nature Park) אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

נצא ליום טיול מרתק וארוך שנמשך 13 עד 14 שעות, העובר לאורכו של נהר הלנה. נגיע אל שמורת הטבע הייחודית. עמודי לנה הם תצורת סלע טבעית, לאורך גדותיו של נהר לנה (Lena River), הממוקם 180 ק״מ דרומית ליאקוצק. העמודים בגובה 150 עד 300 מטר. אתר זה הצטרף לרשימת אתרי המורשת העולמית של אונס״קו ב 2012. נהר לנה, הוא אחד משלושת הנהרות הסיביריים האדירים, הזורמים אל הים הארקטי (Arctic Ocean) והנהר האחד עשר באורכו בעולם, כ 4400 קילומטר. ניסע מיאקוצק, כארבע שעות, עד הכפר בטאמאי (Batamai), על הגדה המערבית של נהר לנה. ראשית, ניסע על כביש אספלט המכוסה קרח לכפר אולהאן אן (Ulahan An), מרחק של כ-120 ק״מ. לאחר מכן נמשיך על כביש קרח. במהלך הנסיעה בעיירת פוקרובסק (Pokrovsk), מרחק 78 ק״מ מיאקוצק, נהנה מארוחת בוקר מאוחרת בפונדק דרכים, ממאכלים רוסים ביתיים. העצירה הגדולה הבאה, תהיה בשורת העמודים הראשונה, לאחר הכפר אלנקה (Elanka), בשעות הזריחה. נצא משם לסיור אקסקלוסיבי למערות העתיקות וציורי הסלע של אתר עמודי לנה. מדריך מקומי ישתף אותנו ברקע ההיסטורי של האזור. מבטאמאי (Batamai), נחצה את נהר לנה באמצעות מזחלות המובלות בידי אופנועי שלג. נוכל להתנסות בנהיגה עצמאית לאורך הנהר. בבטאמאי נאכל ארוחת צהריים ארוזה, קפה ותה חם, אשר הוכנו מראש עבורנו. לאחר מכן נעלה לתצפית חורף קסומה של נהר לנה. קפה ותה כלולים. השקיעה מגיעה בסביבות שעה 16:00, לאחר מכן נשוב לרכבים ונעשה את דרכנו חזרה ליאקוצק. לינה בבית המלון הכוכב הפולארי.
טמפרטורה נעה בין  35-45 מינוס מעלות צלסיוס במהלך היום. ארוחות לפי לוח הארוחות.

יום 4

יאקוצק - קאנדיגה (Khandyga)

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת, נעזוב את יאקוצק, ונצא לתחילת הנסיעה בדרך הקרה ביותר בעולם. לפנינו דרך שאורכה 432 ק"מ, והיא תארך כעשר שעות, מתוכן כ-7 שעות נסיעה, בנוף חורפי מרתק, וכשלוש שעות עצירות וביקורים. לא רחוק מיאקוצק, נחצה את הנהר לנה, על כביש הקרח. רוחב הנהר 3 ק״מ, אך אורך כביש הקרח 8.7 ק״מ. נבצע עצירה קצרה על הקרח, נעבור דרך ההתיישבות ניז׳ני בסטיאק (Nizhny Bestyakh), צומת דרכים חשובה. בהתיישבות זו מצטלבים שני כבישים ממשלתיים – הכביש המהיר, אמור יאקוצק (Amur Yakutsk) מהעיר הדרומית נרונגרי (Nerungri) והכביש המהיר קולימה (Kolyma), המגיע עד מגדאן (Magadan). ניסע דרך ארבעת המחוזות האדמיניסטרטיביים של רפובליקת סחא-יאקוטיה. לאורך הדרך נמצאים כפרים יאקוטיים מסורתיים, בעלי בתי עץ קטנטנים, אשר מחוממים עדיין באמצעות תנור הסקה בימי החורף. לאורך הכביש, ניתן לראות סוסים יאקוטיים, זן מקומי אשר ראוי לציון בשל ההסתגלות שלו לאקלים קר באופן קיצוני. בין היתר, הוא מסוגל לאתר וללחך עשב אשר נמצא עמוק מתחת לשלג. נעצור פעמיים לארוחות בבתי קפה לצד הדרך. ארוחת צהריים ליד הכפר צ׳רקיוק (Cherkyokh). צהריים מאוחרים ליד קאנדיגה (Khandyga). נעבור במחוז טטינסקי (Tattinsky), הנחשב לערש התרבות היאקוטית. מסיבה זו, נעצור במספר מקומות מרתקים במחוז, בין היתר במוזיאון הפתוח צ׳רקיוק, שבו ניתן לראות בניינים אשר נבנו לפני למעלה מ 100 שנים, ומגדל פעמון של כנסייה מאותה תקופה. 40 ק״מ לפני ההגעה לקאנדיגה, נחצה את נהר אלדאן (הנהר הרוסי השישי באורכו, באורך 2273 ק״מ), על כביש קרח באורך 5 ק״מ. נגיע לקאנדיגה בשעות הערב. כיום העיר מרוקנת למחציתה, ומשרתת כמרכז מנהלתי של מחוז טומפונסקי (Tomponsky). בשנים שזו הייתה חלק מברית המועצות, הייתה כאן התיישבות משגשגת, המבוססת על כרייה של פחם וזהב. זו היתה צומת דרכים מרכזית של מערכת הגולאגים (מחנות העבודה הידועים לשימצה), בסוף כביש העצמות (Road of Bones). בזמן מלחמת העולם השנייה, שדה התעופה בקאנדיגה היה חלק מהמסלול האווירי בין סיביר לאלסקה. לינה במלון מקומי פרטי קטן, מלון הדירות ״אנגרה״ (“Angara”), בין 2 עד 3 מטיילים בכל חדר. המדריך שלנו יכין עבורנו ארוחת ערב מאוחרת במטבח.
טמפרטורה נעה בין  35-45 מינוס מעלות צלסיוס במהלך היום. ארוחות לפי לוח הארוחות.

יום 5

קאנדיגה - קיוביומה (Kyubyume) - אוימיאקון (Oymyakon)

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לעוד יום נסיעה ארוך ומרתק, ברחבי סיביר הקפואה. 514 ק״מ, 12 שעות עם עצירות והפסקות אוכל. החלק הזה של המסע ארוך מאוד, אך גם מאוד ציורי. זהו כביש העצמות (Road of Bones), אשר נבנה על ידי אסירי הגולאג, ועובר דרך הרי ורחויאנסקי (Verkhoyansky Mountains). במזרח העיירה קאנדיגה, נבקר בכנסייה האורתודוקסית, ממנה ניתן לראות את נהר אלדאן (Aldan River) הקפוא, ואת הדמדומים הראשונים של הזריחה. נמשיך בנסיעה ונעצור לארוחת צהריים מוקדמת בפונדק דרכים. בנסיעה משם, לאורך 200 ק״מ, נראה את הנוף ההררי המקסים, לאורך הכביש המהיר קולימה (Kolyma Highway). הפסגה הגבוהה ביותר מגיעה לגובה של 1314 מ'. נעבור במקומות ייחודיים, כמו מעבר טומפורוקסקי (Tomporuksky Pass), שם נמצאת אנדרטת צלב לזכר קורבנות הגולאג, מעבר הרים גבוה וצר (Chernyj Prizhim), כביש מתפתל בשם טבעת הארנב (Zajachja Petlya – Hare Loop). קן הסנונית (Swallow Nest – Lastochkin Dom), תחנת צפייה במטאורים (Vostochnaya Khandyga) ועוד. נעצור לצפות בכל המקומות הללו. באזור זה אין כפרים או עיירות, אלא מחנות פועלי תחזוקה בלבד. את השקיעה נראה מתחנת המטאורים. נאכל ארוחת ערב בפונדק דרכים, לא רחוק מקיוביומה (Kyubyume). האוכל הביתי פשוט אך טעים. הארוחה הבשרית היא מבשר איילי שלג. הדגים הם דגים מקומיים מהנהר ההררי קיוביומה. חלקו האחרון של המסע, הוא לאורך כביש הקיץ הישן, ״כביש העצמות״, הנע לאורך שרשראות ההרים, דרך אגמים ונהרות בחשיכה. נזכה ליהנות מיופיו של אזור זה יומיים לאחר מכן, בדרכנו חזרה מאוימיאקון (Oymyakon) וגם נעצור בכפר הנטוש קיוביומה, אשר היה מאוכלס בידי רשויות הגולאג בעבר, ולאחרונה בידי הפועלים אשר שיפצו את הכביש. ארוחת ערב מאוחרת נוספת ולינה אצל משפחות יאקוטיות (Yakutian) באוימיאקון (Oymyakon). שימו לב, בערב זה אנחנו ממליצים לכם להימנע משתייה מרובה לפני השינה, משום שהביקור הלילי בביתן השירותים החיצוני מלא בהרפתקאות. תזדקקו כאן לפנסי ראש.
טמפרטורה נעה בין 35-55 מינוס מעלות צלסיוס במהלך היום, בלילה לפחות -40, ולקראת הבוקר ייתכן שהטמפרטורה תהיה -60 מעלות צלסיוס. ארוחות לפי לוח הארוחות.

יום 6

אוימיאקון (Oymyakon), ההתיישבות הקרה ביותר בעולם

יום זה יתחיל בבדיקת התרמוסטט, המוצב במרפסת החיצונית, וארוחת בוקר דשנה, המוגשת בידי המארח שלנו. אל תופתעו לראות בשעת בוקר מנות בשר, דגים ותפוחי אדמה. כולנו נזדקק לקלוריות הללו לחוויה הקרה באוימיאקון. נצא לטיול רגלי בכפר. נבקר באנדרטת ״עמוד הקור״ (Pole of Cold), שם נפגוש את צ׳ישהאן (Chyskhaan), ״שומר הקור״ (“Keeper of the Cold”), ונקבל ממנו את תעודות ״עמוד הקור״. נמשיך לבית הספר לפגוש את הילדים, ומשם לתחנת חימום בפחם, ולאחר מכן נשוב לבית המשפחה המארחת. ניתן להתנסות ולשחק עם השלכות הטמפרטורה הנמוכות: למשל, לראות באיזו מהירות מתמצקים טי-שירט רטובה, או דגל רטוב, לנסות לדפוק על מסמר עם בננה קפואה, לרסק תפוחים וכרוב קפוא, ולראות איזו משקה קופא הכי מהר (הוודקה בוודאי תנצח), נפריח בועות, ונשחרר זרנוק מים רותחים לאוויר. לאחר ארוחת הצהריים, נצא עם מזחלת המחוברת לאופנועי שלג, אל הנהר אינדיגירקה (Indigirka River), לראות דיג קרח מסורתי. הדייג המקומי מחורר את הקרח בכלים פשוטים, מטיל חכות, זורק רשתות, ותופס דגים מסוג לכיס (graylings) ועוד דגים המיוחדים לאזור. נוכל להתנסות בדיג גם באופן אישי. ביום למחרת, המארח שלנו יבשל את כל הדגים שנעלה בחכותינו. לאחר ארוחת הערב נלך לבית ארצ׳י (House of Archy) ליהנות מערב תרבות יאקוטי. נצפה בטקס היטהרות, ריקוד חברות מעגלי, שירים לאומיים, ומופע נגינה בנבל פה. הלינה אצל משפחות יאקוטיות (Yakutian) באוימיאקון (Oymyakon). נאכל ארוחת ערב מאוחרת עם תה חם בבית המארחים.
טמפרטורה נעה בין  40-55 מינוס מעלות צלסיוס במהלך היום, בלילה לפחות -40, ולקראת הבוקר ייתכן שהטמפרטורה תהיה -60 מעלות צלסיוס. ארוחות לפי לוח הארוחות.

יום 7

אוימיאקון (Oymyakon), טומטור (Tomtor), אוימיאקון

נצא ליום טיול אל הכפר טומטור ובחזרה, בערך 40 ק״מ לכל כיוון. בדרך נבקר בחוות פרות יאקוטיות, גזע סיבירי מקורי. הן קטנות, יציבות, ומורגלות לתנאי מחייה של חשיפה לקור הקיצוני. לפני תקופת ברית המועצות, טומטור הייתה המרכז המנהלתי של כל מחוז אוימיאקונסקי (Oymyakonsky), אשר נקרא כיום אוסט-נרה (Ust-Nera). במקום נמצא שדה תעופה הפועל בקיץ בלבד, ותחנת מטאורים. בטומטור נבקר במנהרת מזווה האוכל המפורסמת, אשר תקרתה וקירותיה מכוסים בגבישי קרח עצומים (הטמפרטורה הקבועה בפנים בין -8 ל -10 מעלות צלסיוס. נבקר גם בשדה התעופה, נהר קיודוסון (Kyudusun River) אשר לעולם לא קופא, וכמו כן בחוות רבייה של סוסים יאקוטיים ומוזיאון הגולאג. בשעות הערב נשוב לאוימיאקון ונאכל ארוחת ערב דשנה בבית המארחים.
טמפרטורה נעה בין 40-55 מינוס מעלות צלסיוס במהלך היום, בלילה לפחות -40, ולקראת הבוקר ייתכן שהטמפרטורה תהיה -60 מעלות צלסיוס. ארוחות לפי לוח הארוחות.

יום 8

מאוימיאקון (Oymyakon) למחנה החורף של רועי עדרי איילי השלג ומשם לאוסט נרה (Ust Nera)

היום ניפרד ממארחינו בכפר אוימיאקון, הכפר הקר ביותר בעולם ונצא לנסיעה ארוכה, בת כ- 435 ק"מ. ניסע בנוף הסיבירי, כחמש שעות, למחנה החורף של רועי עדרי איילי השלג. בנסיעה זאת נצפה בנופי ההרים המרשימים, כמו כן נוכל לראות את גשרי העץ הסובייטים הישנים מעל הנהרות סונטאר (Suntar), אגיאקן (Agayakan) וטיריאק- אוריאק (Tiryakh Uryakh). נעצור במחנה החורף של רועי איילי השלג אוון (Even). נאכל מאכלים לאומיים בביקתות עץ מסורתיות. נצא לרכיבה על מזחלות איילי שלג ונחווה את החיים של נוודים סיביריים. נבלה עם הרועים כשלוש שעות. נמשיך בדרכנו, נעצור לביקור בכפר הנטוש קיוביומה ונאכל ארוחת ערב בפונדק דרכים בקיוביומה. בדרך מקיוביומה לאוסט נרה (Ust Nera), נעצור בשניים ממעברי ההרים הגבוהים ביותר, בריונגנדינסקי (Bryungandinsky) בגובה 1020 מטר. ואולצ׳אנסקי (Olchansky) בגובה 1170 מטר. מראה מדהים, גם לאור ירח. הלינה במלון באוסט נרה (Ust Nera).
טמפרטורה נעה בין 40-50 מינוס מעלות צלסיוס במהלך היום. ארוחות לפי לוח הארוחות.

יום 9

מהעיירה אוסט נרה אל סוסומאן (Susuman)

היום נמשיך בדרכנו ונעבור בנסיעה כ 394 ק״מ, 11 שעות עם עצירות. לאחר ארוחת בוקר וקפה אספרסו אמיתי, נצא מאוסט נרה. נעצור ביישוב הזעיר ארטיק (Artyk), ונמשיך ונבקר מספר מחנות של עובדי דרכים, ומקומות ייחודיים כמו, ההריסות של תחנת החשמל של הגולאג, הגבול בין מחוז סחא (יאקוטיה) ומגדאן אובלסט (Magadan Oblast), שם נמצאת תחנת מטאורים וסטלה (stella). נעשה עצירת אוכל לצהריים. אחר הצהרים נגיע לביקור בכפר הנטוש אוזרנו (Ozernoe), לשעבר מפעל מעץ לעיבוד זהב אשר היה חלק ממערכת הגולאג. נמשיך לביקור בקאדיקצ׳אן (Kadykchan), עיירת רפאים של כורי פחם, אשר ננטשה בשנות ה 90. לאחר מכן נחצה את מעבר ההרים קולימו-אינדיגירסקי (Kolymi-Indigirsky). מהרגע שניכנס לטריטוריה של מגדאן אובלסט, נוכל להרגיש בהבדל מיאקוטיה. נופים יפים מתחלפים לנגד עינינו, מזג האוויר החורפי מתון יותר, ורוח חזקה מנשבת. ארוחת ערב בקפה-מסעדה. לינה במלון GOK  בסוסומאן (Susuman).
טמפרטורה נעה בין 35-40 מינוס מעלות צלסיוס במהלך היום. ארוחות לפי לוח הארוחות.

יום 10

סוסומאן - מגדאן

הבוקר נצא לקטע הנסיעה הארוך ביותר והאחרון במסע שלנו, כ 625 ק״מ. לאורך הדרך ישנם פונדקי דרכים. לפני שנעזוב את העיירה, נלך לראות את הבניין המפורסם בסוסומאן, ממנו בולטת קאבינה של מטוס. נעצור במרכולת, לקנות חטיפים ומשקאות. נאכל ארוחת בוקר מאוחרת ביישוב יאגונדו (Yagondoe), לאחר שנחצה את מעבר הרים בורקלינסקי (Burkhalinsky) בגובה 1005 מטר. קטע הנסיעה בין סוסומאן למגדאן, מנוקד ביישובים נטושים של כורי זהב והגשר הארוך ביותר, מעל נהר קולימה (באורך 385 מטר). נאכל ארוחת צהריים מאוחרת ביישוב לאריוקובה (Laryukova), וארוחת ערב ביישוב פלאטקה (Palatka), בליווי בירה מהחבית. הלינה במלון מגדאן (Magadan Hotel) במגדאן, בחדרים ליחידים.
טמפרטורה נעה בין 20-35 מינוס מעלות צלסיוס במהלך היום. ארוחות לפי לוח הארוחות.

יום 11

סיור במגדאן

ארוחת בוקר בבית המלון וזמן למנוחת בוקר. נצא לסיור עירוני במגדאן, מודרך בידי מומחה להיסטוריה. נבקר במפרץ נגאב (Nagaev Bay) ונשמע על הזמנים בהם הקימו את הנמל, לקבל את משלוחי הסירות עם האסירים של הגולאג. נבקר באנדרטת הממותה הענקית, נעלה למסכת היגון (Mask of Sorrow) בפסגת ההר, לתצפית נוף מרהיבה של העיר, הממוקמת בין שני מפרצים. נסיים את הסיור עם ביקור במוזיאון האזורי של מגדאן (Magadan Regional Museum). כמו כן נוכל לטייל אל מפרץ גרטנר (Gertner Bay) וליהנות מהנוף של ים אוחוצק (Okhotsk Sea) והחוף הסלעי, לבקר בשוק העיירה ולקנות קאוויאר אדום. בערב נתארח בבר גריל טורו (Torro Grill Bar) לארוחת פרידה.
טמפרטורה בערך 20- מעלות צלסיוס במהלך היום. ארוחות לפי לוח הארוחות.

יום 12

טיסה ממגדאן, דרך מוסקבה, לארץ

ארוחת בוקר בבית המלון. העברה לשדה התעופה מגדאן, בעיירה סוקול (Sokol), מרחק 30 ק״מ מהעיר. טיסה דרך מוסקבה לארץ.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסה בינלאומיות ומיסי נמל.
לינה: להלן פירוט מקומות הלינה לאורך הטיול: הלינה במלונות 4* ו-3* ביאקוצק ובמגדן בחדרים לשניים. במלונות הטובים בנמצא באוסט נרה ובסוסומאן בחדרים לשניים. במלון דירות עד 3 מטיילים בחדר בקאנדינגה. 3 לילות אצל משפחה יאקוטית באוימיאקון בימים 5,4 ו 6. בבקתות מעץ, בחדרים עד 3 מטיילים בחדר. שירותים חיצוניים. כל החדרים מחוממים במערכת חימום מרכזית, למעט באוימיאקון – ע"י עצי הסקה.
תחבורה: המסע מתנהל לאורך 2500 ק"מ מיאקוצק למגדן, בוואנים בעלי עבירות גבוהה המיועדים לנסיעה בחורף 4X4 מחוממים, 3 עד 4 מטיילים + מדריך בכל רכב. נהגים מקומיים.
כלכלה: כל הארוחות לאורך כל הטיול. (3-4 ארוחות ביום, מארוחת ערב ביום הראשון – עד ארוחת בוקר ביום האחרון).
כל הפעילויות המתוארות בטיול.
כניסות לכל האתרים המפורטים בתכנית הטיול.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
מפגש הכנה מפורט בארץ טרם היציאה.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות אישיות.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
היטלים שאינם ידועים מראש, כמו מיסים עירוניים, מסי נמל מקומיים שאינם נקובים בכרטיס ושמשולמים בחו"ל.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: מסע חורף לסיביר. מטבע הדברים זהו מסע המיועד להרפתקנים בלבד, ומציב אתגרים של טיול בטמפרטורה של עשרות מעלות מתחת לאפס. צריך מוכנות נפשית ופיזית לטיול שכזה, יחד עם הצטיידות מתאימה של ביגוד והנעלה שאנו והמפעילים המקומיים נקפיד עליה ביותר. כמו כן תנאי התיירות במקום הם דלים מבחינת איכות הלינה בעיקר, ועל המטיילים לדעת שאין יותר מזה, והם צריכים להסתפק במה שהמקום יכול להציע. מול זה מובטחת חווייה ראשונית וייחודית של בילוי החורף בסיביר במקום ובזמן הקרים ביותר בעולם.
קבוצה: גודל הקבוצה 6-7 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות "אקו" ד"ר רפי נצר, יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי (נהגים ומדריך מקומי).
הטמפרטורה תהיה בין 40-55 מינוס מעלות צלסיוס באוימיאקון במהלך היום.
רשימת ציוד מליאה תימסר למטיילים. ניתן לרכוש במקום פרטי לבוש אותנטים סיבירים, כמו מעילי פרקה ומגפי לבד (valenki), מגפיים מעור של איילי שלג וכובעי פרווה. המחירים של מוצרים אלו יקרים, בסדר גודל של מאות דולרים לפריט.
אנחנו תמיד נפקח על מצבם של המטיילים. נוודא שהם יוצאים מהארץ עם פריטי לבוש מתאימים, ונקפיד שיתלבשו תמיד בצורה מתאימה, כולל כובעים, כפפות וצעיפים.
בית ההארחה באוימיאקון יכול להכיל 12 אנשים (תיירים ומדריכים). 4 חדרים עם 3 מיטות בכל חדר. הנהגים ישנים בדרך כלל על ספות ובמכוניות במוסכים.
הרכבים מיועדים ל- 4 נוסעים +נהג. ואנים מסוג טויוטה היאס Toyota Hiace או יונדאי סטארקס Hyundai Starex.
צריך להבין שבין יאקוטסק ומגדאן אין ציוויליזציה, אלא רק שאריות מהתקופה הסובייטית. מבחינת הרמה המקומית, אלו האופציות הטובות ביותר.
עלות הטיול חושבה על פי שער של 1 = euro 54rubl . במידה ויתחזק הרובל נאלץ להתאים את המחיר ביורו.

אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

גוף האדם וחשיפה למזג אוויר קר

גוף האדם אינו מותאם פיזיולוגית למזג אוויר קיצוני, חם או קר. טמפרטורת הגוף של האדם קבועה ונעה, […]

סיביר ואגם בייקל

"ספסיבה, דז'דושקה בייקל" (תודה, סבא בייקל), קרא נהג הסירה ששייטה לידינו ופרש זרועות ארוכות לצדדים. הסירות קיפצו […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

מסע לסיביר בשיא החורף

טיולי תרבות וטבע

מסע אל המקום הקר ביותר בעולם | 12 יום