שייט לאנטארקטיקה – הדרכה בעברית

טיולי שייט והפלגות

מסע ימי באנטארקטיקה | 13 יום

שיט ימי מארץ האש לעבר הקוטב הדרומי של כדור הארץ, אל אנטארקטיקה, היבשת החמישית בגודלה, שרובה ככולה מכוסה קרח לאורך כל השנה. נגיח מן הים הפתוח אל איי שטלנד הדרומיים וחצי האי אנטארקטיקה שיתגלו לעינינו. אמונדסן, האדם הראשון שהגיע אל הקוטב הדרומי תיאר את הרגשתו בפגישה הראשונה עם אנטארקטיקה - "האדמה נראית כמו לקוחה מן האגדות".

קרחוני הענק הנשקפים ממי האוקיינוס הכהים, בצד הרים לבנים וגבוהים. נשוט לאורך חצי האי והאיים, נרד פעמיים או שלוש ביום לגיחות בסירות זודיאק אל החוף, נבקר בתחנות המחקר הפעילות, נטייל אל מושבות הפינגווינים ונעלה אל מקומות הקינון של עופות היבשת כמו יסעורונים, שחפיות וחמסנים. נרד לסיורים רגליים אל האיים וחופי היבשת האנטארקטית.

נפליג דרך מפרץ נקו וחוף פרדייז הצופים אל קרחוני ענק ופיורדים ענקיים החותכים את היבשת, שם ייתכן ונצפה בלווייתני ענק. נשוט בסירות זודיאק בין קרחונים צפים בעומק הפיורדים. השייט יתבצע באנייה מיוחדת שהוכשרה להפלגות באנטארקטיקה. צוות גדול של מלחים, מדריכים וטבחים ינעימו את זמננו במהלך הטיול. סירות זודיאק ממונעות יורידו את המטיילים לסיורים בחופי האיים והיבשת. הלינה על האנייה בתאים ברמות שונות, והארוחות מוגשות במסעדת האנייה.

ההדרכה תינתן בעברית ע"י מדריך בכיר מצוות המדריכים של "אקו".

מסלול הטיול

ימים 1-2

אושואייה, העיירה הדרומית בעולם ובסיס היציאה לשיט

המטיילים יגיעו בטיסה קבוצתית אל אושואייה, העיירה הארגנטינית הדרומית בעולם, הנמצאת בקצה ארץ האש, שם ייפגשו עם שאר חברי הקבוצה ומדריך הטיול בבית המלון באושוויה. לילה במלון באושוויה כלול במחיר השייט. למחרת, בשעות אחר הצהריים נעלה על האנייה ונפליג דרך תעלת ביגל (Beagle), המיצר הדרומי של "ארץ האש" ונצא אל האוקיינוס.

ימים 3-4

מעבר דרייק (Drake Passage)

ביומיים אלה נפליג דרומה, אל דרום האוקיינוס האטלנטי, דרך מיצרי דרייק אל הזרם האטלנטי ההיקפי המהווה את הגבול האקלימי ליבשת אנטארקטיקה. במהלך השייט נפגוש בשפע מינים של עופות האזור הארקטי כגון אלבטרוסים, יסעורים, יסעורונים, שחפים ועוד. ייתכן כי דולפינים ילוו מידי פעם את הספינה ובמרחק נוכל להבחין לעתים בסילוני מים של לווייתנים.

ימים 5-8

חצי האי האנטארקטי ואיי שטלנד

הספינה מתקרבת לאיי שטלנד, כאן נוכל להבחין בקרחונים הראשונים, שמעברם מתנשא הרכס הגבוה של חצי האי אנטארקטיקה. נעבור בתעלת שולארט (Schollaert), בין איי ברבנט ואנברס (Anvers & Brabant). נרד מהספינה בסירות זודיאק ונבקר באיים ובמפרצונים מכוסי הקרח הנחזים לעיננו. האיים מאוכלסים במושבת פינגווינים ג'נטו גדולה, כמו גם אזור קינון של קורמורנים כחולי עיניים וזוגות של חמסנים – גזלני ביצים ואפרוחים ומנקי הפגרים של אנטארקטיקה. כל יום, בהתאם לתנאי מזג האוויר, נרד בסירות זודיאק ונשוט במי המפרץ לביקור באיים ובחופים המרשימים של חצי האי אנטארקטיקה. נמשיך ונפליג לאורך חוף היבשת האנטארקטית. גושי קרח עצומים צפים על פני הים וניתן לעתים לצפות בכלבי ים ופינגווינים נחים על גושי הקרח ולווייתנים המשייטים לאורך החופים. ניכנס אל מפרץ "גן עדן" הצופה אל קרחוני ענק ופיורדים תלולים חותכים בו את קו היבשת. נשוט בסירות זודיאק בין קרחונים צפים בעומק הפיורדים. במידה ונקבל אישור, נבקר בתחנת מחקר בריטית, שם נכיר את אורח החיים של חוקרי אנטארקטיקה המבלים זמנים ארוכים בדרום הקר וניהנה מנופי הקרחונים המרהיבים. ההפלגה ממשיכה לאורך חופי חצי האי האנטארקטי המתאפיין בהרים תלולים, סלעים כהים מאוד ושכבה עבה של קרח לבן וקרחונים כחלחלים המכסים אותה. נפליג דרך מיצר ימי צר, בין הרים גבוהים, היוצא דופן ביופייו, מקום טוב לצפייה בליווייתנים.

ימים 9-10

הדרך חזרה

נצא לשיט חזרה מחופי אנטארקטיקה דרך מיצרי דרייק (Drake Passage), הים המפריד בין היבשת השישית לבין כייף הורן, הקצה הדרומי של יבשת אמריקה.

יום 11

הגעה לאושוויה

ביום האחרון נשלים את המסלול וניכנס מדרום אל הנמל של העיירה אושואייה, העיירה הארגנטינית הדרומית בעולם, הנמצאת בקצה ארץ האש, ממנה נמשיך בטיסה לארץ.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

הטיול כולל

לילה במלון באושוויה.
העברות משד"ת באושוויה למלון ומהמלון באושוויה לספינה.
הפלגה לפי התכנית.
כל ההפלגות בסירות הזודיאק וסיורי החוף.
כלכלה: שלוש ארוחות ביום בכל תקופת ההפלגה.
כל הפעילויות באנייה כולל הרצאות ע"י צוות מרצים ומדריכי טבע.
כניסה לשמורות הטבע.
דמי רישום וטיפול.

הטיול אינו כולל

טיסות.
הוצאות אישיות כגון כביסה, תשר, משקאות קלים ואלכוהוליים.
ביטוחים אישיים.
מסי נמל והיטל בטחון.

לתשומת ליבגם

מסלול ההפלגה, סדר הביקורים, כמות הימים בכל יעד יבשתי, ואף כמות הגיחות אל היבשת והאיים, עלולים להשתנות בהתאם לתנאי השטח ומזג האוויר המשתנה באופן בלתי צפוי באנטארקטיקה.
ההדרכה בעברית ע"י מדריך בכיר מצוות "אקו" מותנית במינימום 10 נרשמים.
אנו מציעים חבילה הכוללת טיסות, העברות ולילה במלון בבואנוס איירס: טיסות בינלאומיות ופנימיות קבוצתיות או אישיות, במסלול ת"א - בואנוס איירס - אושואייה ובחזרה. מלון וארוחת בוקר בבואנוס איירס. העברות משדה התעופה בבואנוס איירס למלון וממנו לשדה התעופה. חצי יום סיור בבואנוס איירס.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

המסע שלי לאנטארקטיקה. כתבת וידאו.

קרחוני ענק מפוסלים, בעלי חיים מרתקים ואיתני טבע עוצמתיים. חזרתי מאנטארקטיקה, ואני רוצה לשתף אתכם בחוויית מסע […]

קרואטיה – דוברובניק ופסטיבל סנט בלאסיוס

רובינו מכירים את פסטיבל המסכות של ונציה שמתקיים כל שנה בחודש פברואר. לא רבים יודעים שלא הרחק […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט לאנטארקטיקה – הדרכה בעברית

טיולי שייט והפלגות

מסע ימי באנטארקטיקה | 13 יום