טיול שייט בקוסטה ריקה ופנמה

טיולי שייט בקבוצות

| 13 יום

טיול שייט בקוסטה ריקה ופנמה לוקח אותנו לשייט משולב טיולים בהם נוכל לחקור את נופי יערות הגשם והרי הגעש של קוסטה ריקה, עם התרבות, המוסיקה והסיפור המרתק של פנמה. 

קוסטה ריקה, ארץ טרופית עם תופעות טבע מרשימות, יערות גשם, הרי געש פעילים, לגונות ונהרות בצד הים הקריבי וחופי האוקיינוסים.
פנמה, מאפשרת ביקור בג'ונגלים עם הצמחים המרהיבים שלהם וחיות הבר, דרך החופים הייחודיים והמרהיבים עם החול הלבן. תעלת פנמה, הינה אחד מהפלאים ההנדסיים הגדולים בעולם. נבקר בסכרים על פני תעלת פנמה הידועה. אותם סכרים מתמלאים ומתרוקנים במים חליפות, על מנת להעביר את האניות במפלסים שונים על פני התעלה. התעלה שנבנתה במשך עשרות שנים בידי מאות אלפי פועלים שעשרות אלפים מהם מתו במהלך מגיפה שפשטה בעת הבנייה. זוהי תעלה שמקשרת בין שני אוקיינוסים, בין האוקיינוס השקט ובין האטלנטי וחותכת את כל פנמה.
בטיול השייט מקוסטה ריקה לפנמה, נשלב את המיטב ששני היעדים המרתקים הללו יכולים להציע, טיולים בשמורות טבע מדהימות, מפגש עם מקומיים, לימוד על תרבות עשירה של תושבי האיים הקריביים, צפייה בתופעות געשיות מרתקות והנאה מחופים יפייפיים.
טיול השייט מאפשר מגע ישיר עם הטבע המופלא של מרכז אמריקה.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – סן חוזה, קוסטה ריקה

נטוס דרך יעד ביניים באירופה וננחת בסן חוזה, עיר הבירה של קוסטה ריקה ונועבר למלון שלנו.

לאחר התארגנות וחלוקה לחדרים, נצא לארוחת ערב ראשונה משותפת לפתיחת הטיול.

נצא לסיור ערב פנורמי באוטובוס והיכרות ראשונית עם סן חוזה.

נלמד על ההיבטים ההיסטוריים והתרבותיים של האתרים שנראה. בנסיעתנו נחלוף על מבנים, כגון התיאטרון הלאומי, המוזיאון הלאומי והקתדרלה המרכזית. נרד מהאוטובוס בכניסה לאצטדיון הלאומי, אחד המבנים החדשים ומעוררי הגאווה בסן חוזה.

לינה בסן חוזה, ארוחת ערב כלולה.

יום 2

סן חוזה - הר הגעש פואז וגני לה- פאז, קוסטה ריקה

נסעד ארוחת בוקר בבית המלון ולאחריה ניסע להר הגעש פואז, ההר בעל הלוע הפעיל הגדול ביותר בעולם. קוטר הלוע  הינו כ – 1.5 ק”מ ועומקו כ – 300 מטר. לועו של הר הגעש פולט אדים באופן קבוע. נצפה באגם טורקיז הממוקם בתחתית הלוע ובמפלי מים צלולים היוצרים מחזה מרהיב.

לאחר מכן ניסע למפל לה – פאז, המפל מרהיב עין השוכן באמצע יער הגשם. נטייל בגני הפארק, בגן הסחלבים ובחוות הפרפרים ויונקי הדבש.

לתשומת לבכם: **נכון לאוגוסט 2018 אין כניסה להר הגעש פואס בשל פעילות וולקנית . במידה ולא ייפתח עד מועד הטיול, תוצע ביום זו תכנית חלופית: ביקור בהר הגעש איראזו (Irazú). לאחר הביקור, נמשיך בדרך נופית עוצרת נשימה לכיוון העיר קארתגו  Cartago ונבקר בבזיליקת המלאכים, ממנה נמשיך לביקור בגנים הבוטניים לאנקסטר Lankester. הגנים בחסות קוסטה ריקה, מהווים מרכז מחקר ליותר מכ -800 מינים של סחלבים, ואינספור מיני צמחים אחרים.

לינה בסן חוזה, ארוחת בוקר וערב כלולות.

יום 3

במארס: סן חוזה - ארנאל (Arenal), קוסטה ריקה

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר במוזיאון הזהב (Museo de Banco Central) המנהל ומשמר את אוספי הפריטים הארכיאולוגיים, זהב, פרטי קרמיקה, אבני חן ואוסף המטבעות של הבנק המרכזי של קוסטה ריקה.

לאחר הביקור, ניסע מסן חוזה להר הגעש הפעיל ארנל. הר הגעש ארנל  הוא הפעיל והציורי ביותר מבין הרי הגעש של קוסטה ריקה מאז התפרצותו הגדולה ב-1968. הנסיעה סביב אגם ארנל הציורי היא בין חוות קפה ושטחי מרעה. נהנה מארוחת ערב ורחצה במעיינות חמים הטובלים בצמחייה טרופית שופעת, אדים חמים ומפלים.

לינה בארנל או בסן חוזה, ארוחת בוקר וערב כלולות.

יום 4

מפל ארנאל – ועלייה ליאכטה בנמל פוארטו קלדרה (PUERTO CALDERA) קוסטה ריקה

היום נבקר במפל ארנאל. נצא לטיול רגלי בן כ-20 דקות, בו נוכל להתרשם מהמפל כולו
וליהנות מהזדמנות להתרחץ, לצלם תמונות ולנוח בטבע היפהפה שבאזור המציע לנו הזדמנות לצפות בטוקניים, קופים ובחיות נוספות החיות באזור הטרופי.

אחה"צ נגיע לנמל פוארטו קלדרה ונעלה ליאכטה שלנו לתחילת השייט.

לינה ביאכטה, ארוחת בוקר וערב כלולות.

יום 5

קואפוס (QUEPOS) – פלייה ביסנס (PLAYA BIESANZ), קוסטה ריקה

נגיע לקואפוס בשעות הבוקר ונצא לביקור בפארק הלאומי מנואל אנטוניו (Manuel Antonia)

נצא לסיור יפהפה בפארק הלאומי מנואל אנטוניו, המיוחד בחופיו הציוריים, שיער גשם ירוק משמש להם כתפאורת רקע. פארק זה הוא הפנינה של חוף האוקיינוס השקט, שילוב מקסים בין יער גשם לבין חופים ושוניות אלמוגים. החופים הם היפים ביותר במדינה ומעוטרים בצמחיית יער עשירה. היער הוא בית גידול לאיגואנות, לקופי הסנאי הנדירים ושובי הלב, לפרפרים ולמיליוני סרטנים קטנים בשלל צבעים.  נצא למסלולי הליכה ביער הגשם החופי, במפרצים הקטנים ובמצוקים. נפגוש בבעלי החיים, מעצלנים ואיגואנות, דרך ציפורים ועד קופים שונים כמו קופי הקפוצ'ין ועוד. הפארק מורכב מארבעה חופים, שלכל אחד מאפיינים מיוחדים.

בשעות אחר הצהריים נפליג ל- Playa Biesanz  ונהנה מחוויה מדהימה של אומגה (Forest Canopy) בין צמרות העצים הכוללת 14 פלטפורמות עצים, 6 גשרים תלויים ושלושה קטעי הליכה בטבע.

נשוב ליאכטה לארוחת ערב.

בשעות הערב המאוחרות נפליג לגולפו דולסה (Golfo dulce).

לינה ביאכטה, ארוחת בוקר וערב כלולות.

יום 6

פוארטו ג'ימנס Puerto Jimenez – גולפו דולסה, קוסטה ריקה

נגיע לפוארטו ג'ימנס בשעות הבוקר המוקדמות ונצא לביקור בפארק הלאומי קורקובאדו (Corcovado): בתום נסיעה בת שעתיים, שבה נחצה נהרות וכבישים מוקפים ביערות, נגיע אל היישוב קראטה (Carate) שבו נתחיל בטיולנו הרגלי. נופתע לפגוש מיני יונקים שונים (סנאים קטנים, חוטמנים, קופים וציפורים). נמשיך במסלולנו בין שבילים הגובלים בחוף עד שנגיע לתחנת לה לאונה (La Leona) שבה ננוח. נצא להמשך מסלולנו, שבו נחצה נהרות ונצפה בעצי ענק. בדרכנו נוכל לאתר לעתים טפיר או פומה.

נחזור ליאכטה לארוחת צהריים מאוחרת ונפליג לקאסה אורקידאס (Casa Orquideas).שמורת פרחים יפהפייה. נצא לסיור בשטחי השמורה ונספיק גם ליהנות משחייה בתום הביקור.

בהמשך נפליג אל גולפיטו (Golfito) שבגולפו דולסה, לשם נגיע בחצות הלילה.

נעבור את הליך הכניסה לפנמה, נקבל אישור לכניסה למימיה, ונמשיך בהפלגה לילית.

לינה ביאכטה, ארוחת בוקר, צהריים וערב כלולות.

יום 7

Coiba and Granito de Oro Islands, פנמה

בשעות הבוקר נגיע לאי קויבה Coiba, אשר הוכרז ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמית והאי הגדול ביותר במרכז אמריקה. נצא לסיור רגלי ולאחריו נהנה מברביקיו על החוף. משם נפליג לאי Granito de Oro  לשחייה ושנרקול.

בשעות אחר הצהריים המוקדמות נפליג לפלייה מוארטו (Playa Muerto) השוכן בדאריין (Darrien) שבפנמה.

לינה ביאכטה, ארוחת בוקר, צהריים וערב כלולות.

יום 8

הפארק הלאומי דריין, פנמה

את היום הנוכחי נבלה בסיור בפארק הלאומי דריין וננסה לצפות ב Harpía Eagle, עוף דורס ממשפחת הנציים. נצא לסיור רגלי רטוב הכולל 11 חציות של שלושה נהרות שונים !

נחזור לקבלת פנים של בני שבט אמברה (Embera), אחת הקבוצות האתניות הילידיות בפנמה. בני השבט חדורי גאווה, ידידותיים ביותר וידועים בעבודות היד היפהפיות שלהם ובמסורותיהם השתמרו היטב.נתארח לארוחת צהריים טעימה שהכינו נשות ומריקודי צ'ימבומבו (chimbombo) מסורתיים. את דברי המקומיים יתרגמו המדריכים ויחד נלמד על חיי התרבות של בני אמברה, על עברם, על אמנויותיהם ומלאכותיהם השונות ועל אורח חייהם.

בשעות הערב נפליג לאיי הפנינה.

לינה ביאכטה, ארוחת בוקר, צהריים וערב כלולות.

יום 9

איי הפנינה –מרינה "פלמנקו" - פנמה סיטי

בשעות הבוקר  נהנה משחיית בוקר, משנורקלים ומברביקיו על החוף באיי הפנינה.

בשעות אחר הצהריים נפליג לפנמה סיטי, נגיע למרינה "פלמנקו", אליה נגיע לקראת ערב, לאחר שנעבור את נהלי הכניסה למדינה ברשות ההגירה.

לינה ביאכטה, ארוחת בוקר, צהריים וערב כלולות.

יום 10

פנמה סיטי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בהריסותיה של מצודת סן לורנסו (San Lorenzo), שהוכרזה "אתר מורשת עולמית" על ידי אונסק"ו. זוהי המצודה הספרדית הראשונה שהוקמה ביבשת אמריקה והגנה על שפך נהר הצ'אגרס (Chagres), שממנו הפליגו כל האוניות נושאות הטובין לספרד. במצודת סן לורנסו נמצאים שרידי הביצורים המרשימים ביותר בפנמה. המצודה מהווה תזכורת לעברה הסוער של פנמה תחת שלטון ספרד. סיפורו של ויליאם מורגן (William Morgan), שהגיע לכאן מהים, מושך היסטוריונים ומטיילים כאחד. מורגן ואנשיו, שמספרם היה זעום ביחס לכוחות שניצבו נגדם, פשטו על המצודה והמשיכו ממנה רגלית לפנמה סיטי, אותה בזזו והחריבו לפני שחזרו למצודה בסן לורנסו.

נראה את כל שחזורי התותחים העתיקים המשקפים גם כיום את חשיבות ההגנה על המצודה, שהייתה יעד לכמה התקפות פיראטים, לרבות זו של הנרי מורגן. עוד נתרשם מסביבת המצודה ומנופו היפהפה של הים הקריבי הנשקף ממנה.

נמשיך לתצפית על תעלת פנמה, אחד מהפלאים ההנדסיים הגדולים בעולם. נבקר בסכרים על פני תעלת פנמה הידועה. אותם סכרים מתמלאים ומתרוקנים במים חליפות, על מנת להעביר את האניות במפלסים שונים על פני התעלה. התעלה שנבנתה במשך עשרות שנים בידי מאות אלפי פועלים שעשרות אלפים מהם מתו במהלך מגיפה שפשטה בעת הבנייה. זוהי תעלה שמקשרת בין שני אוקיינוסים, בין האוקיינוס השקט ובין האטלנטי וחותכת את כל פנמה.

נבקר במרכז המבקרים, שיאפשר לנו להתרשם מעברו ומתפקודו של המבנה ההנדסי, שנחשב אחד הגדולים שהוקמו במאה שעברה ו"פלא עולם שמיני". התעלה הורחבה מאז הקמתה ב-26 ביוני, 2016, ומספר כלי השייט המסוגלים לעבור דרכה  עולה במענה לדרישה ההולכת וגוברת לסחר ימי באמצעות כלי שייט גדולים יותר. לאחר צפייה בסרט אינפורמטיבי, נצפה באוניות החוצות את התעלה.

נשוב ליאכטה לארוחת ערב אחרונה ביאכטה ופרידה מהצוות המקסים.

לינה ביאכטה, ארוחת בוקר, צהריים וערב כלולות.

 

יום 11

פרידה מהיאכטה והרפתקה באגם גאטון (Gatun Lake)

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהיאכטה שלנו ונעלה על סירת מנוע מהירה, שתיקח אותנו לסיור בן חצי שעה בתעלת פנמה עצמה תוך ניווט וכניסה לפלגים ולנתיבי מים משניים שבהם נגלה איים יפהפיים, לרבות האי המפורסם איסלה דה לוס מונוס (Isla de los Monos). באי נפגוש כמה מיני קופים, יקפצו, פשוטו כמשמעו, על הסירה כדי לאכול ענבים ובננות שבהם ייעזר הקפטן כדי למשוך אותם. עם מעט מזל נוכל גם לחזות בבעלי חיים נוספים, כגון קרוקודילים, דובי נמלים, צבים ומגוון מדהים של מיני עופות, שיהפכו את החוויה מעניינת אף יותר. הסירה תנווט בין האיים הטובלים בצמחייה העשירה האופיינית לאגם גאטון, אגן המים הראשי של תעלת פנמה. ניהנה מהזדמנות ייחודית לצפייה באוניות הגדולות ממרחק מטרים ספורים בלבד בשעת מעברן מהאוקיינוס השקט אל האוקיינוס האטלנטי. נהנה מארוחת צהריים בבית סירה באגם  ולאחר מכן נעלה על סירות קייאקים. נחתור לאורך מסלול קצר, בן כ- 15 דקות, שיוביל אותנו אל מפל יפהפה של מים מתוקים וצלולים. במפל נוכל ליהנות מרחצה מרעננת לפני שנשוב אל בית הסירה למשקה או למנוחה שלאחר החתירה.
נחזור בערב למלון שלנו לארוחת ערב משותפת.

לינה בפנמה סיטי, ארוחת בוקר, צהריים וערב כלולות.

יום 12

פנמה סיטי, פנמה – טיסה הביתה

את ארוחת הבוקר נסעד בבית המלון ואחריה נמשיך לסיור בעיר העתיקה של פנמה סיטי, חורבות פנמה הישנה, והעיר הקולוניאלית קסקו ויאחו ונהנה מסיור ברחובות הצרים, בכיכרות ובפארקים שעודם משמרים חלק ניכר מעברה של המדינה.

נסעד ביחד ארוחת צהריים, שבסיומה ניסע לשדה התעופה לטיסתנו חזרה לתל אביב דרך יעד ביניים באירופה.

ארוחת בוקר וצהריים כלולות.

יום 13

תל אביב

בשעת לילה ננחת בתל אביב.

  • שייט מקוסטה ריקה לפנמה, 7 ימים במגה יאכטה נוחה, המאפשרת הגעה וביקור במפרצים קסומים ובשמורות טבע.
  • ביקור בסן חוזה, קוסטה ריקה.
  • הר הגעש פואז וגני לה- פאז, קוסטה ריקה (מותנה בפתיחת האתר).
  • הר הגעש הפעיל ארנל ומפלי ארנל.
  • הפארק הלאומי מנואל אנטוניו.
  • Playa Biesanz - חוויה מדהימה של אומגה (Forest Canopy).
  • גולפו דולסה (Golfo dulce) והפארק הלאומי קורקובאדו (Corcovado).
  • שמורת קאסה אורקידאס (Casa Orquideas), שמורת פרחים יפהפייה.
  • טיול בפארק הלאומי דריין, ובשבט אמברה (Embera),פנמה.
  • איי הפנינה פנמה.
  • פנמה סיטי.
  • תעלת פנמה.
  • הרפתקה באגם גאטון (Gatun Lake).

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

מחיר השיט הנקוב הוא לאדם בתא וכולל

טיסות בינלאומיות המפורטות במסלול.
לינה לפני ואחרי השייט מלונות 3-4 כוכבים, במהלך השייט לינה ביאכטה.
כלכלה, תחבורה וצוות כמפורט במסלול הטיול.
דמי כניסה לאתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
מסי נמל ודלק בטיסות בינלאומיות.
טיפים לנותני השירותים המקומיים
דמי רישום וטיפול.
קפה רגיל (פילטר), תה ומי שתייה ללא עלות בכל שעות היום ביאכטה.

המחיר אינו כולל

מיסי נמל בסך 453 דולר לאדם.
מיסי נמל מקומיים, שאינם נקובים בכרטיס ומשולמים בחו"ל במקום (מס יציאה מפנמה כ- 20$ לאדם, ומס יציאה מקוסטה ריקה כ-30$ לאדם).
תשר לצוות היאכטה – כ10 יורו לאדם ליום.
משקאות (למעט המצוינים לעיל תחת "כולל").
הוצאות אישיות של הנוסע, לרבות ביטוח רפואי ומטען; שתייה וארוחות שאינן כלולות; הוצאות בעלות אופי אישי.
חיבור Wi-Fi (זמין בתשלום ביאכטה).

לתשומת לבכם

הטיול מותנה במינימום משתתפים. קבוצה וצוות: 15–26 מטיילים, מדריך מצוות "אקו". מדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות או למרפאת מטיילים באזור המגורים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. תכנית הטיול כפופה לשינויים בהתאם לשיקול הדעת של קפטן היאכטה בשטח, של המדריכה, ושל אקו טיולי שטח. שיקול דעת זה יופעל בהתאם לתנאי מזג אוויר, להנחיות רשויות הנמלים ולנסיבות יוצאות דופן נוספות. מדינות אמריקה הלטינית עדיין לא מפותחות דיין במתן שירותי תיירות. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים במסלול, לטובת ורווחת הנוסעים.
התמונות להמחשה בלבד והן באדיבות הספק.
הושבה בטיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע, בכפוף למדיניות חברות התעופה, בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם באקו.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קוסטה ריקה – חיים טהורים בחוף עשיר

בקוסטה ריקה המיתוס של גן עדן הופך למציאות. חופים בתוליים, מגוון מדהים של בעלי חיים, ים כחול […]

קוסטה ריקה למשפחות

טיול משפחות לקוסטה ריקה יכול להיות היהלום שבכתר, טיול שייזכר כארוע משפחתי מכונן וזיכרון חוויתי שילווה אתכם […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול שייט בקוסטה ריקה ופנמה

טיולי שייט בקבוצות

| 13 יום