שייט בנהר האמזונס ושמורת הטבע של ביצות פנטנל

טיולי שייט בקבוצות

טיול ושייט בנהר האמזונס האדיר, בלב יערות הגשם ובביצות פנטנל בברזיל בהדרכת דנדן בולוטין | 17 יום

נותר תא אחד אחרון !
טיול ושייט בנהר האמזונס האדיר, בלב יערות הגשם ובביצות פנטנל בברזיל.

האמזונס נחשב לאדיר בנהרות העולם, הוא הנהר הראשי בדרום אמריקה והשני באורכו על פני כדור הארץ. מערכת היובלים של האמזונס היא הגדולה בעולם. האמזונס, הוא למעשה, שמורת טבע המהווה בית טבעי למגוון רחב של סוגי בעלי חיים, חרקים, מעופפים, ציפורים וכן מגוון רחב של סוגי צמחיה טרופית.

במסגרת טיול השייט, אנו נשוט במערכת נהרות מסועפת כשעצי הג'ונגל מתנשאים מעלינו, נפגוש במאות מינים של ציפורים צבעוניות, זוחלים, דולפינים (של מים מתוקים) וקופים, נכיר את חייהם של תושבי הנהרות ונצפה בשקיעות מרהיבות על פני המים של אגן האמזונס.

במהלך השייט נרד ונצא למסלול הליכה בג'ונגלים ונלמד מאנשי המקום על מרכיבי היער, הפירות הטבעיים, מיני עצים ייחודיים וחיות היער. נפגוש באנשי שבטי האינדיאנים אשר חיים על גדת הנהר האדיר בעולם בכפרים מבודדים, ונכיר מקרוב את אורח החיים, האמונות, הטקסים ושיטות הריפוי המיוחדות של השבטים האמזוניים.

לאחר מכן נטוס אל עבר שמורת הפנטנל בברזיל, אזור הביצות המרתק ביותר על פני כדור הארץ. השמורה נחשבת אחד מפלאי הטבע של העולם ושוכנת מדרום לאגן האמזונס וממזרח לשרשרת הרי האנדים. שטח הביצות העצום משתרע על פני כ-250 אלף קילומטרים רבועים, כלומר יותר מפי עשרה מגודלה של מדינת ישראל. זוהי דלתה עצומה של נהרות שמוצפת בכל שנה ויוצרת את אחד מבתי המחייה המעניינים בעולם לבעלי חיים ולצמחים ייחודיים.
בסיורים בפנטנל אפשר לפגוש דגי פירניה, נחשי אנקונדה, מאות מיני ציפורים ופרפרים, אינספור פרחים, קופים, תוכים, זוחלים ונחשים ואת הקפיברה (המכרסם הגדול בעולם).

זהו טיול ושייט מיוחד והרפתקני בו נשוט ביובלי האמזונס ונטייל באזור ביצות פנטנל. את מסענו יוביל דנדן בולוטין, אתנו-בוטנאי מאוניברסיטת תל אביב, שעבד כארבע שנים ביערות הגשם של אקוודור בפרוייקט משותף לאוניברסיטת תל אביב ולקרן הסיוע האמריקאית. במהלך עבודתו הגיע דנדן למקומות בהם לא דרכה רגלו של אדם "מערבי" ואסף צמחי מרפא, שחלקם אינם מוכרים במדע.



מסלול הטיול

ימים 1-2

תל אביב- סאו פאולו

נטוס מתל אביב בטיסה ישירה אל סאוּ פאוּלו , (São Paulo) ברזיל, בה ננחת בשעות הבוקר של יום 2.
נסייר ב סאו פאולו, העיר הגדולה בברזיל והמאוכלסת ביותר ביבשות אמריקה, עם כ-12 מיליון תושבים בעיר וכ-21 מיליון במטרופולין. העיר היא בירת מדינת סאו פאולו, והיא המרכז הפיננסי, העסקי והתעשייתי החשוב ביותר באמריקה הלטינית.
נאכל ארוחת ערב ונלון בסאו פאולו.

יום 3

סאו פאולו- מנאוס

היום נטוס לעיר מנאוס (Manaus), בירתה של מדינת אמזונאס שבצפון מערב ברזיל, הגדולה ביותר בשטחה במדינות ברזיל. העיר שוכנת על גדת נהר הריו נגרו, בלב יערות הגשם של ברזיל, בצומת הנהרות הגדולים ריו נגרו ונהר הסולומואיס, והיא משמשת כנמל עיקרי וכמרכז כלכלי באזור.

לאחר הנחיתה נועבר למלון שלנו. נאכל ארוחת ערב ונלון במנאוס.

יום 4

עלייה לשייט באמזונס

את מסע השייט שלנו נתחיל היום. האנייה שלנו תמתין לנו במזח בית המלון.

עם עלייתנו לסיפון, יקבלו את פנינו מואקיר (Moacir ), קפטן ומומחה האמזונות המכונה "קפטן מו" ו/או בנו ג'וניור.

לאחר קבלת מידע ותדרוך ראשוני לגבי תכנית השייט שלנו, נפליג במורד הזרם לפגוש את מפגש הנהרות". מקום מפתיע זה הוא מפגש המים השחורים (והצלולים והקרירים) של הנהר ריו נגרו, עם מי נהר החומים (חמימים ועמוסי חרסית) של הסולומואיס המגיע ממורדות הרי האנדים. המים מסרבים להתמזג וזורמים זה לצד זה לאורך כתשעה קילומטרים עד שהם הם מצטרפים לנהר האמזונס הראשי.

יום 5

סיור במנאוס

היום נחזור לנמל מנאוס השוקק והססגוני לסיור מודרך במטרופולין שעל גדות האמזונס.
נבקר באתריה החשובים ביותר של העיר מנאוס, לרבות בית האופרה, ה-"Teatro Amzonico", שוק האוכל שבו מוצע למכירה מזון מקומי טרי וקתדרלת מנאוס.

לאחר מכן, נמשיך את הטיול שלנו על הנהר, ונשאיר את המטרופולין של מנאוס מאחורינו.

יום 6

שייט עד לאגם Janauac

היום נעלה על סירות הקאנו הממונעות שלנו לבקר בשמורת טבע אקולוגית באמצע האמזונס, ולהכיר את הצמחים והציפורים של היער.

אחר הצהריים המאוחרים נגיע לאגם Janauaca, אגם גדול מוקף יער טבעי. תוכלו לראות שם ליליות אמזונס ענקיות עם עלים בקוטר של עד כ- 2 מטר.

במהלך הערב נפליג רחוק יותר במעלה הנהר לאגם Jutai, אשר המים השחורים שלו נטולי יתושים.

יום 7

Jutai

נתחיל את היום שלנו בבוקר מוקדם בשייט בסירת קאנו, כדי שנוכל לראות את הג'ונגל מתעורר. השעה הזאת של היום מושלמת לצפייה בציפורים.

אחר הצהריים נבקר בכפר Jutai, נצפה באנפות וקורמורניים על רקע שקיעה אמזונית יפהפייה.

באמצעות סירות הקאנו החשאיות, נחפש חיים ליליים ביער- קיימנים, איגואנות ועטלפים. ברגע שנחזור לסיפון, נמשיך לשוט במעלה הנהר לאורך הלילה.

יום 8

קופי השאגנים

הבוקר יש סיכוי טוב שנתעורר לקול קופי שאגן. במהלך סיור בוקר מוקדם ננסה לצפות בהם. שאגן הוא קוף הידוע בקולו הרועש ומשם שמו. גודלם של קופי השאגן נע בין כ- 56-92 ס"מ ללא הזנב, שעשוי להגיע לאורך זהה. השאגנים חיים בצמרות העצים ביערות הגשם בקבוצות של 10 עד 18 פריטים, בהן יותר מזכר אחד.

נשוט בחזרה במורד הנהר ונעצור בשוק צף מקומי. לאחר עצירה טכנית לאספקה במנאוס, נחזור לבית הצף שלנו ונמשיך את המסע שלנו במעלה הריו נגרו.

יום 9

פגודאו

נשכים קום ונרד מהאנייה לסיור בנהר הקטן פגודאו. נצא לסיור צפרות של כשלוש שעות אל תוך היער. ככל שנטייל יותר אל פנים הארץ מהנהר, כך תגדל התחושה של ג'ונגל אמיתי.

בהמשך ניהנה משחייה מרעננת במימיו הקרירים והבטוחים של הריו נגרו ונתור אחר דולפינים היות שהריו נגרו מעניק הזדמנויות טובות למדי לצפייה בהם.

נפליג במעלה הנהר לכיוון ריו קוייראס (Rio Cuieiras), שבו נצפה בקמפינייה (campinha), יער מסוג אחר, הכולל סבך של עצים ננסיים, סחלבים וברומליות הצומחים בקרקע וחזזיות הגדלות על החול הלבן.

בהמשך היום ניהנה מסעודת ברביקיו לאור מדורה, שתיערך במיוחד בשבילנו על חופי החול. הלילה נוכל לבחור לישון בערסל טיפוסי בסככה על החוף או בתא שלנו באנייה.

יום 10

ריו קוייראס

נמשיך לשוט במעלה הריו קוייראס ונחלוף על פני מפלי חול בפלגים היוצאים מהנהר. במהלך היום ניהנה מהזדמנות לפגוש מקרוב את משפחות הקאבוקלו המקומיות (צאצאים להורה ברזילאי ילידי ולהורה שחור, שמוצאו מאפריקה שמדרום לסהרה). נוכל ללמוד על חיי המשפחות בג'ונגל של האמזונס.

לעת ערב, ובכפוף לתנאי מזג האוויר, נביט לשמים ונחפש בהם את "הצלב הדרומי" וקבוצות כוכבים נוספות הנצפות בשמיו של חצי כדור הארץ הדרומי.

יום 11

אנאוילייאנס

היום אנחנו חוזרים בחזרה לריו נגרו אל עבר אנאוילייאנס (Anavilhanas), "אזור 400 האיים".האזור, שהוא אחד מקבוצות איי הנהר הגדולות בעולם, מפורסם כבית גידול לשפע של עופות, ובכללם טוקנים, תוכים ותוכי מקאו.
אחה"צ נצא בסירות קאנו לטיולי שייט בין האיים, שבמהלכם נצפה בעופות ובבעלי חיים נוספים. סיור לילי בקאנו יאפשר לנו לחפש אחר חיים ליליים.

יום 12

מנאוס - סיום השייט- קויאבה

לאחר שנעגון במנאוס, ניפרד לשלום מהאנייה ומהצוות שלנו, אשר הראה לנו את המיטב שיש לשייט באמזונס להציע.

ניסע לנמל התעופה, אל סאו פאולו וממנה אל קויאבה Cuiaba, בה ננחת בשעת ערב.

נאכל ארוחת ערב ונלון בקויאבה.

ימים 13-15

ביצות פנטנל

הפנטנל הוא אזור הביצות הגדול בעולם, המשתרע על שטח של כ-250 אלף קמ"ר. רובו נמצא בברזיל וחלקים קטנים ממנו בפאראגוואי ובבוליביה. באזור פנטנל ריכוז בעלי החיים הגדול ביבשת אמריקה והוא מהווה אחד מבתי המחייה המרתקים ביותר בעולם לבעלי חיים ולצמחים ייחודיים.

במהלך שלושת הימים הקרובים, נצא לסיורי הליכה, שייט בסירות ונרכב על סוסים כדי לחקור את הטבע  המופלא באזור הביצות ולראות בעלי חיים; כגון הקפיברה (המכרסם הגדול בעולם), קיימני ז'קרה, איילי ביצות, טפירים, קופי שאגן, אנקונדות צהובות, דובי נמלים שונים, דביבונים, זאבים, לוטרות ענק, דגי פיראנה ומינים רבים של ציפורים דוגמת הטוקן.

לינה בלודג' בפנטנל.

ימים 16-17

פרידה מהפנטנל וטיסה חזרה לארץ

ננסה להספיק הבוקר טיול שייט בקאנו בזריחה כדי לראות את הטבע המופלא של הפנטנל בפעם האחרונה לטיול זה.

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהפנטנל וניסע לשדה התעופה .

נטוס בטיסת פנים אל סאו פאולו ומסאו פאולו נטוס בטיסה ישירה לישראל.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל:

טיסות בינלאומיות וטיסות פנים.
תחבורה: טיסות בינלאומיות ופנימיות, אנייה, אוטובוס להעברות ולסיורים, סירות וג'יפים.
לינה: במהלך השייט באמזונס לינה באנייה קטנה (עד 20 מטיילים) בתנאים בסיסיים. לפני ואחרי השייט- לודג'ים או מלונות ברמת תיירות טובה היכן שניתן. מכיוון שהטיול הוא טיול אחר, עם דגש על מחקר והגעה למקומות נידחים, על המטייל לקחת בחשבון כי רמת הלינה והמזון בפנטנל ובאמזונס היא אינה רמת התיירות הרגילה והמוכרת במדינות מפותחות, אלא ברמה בסיסית בלבד.
כלכלה: כלכלה מלאה בשייט + בלודג' בפנטנל (חלק מארוחות הצהריים יהיו ארוזות/ ארוחות פיקניק). בשאר הימים (למעט ימי הטיסות) : חצי פנסיון (ארוחת בוקר + צהריים או ערב).
מים, קפה ותה במהלך מסע השייט באמזונס.
כל הסיורים כמפורט במסלול, לרבות כניסה לשמורות הטבע, כניסה לפארקים לאומיים, לשמורות של ילידים, למוזיאונים ולאתרים.
דמי רישום וטיפול.
תשר לצוות האנייה, למדריכים מקומיים ולנהגים.

מחיר הטיול אינו כולל:

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
מיסי נמל בינלאומיים ופנימיים נוספים שאינם נקובים בכרטיסי הטיסה ונגבים במקום.

לתשומת לבכם:

אופי הטיול: טיול ייחודי בתכניו המגוונים, המאפשר חשיפה למגוון חוויות, רצף נופים משתנים ומגוון תרבויות של אנשי שבטי האינדיאנים אשר חיים על גדת הנהר האדיר בעולם בכפרים מבודדים. המסלול משלב בין טיול שייט ומסע הרפתקאות של טבע פראי בג'ונגלים של האמזונס, לביצות של פנטנל, עולם חי עשיר ומגוון.
קבוצה וצוות: 16-20 מטיילים בלבד. הטיול מותנה במינימום 16 משתתפים. דנדן בולוטין ידריך את הטיול בעזרת מדריכים מקומיים.
חברת אקו שמה לעצמה מאז תחילת דרכה לפני למעלה מעשרים שנה, לפתוח יעדים חדשים מידי שנה על מנת להעשיר את מגוון הטיולים המוצעים לקהל הישראלי הסקרן. אנו מקפידים לעשות זאת כל שנה וטיול השייט הזה הוא אחד מאותם יעדים מיוחדים ושונים שעמלנו קשות לפתוח אותו לטיולים לקהל המטיילים שלנו. כאשר מטיילים יוצאים לטיולים חלוציים, יש את תחושת ההתרגשות של הראשוניות, להגיע למקומות שמעט מטיילים הגיעו לשם לפני כן. יחד עם זאת, בדיוק באותם מקומות המהווים את החזית של עולם הטיולים ההולך ונפתח, יכולות לקרות תקלות שמקורן בחוסר המודעות המקומית לדרישות מטיילים ותיירים בכלל, ומטיילים ישראלים בפרט, להבדלי תרבויות וכן לרמת שירותים בסיסית שהתייר אינו רגיל אליה. זאת ועוד, ברזיל היא מדינה שאינה מפותחת דייה במתן שירותי תיירות. אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש ועל המטייל נשרם לטיול הזה לקבל זאת כחלק מאופי הטיול.
מכיוון שמדובר במסע שייט לאזורים מרוחקים בנהר האמזונס, תכנית השייט כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בגובה פני המים, בשיקולים הקשורים לניווט ובנסיבות נוספות, בהתאם להחלטת צוות השייט והקפטן. בנוסף, מכיוון שמדובר בטיול מיוחד, החורג ממסלולי התיירים ומבקר במקומות נידחים, באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים במסלול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה. כמו כן, בשל אופיו המיוחד של הטיול, בחלק ממקומות הלינה במלונות וכן באנייה במהלך השייט הלינה והכלכלה הן ברמה בסיסית בלבד. תקשורת ואינטרנט במהלך הטיול יהיו מוגבלים ולא תמיד זמינים.
חובה על המטיילים לרכוש ביטוח רפואי למשך כל זמן הטיול, הכולל שייט בסירות זודיאק, חילוץ והטסה.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, יעודכן המחיר בהתאם.
חיסונים – למידע על חיסונים יש לפנות ללשכות הבריאות במחוזיות. חיסונים כנגד קדחת צהובה, טטנוס וצהבת A ו - B הינם הכרחיים באזורים בהם נטייל. במידה ומסיבה כלשהי אין באפשרותכם לקבל את החיסונים יש לקבל מכתב מרופא שמפרט את הסיבה.
לאנייה יש ערכת עזרה ראשונה, אך אין רופא על הסיפון או אמצעים רפואיים אחרים. במקרה של מקרה חירום רפואי, האנייה תשוט לרופא המקומי הקרוב ביותר או, אם נדרש, לבית חולים.
התמונות הינן להמחשה בלבד והן באדיבות הספק.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

אקוודור מסע בעקבות השאמנים וצמחי מרפא בדרום אמריקה

בית המרקחת הגדול בעולם עוד מעט מגיעים לעץ הזקן הודיע לי אלפרו, ושם אטפל לך בפצע. בינתיים […]

ברזיל – הבהלה לזהב

כשירד המולטי המשרת בצוותו של אנטוניו רודריגז ארז'או, להרוות את צימאונו לאחר יום רכיבה נוסף, נצנצו גושים […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט בנהר האמזונס ושמורת הטבע של ביצות פנטנל

טיולי שייט בקבוצות

טיול ושייט בנהר האמזונס האדיר, בלב יערות הגשם ובביצות פנטנל בברזיל בהדרכת דנדן בולוטין | 17 יום