שייט בסיביר אל נהר הלנה

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מיאקוטסק (Yakutsk) אל תוך החוג הארקטי | 16 יום

נהר לנה (Lena), אחד מהנהרות האדירים ביותר בפדרציה הרוסית, זורם דרך רפובליקת יאקוטיה-סחה (Yakutia-Sakha Republic) בצפון מזרח סיביר אל תוך הים הארקטי (Arctic Ocean). בשיט זה, נשוט דרך נוף טבעי בתולי, תוך שנעשה עיקוף קטן לפארק הלאומי נציבי לינה (Lena Pillars National Park), לפני שנמשיך במורד הזרם למקום בו הנהר פוגש בים הארקטי בנמל הקוטבי בטיקסי (Tiksi) ומשם נחזור ליאקוטסק (Yakutsk), נקודת ההתחלה שלנו. נתענג על הנוף המשתנה אט אט, מטייגה ירוקה שופעת (Taiga - יערות מחטיים) לטונדרה (tundra) פולארית ומ"הלילות הלבנים" הקסומים, במקום שבו השמש כמעט ולא שוקעת בקיץ. במהלך המסע, נזכה להיכרות עם האוכלוסייה המתגוררות בצפון הרחוק, עם מלאכות היד שלהם, איקונות מפורסמות ועם סופרים רוסיים ומלחינים. יהיו גם מספר הרצאות ומיצגים מרתקים על נושאים שונים כמו ניצחון הקוזאקים על סיביר (Cossacks’ conquest of Siberia), משלחות לאוקיינוס הצפוני, החיים על גדות נהר לנה כיום ובימי הסובייטים וגם על הטייגה והטונדרה.
השייט יתבצע באניית מיכאיל סווטלוב. צוות של מלחים, מדריכים וטבחים ינעימו את זמננו במהלך הטיול. הלינה על האנייה בתאים ברמות שונות והארוחות מוגשות במסעדת האנייה.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה ממוסקבה ליאקוטסק (Yakutsk)

המטיילים יגיעו בטיסה קבוצתית או באופן עצמאי אל מוסקבה, בירת רוסיה ולעת ערב יעלו על הטיסה הקבוצתית ממוסקבה ליאקוטסק.

יום 2

הגעה ליאקוטסק

בשעות הבוקר המוקדמות נגיע ליאקוטסק ומדריכי הטיול יקבלו את פנינו בשדה התעופה, משם נמשיך לבית המלון, הנמצא במיקום מרכזי. לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בעיר. נבקר במוזיאון הממותות (Mammoth Museum) המרתק ובמוזיאון לארכאולוגיה ואתנוגרפיה. בארוחת הערב, המדריכים יציגו את עצמם ואת מסלול הטיול ונזכה להתחלה מסחררת עם הופעה בידי קבוצת אמני יקוטיאן (Yakutian).

יום 3

יאקוטסק

נבקר במוזיאון אוצרות רפובליקת סקאה (Treasures of Sakha Republic) ובמכון אדמת הקרח (Permafrost Institute). לאחר מכן נמשיך לנמל ונעלה על האנייה. בערב נשתחרר מהחבלים ונתחיל במסע, דרומה ובמעלה הזרם, לכיוון נציבי לנה (Lena Pillars).

יום 4

נציבי לנה (Lena Pillars)

בבוקר נגיע לפארק הלאומי נציבי לנה (Lena Pillars National Park), מקום הימצאם של נציבי סלע מרשימים המגיעים לגובהה של 200 מטר. ניקח חלק בטקס קבלת פנים שאמאני עם ריקודים פולחניים וטקסי טהרה מסורתיים. הספינה תמשיך במסלול הפונה צפונה ועם כיוון הזרם.

יום 5

יום על הנהר

ביום זה נגיע למרכז יקוטיאה (Yakutia), מחוז אשר מתאפיין באגמים וביצות. נהר לנה מגיע לעומק של עד 20 מטר באזור זה וגדות הנהר מתרחבים, דבר הגורם לנהר להתפצל למעיינות רבים. מסיפונה של הספינה תוכלו ליהנות מנופים מרהיבים של רכס הרי וורחויאנסק (Verkhoyansk) במרחק האופק. נהנה מיום על סיפון הספינה ונשתתף בהרצאות מעניינות, כמו למשל על ההיסטוריה של יקוטיאה. מי שירצה אף יוכל להשתתף בשיעורי רוסית, באחד מהשיעורים המוצעים באנייה.

יום 6

פי הנהר וויליויי (Vilyuy)

ביום זה נגיע לפי הנהר וויליויי, היובל הארוך ביותר על הגדה השמאלית של הלנה. בפיקניק אשר נערוך לצד הנהר נוכל לנסות מרק דגים אוקה (Ukha) טעים להפליא ונהנה מהנוף הפסטורלי.

יום 7

ז'יגאנסק (Zhigansk)

ביום זה ניכנס לחוג הארקטי ונבקר בהתיישבות הראשונה בפתחו, ז'יגאנסק. העיירה הכפרית הקטנה הזו היא ביתם של 3,000 אנשים, אשר צדים, דגים ומגדלים חיות משק למחייתם. נבקר במוזיאון התרבות וההיסטוריה המקומי ובבקתות עץ יאקוטיות טיפוסיות.

יום 8

קיוסיור (Kyusyur)

בשעת אחר הצהריים נגיע לקיוסיור, התיישבות קטנה בתוך החוג הארקטי. הגברים פה מגדלים איילי-שלג והנשים יוצרות בדים המעוטרים בפרוות וחרוזים. בסביבה אידילית זו נהנה ממופע בידי מוזיקאים מקומיים.

יום 9

טיקסי (Tiksi)

ביום זה נראה את משטחי הקרח הצפים הראשונים, המעידים על כך שאנו מתקרבים לאוקיינוס הארקטי. נלמד על המסורות והמנהגים של אנשי הצפון הרחוק. סביב שעת ארוחת הצהריים נשוט לתוך מפרץ נילוב (Neelov Bay). לאחר מכן, לאחר הליכה לאורך הטונדרה הצחיחה, ניקח אוטובוס לעיירת הנמל טיקסי, הנקודה הצפונית ביותר במסע השיט שלנו. בטיקסי נבקר במוזיאון הפולארי. לאחר מכן נשוב לספינה ונתחיל את מסענו חזרה דרומה.

יום 10

טיול בדלתא של הנהר לנה

ביום זה נשוט בדלתא של הנהר לנה, נזכה ליהנות מהיובלים הרבים, הערוצים, האגמים ומעל 1,500 איים בגדלים שונים. נהר לנה הוא אחד מהנהרות הגדולים בעולם. נעבור גם דרך "צינור לנה", מעבר שבו גדות הנהר עולים והופכים לצוקים בגובה 400 מטר, אשר לעיתים נתלים מעל המים ומצמצמים את הזרימה לרוחב של שני קילומטר בלבד. אחר הצהריים התכנית על הסיפון כוללת הרצאות על קיפאון אדמה ושיעורים נוספים על השפה הרוסית.

יום 11

פי הנהר נאטארה (Natara)

בשעות הצהריים המאוחרות נגיע לפי הנהר נאטארה, היכן שנבקר בהתיישבות קטנה ונלמד על חייהם הפשוטים של משפחה העוסקת בדייג באזור הארקטי. אחר הצהריים נשמע את סיפורי הפיות והאגדות של אנשי הצפון הרחוק.

יום 12

יציאה מהחוג הארקטי

החוג הארקטי ממקום בקו רוחב 66°33 ′44. זו תהא הפעם השנייה שתחצו את הקו הזה ובארוחת הצהריים יתקיים פסטיבל של המלך נפטון בכדי לחגוג!

יום 13

40 האיים

לאחר שנשאיר מאחור את דלתת הנהר הרחב, נשוט ליד פי הנהרות וויליויי (Vilyuy) ואלדאן (Aldan). בין ז'יגנאסק (Zhignask) ופי הנהר וויליווי ישנו קו גבול טבעי, 40 האיים. למעשה, ישנם הרבה יותר מ- 40 איים כאן והנופים הם באמת עוצרי נשימה. יהיו גם פעילויות רבות ליהנות מהם על הסיפון, עם שיעורי רוסית נוספים והרצאה על שאמאניות.

יום 14

יום על הנהר

ביום זה נשוט לאורך חלקו היפה ביותר של נהר לנה. בכדי לסמן את הסוף המתקרב של המסע שלנו, נדליק אש סימבולית של ידידות על הגדה של הנהר בערב. ישירו שירים במספר שפות ונאכל ברביקיו יקוטיאני טיפוסי.

יום 15

סוטינטסי (Sottintsy)

בשעת אחר הצהריים נעגון בסוטינטסי. לאחר מכן נצא לסיור בדרוז'בה (Druzhba) במוזיאון אתנוגרפי באוויר הפתוח. בערב קפטן הספינה יזמין אתכם להצטרף אליו לקוקטייל פרידה.

יום 16

פרידה מיקוטיאה (Yakutia)

לאחר ארוחת הבוקר יגיע הזמן להיפרד מיקוטיאה. ניסע בהסעה לשדה התעופה ולטיסה חזרה למוסקבה.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

הטיול כולל

הטיול לא כולל

לתשומת לבכם

כלכלה: ארוחות מלאות בזמן ההפלגה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

סיביר ואגם בייקל

"ספסיבה, דז'דושקה בייקל" (תודה, סבא בייקל), קרא נהג הסירה ששייטה לידינו ופרש זרועות ארוכות לצדדים. הסירות קיפצו […]

קמצ'טקה – הסטוריה עתיקה של שבטי קמצ'טקה

הקבוצות האתניות של צפון מזרח סיביר היו קבוצות פרימיטיביות יותר מן האחרות. הן חיו בתקופת האבן למעשה, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט בסיביר אל נהר הלנה

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מיאקוטסק (Yakutsk) אל תוך החוג הארקטי | 16 יום