שייט לאיי שפיצברגן – פרויקט שימור סביבה אקולוגי

טיולי שייט לנוסע העצמאי

פרויקט שימור סביבת חופי שפיצברגן להצלת בעלי החיים הארקטיים | 10 ימים

הפלגת שייט מיוחדת לחוג הארקטי באוקיינוס הקרח הצפוני, מול סיביר, מעבר לנורווגיה. עשרה ימי מסע בספינה המותאמת לשייט בקרח, בעולם של טבע פרוע ולא מוכר על גבול הקוטב הצפוני. במהלך המסע הימי תהיה לנוסעים הזדמנות להשתתף בפרויקט אקולוגי ייחודי ובעל חשיבות סביבתית מהמעלה הראשונה בחופי שפיצברגן (Spitsbergen) ונורדאאוסטלאנדט (Nordaustlandet) להצלת בעלי החיים הארקטיים.
אשפה מהאוקיינוס נערמת על החופים של שפיצברגן (Spitsbergen) ומהווה סכנה לחיות באזור, אשר מסתבכות ברשתות הדיג ומתות כתוצאה מאכילתן. בתמיכתם של AECO (איגוד מפעילי טיולים בחוג הארקטי - Arctic Expedition Cruise Operators) ובתרומתו של המושל של שפיצברגן, נצא במסע ימי מרתק, במסגרתו נשתתף בשימור סביבתי של חופי צפון שפיצברגן (Spitsbergen) ונורדאאוסטלאנדט .(Nordaustlandet) בשלושת הימים הראשונים של המסע. כ- 50 נוסעים יסייעו בניקיון החופים בשעות בוקר, בעוד שכ- 50 הנוסעים הנותרים יצאו לסיור. אחר הצהריים, הקבוצות תתחלפנה. הנוסעים יקבלו ציוד מתאים והדרכה.

מסלול הטיול

יום 1

עלייה על הסיפון והפלגה מלונגיירביאן (Longyearbyen)

אל השייט נגיע בטיסה מת"א לאוסלו ומשם טיסת המשך אל לונגיירביין, בירת ארכיפלג שפיצברגן, שבו שפיצברגן הינו האי הגדול ביותר. בלונגיירביין קיימת הזדמנות לטייל סביב עיירת הכורים לשעבר ומומלץ לבקר בכנסייה הקהילתית ובמוזיאון הפולארי (Polar Museum). אנו ממליצים להגיע ללונגריירביין יום לפני השייט.
השייט מתחיל בעיירה לונגיירביין (ליר) בשעות אחר הצהריים. יש להגיע לנמל ולעלות לספינה. לאחר התארגנות ותדריכים, מרימים עוגן והספינה יוצאת לדרך מאיספיורדן (Isfjorden).

ימים 2-5

שייט ושימור סביבת חופי שפיצברגן

מטרתנו היא לבקר בחופיה הצפוניים מערביים של שפיצברגן בשלושת ימי השייט הראשונים, היות וחופים אלו הינם החשופים ביותר לסחף של אשפה מהאוקיינוס. בתיאום עם המושל של סבאלברד יוחלט אילו חופים לנקות.

יום 6

מזרחה לשבעת האיים

כעת נקדיש את מאמצינו לחפש את דובי הקוטב במסע בעקבות הקרח. נתמקם בקצה הקרחונים וכשיתאפשר, ניכנס פנימה במסענו לחזות בדובי הקוטב. הרפתקתנו תוביל אותנו לשבעת האיים (Seven Islands) צפונית לנורדאאוסטלנדט (Nordaustlandet). מקום זה נימצא בקו רוחב 80 מעלות צפון, במרחק של 869 קילומטר מהקוטב הצפוני הגיאוגרפי. דובי קוטב חיים באזור זה, יחד עם שחפי שנהב (Ivory Gull).

יום 7

שיט בסירות זודיאק לצוקי אלקפיילה (Alkefjellet) ולאלפי האוריות (Brünnich’s Guillemots) שבהם

בכפוף לתנאי הקרח, נעבור במיצר הינלופן (Hinlopen Strait) שבין שני האיים הגדולים ביותר בארכיפלג סבאלברד. נבקר בסירות זודיאק בצוקי אקלפיילה על אלפי האוריות שבהם. תחנת קינביקה (Kinnvika) השוודית-פינית הוקמה עוד ב-1957 בחלקו הצפון מערבי של האי נוראאוסלנדה (Nordauslandet). התחנה מציעה הזדמנויות נהדרות לטיול רגלי בנופי הקוטב המדבריים, האופייניים כל כך לחוג הארקטי. כשנביט בנופיו של מרצ'יסון פיורד (Murchison Fjord) הנשקפים מכאן, נבין מדוע בחרו הציידים הרוסים הפומוריים לבסס את עצמם באזור זה.

יום 8

דריכות לקראת צפייה בדובי קוטב ובכלבי ים

נחזור על עקבותינו ונפליג צפון מערבה דרך מצבורי קרח ובסמוך להם. נעקוב בדריכות אחר הזדמנויות לצפייה בדובי קוטב ובכלבי ים, כגון כלב הים הנבלי (Harp Seal). במימי החוף של שפיצברגן המערבי פוגשים לעתים קרובות לווייתנים כחולים ולווייתנים מצויים. הלווייתנים תרים אחר מזון בחופי שפיצברגן בקיץ, עם עליית מי העומק העשירים אל פני הים.

יום 9

ביקור מתוכנן באתר ההתקבצות הידוע של הניבתנים בפולפינטן (Poolepynten)

נפליג דרומה ונקיף את האי הארוך פרינס קארלס פורלאנד (כף הנסיך קרל, Prins Karls Forland). בכוונתנו לבקר באתר ההתקבצות הידוע של הניבתנים בפולפינטן. בשעות אחר הצהריים נשאף לבצע גיחה ליבשה באלקהורנה (Alkhornet), צוק בולט ונישא המארח מושבה גדולה של אוריות דקות-מקור ושל שחפי ריסה (Kittiwake). עושרה של הצמחייה כאן נובע מהדישון המתמיד שמספקים הצוקים. איילי סבאלברד (Svalbard Reindeers) ואווזי ברנטה לבנת לחי (Svalbard Geese) נהנים מהצמחייה השופעת, בשעה ששועלי שלג נהנים אף הם מריכוזי הציפורים הגדולים שבצוק.

יום 10

מגיעים ויורדים מהסיפון בלונגיירביאן (Longyearbyen)

בשעות הבוקר המוקדמות, הספינה חוזרת לנמל היציאה בלונגיירביין וישנה הסעה מהנמל אל שדה התעופה לטיסה חזרה אל אוסלו.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

הטיול כולל

הפלגה לפי התכנית, בתא בהתאם לנבחר.
3 ארוחות ביום בכל תקופת ההפלגה.
כל הפעילויות באנייה, כולל הרצאות ע"י צוות מרצים ומדריכי טבע.
כניסה לשמורות הטבע.
דמי רישום וטיפול.

הטיול לא כולל

טיסות בינלאומיות ופנימיות קבוצתיות.
לינה לפני ואחרי השייט.
ארוחות לפני ואחרי היציאה לשייט.
העברות וסיורים.
הוצאות אישיות כגון: כביסה, טיפים, משקאות וכו'.
תשר לצוות הספינה והמדריכים.
ביטוחים אישיים.

לתשומת לבכם

אופי השייט: הדגש במסע הוא על גיחות רבות ככל האפשר ביום לביקורים באיים וביבשה. בספינה מסעדה וחדר הרצאות גדולים, סיפון ישיבה מקורה עם חלונות גדולים לתצפיות היקפיות, ומספר סיפונים פתוחים להעצמת תחושת ההתחברות עם הנופים הארקטיים.
הדרכה באנגלית.
במקרה ותנאי מזג האוויר לא יאפשרו ביצוע המסלול במלואו של ארכיפלג האיים של שפיצברגן, יחולו שינויים במסלול הפלגה ונקודות העגינה על פני האיים.
מחיר השייט נגזר ממחירי הדלק הנכונים ליום ההרשמה. במידה ויחול שינוי, תחול התוספת על הנוסע.
אנו מציעים חבילה הכוללת טיסות בינלאומיות ופנימיות ולילה בבית מלון באוסלו. לפרטים נא לפנות למשרדנו.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

החוג הארקטי – ארץ הענק הלבן

בשדות הקרח העצומים של סוולברד, שם השמש אינה שוקעת במשך ארבעה חודשים, דובי הענק הלבנים עדיין שולטים. […]

בעקבות דובי הקוטב והנופים הנדירים- איי שפיצברגן, פרנץ יוזף והקוטב הצפוני עם דנדן בולוטין

לכל מי שלא הספיק או רוצה לראות שוב אנו שמחים לצרף לכם את  הקישור להרצאה המרתקת: שפיצברגן, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט לאיי שפיצברגן – פרויקט שימור סביבה אקולוגי

טיולי שייט לנוסע העצמאי

פרויקט שימור סביבת חופי שפיצברגן להצלת בעלי החיים הארקטיים | 10 ימים