שייט מאלסקה דרך ים ברינג אל ארץ הצ'וקצ'ים

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי מופלא מעבר לים ברינג אל טבע רחוק ובתולי | 13 יום

מסע ימי אל אחד האזורים האקזוטיים ביותר בעולם, אלסקה וקמצ'טקה. נעלה על ספינת סילבר דיסקברר בסיוורד (Seward) ונפליג לאורך הפנינסולה של אלסקה, אל קמצ'טקה ונסיים את המסע בנומה (Nome), אלסקה.
המסע הוא גן עדן לחובבי טבע ובע"ח, במהלכו נבקר בפארק הלאומי קטמאי (Katmai) - הדובדבן שבקצפת באלסקה והמקום הטוב ביותר לצפייה בדובים, באי סמידי (Semidi Islands), ביתם של כלבי הים, דולפינים ולווייתנים. נפליג ונחקור כפרים מבודדים באמצעות סירות הזודיאק ונלמד לזהות אין ספור ציפורים. בפרובידיניה (Provideniya), רוסיה, נזכה לקבלת פנים חמה ומסורתית ונמשיך בהפלגה סביב קמצ'טקה, כשבמהלכה נתנסה ברכיבה על מזחלת כלבים בכפר הקטן לורינו. נחפש לווייתנים אפורים באי יטיגראן ונתפעל מהנופים הקסומים. זהו ללא ספק מסע ימי של פעם בחיים.
השייט יתבצע באונית סילבר דיסקברר. צוות גדול של מלחים, טבחים וחוקרים ינעימו את זמננו במהלך המסע. במהלך המסע נצא להפלגות בסירות זודיאק קטנות וטיולים רגליים. הלינה על האנייה בתאים ברמות שונות והארוחות מוגשות במסעדת האנייה.

מסלול הטיול

יום 1

סיוורד (Seward) אלסקה, ארה"ב

המטיילים יגיעו באופן עצמאי אל סיוורד, אלסקה, ערב היציאה להפלגה. למחרת נצא למסע בלתי נשכח אשר יימשך 13 יום. אחר הצהריים נזכה להכיר את צוות המסע שלכם ולהשתתף בתרגיל בטיחות. בערב נערוך היכרות עם הבית החדש שלנו, נפגוש חלק מהחברים למסע ונהנה מארוחת הערב.

ימים 2-5

פנינסולת אלסקה, אלסקה, ארה"ב

בחלק הראשון של המסע שלנו נפליג לאורך הפנינסולה של אלסקה, אשר מתפרשת לאורך 644 ק"מ מהיבשת לכיוון קבוצת האיים אלאוטאין (Aleutain). הנופים הם עוצרי נשימה, עם הרי געש פעילים: פסגות הרים רמים, טונדרה מתגלגלת, קווי חוף סלעיים מוכי גלים ואוכלוסיית הדובים החומים הגדולה ביותר במדינה.
איי צ'יסוול, פארק הלאומי קאטמאי Chiswell Islands, Katmai National Park.
כמעט 40 מיליון ציפורים, המייצגות כ- 30 מינים, נודדות במושבות לאורך חופי איי צ'יסוול. למעלה מ- 20,000 פאפינים מקורננים וטפטד (Horned and tufted puffins) חוזרים למקום זה מדי שנה על מנת להטיל ביצים בקיץ. נבקר במושבות קינים בין הסלעים, כמו תוכי קטן אוקלט (Auklet), קיטיוואק שחור רגליים (Black Legged Kittiwakes), מורלטים עתיקים (ancient Murrelets), וקורמורנים אדומי פנים (Red faced Cormorants).
הפארק הלאומי קאטמאי, נמל הגיאוגרפי, מפרץ אמאליק, מפרץ קוקאק – Katmai National Park Geographic Harbour, Amalik Bay Kukak Bay
הפארק הלאומי קאטמאי נמצא בראש רשימת "המיטב של אלסקה" משום שהנוף בו הוא כמו מעולם אחר וכולל 15 הרי געש פעילים. כאן תהיה לנו הזדמנות לראות מקרוב את חיות הבר ואת היופי הפראי. הנוף הוא מרהיב בנמל הגיאוגרפי, בראשו של מפרץ אמאליק והדובים הם בכל מקום. מפרץ קוקאק ידוע בשל הריכוז של הדובים בו ודגי הסלמון שאותם הם אוכלים וזהו אחד מהמקומות הטובים ביותר באזור זה לצפייה בדובים. צוות המסע יוביל סיורים בנושא היסטוריה טבעית וסיורי זודיאק בחיפוש אחר דובים, יונקים ימיים וציפורים.
איי סמידי (Semidi Islands) – הארכיפלג המהמם הזה כמעט ואיננו מאוכלס והוא ביתם של חלק מהאוכלוסיות הגדולות ביותר של חיות הבר בארה"ב, שלא הופרעו ע"י בני אדם. ישנם כ- 2.5 מיליון ציפורים כאן, כמעט חצי מהציפורים המתרבות בפנינסולת אלסקה. נחזה במספר עצום של פאפינים מקורננים, פולמארים צפוניים (Northern Fulmars) וייגרים (Jaegers) ומעל מיליון מורים (Murres). מורלטים עתיקים (Ancient Murrelets) ותוכים קטנים אוקלטים (Parakeet Auklets) הם אחדים מהמינים שנמצא כאן. הים הסובב אותם הוא ביתם של לוטרי ים, אריות ים, כלבי ים, דולפינים ולווייתנים.
אי אונגה (Unga Island) – נחקור את האי באמצעות סירות הזודיאק, ונסתכל על אריות הים רובצים על החופים הסלעיים ואת לוטרות הים משתעשעות ומשחקות במיטות אצות הגדולות מסביב. נסיים את היום באי אונגה. כאן נמצא יער מאובן עתיק מרהיב, הממוקם בין מצוקי הים.

יום 6

מפרץ דטש, אי אונאלאסקה, איי אלאואיטאן, אלסקה, ארה"ב (Dutch Harbour, Unalaska Island, Aleutian Islands, Alaska, U.S.A)

יחד עם העיר אונאלאסקה, מפרץ דטש הוא קהילה פעילה של 400 תושבים. היא מחוברת באמצעות גשר לשאר אונאלאסקה, על האי אמאקנאק ואת שמו בדרך כלל מייחסים לעיר כולה. במהלך הסיור שלנו בעיר נבקר בבונקרים ממלחמת העולם השנייה וכנסייה רוסית אורתודוקסית מרהיבה.

יום 7

סיינט פול, איי פריבלופ, אלסקה, ארה"ב (St. Paul, Pribilof Islands, Alaska, U.S.A)

נצא לסיור בלגונת המלח, טאון קוב (Town Cove) ונקודת הוצאת כלבי הים בריפט פוינט (Rift Point). למרות שהאתר הכי מרשים כאן הוא מושבות דובי הים על הסלעים, סיינט פול ידוע בתור אתר צפרות מדהים.

יום 8

אי סיינט מתיו (St. Matthew), אלסקה, ארה"ב

אי הול (Hall Island), אלסקה, ארה"ב. היום נעלה על אי שמעטים ראו אי פעם וידוע בתור הנקודה המרוחקת ביותר באלסקה, שכונה ב- 1909 בידי טדי רוזוולט כאתר מפלט לחיות בר, מבין הראשונים בארה"ב. האי יהיה לרשותנו וביום זה נתמקד בבוטניקה וצפרות. נוסיף לרשימת החיות שלנו גם את מקקי בנטינג (McKay's bunting), לפלנד לונגספר (Lapland Longspur) ועוד הרבה ציפורי ים נוספות וצמחייה בצבעים סגול, וורוד וכחול. תוספת מעניינת היא הוול המשורר (singing vole), המקומי, והשועל האדום, היונק הגדול ביותר על האי. אחה"צ נצא לחקור את החוף הסלעי של האי הבלתי מאוכלס. כאן נמצא כמויות עצומות של קיטיווקים וגולמוטים אשר מקננים על המצוקים החדים. נחפש גם את השועל הארקטי, פאפינים מקורננים ופילי ים, הנצפים לעיתים קרובות מסירות הזודיאק.

יום 9

פרובידניה (Provideniya), רוסיה (נחצה את קו התאריך הבינלאומי ונאבד יום)

לאחר שנקבל אישור כניסה לרוסיה, באמצעות נמל הסובייטי לשעבר פרובידניה, נזכה לקבלת פנים מסורתית הכוללת וודקה, לחם שחור, ודברים מתוקים, קצת לפני שנהנה מריקוד תרבותי. לאחר מכן נצא לסיור בעיירה ובמוזיאון הקטן שבה.

יום 10

קייפ דז'נב (Cape Dezhnev) ואי דיאומדה הגדול (Big Diomede Island), רוסיה

מוקדם בבוקר, נצא לסיור על הזודיאק, על מנת לחקור את קייפ דז'נב, אתר מורשת של אנשי האינואיט. כיום נמצאים במקום רק כפר היסטורי קטן ואנדרטה לחוקר הרוסי, סמיון דז'נב, שעל שמו נקרא הקייפ.
לאחר מכן, נגיע לדיאומדה הגדולה, הממוקמת במרחק 45 ק"מ מקייפ דז'נב ובדיוק באמצע מיצר ברינג. במהלך מלה"ע הראשונה ובתקופת המלחמה הקרה שימש האי כבסיס צבאי. כיום המקום איננו מאוכלס וניתן למצוא רק תחנת מזג אוויר ובסיס של משטרת הגבולות הרוסית. פחות משני קילומטר מזרחה נמצא קו התאריך הבינלאומי בין רוסיה לארה"ב. בנוסף ללמידה על תרבות האינואיטים, נקווה להיתקל בפילי ים מחוץ למים.

יום 11

לורינו איאגה ואי יטיגראן, רוסיה (Lorino lage & Yttygran Island, Russia)

שתי העצירות הבאות שלנו ממוקמות במחוז פרובידנסקי של צ'וקוטקה האוטונומית באוקרוג, רוסיה (Providensky District of Chukotka Autonomous, Okrug, Russia). הכפר הקטן לורינו ידוע בשל עדרי איילי השלג ואנשי צ'וקצ'י שבו. לאחר טקס קבלת פנים קצר, אנשי הכפר יראו לנו את כישוריהם על מזחלות כלבים, ומי שירצה יוכל לנסות לרכב על המזחלת, לערוך סיור קצר בסירת עור מקומית או להשתתף ברגאטה (regatta) לפני החזרה לאנייה. לקראת ההגעה אל האי יטיגראן (Yttygran Island), נחפש לווייתנים אפורים, אשר נצפים לעיתים קרובות באזור.

יום 12

פרובידניה, רוסיה

עצירה טכנית על מנת לקבל אישור יציאה בלבד. יום נינוח ופנוי על הים. נתחיל בארוחת בוקר מאוחרת ועוד כוס קפה או תה במהלך אחת מההרצאות הראשונות של היום. נצטרף למרצים ונשמע סיפורים מרתקים על הרפתקאות ונלמד עוד על הטבע המקומי וחיות הבר המרתקות.

יום 13

נומה (Nome), אלסקה, ארה"ב (נחצה את קו התאריך הבינ"ל ונרוויח יום)

לאחר ארוחת הבוקר, נרד מהאנייה ונסיים את המסע.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הגאוגרפיה של אלסקה

אלסקה היא המדינה הגדולה ביותר בארה"ב, מספר תושביה קטן יחסית (היא המדינה הפחות צפופה מכל מדינות אמריקה […]

קוסטה ריקה למשפחות

טיול משפחות לקוסטה ריקה יכול להיות היהלום שבכתר, טיול שייזכר כארוע משפחתי מכונן וזיכרון חוויתי שילווה אתכם […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט מאלסקה דרך ים ברינג אל ארץ הצ'וקצ'ים

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי מופלא מעבר לים ברינג אל טבע רחוק ובתולי | 13 יום