שייט לקוטב הצפוני

שייט מקיף לאיי שפיצברגן

טיולי שייט בקבוצות

מסע ארקטי וספארי דובי קוטב בהדרכת טניה רמניק | 13 יום

מסע אל היופי הקסום של סבלבארד הארקטית. נלווה את הלוויתנים, הניבתנים, דובי הקוטב ומיליוני עופות הים. נשוט צפונה לקו ה-80 מעלות, ונתקרב ככל האפשר למדפי הקרח הצפוניים. נבקר באתרים מדהימים לאורך חופי האיים,  ובאזורים מרהיבים סביב ארכיפלג האיים הארקטים  סבלבארד - שפיצברגן. נשוט בסירות זודיאק ונצפה בעולם החי ובקרחונים מקרוב. 

מסלול הטיול

ימים 1-2

התחלה באוסלו - לונגיירביין, בירת סבלבארד

טיסה תל אביב אוסלו, שב- 2019 זכתה לתואר היוקרתי: "הבירה הירוקה של אירופה". ארגנו שהייה נוחה עבורכם במלון בשדה התעופה של אוסלו, כדי שתוכלו להגיע בקלות לטיסתכם ללונגיירביין (Longyearbyen) ביום 2. לינת לילה ולמחרת בבוקר המשך בטיסת שכר אל לונגיירביין (Longyearbyen), נעלה על ספינת המסע M/V Sea Spirit, ונכיר את ביתנו לתקופה הקרובה. מדריכי המסע יספקו מידע על השייט, המסלול היומי של האונייה ונהלי הבטיחות השונים כולל תרגיל בטיחות חובה. הספינה שלנו, M/v Sea Spirit, תעגון בקרבת מרכז העיר. 

Photo by Lauri

ימים 3-11

תחילת ההרפתקה הארקטית

הקפטן יוציא את הספינה מפיורד אדבנט (Advent) ונתחיל בהרפתקה הארקטית.  נשוט בטבע הפראי בו שולט עולם החי. נשוט דרך איספיורדן (Isfjorden), ואולי נפגוש יונקי ים כבר בתחילת המסע. במהלך המסע נחווה את הפנים הרבות של האזור הארקטי הגבוה.  המסלול המדויק ולוח הזמנים תלויים במזג האוויר, מצב הקרח בים, והערכתם של מדריך המסע וקפטן הספינה. בשיא עונת הקיץ, סביר להניח שתנאי הקרח יהיו טובים להקפה מלאה של שפיצברגן (Spitsbergen), האי הגדול ביותר מבין איי סבאלברד, ואפילו לשייט בחלק הצפון מזרחי של הארכיפלג – קוויטויה (Kvitøya).  חלק גדול מהטבע המרהיב של שפיצברגן מוגן על ידי מערכת של פארקים לאומיים, ואנו ננסה לבקר בחלקם במהלך המסעמטרת המסע היא להקיף את איי סוואלברד. ננסה להגיע לקצה הצפון-מזרחי של האיים – האי קוויטויה, הידוע בדובי הקוטב שלו. לאורך הדרך נפגוש בפניו הרבים של האזור הארקטי. חלק גדול מהטבע הפראי של שפיצברגן מוגן על ידי מערכת של שמורות טבע. השמורה הראשונה בדרכנו היא שמורת צפון מערב שפיצברגן, גולת הכתר של פלאי סוולבארד. האזור ידוע בפיורדים העמוקים שלו הגובלים ברכסי הרים משוננים וקרחונים של מי גאות. נצפה בשמיים המלאים במיליוני ציפורי ים, שביציהן בוקעות באינספור מושבות הממוקמות באיים הקטנים, מורדות ההרים וצוקי הים בשמורה. זוהי הזדמנות מצוינת לראות יונקים ימיים כגון לווייתני הבלוגה וכלבי ים ארקטיים. 

אזור פראי זה מכיל מקומות יפים רבים כגון מפרץ סיגנהמה (Signehamna) וקרחון קונגסברין (Kongsbreen), או "קרחון המלכים". התיישבות אנושית כמעט ואינה קיימת באזור, למעט בני אלסונד (Ny Ålesund), עיירת כורים ובסיס מטוסים. כיום היא ביתה של קהילייה בינלאומית של חוקרים ארקטיים. מדובר באחד היישובים הצפוניים ביותר בעולם. היישוב כה נידח שניתן למצוא בו רק מוזיאון, חנות מזכרות ובית דואר. 

איי סוואלברד ממוקמים בין צפון נורווגיה לקוטב הצפוני. משמעות הדבר היא שקצה הקרח הקוטבי נמצא מצפון לאיים. פינה זו של סוואלברד מלאה בנופים מרהיבים, כמו גם היסטוריה עשירה מימי מגלי הארצות

שמורת דרום- מזרח סוואלברד כוללת מאות איים בלתי מיושבים. באיים הגדולים של אדגויה (Edgeøya) וברנטסויה  (Barentsøya), עמקי הטונדרה הם ביתם של אוכלוסייה צפופה של איילי צפון מקומיים. העמקים הם גם אזורי גידול חשובים לציפורים המקננות בקרקע כגון אווזים, ברווזי שחור-לבן וביצניות. שועלים ארקטיים מסתובבים במרחב הענקי ומחפשים מזון לגוריהם שאך זה החלו לצאת מהמאורות שלהם. מים רדודים ועכורים הם מקורות מזון מצוינים לאריות הים הנחים במספרים גדולים בחופים. בנוסף, אתרים היסטוריים באזור מספקים הצצה לתקופה רחוקה בה בני אדם התפרנסו מציד.  

שמורת דרום שפיצברגן היא מחוז גדול של נופים מגוונים, לרבות מדבריות קוטב ורכסי הרים בלתי עבירים. גולת הכותרת של שמורה זו היא הורנסונד (Hornsund), פיורד ציורי בו קרחוני ענק משתפלים מהפסגות לתוך מפרצי הקרח. השמורה כוללת גם את החופים הדרומיים של בלסונד (Bellsund), מפרץ ציורי בו נמצאות שאריות של ציידי הלוויתנים, לרבות ספינות עץ, תאים ואלפי עצמות לווייתנים – תמונה מעבר רחוק שקפא בזמן. ברחבי הפארק יש סיכוי גבוה לראות חיות בר, וגם ליהנות מהפריחה שנמצאת בשיאה בתקופה זו. 

הקפת איי סוולאברד מגיעה לקיצה. נחזור לחוף המערבי של איי שפיצברגן, לרבות אתרים כגון הר אלקהורנט (הידוע כגן עדן לציפורים בגלל 10,000 זוגות הציפורים המתגוררים על צוקיו). 

יום 12

חזרה ללונגיירביין

לפנות בוקר תיכנס הספינה אל נמל המוצא בלונגיירביין. אחרי ארוחת בקר בסיפון, ניפרד מהצוות, ונבלה את יומנו בהתיישבות הצפונית ביותר בעולם, בירת ההרפתקאות הארקטיות של סוואלברד ונקודת התחלה וסיום של המסע שלנו. נצא לסיור בעיירה הקטנה והמרתקת הזו. נבקר במוזיאון סוואלברד וניהנה מהחנויות, בתי הקפה והמסעדות במרכז העיר.. לונגיירביין החלה כהתיישבות כורים ב- 1906, ומאז אוכלוסייתה גדלה לכ- 2600 איש בלבד.את הלילה נלון בעיירה.

יום 13

לונגיירביין – אוסלו תל אביב

הבוקר נצא בטיסת שכר חזרה לאוסלו ומשם על פי לוח הזמנים נמשיך בטיסתנו חזרה מאוסלו לתל אביב

  • חציית החוג הארקטי והגעה עד מעבר ל – 80 מעלות צפון.
  • המסע הארוך והמקיף ביותר של איי שפיצברגן (סבלבארד - Svalbard).
  • תצפית על דובי הקוטב והטרף שלהם, כלבי הים.
  • מושבות העופות והיונקים של סבלבארד (Svalbard).
  • שייט בסירות זודיאק בפיורדים והליכות בטבע הארקטי.
  • טניה רמניק – מדריכה מובילה במסעות שייט הרפתקני לקטבים, איי סיישל וטיולים מאתגרים נוספים. הקיפה את העולם ביאכטה במשך עשר שנים

צרו עימנו קשר


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך שם הספינה מחירים וסוגי חדרים הערות מס' ימים מבצע הרשמה
25/06/2024 07/07/2024 טניה רמניק‎ Sea Spirit לחצו לפירוט 13

בחרו בסוג התא על מנת לצפות במחירים הרלוונטים:

הרשמה
מחיר לאדם
סוג החדר
13995.00$
סוויטה זוגית קלאסית
14295.00$
סוויטה סופריור

דגשים מיוחדים

לתשומת לבכם:

כל הסיורים והעגינות תלויים במזג האוויר ובתנאי הים והקרח, וצוות הספינה יתחשב בהם כדי להבטיח את בטיחות המסע והנוסעים. בתנאים של מזג אוויר קשה ובשאר המסע ניתן ליהנות מהאזורים הפתוחים של הספינה הכוללים מסעדה, בר משקאות, ג'קוזי וספרייה לבידור הנוסעים. המדריך וצוות המומחים של האונייה ישמחו לחלוק ידע רב בהרצאות במגוון נושאים, החל מהיסטוריית המסעות דרך ביולוגיה, גיאולוגיה וקרח, וכלה בעולם החי.
המסלול, העגינות וכל פעילות אחרת במהלך השייט תלויים בתנאי הקרח ומזג האוויר וכפופים להחלטות מדריך המסע וקפטן הספינה. לא ניתן להבטיח מפגשים עם עולם החי.
הטיול בהדרכת טניה רמניק מותנה במינימום 12 נרשמים. אם יהיו פחות נרשמים, ההדרכה תינתן באנגלית ע"י מדריכיה המנוסים והמקצועיים של האונייה.
אנו מציעים חבילת טיסות בינלאומיות קבוצתיות (מותנה במינימום 10 נרשמים) או אישיות במ סלול ת"א – אוסלו – ת"א וחבילת בתי מלון העברות וארוחות לפני ואחרי השייט.

הערות מחיר:

מחיר המבצע הינו עד תאריך 25.11.2023
תעריפי השייט מתומחרים לאדם ומבוססים על כך שהנוסעים חולקים תא.
תוספת יחיד: פי 1.7 לסוויטת סיפון ראשי, סוויטה קלאסית וסוויטה סופריור. פי 2 לדלוקס, פרמיום ובעלים.
מחיר מבצע מיוחד, מספר התאים מוגבל. על בסיס זמינות כל הקודם זוכה
כל התאים הנ"ל כוללים מיטה זוגית או 2 מיטות יחיד וחדר שירותים ומקלחת פרטי.
למחיר הטיול יש להוסיף 1375 $ בגין חבילת טיסות בינלאומיות תל אביב – אוסלו – לונגירביין – אוסלו – תל אביב + לילה מלון באוסלו, העברות וארוחות בוקר וערב.

מחיר הטיול כולל

לינה ביום 1 במלון באוסלו
לינה בספינה בתא לפי הקטגוריה שנבחרה
כל הארוחות בסיפון במהלך המסע
עמדת תה וקפה הפתוחה 24 שעות ביממה
כל הנחיתות/שייט בתכנית (בכפוף למזג האוויר ותנאי הקרח)
הדרכה במהלך המסע על ידי המדריכה הישראלית טניה מלניק וצוות המדריכים המנוסים של הספינה
מעיל דובון עם המותג של Poseidon Expeditions
השאלת מגפי גומי לירידה לחוף
קבלת פנים ופרידה עם קוקטיילים
מיסי נמל, וויי פיי בסיפון

מחיר הטיול לא כולל

סידורים טרום ופוסט שייט (טיסת הלוך ושוב ת"א-אוסלו-לונגיירביין-אוסלו-ת"א + מלונות ארוחות והעברות – שימו לב: תוספת של 1375$ למטייל)
ביטוח מטען וביטול.
ביטוח רפואי אתגרי כולל חילוץ חובה לסכום של לפחות 200,000 דולר לאדם.
משקאות אלכוהוליים ואחרים מלבד אלה שצוינו
הוצאות אישיות כגון כביסה ועלויות תקשורת
שייט בקייאק.
בדיקות רפואיות רלוונטיות (כגון קורונה) או חיסונים הנדרשים על ידי הממשלה או מסעות פוסידון לפני, במהלך או אחרי השייט
תשר לצוות.

תנאי הרשמה ותשלום:

מקדמה בסך 25% ממחיר השייט וחבילת הטיסות והמלונות בעת הרישום
השלמת כל התשלום עד 100 ימים לפני מועד ההפלגה

דמי ביטול ותנאים

מרגע ההרשמה ועד 180 ימים לפני היציאה: 850$
עד 100 יום לפני ההפלגה: 25% דמי ביטול מהמחיר
פחות ממאה ימים לפני ההפלגה: 100% דמי ביטול
במקרה והשייט יתבטל מסיבות של קורונה ודומיו יידחה מועד ההפלגה לשנה לאחר מכן, אולם לא יתבצעו החזרים כספיים
במידה ונוסע אינו יכול לצאת להפלגה, הוא רשאי להעביר את הזכות לנוסע אחר במידה וניתן לבצע בזמן שנותר את כל הבדיקות וההכנות לקראת הטיול.

אודות הספינה

האונייה Sea Spirit שטה בעבר בסינגפור, אלסקה, באגן הפסיפי, בחוג הארקטי ובאנטארקטיקה. היא עברה את החידוש האחרון שלה ב- 2010. היום הספינה מציעה סוויטות מרווחות, היכולות להלין מקסימום של 114 נוסעים (הסוויטה הקטנה ביותר בגודל 20 מ”ר) ויש לה יכולות תמרון טובות ואווירה חברותית הקיימת באניות קטנות. בכל הסוויטות ישנם שירותים פרטיים ונופים הפונים אל החוץ. בחלק מהסוויטות יש מרפסות פרטיות בהן תוכלו ליהנות מהנופים המדהימים.

טניה רמניק

מהנדסת מחשבים, אוהבת חיות בכלל וסוסים במיוחד. נולדתי בקייב ונדדתי לישראל כשבהוד השרון עוד היו פרדסים ובמכולת השכונתית היה רק קפה נמס של עלית. שילבתי עבודה בהייטק עם טיולים וגיחות לקצוות תבל: מסע רכיבה בערבות מונגוליה, שהייה ממושכת בקרב שבט נוודים שכדרך חיים רועה איילי צפון באקלים האכזר של סיביר, שישה חודשים ברחבי אנטארקטיקה ומדי פעם קפיצה למזרח אסיה בשנת 2007 יצאתי יחד עם בן זוגי והחתול שלנו למסע הפלגה בסירת מפרש קטנה המסע נמשך כמעט 10 שנים ובמהלכו הקפנו את כדור הארץ (ויותר). שייטנו בין האיים הקריביים, עגנו בלגונות התכולות של איי פולינזיה, ביקרנו באזורים היותר נידחים באוקיינוס השקט כמו ממלכת טונגה, איי מרשל, פפואה גינאה החדשה, איי שלמה ומיקרונזיה והפלגנו בנהרות האדירים של ברזיל וגיאנה. שייטנו במקומות שלא חלמנו שנגיע אליהם וחווינו רגעי שיא לצד רגעי שפל רבים מספור – סערות, כרישים, איים טרופיים יפהפיים, שחייה עם לוויתנים בלב האוקיינוס, מפגשים מדהימים עם תושבים החיים בניתוק מוחלט מהעולם המודרני, שודדי ים, ואפילו קניבלים… מאז חזרתנו לארץ אני מעבירה הרצאות בהן אני מביאה את סיפור המסע שלנו ומשתפת בחוויות היותר מיוחדות שצברנו על פני האוקיינוסים
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

החוג הארקטי – ארץ הענק הלבן

בשדות הקרח העצומים של סוולברד, שם השמש אינה שוקעת במשך ארבעה חודשים, דובי הענק הלבנים עדיין שולטים. […]

בעקבות דובי הקוטב והנופים הנדירים- איי שפיצברגן, פרנץ יוזף והקוטב הצפוני עם דנדן בולוטין

לכל מי שלא הספיק או רוצה לראות שוב אנו שמחים לצרף לכם את  הקישור להרצאה המרתקת: שפיצברגן, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט מקיף לאיי שפיצברגן

טיולי שייט בקבוצות

מסע ארקטי וספארי דובי קוטב בהדרכת טניה רמניק | 13 יום