שייט באיי ניו זילנד

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי פראי לאיים המרהיבים והמרוחקים של ניו זילנד | 15 יום

מסע ימי אל נקודות קוטביות באיים הצפוני והדרומי של ניו זילנד ואל האיים התת ארקטיים.
נעלה על ספינת סילבר דיסקברר באוקלנד ונפליג אל האיים הכי מרהיבים והמרוחקים של ניו זילנד. המסע הוא גן עדן לחובבי טבע ובע"ח ובמהלכו נבקר במושבת הסולות הגדולה ביותר בעולם בקייפ קידנאפרס (Cape Kidnappers), נטייל במכתשו של הר הגעש הפעיל היחידי בניו זילנד באי וויט (White Island), נדוג דגים בחופיו הבתוליים והדרמטיים של אי קאטאם (Chatham Island), נשתעשע עם הפינגווין צהוב העין והפינגווין המצויץ באיים הדרומיים, נצפה בדולפינים וכלבי הים, הנצפים לעתים קרובות בחופי דסקי סאונד ופיורדלנד (Dusky Sound&Fiordland) ונתרשם מן העוצמה של פסגות ההרים והמפלים של מילפורד סאונד (Milfourd Sound), אשר כונה בידי הסופר והמשורר רודיארד קיפלינג "הפלא השמיני בעולם". זהו ללא ספק אחד ממסעות הים הפראיים והמלהיבים ביותר שיש. השייט יתבצע באונית סילבר דיסקברר. צוות גדול של מלחים, טבחים וחוקרים ינעימו את זמננו במהלך המסע. נצא להפלגות בסירות זודיאק קטנות ולטיולים רגליים. הלינה על האנייה בתאים ברמות שונות והארוחות מוגשות במסעדת האנייה.

מסלול הטיול

יום 1

אוקלנד, ניו זילנד (Auckland)

המטיילים יגיעו באופן עצמאי אל אוקלנד, ניו זילנד, ערב היציאה להפלגה. למחרת נצא למסע מרתק בן 15 יום, לנקודות קוטביות בניו זילנד ואיים תת-ארקטיים. אחר הצהריים נזכה להכיר את צוות המסע ולהשתתף בתרגיל בטיחות. בערב נערוך היכרות עם הבית החדש שלנו, נפגוש חלק מהחברים למסע ונהנה מארוחת הערב.

יום 2

אי וויט (WhiteIsland), ניו זילנד

לאחר המעבר בזודיאק, נשים את ציוד הבטיחות שלנו ונצא לטיול לאורך המכתש של הר הגעש הפעיל היחיד בניו זילנד. המראה הוא סוריאליסטי: סדקי קרקע שורקים, פצצות לבה, גבישי גופרית צהובים נוצצים, שלוליות בוץ מבעבעות ואגם מרהיב המעלה אדים. נלמד על ההיסטוריה של התצורות הגעשיות. נבקר גם במכרה גופרית ישן, אשר ננטש בעקבות התפרצות טרגית ב- 1914. כמעט 70% מהר הגעש נמצא מתחת לפני הים, עובדה שהופכת אותו להר הגעש הגדול ביותר בניו זילנד.

יום 3

נאפייר (Napier), ניו זילנד

קייפ קידנאפרס (Cape Kidnappers) האייקונית, היא ביתם של מושבת הסולות היבשתית הגדולה בעולם. נתקרב לציפורים המדהימות הללו, בנסיעה לאורך קו החוף היפיפה של מפרץ הוק (Hawke´s Bay) ועד לקייפ קידנאפרס. נעצור במרחק של מטרים ספורים מהמושבה כדי לראות את המשחקים המשעשעים של החיות הענקיות הללו. נראה אותן עולות וצוללות אל תוך הים, בחיפוש אחר אוכל, בזמן שאחרות מטפחות את עצמן או מבצעות את ריקוד ההיכרות הטקסי. נהנה מהנוף ונלמד על ההיסטוריה של האזור, בדרכנו חזרה לנאפייר. מחוז הכרמים הוותיק ביותר במדינה, ידוע בשל היינות האדומים זוכי הפרסים שלו, ירקות טריים ויצרני מזון אמנים. נאפייר ידוע בשם "בירת הארט-דקו של העולם" ואנחנו נעריך את קולקציית הארכיטקטורה ברמה עולמית, לפני שנחזור לאנייה.

יום 4

בים

יום נינוח ופנוי על הים. נתחיל בארוחת בוקר מאוחרת ועוד כוס קפה או תה במהלך אחת מההרצאות הראשונות של היום. נצטרף למרצים ונשמע סיפורים מרתקים על הרפתקאות ונלמד עוד על הטבע המקומי וחיות הבר המרתקות. צוות המדריכים הם מומחים במגוון של שדות מדעיים.

יום 5

אי קאטאם (Chatham Island), ניו זילנד

האי קאטאם ממוקם 750 ק"מ מזרחית לאי הדרומי של ניו זילנד, האיים המבודדים הללו ידועים בשל השלווה המורגשת בהם. נירגע על חופים ריקים מאדם, נחקור נופים דרמטיים, נתפוס דגים, נטייל בשמורות יפות ונגלה צמחייה וציפורים נדירות. האיים אוכלסו לראשונה בידי אנשי מוריורי (Moriori), פולינזים בעלי מוצא דומה לאלו של אנשי המאורי מניו זילנד. ציידי כלבי ים ולוויתנים אירופאים היו הבאים שהתיישבו באיים ואחריהם אנשי מאורי מהיבשת. כיום אנשי קאטאם חולקים מורשת שהיא גם מוריורי וגם מאורי, וישנם שני מאראה (Marae – מרכזים קהילתיים) על האי הראשי.

יום 6

אי פיט (Pitt Island), איי קאטאם, ניו זילנד

האי השני בגודלו בארכיפלג קאטאם, אי פיט,  שונה להפליא מאי קאטאם. אנשי המוריורי המקומיים קוראים לאי ראנגיאאוטאה או ראנגיהאוטה (Rangiaotea or Rangihaute). הממצאים הארכאולוגיים שלהם נמצאים כמעט בכל מקום. חפשו את ציפור הפיט שאג האנדמית לאיים הללו.
האיים התת-ארקטיים של ניו זילנד: חמשת האיים התת – ארקטיים של ניו זילנד (סניירס – Snares, באונטי – Bounty, נקודת אוקלנד – Antipodes Auckland, ואי קמבל – Campbell island) הם בית לעושר עצום של ציפורי ים ויונקים מימיים. Unesco ציינה את כולם כאתר מורשת עולמית, "הגיוון הנרחב ביותר מכל קבוצות האיים התת-ארקטיים". כאן ניתן למצוא את האוסף המשמעותי ביותר של מינים רבים, כמו את האלבטרוס הדרומי המלכותי, פינגווין צהוב העין, הפינגווין המצוייץ ואת אריה הים הניו זילנדי. בנוסף מציעים האיים שפע של גיאוגרפיה וולקנית וקרחונית, כולל מצוקי בזלת המלאים במערות, חופים מחול סוכר, תצורות סלע מונוליטיות, אשר עוצבו בידי הרוח והמים ומדשאות שטופות רוחות.

ימים 7-8

איי באונטי/איי אנטיפוד, ניו זילנד, איים תת-ארקטיים

ב- 1788, רגע לפני המרד המפורסם על הספינה באונטי, הקפטן וויליאם בליי (William Bligh) נחת כאן וקרא לקבוצת האיים על שם הספינה שלו. קבוצת הסלעים הזאת, 22 אבני גרניט חלקלקים וערומים, היא הנקודה המרוחקת ביותר והכי פחות מתויירת באזור התת-ארקטי של ניו זילנד. למרות הסביבה העוינת, האיים עדיין מארחים אלפי ציפורי ים בקיץ, ביניהם הקורמורן הנדיר ביותר, השאג של אי באונטי. האי הוא גם כן מבצרם של הפינגווין המצויץ, אשר מתרבה בין האלבטרוסים. כל איי באונטי מוגדרים כ"אזורי פגיעה מינימליים", אין ירידה מהסירות כאן, לכן ההצעה הטובה ביותר היא סיור עם הזודיאק לאורך קו החוף.

יום 9

בים

יום בים, תחת שמש חצות, מציג לכם אפשרויות נוספות לראות את הגיוון של חיות הים באזור. נתפוס את המשקפת ונבלה זמן על הסיפון, היכן שנזכה לראות את השפע המפתיע של ציפורים, מאלבטרוסים מלכותיים ונודדים ועד היסעורון הצולל. נשתתף בהרצאה אורניתולוגית ונלמד עוד על הציפורים המקומיות של האיים הללו.

יום 10

איי קמפבל (Campbell Island), ניו זילנד, איים תת-ארקטיים

אי קמפבל, הטריטוריה השלטונית הדרומית ביותר בניו זילנד, הייתה שטח מעובד ומקום מנחת לציד לווייתנים וכלבי ים עד 1954, כאשר היא הפכה לשמורה ולאתר מורשת עולמית. מכיוון שהינה בית גידול לשישה מינים של אלבטרוס ומולימוקים (mollymawks), קמפבל היא יוצאת דופן מבין איי האלבטרוס בעולם ותומכת באוכלוסייה העיקרית של האלבטרוס הדרומי המלכותי. נצא לטיול ביערות ראטה, בין שרכים רמים ונראה את פינגווין קופץ הסלעים וכמו כן את צהובי העין, כנראה הפינגווין הנדיר ביותר וכמו כן מספר מינים של שאג ואת הקורמורן הנדיר ביותר בעולם.

יום 11

אי אנדרבי (Enderby Island) ואי אוקלנד, ניו זילנד, איים תת-ארקטיים

אי אנדרבי ממוקם על מישור קמפבל (Campbell Plateau) ובנוי משאריות וולקניות נשחקות, בדומה לאי המרכזי אוקלנד. כאן נחפש את פינגווין צהוב העין, הבלבירד של ניוזילנד (Bellbird) ואת התוכי הקטן אדום הכתר, כמו כן את האלבטרוס הדרומי המלכותי, אשר מקנן על המישור. אי אוקלנד הוא אזור הרבייה המרכזי עבור כלב הים הנדיר והנכחד ביותר, ההוקר (hooker) של ניו זילנד. זהו גם אזור הרבייה ל 30% מהאוכלוסייה העולמית של פינגווינים צהובי העין.

יום 12

הסניירס (The Snares), ניו זילנד

בניגוד לאיים תת-ארקטיים אחרים, אשר הושפעו לרעה על ידי תעשיית צייד הלווייתנים וכלבי הים במאה ה- 19, הסניירס נותר אחד מהאזורים הבתוליים ביותר בניו זילנד. האיים הם ביתם של מיני ציפורים מקומיים כמו פינגווין בלורית סניירס (Snares Crested Penguin), חרטומן האי סניירס (Snares Island Snipe), סניירס פרנבירד (Snares Fernbird) וטומטיט סניירס השחור (Snares Black Tomtitt) וגם מספר של חסרי חוליות שמקורם באיים.

יום 13

דסקי סאונד ופיורדלנד (Dusky Sound and Fiordland), ניו זילנד

ביום זה נחקור את דסקי סאונד. בזמן שכלבי ים ודולפינים נצפים לעיתים קרובות לאורך החופים הללו, ייתכן שנזכה לראות לוויתן אשר קפץ לביקור. עם זאת, זכרו להסתכל גם על היבשה, זהו אתר מצוין לצפות בפינגווינים של פיורדלנד. נשתמש בזודיאקים ובספינה על מנת לחקור. הקפטן ומנהיג המסע יעבדו ביחד בכדי ליצור את לוח הזמנים הטוב ביותר עבורכם.

יום 14

איי אולבה, איי סטוארט (Ulva Island, Stewart Island), ניו זילנד

אי אולבה מציע מפגש מופלא של היסטוריה סביבתית, משום שאין בו מינים פולשים כלל. האי מרהיב ונוכל להתרשם ממינים מקומיים של צמחים וציפורים. סיור ההיסטוריה הטבעית שלנו ילך בעקבות המינים המקומיים של צמחים וציפורים בשמורת הציפורים הפתוחה הזו, הידועה בכל העולם.

יום 15

דונדין (Dunedin), ניו זילנד

לאחר ארוחת הבוקר נרד מהאנייה שלנו ונסיים את המסע.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

לתשומת לבכם

הדרכה: מדריך מקומי אנגלית.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קובה סיפור אהבה

רבים שואלים אותי למה דווקא קובה מה יש בה בארץ הזאת שאנדי גרסיה יצר את קובה סיפור […]

ברזיל – כדורגל, סמבה והישגים לאומיים

בשנת 1894, הביא צ'ארלס מילר, יליד ברזיל ובן להורים אנגלים, את הכדורגל הראשון מאנגליה לברזיל. המשחק האנגלי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט באיי ניו זילנד

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי פראי לאיים המרהיבים והמרוחקים של ניו זילנד | 15 יום