שייט בים האדריאטי

שייט בים האדריאטי – קרואטיה, מונטנגרו, יוון ואלבניה

טיולי שייט בקבוצות

קרואטיה – יוון – מונטנגרו – אלבניה, שמונה ימי שייט משולבים בסיורים מרתקים | 8 ימים

מבצע בלעדי וחסר תקדים לזמן מוגבל למזדרזים להירשם!!! לפרטים לחצו על לשונית: תאריכים ומחירים.


טיול שייט מרתק בו נגלה את אוצרות ימי הביניים של דוברובניק ואת האי קורצ'ולה (Korçula) שבקרואטיה; נתרשם ממפרץ קוטור (Kotor) הציורי ובערים בר (Bar) ובודווה (Budva) שבמונטנגרו; ניחשף באלבניה למורשת ההלניסטית-רומית של העיר סרנדה (Saranda) ולעיר בוטרינט (Butrint), עליה הכריז אונסק"ו כאתר מורשת עולמית ונבקר בקורפו, מלכת האיים היוניים של יוון, ובאי פאקסי (Paxi) הנינוח, הידוע בהכנסת האורחים היוונית שלו.

מסלול הטיול

יום 1

יום ראשון 15.7.18 תל אביב- דוברובניק Dubrovnik (קרואטיה)

בשעות הבוקר המוקדמות נטוס לדוברובניק דרך יעד באירופה (טיסת קונקשיין). ננחת בשעות הבוקר ונעלה על אוטובוס, שייקח אותנו לתחנת החדשה של הרכבל הממוקמת בקרבת העיר העתיקה של דוברובניק. בהגיענו לתחנת הרכבת, נעלה על הרכבל וניהנה מתצפית פנוראמית על דוברובניק מהגבעות המקיפות אותה. מכאן נוכל להנות מתצפית ממעוף הציפור על כל גדולתה של העיר. נוף זה לא יישכח במהרה.
לאחר מכן, נצא להליכה רגלית אל העיר העתיקה של דוברובניק. נסייר רגלית בעיר המוקפת סוללות אבן כבירות ששימרו את אופייה הרנסנסי והעצימו אותו. לא נוכל שלא להתפעל מהמבוך שיוצרים רחובות האבן הקצרים והצרים, מכיכר השוק, מהארמונות, מהמגדלים, מהמנזרים ומהבתים, שכל אחד מהם בן יותר מ-300 שנה! אמני העבר הדגולים ידעו כיצד להקים עיר מאבן תוך הקפדה על הרמוניה מופלאה. דוברובניק היוותה גשר דיפלומטי בין המזרח לבין המערב. היא חוותה שריפות ורעידות אדמה הרסניות, אך ממש כמו "עוף החול", קמה תמיד לתחייה כדי לשמר את המוניטין העולמי שלה כאוצר מפורסם של אתרי תרבות היסטוריים ורבי ערך.
לאחר הסיור, ניסע לנמל לתחילת השייט.

נהנה מארוחת ערב חגיגית לפתיחת הטיול.

לינה בנמל.

יום 2

יום שני 16.7.18 מדוברובניק לאי קורצ'ולה Korčula (קרואטיה)

בשעות הבוקר המוקדמות נפליג לקורצ'ולה שבקרואטיה. ניהנה מעצירה לשחיית בוקר מרעננת ליד קורצ'ולה* לפני שנגיע לנמל קורצ'ולה בשעות הצהריים.
בצהריים נצא לסיור סיור רגלי בעיר העתיקה של קורצ'ולה.
הסיור הרגלי בעיר הנפלאה יתחיל היישר מהמזח הצמוד למקום בו תעגון הספינה. בסיור נבין מדוע העיר העתיקה של קורצ'ולה נחשבת יצירת פאר של אדריכלות ותכנון אורבאני המכתיב מראש כיצד ייבנה כל דבר. מערך רחובות העיר מזכיר בצורתו אדרת דג ונועד לנצל את יתרונות טיהור האוויר של הרוחות השונות, בדומה למערכת מיזוג אוויר טבעית.
קורצ'ולה מוכרת גם כמקום הולדתו של הנוסע המפורסם, מרקו פולו, שערך מסעות ברחבי העולם. הבית הנחשב בית הולדתו שוכן ממש בלב העיר העתיקה.

לינה בים, בדרך לבר שבמונטנגרו.

*עצירות לשחייה בקרואטיה ומונטנגרו כפופות לאישור הרשויות.

יום 3

יום שלישי 17.7.18, בר Bar (מונטנגרו)

בדרך לבר שבמונטנגרו ניהנה מעצירה לשחיית בוקר*.
בשעות הצהריים נגיע לבר, עיירת חוף קטנה במונטנגרו. ניסע באוטובוס דרך נופיו המרהיבים של קו החוף היפהפה של מונטנגרו: חופים, עיירות ואזורים כפריים. נלמד על החיים במונטנגרו כיום, על עברה המרשים של המדינה ועל הצפוי לה בעתיד.
בהגיענו ל נצא להליכה קצרה לעיר העתיקה.

בדרכנו חזרה לבר, נעצור לתצפית על הנוף הפנורמי של האי היוקרתי סבטי סטפן St. Steven island. פעם כפר דייגים על סלע בים, היום אתר נופש מודרני מחובר ליבשת. נשקיף על יופיו של האי על בתי האבן וגגות הרעפים שלו.
נחזור לספינה לקראת הערב לארוחת ערב.
לינה בים, בדרך לפאקסי שביוון.
*עצירות לשחייה בקרואטיה ומונטגרו כפופות לאישור הרשויות.

יום 4

יום רביעי 18.7.18 הפלגה לפקסוס Paxos Island (יוון)

היום נפיג לאי פקסוס, נעצור לזמן קצר בקורפו לקבלת אישור מעבר ונמשיך בהפלגה לפאקסוס.
נגיע למפרץ קרוב בו נעצור לשחייה מרעננת ולארוחת צהריים בסגנון ברביקיו על הסיפון.
נגיע אחר הצהריים לנמל הייחודי של פקסוס.

לינה בנמל.

יום 5

יום חמישי 19.7.18 מפקסוס לקורפו Corfu (יוון)

נפליג בשעות הבוקר המוקדמות לקורפו, מלכת האיים היוניים והאי הירוק ביותר ביוון.

נצא לסיור בו נגלה את עברה האימפריאלי של קורפו, את מרכזה ההיסטורי המרשים, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, ואת הכנסיות הביזנטיות שבה.
ניסע מהנמל כ- 20 דקות ונגיע לארמון האכיליון Achilleion Palace, שנבנה ב-1891 עבור קיסרית אוסטריה, אליזבת, שכונתה "סיסי". מאוחר יותר רכש את הארמון קיסר גרמניה, וילהלם השני. נבקר באולמות שבתוך הארמון, בטרסה ובגנים הנפלאים שמהם נשקפים נופים מרהיבי עין של הים היוני. הגנים גדושים בעצים אקזוטיים ובפרחים מכל רחבי העולם ומעוטרים בפסלים קלאסיים המלמדים על חיבתה הרבה של הקיסרית להיסטוריה ולמיתולוגיה של יוון העתיקה.
התחנה הבאה בסיור היא העיר קורפו בה נוכל ליהנות מעצירה לצילומים ב"אי העכבר" Mouse Island הציורי, היעד המצולם ביותר באי. כשנגיע ברגל לעיר העתיקה, השוכנת למרגלות המבצר הוונציאני (שנבנה במאה ה-14 והוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו), נסייר למרכזה ההיסטורי.
נצעד בשכונות אלגנטיות ביותר וברחובות צרים ומרוצפי אבנים עגלגלות. נצפה במגרשי הקריקט העתיקים, המהווים עדות למסורת שהותירו אחריהם הבריטים, ובארמון המלכותי של סנט מיכאל וסנט ג'ורג', מבנה מרשים שנבנה כולו מאבן מלטזית צהובה. נעבור בשדרות העמודים המחוברים בקשתות שבכיכר ליסטון (Liston Piazza), אותה בנו הצרפתים, ונגיע ללב העיר העתיקה, שם נבקר בכנסיית סנט ספירידון (Saint Spiridon) בת 300 השנים. הכנסייה ידועה באוסף האיקונות והמתנות שבה, שערכו לא יסולא בפז. נסייר גם בשוק הפשפשים העתיק והססגוני בדרך לבית העירייה העתיק. מכאן נגיע לאזור הקניות השוקק בו נהנה מזמן חופשי לשיטוטים לפני שנחזור לספינה.
לינה בנמל.

יום 6

יום שישי 20.7.18 מקורפו (יוון) לסרנדה Saranda (אלבניה)

בשעות הבוקר המוקדמות נפליג לעיירה המקסימה סרנדה, המתגאה בהיותה אזור החוף האטרקטיבי ביותר בריביירה האלבנית.
לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בעקבות הסודות של בוטרינט Butrint, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.
בוטרינט, השוכנת בדרום מערב אלבניה, תפקדה כנמל חשוב מהתקופה ההלניסטית עד התקופה העות'מאנית והוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. העיר, השוכנת במצרי קורפו ומוקפת לגונה ציורית, נחשבת אחד האתרים הארכיאולוגיים הראויים לציון באזור הים האדריאטי ומתגאה בעתיקות מהמאה ה-6 לפני הספירה. היוונים, הביזנטים, הרומאים, הוונציאנים, העות'מאנים ורבים אחרים רצו לכבוש את חצי האי הקטן בשל יופיו ומיקומו האסטרטגי. בתום חפירות ארכיאולוגיות, שנמשכו 12 שנים, הפכו האתר והמוזיאון שבו ליעד אטרקטיבי ביותר לביקורים.
לאחר הביקור בבוטרינט ולפני שנשוב לסיפון, נצא להליכה קצרה לאורך הטיילת של חוף ימה של סרנדה.
בשעות הצהריים נפליג לקוטור Kotor, שבמונטנגרו.
לינה בים.

יום 7

שבת 21.7.18 קוטור Kotor (מונטנגרו)

בשעות הבוקר המוקדמות תנווט הספינה את דרכה במפרץ קוטור, הפיורד הטבעי העמוק ביותר בים התיכון.

בבוקר נצא לסיור רגלי מודרך בעיר העתיקה של קוטור, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. נכיר את הרובע הימי-ביניימי של קוטור, את השוק הסואן שלה ואת המבנים היפהפיים מתקופת הרנסנס שבה. את חומות הביצורים המשומרות היטב של קוטור הקימו הוונציאנים ב-1420. הם אף המשיכו לחזק את החומות עד המאה ה-18. חומות אלה, שאורכן 5 ק"מ, מקיפות את העיר העתיקה ויוצרות ביצורים ייחודיים שבכוחם לעמוד במשך חודשים בהתקפות מהים ולשרוד תקופות מצור ארוכות.

הסיור כולל ביקור בקתדרלת סנט טריפון (St. Tryphon), שהוקמה ב-1166 על שרידי מקדש מהמאה ה-9. נראה את ציורי הקיר שהשתמרו מהמאה ה-14 ואת אוצרה רב הערך של הקתדרלה, הכולל עבודות זהב מהמקום ומוונציה (מהמאות ה-14 עד ה-20).

לאחר מכן, נצא מקוטור ונמשיך בנסיעה בנופי הפארק הלאומי של הר לובצ'ן (Lovcen) לאורך המדרונות התלולים של הר לובצ'ן. אזור זה שופע ניגודים רבי עוצמה. מעברו האחד של הכביש מתנשאים הריה הצוננים של מונטנגרו ומולם נפרש אחד המפרצים היפים בעולם במלוא עושרו ועדינותו. נעצור בכפר הציורי נייגושי, בו נבקר בחדר התצוגה של הבית "המעושן". כאן נצפה בתצוגה של חפצים אותנטיים מההיסטוריה של מונטנגרו ונתרשם מנקניקים טעימים המתייבשים בתלייה מהגגות ומפיצים ניחוח פרושוטו מפתה. לא נעזוב את הכפר לפני שנתכבד בטעימת פרושוטו, גבינה וכן לחם ויין ביתיים.

לינה בנמל.

יום 8

יום ראשון 22.7.18 מקוטור (מונטנגרו) לדוברובניק (קרואטיה)

בשעות הבוקר המוקדמות נפליג לדוברובניק. נגיע אליה לאחר ארוחת הבוקר, נועבר לשדה התעופה ונטוס לתל אביב דרך יעד באירופה (טיסת קונקשיין).

  • שייט בים האדריאטי בקרואטיה – יוון – מונטנגרו – אלבניה בספינת מפרש ממונעת.
  • הדרכה בעברית ע"י איציק בשור (מותנית במינימום משתתפים).
  • ביקור באוצרות ימי הביניים של דוברובניק וקורצ'ולה שבקרואטיה
  • נסיעה מהעיר בר אל המורשת התרבותית האדירה ואל האדריכלות הוונציאנית של בודווה
  • ביקור בקורפו, מלכת האיים היוניים והאי הירוק ביותר ביוון
  • ביקור באי פאקסי, פנינה ציורית ומוכרת פחות באיים היווניים
  • ביקור במפרץ קוטור, הפיורד הטבעי העמוק ביותר בים התיכון
  • ביקור בשני יעדים באלבניה: סרנדה, על מורשתה ההלניסטית-רומית ובוטרינט, עליה הכריז אונסק"ו כאתר מורשת עולמית

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

המחיר כולל

טיסות מתל אביב דרך יעד באירופה (טיסת קונקשיין) ועד לדוברובניק וחזרה לתל אביב.
שייט לפי התוכנית בתא הנבחר ביאכטה.
שלוש ארוחות ביום על היאכטה בכל תקופת ההפלגה, כולל ערב יווני, ארוחת ברביקיו, וארוחת ערב "הקפטיין" בערב האחרון של השייט.
קפה, תה ומים חופשי לאורך כל היום על היאכטה.
כל סיורי החוף והסיורים שמפורטים במסלול הטיול.
כל הכניסות לשמורות הטבע, דמי רישום וטיפול.
הדרכה בעברית של איציק בשור (מותנה במינימום 12 משתתפים).
העברות משדה התעופה ליאכטה ובחזרה.

המחיר לא כולל

ארוחות שאינן ביאכטה, ארוחות במהלך הסיורים.
מסי נמל בסך 350 יורו לאדם.
הוצאות אישיות, משקאות שאינם מצוינים תחת המחיר "כולל", ביטוחים אישיים וכו'.
חיבור לאינטרנט ביאכטה (קיים ביאכטה בתשלום).
תשר לנותני השירות ביאכטה, למדריכים המקומיים ולמדריך הישראלי.

לתשומת לבכם

קבלת תרחישים בלתי צפויים - זהו חלק מהמורשת ומהריגוש של טיול שייט מסוג זה. בטיולי שייט, חייב צוות היאכטה להסתמך על תנאי מזג האוויר והים בקביעת המסלול ופרטיה של תכנית הטיול. אי לכך, יכולים להיות שינויים במסלול המתואר בתכנית הטיול.
התמונות הינן להמחשה בלבד והן באדיבות הספק.
הטיול בהדרכת איציק בשור מותנה במינימום 12 משתתפים.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע, בכפוף למדיניות חברות התעופה, בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם באקו.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קרואטיה – דוברובניק פנינת הים האדריאטי

טיסה של כשעתיים ומחצה מפרידה בין תל אביב ובין דוברובניק שבקרואטיה, היפה בערי יוגוסלביה לשעבר ואחת הערים […]

קרואטיה ומונטנגרו – אתרים, ערים וחופים לאורך קו החוף האדריאטי

להוריד את החולצה בתנאים קשים לא ניתן היה להתעלם מההתקהלות סביב הכניסה למנזר הפרנציסקני בדוברובניק העתיקה. מחזה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט בים האדריאטי – קרואטיה, מונטנגרו, יוון ואלבניה

טיולי שייט בקבוצות

קרואטיה – יוון – מונטנגרו – אלבניה, שמונה ימי שייט משולבים בסיורים מרתקים | 8 ימים