שייט בסקוטלנד ואיי שטלנד

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי אל ההיסטוריה הפראית של סקוטלנד | 11 יום

מההיברדס (Hebrides) במערב, ועד לאיים קטנים, בלתי מזמינים ושטופי רוחות כמו סיינט קילדה (St Kilda) ופאולה (Foula) ועד לאורקני (Orkney) ואיי שטלנד (Shetland islands) בצפון, אנו נחקור את הגיוון המסקרן של האיים הפראיים הללו. נבקר באתרים ניאוליתיים, אשר נותרו כמעט ללא שינוי במשך 5,000 השנים האחרונות ונתלבט ביחד על המסתורין של מונוליתים (monoliths - סלעים עצומים), אשר שימשו כסימנים לשינויי העונות. נבקר בקהילות קרופטינג (crofting - קהילה חקלאית הייחודית לרמות סקוטלנד) מבודדות, כפרים ציוריים וארמונות שהיו פעם מבצריהם של שבטים (קלאנים) סקוטיים. נראה את מושבות ציפורי ים הגדולות ביותר בעולם, מקומות רועשים המלאים בציפורי סולה (gannets), יסעור שחפי (fulmars), שחפיות ארקטיות (arctic terns) ויסעורים מקסימים ונשב בסירות המתנפחות בשקט, בעוד כלבי ים משחקים בקרבתנו, במים שבהם מסיירים גם לווייתנים ודולפינים.
השייט יתבצע באניית פולר פיוניר. צוות גדול של מלחים, מדריכים וטבחים ינעימו את זמננו במהלך הטיול. הלינה על האנייה בתאים ברמות שונות והארוחות מוגשות במסעדת האנייה.

מסלול הטיול

יום 1

עיירת הנמל אובן (Oban), מערב סקוטלנד. בסיס היציאה לשייט

המטיילים יגיעו בטיסה קבוצתית או באופן עצמאי אל אובן, סקוטלנד, ערב היציאה להפלגה. למחרת יקבלו אותנו אנשי הצוות יקבלו בברכה, על סיפונה של הפולר פיוניר (Polar Pioneer).

ימים 2-3

האיים המערביים

במשך הלילה נשוט לאיונה (Iona), מקום לידתה של הנצרות בבריטניה ומקום קבורתם של מלכי סקוטלנד הראשונים. בסטאפה (Staffa) נבקר במערת פינגאל (Fingal's Cave), הממוקמת בין עמודי בזלת מרהיבים ונגלה מדוע היוותה מקור השראה לאוברטורה של מנדלסון "הברידה" (Mendelssohn's Hebrides Overture). בהרי קואילין (Cuillin Hills), המרכז הרוחני של סקאיי (Skye), נלך לאורכו של שביל בודד, רובאן דונאין (Rubh'an Dunain), קבר מעבר עתיק ולא רחוק ממנו נמצא מבצר מתקופת הברזל ותעלה המרוצפת אבנים, שייתכן שנבנתה על ידי הוויקינגים. בקאנה (Canna) נמצא נשרים זהובים ונשרי ים, כרישי ענק (כרישי עצם), דולפינים, כלבי ים אפורים ויסעורים.

ימים 4-6

האיים הצפון-מערביים

אם תנאי האקלים יאפשרו לנו, נעגון בהירטה (Hirta), בסיינט קילדה (St Kilda) המרוחקת, ביתה של מושבת ציפורי הים החשובה ביותר באירופה, והסטאקים (עמודי אבן) הגבוהים ביותר של בריטניה. נלמד על אנשי האי המרתקים, אשר שרדו פה כמעט 5,000 שנה. בלואיס (Lewis) נבקר באבנים הקלאניות (Callanish Stones), מצבות קודרות אשר הוצבו לפני כמעט 3,000 שנה, כדי לסמן אתרי קבורה. טיול בסירות זודיאק ייקח אותנו לבית משוחזר מתקופת האבן בבוסטאד (Bostadh) ומשם נמשיך לביקור בסולה סגייר (Sula Sgeir) וצפון רונה (North Rona), איים קטנים המאוכלסים בציפורים וכלבי ים.

ימים 7-8

איי שטלנד (Shetland Isles)

איי שטלנד (Shetland Isles), הקרובים יותר לנורבגיה מאשר לסקוטלנד, שיחקו תפקיד אסטרטגי חשוב בכיבושים הוויקינגים. נבקר בבירה לרוויק (Lerwick) ובהתיישבויות המורכבות מתקופות האבן, הברונזה והברזל, יארלסהוף (Jarlshof) ומוסה (Mousa) ובמבנה מתקופת האבן, אשר נשמר במצב הטוב ביותר בעולם, הידוע כ"ברוך" (broch). חמשת הפסגות הדרמטיות של פולה (Foula) מגמדות את הכפרים העוסקים בקרופטינג (Croft – קהילות חקלאיות). נחקור, באמצעות סירות זודיאק, את המערות הדרמטיות בקו החוף של פאפא סטואור (Papa Stour).

ימים 9-10

הארכיפלג אורקני (Orkney)

ארכיפלג אורקני (Orkney), המבורך בקרקע אדומה ופורייה, בירכה אנשים מזמנים קדומים. בקירקוואל (Kirkwall) נבקר בפלאים ארכאולוגיים כמו סקארה בראיי (Skara Brae), הנחפר לפני פחות מ- 100 שנה. נראה שרידים של שלטון וויקינגים באזור ופרטים בעלי עניין ממלחמת העולם השנייה כמו הקפלה האיטלקית המרהיבה, אשר נבנתה משאריות בניין בידי שבויי מלחמה איטלקים. נפליג מעבר לסטאק הימי הענק, "האיש הזקן מהוי" (Old Man of Hoy). בפאפא ווסטריי (Papa westray) נראה את הנאפ של הוואר (Knap of Howar), המגורים העמודים הוותיקים ביותר באירופה ונמשיך אל האי פייר (Fair Isle), גן עדן לצפרים, היכן ששוכני האי המעטים עדיין חיים בקרופטים מסורתיים (Croft-קהילות חקלאיות).

יום 11

סיום השייט באברדין (Aberdeen), צפון מזרח סקוטלנד

הגעה אל אברדין (Aberdeen). נרד מהספינה וניפרד מאנשי הצוות של הפולר פיוניר (Polar Pioneer).

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

הטיול כולל

הפלגה לפי התכנית, בתא בהתאם לנבחר.
שלוש ארוחות ביום בכל תקופת ההפלגה.
סיורי חוף.
כל הפעילויות באנייה, כולל הרצאות ע"י צוות מרצים ומדריכי טבע.
דמי כניסה לשמורות הטבע.
דמי רישום וטיפול.

הטיול אינו כולל

טיסות.
שהייה לפני ואחרי השייט.
הוצאות אישיות כגון כביסה, תשר, משקאות קלים, אלכוהוליים וכו'.
ביטוחים אישיים.

לתשומת לבכם

הדרכה: מדריך מקומי דובר אגלית.
אנו מציעים סיוע בבניית חבילה הכוללת טיסות, העברות ולינה לפני ואחרי השייט.
מסלול ההפלגה, סדר הביקורים, כמות הימים בכל יעד יבשתי, ואף כמות הגיחות אל היבשת והאיים, עלולים להשתנות בהתאם לתנאי השטח ומזג האוויר.
מחיר השייט נגזר ממחירי הדלק. במידה ויחול שינוי, תחול התוספת על הנוסע.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

סקוטלנד – מסתורין באדינבורו חלק א'

בדומה לרומא גם אדינבורו, בורת סקוטלנד בנויה על שבע גבעות, אך שלא כרומא אדינבורו קטנה וקומפקטית הרבה […]

סקוטלנד – אדינבורו – אגדה סקוטית חלק ב'

"האפון הירוק של אירופה", זהו אחד הכינויים של מדינת סלובניה, אחת המדינות הירוקות ביותר באירופה. מחצית משטחה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט בסקוטלנד ואיי שטלנד

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי אל ההיסטוריה הפראית של סקוטלנד | 11 יום