שייט לניו זילנד

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי אל הטבע הפראי וההיסטוריה של ניו זילנד | 10 ימים

מסע ימי סביב אחת המדינות היפות ביותר בעולם, ניו זילנד. נעלה על ספינת סילבר דיסקברר בוולינגטון (Wellington) ונפליג סביב האי הדרומי של ניו זלינד. במהלך המסע נכיר את התרבות העשירה של בני המאורי באזור קאיקורה (Kaikoura) ונציץ אל חיי היום יום שלהם. נבקר בבירת השמש של ניו זילנד, נלסון (Nelson), שם נטעם מן היין המשובח ביותר שיש לניו זילנד להציע, נצא לטייל ביערות ראטה ונחזה בפינגווין קופץ הסלעים ופינגווין צהוב העין הנדיר בפיורדלנד (Fiordland) ובאלבטרוס הדרומי המלכותי באי אנדרבי (Enderby Island). נצפה בדולפינים וכלבי הים, הנצפים לעתים קרובות בחופי דסקי סאונד (Dusky Sound) ונתרשם מן העוצמה של פסגות ההרים והמפלים של מילפורד סאונד (Milfourd Sound), אשר כונה בידי הסופר והמשורר רודיארד קיפלינג "הפלא השמיני בעולם".
השייט יתבצע באונית סילבר דיסקברר. צוות גדול של מלחים, טבחים וחוקרים ינעימו את זמננו במהלך המסע. נצא להפלגות בסירות זודיאק קטנות ולטיולים רגליים. הלינה על האנייה בתאים ברמות שונות והארוחות מוגשות במסעדת האנייה.

מסלול הטיול

יום 1

וולינגטון (Wellington), ניו זילנד

המטיילים יגיעו באופן עצמאי אל וולינגטון, ניו זילנד, ערב היציאה להפלגה. למחרת נצא למסע שיימשך 10 ימים אל "ניו זילנד הפראית". אחר הצהריים נזכה להכיר את צוות המסע שלכם ולהשתתף בתרגיל בטיחות. בערב נערוך היכרות עם הבית החדש שלנו, נפגוש חלק מהחברים למסע ונהנה מארוחת הערב.

יום 2

קאיקורה (Kaikoura), ניו זילנד

היום נצעד אל תוך התרבות העשירה של בני המאורי ונלמד על ההיסטוריה שלהם באזור קאיקורה, מהטאנגטה וונואה (Tangata Whenua), אנשי האדמה. תהיה לנו הזדמנות לחוות את הייחוד של העם המאורי בחיי היומיום המודרניים, ובאותו הזמן נגלה איך עברם תרם להם ביצירת קשרים בלתי נפרדים עם הסביבה. נבקר בכפרים המבוצרים מהימים הקדם-אירופיים, הידועים כאתרי פה (Pa). נלמד איך התיישבו אבותיהם הקדמונים, בדרך כלל על ידי קרבות ונשמע את הסיפורים שהאדמה מספרת עד היום. נצא לסיור מודרך בשבילי היער שלהם ונלמד על העצים והצמחים והשימוש המסורתי הנעשה בהם לתרופות ומאכל. נשתתף במנהגים, בזמן שנלמד על פרוטוקול המאורי וערכים מרכזיים. נלמד וואיטה (waiata), שיר המכיל בתוכו את המילים שהם הפילוסופיה המרכזית של מאורי טורס קאיקורה (Maori Tours Kaikoura). במהלך הסיור הזה נתכבד במשקאות קלים ומזכרת שדרכה נוכל לזכור את החוויה התרבותית הנהדרת הזו.

יום 3

נלסון (Nelson), ניו זילנד

המסע שלנו ממשיך לבירת השמש של ניו זילנד, נלסון, הממוקמת בפסגת האי הדרומי. נלסון היא ביתם של שלושה פארקים לאומיים ויש בה מגוון רב של פעילויות המתאימות לכל סגנונות החיים. היום נגלה את המוצר הטוב ביותר בניו זילנד: היין הניו זילנדי. אזור נלסון הוא גם האזור השימשי ביותר והשמים הבהירים גורמים לערבים קרירים, מה שיוצר התפתחות טעמים מיוחדת בפירות ובמבנה יציב של חומץ הפרי. ניסע ליקב ניודורף (Neudorf), הממוקם בעמק מוטרה העליון (Upper Moutere Valley) בנלסון. את היקב הקימו טים וג'ודי פין ב- 1978 והוא זכה בתואר השרדוניי הטוב ביותר בניו זילנד. יש לו מוניטין בינלאומי באיכות הפינו נואר, ריזלינג, סוביניון בלנק ויין הפינו גריס. נבקר גם בכפר היסטורי בעמק מוטרה העליון, הממוקם בין גבעות ציוריות וכאן נמצא את יקב הבוטיק הקטן, גבעות מוטרה (Moutere Hills), הנמצא בבעלות משפחתית. חווית היין שלנו תמשיך עם ביקור באחוזת סיפריד (Seifried). יינות סיפריד היא יצרנית היין הגדולה, הוותיקה והמבוססת ביותר בכל אזור נלסון. הרמן ואגנס סיפריד הקימו את היקב הראשון שלהם ב- 1973 בעמק מוטרה. היקב הראשון כבר נסגר וסיפריד ממוקמת כעת במחוז רדווד (Redwood). הם מגדלים בעיקר את זני השרדונה, סוביניון בלנק, ריזלינז, גוורצטרמינר, קברנה סוביניון ופינו נואר.
נשוב לאנייה בסוף של יום מרגיע ומלא זיכרונות ממחוז היינות של ניו זילנד.

יום 4

בים

יום נינוח ופנוי על הים. נתחיל בארוחת בוקר מאוחרת ועוד כוס קפה או תה במהלך אחת מההרצאות הראשונות של היום. נצטרף למרצים ונשמע סיפורים מרתקים על הרפתקאות ונלמד עוד על הטבע המקומי וחיות הבר המרתקות.

ימים 5-6

פארק הלאומי פיורדלנד, ניו זילנד ומילפורד סאונד (MilfordSound), ניו זילנד

הפארק הלאומי פיורדלנד, הוא אתר מורשת עולמי הכולל את מילפורד, דאובטפול (Doubtful) ודסקי סאונד (Dusky Sound). יידרשו יומיים על מנת לחקור אותו. נהנה מנופים עוצרי נשימה של מילפורד סאונד (פיאופוטאהי במאורי). הפסגות המלכותיות והמפלים הדרמטיים יעוררו יראה, במיוחד מול הפסגה האימתנית מיטרה (Mitre Peak). נשתמש בסירות הזודיאק ובספינה על מנת לחקור את הפארק. במרחק קצר נמצא דאובטפול סאונד השקט. הגבעות המעוגלות אינן נכנעות בקלות לקרחונים, הנראים יותר רכים ופחות דרמטיים. עם זאת, המחזה עדיין מעורר השראה וחיות הבר נמצאות פה בשפע. סיכויים מצויינים לראות את הדולפינים, הפינגווינים ואת כלבי הים.
דסקי סאונד, ניו זילנד – יום נוסף בפארק הלאומי פיורדלנד מחכה לנו. ביום זה נחקור את דסקי סאונד. בזמן שכלבי ים ודולפינים נראים פה לעיתים קרובות, ייתכן שיתמזל מזלנו לראות לוויתן אשר קפץ לביקור. עם זאת, נמשיך להביט ביבשה, משום שזה אתר רבייה משמעותי עבור הפינגווינים של פיורדלנד.

יום 7

הסניירס (The Snares), ניו זילנד

הסניירס היא קבוצה קטנה של איים הנמצאים בערך במרחק של כ- 200 קילומטר דרומית לאי הדומי של ניו זילנד ומכסה שטח של 3.5 קמ"ר. בניגוד לאיים תת-ארקטיים אחרים, אשר הושפעו לרעה על ידי תעשיית צייד הלוויתנים וכלבי הים במאה ה19, הסניירס נותר אחד מהאזורים הבתוליים ביותר בניו זילנד. האיים הם ביתם של מיני ציפורים מקומיים כמו פינגווין בלורית סניירס (Snares Crested Penguin), חרטומן האי סניירס (Snares Island Snipe), סניירס פרנבירד (Snares Fernbird) וטומטיט סניירס השחור (Snares Black Tomtitt) וגם מספר של חסרי חוליות שמקורם באיים.

יום 8

איי אולבה, איי סטוארט (Ulva Island, Stewart Island), ניו זילנד

אי אולבה מציע מפגש מופלא של היסטוריה סביבתית, משום שאין בו מינים פולשים כלל. נהנה מטיול מרהיב ונתרשם ממינים מקומיים של צמחים וציפורים. סיור ההיסטוריה הטבעית שלנו ילך בעקבות המינים המקומיים של צמחים וציפורים בשמורת הציפורים הפתוחה הזו, הידועה בכל העולם.

יום 9

דונדין (Dunedin), ניו זילנד

דונדין, העיר העתיקה ביותר בניו זילנד, עיר אוניברסיטאית ממוצא סקוטי, מחזיקה בשילוב מיוחד של עושר תרבותי, אדריכלות נאה ושמורות טבע הידועות בכל העולם על פנינסולת אוטאגו (Otago). נחקור את העיר, ונבקר בתחנת הרכבת מהתקופה האדוורדיאנית ובכיכר האוקטגון (Octagon) במרכז העיר. נבקר גם בפנינסולת אוטאגו, אשר נמצאת בתוך גבולות העיר ובה נמצאות שמורות טבע הידועות בכל העולם, כולל אתר רבייה של האלבטרוס המלכותי הנדיר ומושבות של פינגווינים צהובי עין, ופינגווינים קטנים כחולים.

יום 10

ליטלטון (Lyttleton), ניו זילנד

לאחר ארוחת הבוקר נרד מהאנייה שלנו ונסיים את המסע.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

לתשומת לבכם

הדרכה: מדריך מקומי דובר אגלית.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

סיביר ואגם בייקל

"ספסיבה, דז'דושקה בייקל" (תודה, סבא בייקל), קרא נהג הסירה ששייטה לידינו ופרש זרועות ארוכות לצדדים. הסירות קיפצו […]

קובה סיפור אהבה

רבים שואלים אותי למה דווקא קובה מה יש בה בארץ הזאת שאנדי גרסיה יצר את קובה סיפור […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט לניו זילנד

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי אל הטבע הפראי וההיסטוריה של ניו זילנד | 10 ימים