שייט לאיי שפיצברגן באוקיינוס הקרח הצפוני

טיולי שייט לנוסע העצמאי

טבע פראי ולא מוכר | 8 עד 13 ימים

עשרה ימי מסע בספינה המותאמת לשייט בקרח על החוג הארקטי, באיזור שפיצברגן ובאיי אוקיינוס הקרח הצפוני. פיורדים מול סיביר, טונדרות ומצוקים, קרחוני ענק, לווייתנים, אריות ים וכלבי ים, דובי קוטב ומליוני עופות ים בכל גודל וצורה. עולם של טבע פרוע ולא מוכר נחשף בטיול על גבול הקוטב הצפוני.

מסלול הטיול

יום 1

לונגיירביין

אל השייט נגיע בטיסה מת"א לאוסלו ומשם טיסת המשך אל לונגיירביין, הבירה של ארכיפלג שפיצברגן, שבו שפיצברגן הינו האי הגדול ביותר. לינה בלונגיירביין. למחרת, לפני שנצא למסענו, תהיה לנו הזדמנות לשוטט בעיירה, שבעבר היתה עיירת כורים. שווה לבקר בכנסייה הקהילתית ובמוזיאון הקוטב. אחה"צ הספינה שלנו תפליג מאיזפיורדן. השייט מתחיל בעיירה לונגיירביין (ליר), בשעות אחר הצהריים. אנו ממליצים להגיע לליר ערב קודם וללון בעיירה. בשעות אחר הצהריים יש להגיע לנמל ולעלות לספינה. לאחר התארגנות ותדריכים, מרימים עוגן והספינה יוצאת לדרך.

יום 2

קרחון ה-14 ביולי - ני אלסונד (Ny Ålesund)

הספינה תשוט צפונה, לאורך החוף המערבי, ובשעות הבוקר נגיע לפיורד קרוספיורדן (Krossfjorden), אשר במימיו שוחים כלבי ים. נרד לסירות הזודיאק ונשוט לאורך חזיתו המפוסלת של קרחון ה- 14 ביולי. על המדרונות המוריקים שליד הקרחון פורחים מגוון של פרחים ססגוניים ובצוקים מעל מקננות מספר גדול של ציפורי ים ואף קיים סיכוי טוב לצפות בשועלי הקוטב הצפוני, אשר אורבים בבסיסי הצוקים בתקווה לתפוס גוזל שנופל מהקן. אחר הצהריים נפליג אל ני אלסונד (Ny Ålesund), ההתיישבות הצפונית ביותר בעולם, עיירת הכורים לשעבר המשמשת כיום מרכז מחקר.

יום 3

ליפדפפיורד (Liefdefjorden) - קרחון מונקו

נלך לאורך חוף הקרח של האיאנדויה (Andøya), בפיתוחו של הליפדפפיורד (Liefdefjorden), שם מקננים מיני אווזים ואידריות. נשוט לתוך הפיורד, תוך כדי שאנו חולפים על פני קרחון מונקו המרשים. המים בחזית הקרחון מהווים מקור מזון של אלפי ציפורי מים ואף לעיתים ניתן לצפות בדובי קוטב על גבי הקרחון.

ימים 4-5

פיפסוייה (Phippsoya)

נגיע אל פיפסוייה (Phippsoya), הנקודה הצפונית ביותר בשייט. המקום נמצא ב"שבעת האיים", מצפון לנורדאוסטלאנדט (Nordaustlandet), בקו הרוחב 81 מעלות, פחות מ- 870 ק"מ מהקוטב הצפוני. באזור הזה חיים דובי קוטב וגם שחפים שנהביים. כאן נוכל לשבת בנחת מול גושי הקרח ולערוך תצפיות על עופות ים שונים, בטרם שנתחיל לשוט דרומה בחזרה. אם מצב הים יאפשר זאת, נצא לביקור בלאגויה (Laagoya). זה אי שטוח למדי ובו לגונה גדולה, המשמשת כמקום מפגש ללהקות של אריות ים. על האי גם מקננים אלפי פטארמיגנס (ptarmigans) המכונים גם תרנגולי שלג. בפיורד סורג (Sorg Fjord) נוכל לפגוש שוב באריות ים – לא רחוק מקבריהם של ציידי לווייתנים אלמונים מן המאה ה- 17 וגם משפחות של שכווי שלג.

יום 6

מיצרי הינלופן (Hinlopen) - לומפיורדסהאלוויה (Lomfjordshalvoya) -טורלנסט (Torrelneset)

נפליג אל מצרי הינלופן (Hinlopen), אזור מחיה של כלבי ים ואריות ים ממינים שונים, דובי קוטב ושחפים שנהביים. נרד שוב לסירות הזודיאק וננווט בין גושי קרח צפים. בלומפיורדסהאלוויה (Lomfjordshalvoya) כדאי להגיע אל מצוק העופות הגדול של אלקפילט (Alkefjellet), שעליו מצטופפות אלפי אוריות. ננסה לרדת לחוף מעברו המזרחי של המצר הינלופן בפאלאנדרבוקטה (Palanderbukte) שבאי נורדאווסטלאנדט (Nordaustlandetr), שם חיים איילי צפון, אווזים וורודי רגל, שחפים שנהביים וכלבי ים. ליד טורלנסט (Torrelneset) נטייל במדבר הארקטי ונצפה בכיפת הקרח השלישית בגודלה בעולם. נלך על החוף ליד סלעים חלקים שעוצבו על ידי גלי הים במשך אלפי דורות, ייתכן שבדרך נראה ניבתנים.

יום 7

האי בארנטסויה (Barentsoya) - דיסקובוקטה (Diskobukta)

נעגון בזונדנסט (Sundneset) שבאי בארנטסויה (Barentsoya). שם נבקר בקתת ציידים ישנה. מכאן נצא לטיול רגלי לאורך הטונדרה, בכוונה לראות איילי שפיצברגן ואווזי ברנקל. אחרי כן נשוט דרומה אל דיסקובוקטה (Diskobukta), בצדה המערבי של אדג'ויה (Edgeoya). כאן נחצה את המפרץ הרדוד באמצעות סירות זודיאק ונעלה על חוף שלאורכו זרועות אלפי עצמות לוויתנים וגזעי עצים שנפלטו לכאן מסיביר. נטפס אל השטח הגבוה והצר שמעל החוף, בו נמצאים אלפי שחפים ממינים שונים, אוריות שחורות ועופות חמסנים. ייתכן ונזכה לצפות בשועלי ארקטיים ודובים לבנים המחפשים גוזלים שנפלו מהצוקים.

יום 8

הפיורדים המרהיבים של הורנסונד Hornsund

נתחיל את היום בשיוט שקט לצד הפיורדים המרהיבים של הורנסונד (Hornsund), נהנה מפסגות ההרים המתנשאות 1431 מ' מעל פני הים, אותם הרים אשר העניקו לאי את שמו – ההרים המחודדים. באזור ישנם 14 קרחונים מרשימים וקיימים סיכויים טובים מאוד לצפות בכלבי ים ודובי קוטב.

יום 9

ואן קיולנפיורד (Van Keulenfjorden) - רייכרשפיורד (Recherchefjorden)

בבוקר נרד אל החוף ב- Ahlstrandhalvøya, בפתחו של ואן קיולנפיורד (Van Keulenfjorden), שם נמצא ערימות של שלדי בלוגה, לווייתן לבן קטן, שרידים של טבח הלוויתנים במאה ה- 19 שכמעט הביא להכחדתם ויש סיכוי טוב לצפות בהם. בשעות אחר הצהריים נשוט לתוך הרייכרשפיורד (Recherchefjorden) ונצפה באייל צפון מחפשים אחר מזון ברחבי הטונדרה.

יום 10

סיום השייט בלונגיירביין

בשעות הבוקר המוקדמות, הספינה חוזרת לנמל היציאה בלונגיירביין וישנה הסעה מהנמל אל שדה התעופה לטיסה חזרה אל אוסלו.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

הטיול כולל

הפלגה לפי התכנית, בתא בהתאם לנבחר.
שלוש ארוחות ביום בכל תקופת ההפלגה.
כל ההפלגות בסירות הזודיאק וסיורי החוף.
כל הפעילויות באוניה כולל הרצאות ע"י צוות מרצים ומדריכי טבע.
כניסה לשמורות הטבע.
דמי רישום וטיפול.

הטיול לא כולל

טיסות בינלאומיות ופנימיות.
לינה לפני ואחרי השייט.
ארוחות לפני ואחרי היציאה לשייט.
הוצאות אישיות כגון כביסה, משקאות קלים ואלכוהוליים.
ביטוחים אישיים.
תשר לצוות הספינה והמדריכים.

לתשומת לבכם

אופי השיט: הדגש במסע הוא על גיחות רבות ככל האפשר ביום לביקורים באיים וביבשה. הדרכה באנגלית תינתן ע"י מדריכי האנייה המקצועיים. בספינה מסעדה וחדר הרצאות גדולים, סיפון ישיבה מקורה עם חלונות גדולים לתצפיות היקפיות, ומספר סיפונים פתוחים להעצמת תחושת ההתחברות עם הנופים הארקטיים.
תאי הלינה: התאים הינם ברמות שונות, החל מתאים לארבעה במיטות קומותיים, דרך חדרים לשניים עם מיטות נמוכות וחדרי סופיריור מרווחים יותר.
הדרכה באנגלית ע"י מדרכיה המנוסים והמקצועיים של האנייה.
מועד השיט מלונגאיירביין (שפיצברגן). יש לקחת בחשבון יציאה עד יומיים לפני כן מישראל, וחזרה עד יומיים אחרי, ראה מחירים מטה.
במקרה ותנאי מזג האוויר לא יאפשרו ביצוע המסלול במלואו של ארכיפלג האיים של שפיצברגן, יחולו שינויים במסלול הפלגה ונקודות הנחיתה על פני האיים.
אנו מציעים חבילה הכוללת טיסות, העברות ולילה בבית מלון. טיסות בינלאומיות ופנימיות קבוצתיות או אישיות במסלול ת"א - אוסלו - לונגאיירביין, ובחזרה. מלון וארוחת בוקר לפני הטיול. העברות משדה התעופה ובחזרה. מסי נמל והיטל בטחון.
ההנחות הינן על מחירי על סוויטות ותאים נבחרים בכפוף לזמינות ומקום באניות.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

החוג הארקטי – ארץ הענק הלבן

בשדות הקרח העצומים של סוולברד, שם השמש אינה שוקעת במשך ארבעה חודשים, דובי הענק הלבנים עדיין שולטים. […]

בעקבות דובי הקוטב והנופים הנדירים- איי שפיצברגן, פרנץ יוזף והקוטב הצפוני עם דנדן בולוטין

לכל מי שלא הספיק או רוצה לראות שוב אנו שמחים לצרף לכם את  הקישור להרצאה המרתקת: שפיצברגן, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט לאיי שפיצברגן באוקיינוס הקרח הצפוני

טיולי שייט לנוסע העצמאי

טבע פראי ולא מוכר | 8 עד 13 ימים