שייט מקיף אל איי שפיצברגן

טיולי שייט בקבוצות

בהדרכת אייל ברטוב | 13 יום

מסע אל היופי הקסום של סבלבארד הארקטית. נלווה את הלוויתנים, הניבתנים, דובי הקוטב ומיליוני עופות הים. נשוט צפונה לקו ה-80 מעלות, ונתקרב ככל האפשר למדפי הקרח הצפוניים. נבקר באתרים מדהימים לאורך חופי האיים,  ובאזורים מרהיבים של מזרח סבלבארד ודרום שפיצברגן. נשוט בסירות זודיאק ונצפה בעולם החי ובקרחונים מקרוב.

מסלול הטיול

ימים 1-2

התחלה בלונגיירביין, בירת סבלבארד

טיסה לאוסלו, לינת לילה ולמחרת בבוקר המשך בטיסת שכר אל לונגיירביין (Longyearbyen), בירת סבלבארד וההתיישבות הצפונית ביותר בעולם. לונגיירביין החלה כהתיישבות כורים ב- 1906, ומאז אוכלוסייתה גדלה לכ- 2600 איש בלבד. הספינה שלנו, Ocean Atlantic, תעגון בקרבת מרכז העיר.

אחרי עלייה על האונייה וקבלת פנים, מדריכי המסע יספקו מידע על השייט, המסלול היומי של האונייה ונהלי הבטיחות השונים כולל תרגיל בטיחות מנדטורי. הקפטן יוציא את הספינה מפיורד אדבנט (Advent) ונתחיל בהרפתקה הארקטית.

יום 3

מושבות ציפורים ותחנות מחקר

במהלך הלילה (אם אפשר לקרוא לזה כך, מכיוון שהשמש לא שוקעת בעונה הזו), נעבור ב- Prins Karls Forland ונגיע לפיורד קונגס (Kongsfjord). לאזור זה נודדים מינים רבים של עופות, וכאן הם מקננים ומאכילים את הגוזלים שלהם. נרד ליבשה בעיירה Ny Ålesund. מושבה זו היא העיירה הצפונית ביותר. זו אינה עיירה רגילה, אלא קבוצה של תחנות מדעיות, משרד דואר וחנות אחת הפתוחה מספר שעות ביום בלב נוף מרהיב. נלמד על הפרויקטים המדעיים המעניינים ועל ההיסטוריה של העיירה, שהחלה כעיירת כורים ב-1917, התפתחה לעיירת נופש בשנות ה-30 ובהמשך שימשה כנקודת יציאה של משלחות לקוטב הצפוני וביתם של 18 מכוני מחקר. אם מזג האוויר יאפשר, נוכל ליהנות מהליכה קלה באזור. נמשיך צפונה לתוך הפיורדים ונשוט בסירות זודיאק לאורך חזית קרחון ליליהוק (Lilliehöök). אם מזג האוויר לא יאפשר זאת, ניהנה מהרצאה בספינה.

יום 4

בעקבות ציידי הלווייתנים במערב סבלבארד

נמשיך לצפון מערב סבלבארד, שהוכרז כשמורת טבע ב- 1973. היום יתחיל בשייט בסירות הזודיאק בדנסקרגטט (Danskergattet), שם נחפש כלבי ים בוירגוהמנה (Virgohamna) לפני שנחצה לסמירנבורג  (Smeerenburg), עיירת ציידי הלווייתנים המפורסמת של המאה ה-17. העיירה הוקמה על ידי הדנים וההולנדים, ובימי הזוהר שלה, עת ייצור שומן הלווייתנים היה בשיאו, התגוררו שם כ- 200 גברים. העיירה ננטשה מספר עשורים אחר כך, כשאוכלוסיית הלווייתנים הידלדלה, אך עדיין ניתן לראות את שרידיה שהוכרזו כשמורה. אם מזג האוויר יאפשר נסייר ב- Ytre Norskøya ששימש כתצפית לציידי הלווייתנים.

יום 5

קרחון מונקו ושייט למדף הקרח

במהלך הלילה נתקדם לפיורד ווד (Wood Fjord) ופיורד ליפדה (Liefde) המסתעף ממנו. נשוט לאורך חזית הקרחון הרחב של מונקו (Monacobreen). נקבל הצצה ייחודית לכוחות הפועלים על הקרחון והתצורות הרבות של הקרחונים. הקרחון המדובר קרוי  על שם המלך אלברט הראשון של מונקו, שהיה אחד מהתורמים הגדולים והידועים לעולם המחקר בסבלבארד.

בהמשך היום נשוט צפונה כלפי קצה מדף הקרח, בשאיפה להגיע ל-80 מעלות, ממלכתם של דובי הקוטב. כאשר מדף הקרח נסוג במהלך הקיץ, הדובים שטים על שכבות הקרח צפונה, לבתי הגידול של הטרף שלהם – כלבי הים. דובים שאינם מצליחים 'לתפוס טרמפ' על הקרח הנע צפונה נתקעים בסבלבארד לאורך כל השנה ונאלצים לשרוד על אוכמניות, ביצים וגופות לווייתנים אם ישנן בנמצא.

יום 6

איי צפון סבלבארד

במהלך היום ניהנה מהרצאות על דובי הקוטב וסביבתם. נקבל חשיפה לתרבות המקומית בתיאטרון הויקינגי שבספינה. אם מזג האוויר יאפשר, נשוט בין שכבות הקרח הצפות כדי לחפש חיות בר, ביניהן דובי הקוטב. נגיע לאי נורדאוסטלנדט (Nordaustlandet) ולאיי Sjuøyane בצפון סבלבארד. האיים הסלעיים הנקיים כמעט לחלוטין מצמחייה ממוקמים כ- 1000 ק"מ צפונית לנורבגיה.

אם מזג האוויר יאפשר, נרד מהספינה ונלך לאורך החופים הצפוניים ביותר. האיים הגבוהים האלה כמעט צחיחים למעט טחב וחזזיות המכסים את הסלעים. עולם העופות עשיר באזור זה וניתן לצפות במינים נדירים של שחפים. בסוף היום, נתחיל לשוט לכיוון מיצרי הינלופן (Hinlopen) הידועים כמקום מושבם של כלבי ים מזוקנים ולעיתים לוויתנים כחולים המזדמנים למקום.

יום 7

מושבות האוריות והניבתנים

בבקר נשוט באיטיות לאורך אלקפילט (Alkefjellet), ובתנאי ראות טובים ניהנה מנופם של הצוקים התלולים. אזור זה הוא ביתן של האוריות, תוכיי הים ומיני עופות רבים הגודשים את החוף והצוקים עד שלא נשאר סנטימטר פנוי מבעלי כנף. הפעילות התוססת של עונת הרבייה היא מחזה מדהים.

נקבל עוד הצצה לעולם החי בנופי הקוטב הצחיחים של טורלנסט (Torrelnesset). החוף הזה הוא ביתם של הניבתנים (נקראו פעם סוסי הים) הניזונים מצדפות ורכיכות אחרות שהם מוצאים בימים הרדודים של סבלבארד.

יום 8

הפיורד סטור וכף לי

בהתאם למזג האוויר, ננסה להגיע לקצה הדרומי של המיצר ונשוט דרך פרימנסונדט (Freemansundet) המפריד בין Barentsøya ל- Edgeøya. ניהנה מנופי כף לי (Kapp Lee) בדרכנו לסטורפיורדן (Storfjorden). ניכנס בסירות זודיאק לחוף Edgeøya, האי השלישי בגודלו בסבלבארד – כ- 5000 קמ"ר. בלילה נחצה את החלק הדרומי של סבלבארד ונגיע לחוף המערבי.

יום 9

עולם הטבע של הורנסונד

נשוט להורנסונד (Hornsund), שם נראה את תחנת המחקר הפולנית שהוקמה ב- 1957. כאן מתקיימים מחקרים בנושאי גיאופיסיקה, מטרולוגיה ויונוספירה. רבים מחשיבים את הפיורד הזה כפיורד היפה ביותר באזור, עם קרחונים היורדים לים וצוקי בזלת שחורים מכוסים בשלג. עננים מכסים את הפסגות לעיתים קרובות, והזרמים של מזרח שפיבצרגן מובילים את מדפי הקרח לתוך מפרצי הפיורדים. עם היופי והעושר הזה, לא פלא שהמקום הנידח הזה היה מוקד סכסוך בין אנגליה, הולנד ודנמרק במאה ה-17.

יום 10

החופים הדרומיים

ניכנס לפיורד הדרומי בלסונד (Bellsund). בבלסונד קיימים מרבצי הפחם העשירים ביותר בסבלבארד. סביב מכרה סביה (Svea), הנמצא עמוק בתוך הפיורד התקיימה אחת מהקהילות הגדולות ביותר באי. כיום המכרה בתהליכי סגירה בגלל הירידה העולמית במחירי הפחם.

נרד מהספינה במפרץ ורסול (Vårsol), שם האטרקציה הגדולה ביותר היא מושבת האלקה הגמדית. נופי המפרץ הם נופי טונדרה פורייה עם מאות אלפי אלקות גמדיות, שסביבן רועים אילי הצפון של סבלבארד, הניזונים מהעשב הגדל על פרש מושבת העופות. נצא להליכה יפיפייה לאורך החוף ונראה שרידים מתחילת ההתפתחות התעשייתית, עת יזמים שונים ניסו את מזלם במרבצי הטבע של איי הצפון. נלמד יותר על התקופה הזו כאשר נחצה את הפיורד עם הזודיאק לקליפסוביין (Calypsobyen), מכרה פחם מתחילת המאה ה-20.

יום 11

פולפוינט - לונגיירביין

נבקר בפולפוינט (Poolepoint), מפרץ קטן הקרוי על שם צייד הלווייתנים הבריטי ג'ונאס פול. היום האזור מיושב על ידי ניבתנים שאליהם נתקרב לטווח מטרים ספורים. היונקים הענקיים מתהדרים בניבים ובשפמים שלהם והם אובייקט צילום מושלם לחובבי עולם החי בכל העולם. אחרי הביקור נמשיך דרומה וניכנס לפיורד הקרח, למבט אחרון בעולם הטבע הפראי של האזור והנופים הייחודיים של סבאלברד. נחזור ללונגיירביין.

יום 12

סיום המסע הימי

אחרי ארוחת בקר ופרידה מהצוות, נרד מהספינה בלונגיירביין ונמשיך לשדה התעופה. טיסת שכר לאוסלו. העברה למלון סמוך לשדה התעופה. ארוחת ערב במלון.

יום 13

הטיסה הביתה

בשעות הבוקר טיסה מאוסלו לישראל.

  • המסע הארוך והמקיף ביותר של איי שפיצברגן (סבאלברד - Svalbard)
  • חציית החוג הארקטי ב- 66 מעלות
  • תצפית על דובי הקוטב והטרף שלהם, כלבי הים
  • מושבות העופות והיונקים של סבאלברד (Svalbard)
  • שייט בסירות זודיאק בפיורדים והליכות בטבע
  • אייל ברטוב – מדריך וצלם טבע מהמובילים בישראל

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

הערות מחיר

למחיר הטיול יש להוסיף 1125 $ בגין חבילת טיסות בינלאומיות תל אביב – אוסלו - לונגירביין – אוסלו - תל אביב + 2 לילות מלון באוסלו, העברות וארוחות בוקר וערב.
מחיר מבצע מיוחד, מספר התאים מוגבל. על בסיס זמינות כל הקודם זוכה כל התאים הנ"ל כוללים מיטה זוגית או 2 מיטות יחיד וחדר שירותים ומקלחת פרטי.

מחיר הטיול כולל

טיסות צ'ארטר אוסלו-לונגיירביין-אוסלו
שייט ל- 11 יום/10 לילות עם Ocean Atlantic בתא שינה כפול משותף או פרטי, עם מקלחות ושירותים פרטיים לפי הקטגוריה שנבחרה.
מדריך הטיול מצוות "אקו" – אייל ברטוב
צוות דובר אנגלית
טיולים בטבע ושייט בסירות זודיאק לפי התכנית
מתן מידע והרצאות על ידי המדריך והצוות
פנסיון מלא בספינה, קפה, תה וכיבודים בספינה
מיסים, ותשלום לאיגוד מתפעלי השייט הארקטי- AECO
סדנת צילום מיוחדת
לינק לזיכרונות מהמסע כולל יומן מסע, גלריה, רשימת מיני חיות ועוד!

מחיר הטיול אינו כולל

הוצאות אישיות כגון: כביסה, משקאות וכו'.
תשר לצוות הספינה והמדריכים.
ביטוחים אישיים
מסי נמל והיטל בטחון.
הוצאות בגין בדיקות וטיפול בקורונה

לתשומת לבכם

כל הסיורים והעגינות תלויים במזג האוויר ובתנאי הים והקרח, וצוות הספינה יתחשב בהם כדי להבטיח את בטיחות המסע והנוסעים. בתנאים של מזג אוויר קשה ובשאר המסע ניתן ליהנות מהאזורים הפתוחים של הספינה הכוללים סאונה, מסעדה, בר משקאות וספרייה לבידור הנוסעים. המדריך וצוות המומחים של האונייה ישמחו לחלוק ידע רב בהרצאות במגוון נושאים, החל מהיסטוריית המסעות דרך ביולוגיה, גיאולוגיה וקרח, וכלה בעולם החי.
הטיול בהדרכת אייל ברטוב מותנה במינימום 15 נרשמים. אם יהיו פחות נרשמים, ההדרכה תינתן באנגלית ע"י מדריכיה המנוסים והמקצועיים של האונייה.
אנו מציעים חבילת טיסות בינלאומיות קבוצתיות (מותנה במינימום 10 נרשמים) או אישיות במ סלול ת"א – אוסלו – ת"א וחבילת בתי מלון העברות וארוחות לפני ואחרי השייט.
הטיסות וההפלגות יתבצעו בהתאם להנחיות פוסט קורונה בעת הטיול. פרטים מעודכנים יימסרו לנוסעים סמוך יותר למועד ההפלגה

תנאי הרשמה ותשלום

מקדמה בסך 25% ממחיר השייט וחבילת הטיסות והמלונות בעת הרישום
השלמת כל התשלום עד 100 ימים לפני מועד ההפלגה

דמי ביטול ותנאים

מרגע ההרשמה ועד 100 ימים לפני היציאה: 25% ממחיר הטיול
פחות ממאה ימים לפני ההפלגה: 100% דמי ביטול
במקרה והשייט יתבטל מסיבות של קורונה ודומיו יידחה מועד ההפלגה לשנה לאחר מכן, אולם לא יתבצעו החזרים כספיים
במידה ונוסע אינו יכול לצאת להפלגה, הוא רשאי להעביר את הזכות לנוסע אחר במידה וניתן לבצע בזמן שנותר את כל הבדיקות וההכנות לקראת הטיול.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

החוג הארקטי – ארץ הענק הלבן

בשדות הקרח העצומים של סוולברד, שם השמש אינה שוקעת במשך ארבעה חודשים, דובי הענק הלבנים עדיין שולטים. […]

איסלנד – הויקינגים אז והיום

איסלנד – בדמיוני עולה חבורה של ויקינגים עוטי עור ופרוות היושבים סביב מדורה קטנה המעלה עשן מגללי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט מקיף אל איי שפיצברגן

טיולי שייט בקבוצות

בהדרכת אייל ברטוב | 13 יום