שייט לפרנץ יוזף – הדרכה באנגלית

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי בחוג הארקטי אל טבע פראי ולא מוכר | 16 יום

מסע ימי אל שתי קבוצות האיים הארקטיים המרתקים ביותר - שפיצברגן ופרנץ יוזף. המסע מתחיל בשפיצברגן, הגדול שבין איי סוולבארד וידוע כיעד חובה עבור מי שרוצה לראות את החוג הארקטי בפראיות שלו ובתפארתו המלאה, הטומן בחובו נופים מרהיבים, הרים מחודדים, קרחוני ענק, שפע של ציפורים ובעלי חיים ארקטיים, כגון לווייתנים, כלבי ים, ניבתנים וכמובן דב הקוטב, ללא ספק האטרקציה המרתקת ביותר.
משפיצברגן נמשיך אל קבוצת האיים פרנץ יוזף לנד. האיים הבלתי מאוכלסים הללו היו סגורים לכניסה של זרים במהלך המלחמה הקרה. כיום "מכתשי ירח" ונופים עוצרי נשימה של פרנץ יוזף לנד קוראים להרפתקנים ומטיילים מכל העולם. האיים הם ביתם של דובי קוטב, פילי ים וזנים רבים של ציפורים ארקטיות. איי צ'אמפ (Champ Island), בעלי הבולדרים העגולים והמסתוריים הופכים את היעד הזה למשהו מיוחד ויוצא דופן. השייט יתבצע באונית ה"סי ספיריט". צוות גדול של מלחים, טבחים וחוקרים ינעימו את זמננו במהלך המסע. במהלך המסע נצא להפלגות בסירות זודיאק קטנות ולטיולים רגליים. הלינה על האנייה בתאים ברמות שונות, והארוחות מוגשות במסעדת האנייה.
נטוס מת"א לאוסלו ומשם בטיסת המשך אל לונגיירביין, בירתו של ארכיפלג שפיצברגן. מומלץ להגיע ללונגיירביין ערב לפני השייט.

מסלול הטיול

יום 1

תחילת המסע מלונגיירבין (Longyearbyen)

השייט מתחיל בצהריים. ספינת ה- Sea Spirit תפליג מאיזפיורדן (Isfjorden) ואנו נעקוב בדריכות אחר ההזדמנות הראשונה לצפייה בלווייתנים.

ימים 2-3

בים

את הימים בים אין צורך להעביר בבטלה ובשעמום. נוכל לבקר בהרצאות ובמצגות של צוות המסע המסע שלנו ושל מרצים אורחים, להכיר חברים חדשים למסע בלאונג' האינטימי והחמים של האנייה או לשהות בסיפונים הפתוחים של האנייה ולצפות בעופות ימיים ואולי גם בלווייתנים שילוו את האנייה שלנו.

ימים 4-9

ארכיפלג פרנץ יוזף לנד

נתחיל את ביקורנו בארכיפלג פרנץ יוזף לנד בעצירה לביקורת גבולות באי "אלכסנדרה לנד". משך הזמן של נהלים הכרחיים אלה תלוי ברשויות, אך אנו משתדלים תמיד לקצר אותו עד כמה שאפשר.
בימים הבאים, יעשו מדריך המסע וקפטן האנייה כל שביכולתם למציאת הזדמנויות רבות לצפייה בחיות הבר ולגיחות ליבשה, תוך התחשבות במזג האוויר והקרח בים, אשר עלולים לעתים להגביל את יכולת ההגעה ליעדים המופיעים במסע. מטרתנו היא לאפשר תמיד מגוון רחב של נופים, גיחות ליבשה וטיולי שיט בסירות זודיאק (Zodiac) באיים המרתקים, המבודדים והלא נגישים בדרך כלל שבאזור הרוסי של החוג הארקטי. זאת רוח ההרפתקנות – המאפיין האותנטי של מסע שיט בקוטב: לצד דברים שמתבררים כבלתי אפשריים לביצוע, מופיעות הזדמנויות לתגליות חדשות, בלתי צפויות ולא פחות מרתקות שהופכות את המסע לייחודי. גמישות היא מילת המפתח במסע שיט בארכיפלג פרנץ יוזף לנד. את הגמישות מכתיבה הדרישה החשובה ביותר שלנו: שמירה על בטיחות הנוסעים ועל בטיחותו של כלי השיט. כך, למשל, ייתכנו שינויים דרמטיים במזג האוויר במהלך היום.

רשימת הגיחות האפשריות שלנו ליבשה כוללת את: האי בל (Bell Island), שנקרא כך בשל ההר דמוי הפעמון המשקיף עליו ומהווה סמל לארכיפלג כולו. את השם העניקה לאי המשלחת של מגלה הארצות הבריטי, לי סמית'. אם יתאפשר לנו, נבקר בבית המשומר היטב שבנו חברי המשלחת ב- 1880.

אנו מקווים להמשיך ולגלות את מסעות העבר לחקר האזור הארקטי בכף פלורה (Cape Flora) שבאי נורת'ברוק (Northbrook Island). כאן נאלצו לי סמית' וצוותו לשהות במשך 10 חודשים, לאחר שהקרח מחץ את סירת הקיטור שלהם, "איירה" (Eira), בסמוך לחוף. במשך 3 שנים, מ- 1894 עד 1897, פעל באזור זה בסיס המשלחת של מגלה הארצות הבריטי, פרדריק ג'ורג' ג'קסון. חברי המשלחת תרמו רבות לחקר הארכיפלג. בכף פלורה נערכה גם הפגישה הבלתי נשכחת בין ג'קסון לבין מגלה הארצות ננסן. כמה מונומנטים וצלבים מציינים את האירועים ההיסטוריים האלה. פרט לאתרים ההיסטוריים שבו, כף פלורה מפורסם במרבדי הטחב הסמיכים המכסים אותו ונפרשים בצבעי אדום כהה, ירוק וצהוב. הצוקים המיתמרים בחלקו הדרומי של כף פלורה משמשים בית למושבת עופות ימיים אדירה בגודלה. גם שועלי שלג מתארחים כאן לעתים קרובות.

אם יתאפשר לנו, נבקר בתחנת הקוטב הנטושה שבמפרץ טיחאיה (Tikhaya Bay, "המפרץ השקט") באי הוקר (Hooker Island). התחנה פעלה מ- 1929 עד 1959 והייתה בסיס המחקר הסובייטי הראשון והצפוני ביותר בעולם. האתר השתמר היטב. מפרץ טיחאיה מפורסם גם במצוק העצום שבו, רוביני רוק (Robini Rock), המשמש מחסה לאלפי עופות ימיים.

אם נצליח להגיע לאי אלגר (Alger Island), נוכל להמשיך ולגלות את ההיסטוריה של חקר הקוטב. בכוונתנו לבקר במעון החורף של המשלחת האמריקנית לחקר האזור הארקטי בראשותו של א. בולדווין. אם תנאי מזג האוויר יאפשרו זאת, נעלה על סירות הזודיאק שלנו, לשיט בין קרחונים שנסחפו מהיבשה. כאן גוברים הסיכויים למפגש עם דובי קוטב.

כף טגטהוף (Cape Tegetthoff) שבאי הול (Hall Island) הוא אתר מועדף לצלמים: צוקי ענק, בדמות סנפירי גב של כרישים, צוללים כאן לתוך הים. בכוונתנו לבצע גיחה לכף כדי לצפות בשרידים של מבני עץ שבנתה משלחת וולמן האמריקנית ב- 1898-9. המשלחת שאפה להגיע לקוטב הצפוני. גם באזור זה פוגשים לעתים קרובות בדובי קוטב.

בקצהו הדרומי של האי ווילצ'ק (Wilczek Island) נמצא קברו המבודד של המכונאי אוטו קריש (Otto Krisch) שהיה חבר במשלחת האוסטרו-הונגרית של פאייר ווייפרכט לקוטב הצפוני. המשלחת נכשלה במסעה לכיבוש הקוטב, אך גילתה במקרה קבוצת איים שאותם כינתה "פרנץ יוזף לנד".

בכף הלר (Cape Heller) שבאי "ווילצ'ק לנד" (Wilczek Land) נותרו שרידים מבסיס האספקה של משלחת וולמן. שניים מחברי המשלחת נשארו בבסיס זה ב- 1898 כדי לאבטח אותו. אחד מהם מצא את מותו כאן, ב-1899 ונקבר בכף. כמו בכל מקום אחר בפרנץ יוזף לנד, גם כאן קיים סיכוי גבוה לצפייה בדובי קוטב וביונקים ימיים במהלך הגיחה ליבשה.

אם נצליח להגיע לכף פליגלי (Cape Fligely) שבאי רודולף (Rudolf Island), נגיע לנקודה הצפון מזרחית ביותר במסענו (וגם בחצי הכדור המזרחי). באזור זה נמצא כמה צלבים בעלי משמעות היסטורית. נוכל ליהנות מנוף הקרחונים והקרח ומתצפיות על אתרי קינון של שחפי אייוורי (ivory gulls).

אנו מקווים גם לצפות במושבות סלעיות של ניבתנים באיי סטוליצ'קי ואפולונוב (Stolichki and Appolonova isles). באתר ייחודי זה נצפו בעבר יותר מ- 600 ניבתנים אטלנטיים. בעלי החיים מתקרבים לעתים קרובות לסירות הזודיאק שבהן נסייר לאורך החופים. גם כאן נוכל לצפות בשחפי אייוורי.

בכף נורוויי (Cape Norway) שבאי ג'קסון (Jackson Island) שהו מגלי הארצות הנורווגים פריטיוף ננסן והיאלמר יוהנסן בחורף 1895-96, לאחר שכשלו במאמציהם להגיע לקוטב הצפוני. הבקתה בה שהו עדיין עומדת על תלה כאן. דובי קוטב משוטטים לעתים קרובות בסמוך למקום. בקרבת החוף פוגשים לעתים תכופות בלווייתנים מסוג חדשן חדקרן (narwhal) ולבנתן (beluga whale).

רבים אומרים שצ'אמפ (Champ) הוא היפה שבאיי הארכיפלג. הנוף בצ'אמפ אכן מרהיב: אלפי ציפורים מוצאות מחסה בצוקים מכוסי הקרח, שהם הגבוהים ביותר בפרנץ יוזף לנד. מרבדי טחב אדומים, צהובים וירוקים יוצרים ניגוד דרמטי לגוני הכחול והלבן של הקרחונים הסמוכים. בצ'אמפ נגלה גם תופעת טבע ייחודית: אבנים בצורת עיגול מושלם ובטווח של קטרים, מ- 3 מילימטרים עד לא פחות מ- 3 מטרים.

ימים 10-11

בחזרה ללונגיירבין

הרצאותיהם של המרצים האורחים יכינו אותנו למפגש עם חיות הבר של האזור הארקטי ועם הנופים המרהיבים של שפיצברגן.

ימים 12-13

מגלים את שפיצברגן

ביומיים הבאים ישקיעו מדריך המסע שלנו וקפטן האנייה מאמץ מתואם ליצירת מסע אידאלי ברחבי האיים ולאורך קו החוף של שפיצברגן. פעילויות היום-יום שלנו, גיחות ליבשה, סיורים בסירות זודיאק או שיט לאורך שפת הקרח בחיפוש אחר חיות הבר, תלויות במידה רבה בתנאי מזג האוויר והקרח. ברשימת המקומות שאנו עשויים לבקר בהם במסע השיט שלנו בשפיצברגן נכללים נו אולסון (Ny Ålesund), קרוספיורדן (Krossfjorden), קרחון "ה- 14 ביולי", סינייהאמנה (Signehamna), לילהוקברן (Lillehoekbreen), סנט יונספיורדן (St. Jonsfjorden) ואלקהורנה (Alkehornet).

יום 14

ירידה מהסיפון בלונגיירבין (שפיצברגן המערבי, סבאלברד)

מסע ההרפתקאות שלנו מגיע לסיומו בנמל לונגיירבין. נרד מסיפון האנייה בבוקר. לאחר מכן ניסע לנמל התעופה, לטיסה לאוסלו והביתה.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

הטיול כולל

הסעה קבוצתית לאנייה ביום העלייה על הסיפון.
הסעה קבוצתית לשדה התעופה או לתחנה המרכזית לאחר הירידה האחרונה מהסיפון.
הפלגה לפי התכנית, בתא בהתאם לנבחר.
הדרכה באנגלית ע"י מדריכיה המקצועיים של האנייה.
כלכלה: ארוחות מלאות בזמן ההפלגה.
כל הארוחות על הסיפון במהלך ההפלגה.
תחנות תה וקפה 24 שעות ביממה בכל יום.
מעיל המשלחת וזוג מגפיים מגומי בהשאלה לנחיתות על החופים.
קוקטייל קבלת פנים ופרידה.
יומן מסע דיגיטלי.
כל ההפלגות בסירות הזודיאק וסיורי החוף.
כל הפעילויות באנייה כולל הרצאות ע"י צוות מרצים ומדריכי טבע.
כניסה לשמורות הטבע.
דמי רישום וטיפול.

הטיול לא כולל

טיסות בינלאומיות ופנימיות קבוצתיות.
מסי נמל והיטל בטחון.
לינה לפני ואחרי השייט.
ארוחות לפני ואחרי היציאה לשייט.
הוצאות אישיות כגון: כביסה, משקאות וכו'.
ביטוחים אישיים.
תשר לצוות הספינה והמדריכים.
אופציה לסיורי קייאקים במהלך השייט בתוספת מחיר של $595 לאדם.

לתשומת לבכם

אופי השיט: הדגש במסע הוא על גיחות רבות ככל האפשר ביום לביקורים באיים וביבשה, רמת הדרכה גבוהה של מדריכי האניה והמדריך הישראלי. בספינה מסעדה וחדר הרצאות גדולים, סיפון ישיבה מקורה עם חלונות גדולים לתצפיות היקפיות, ומספר סיפונים פתוחים להעצמת תחושת ההתחברות עם הנופים הארקטיים.
תכנית הטיול, הגיחות ליבשה וכל הפעילויות הנוספות במהלך ההפלגה תלויות במידה רבה בתנאי מזג האוויר והקרח ונתונות להחלטתם של מדריך המסע ושל קפטן האניה. המפגשים עם חיות הבר שצוינו בתכנית אינם מובטחים.
במקרה ותנאי מזג האוויר לא יאפשרו ביצוע המסלול במלואו של ארכיפלג האיים של שפיצברגן, יחולו שינויים במסלול הפלגה ונקודות הנחיתה על פני האיים.
למעוניינים, אנו מציעים, בנוסף, חבילה הכוללת טיסות, העברות ולילה בבית מלון. טיסות: ת"א - אוסלו - לונגירביין, לונגירביין - אוסלו - ת"א. בתי מלון: לינה באוסלו או בלונגיירביין לילה לפני השייט.
מחיר השייט נגזר ממחירי הדלק הנכונים ליום ההרשמה. במידה ויחול שינוי תחול התוספת על הנוסע.
הדרכה: מדריך הטיול הישראלי, דנדן בולוטין, זואולוג ובוטנאי, ערך כבר אינספור מסעות ימיים הרפתקניים קודמים אל האיים והיבשת בקוטב הצפוני והדרומי. הטיול בהדרכתו יצא במידה ויהיו מינימום 12 נרשמים.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

החוג הארקטי – ארץ הענק הלבן

בשדות הקרח העצומים של סוולברד, שם השמש אינה שוקעת במשך ארבעה חודשים, דובי הענק הלבנים עדיין שולטים. […]

בעקבות דובי הקוטב והנופים הנדירים- איי שפיצברגן, פרנץ יוזף והקוטב הצפוני עם דנדן בולוטין

לכל מי שלא הספיק או רוצה לראות שוב אנו שמחים לצרף לכם את  הקישור להרצאה המרתקת: שפיצברגן, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט לפרנץ יוזף – הדרכה באנגלית

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי בחוג הארקטי אל טבע פראי ולא מוכר | 16 יום