שייט מאיי שלמה דרך פפואה ניו גיני אל אוסטרליה

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי פראי אל תרבויות מרוחקות בים האלמוגים | 15 יום

מסע ימי מרתק אל האיים המסתוריים והפראיים ביותר באוקיאנוס השקט, האיים המלנזים. זהו מסע שיש בו הכל: מהטבע הפראי של איי שלמה, לעבר תרבויות הילידים והנופים הטרופיים של פפואה ניו גיני ועד לאוסטרליה.
במהלך המסע נצא להפלגות בסירות זודיאק קטנות, לטיולים רגליים בג'ונגלים ובכפרים הנידחים, נתוודע לתרבות המרתקת והטקסים של השבטים המקומיים ונכיר את הצמחייה ובעלי החיים המיוחדים של האזור, הידוע גם כאחד מיעדי השנירקול היפים בעולם ואנחנו כמובן נטעם גם מהחוויה הזו.
השייט יתבצע באונית סילבר דיסקברר. צוות גדול של מלחים, טבחים וחוקרים ינעימו את זמננו במהלך המסע. הלינה על האנייה בתאים ברמות שונות, והארוחות מוגשות במסעדת האנייה.

מסלול הטיול

יום 1

הוניארה, איי שלמה (Honiara, Solomon Islands)

המטיילים יגיעו באופן עצמאי אל הוניארה, איי שלמה ונצא למסע המרתק בן 15 יום, אל האיים המלנזים המסתוריים. באחר הצהריים הזה נזכה להכיר את צוות המסע שלכם ולהשתתף בתרגיל בטיחות. בערב נערוך היכרות עם הבית החדש שלנו, נפגוש חלק מהחברים למסע ונהנה מארוחת הערב.

יום 2

אי לומאליה, לגונת מארובו, איי שלמה (Lumalihe Island, Marovo Lagoon SolomonIslands)

לגונת מארובו היא לגונת המים המלוחים הגדולה ביותר בעולם. היא תוארה בידי הסופר האמריקאי, ג'יימס א. מיצ'נר (James A. Michener) כ"אחד משבעת הפלאים של העולם". מארובו היא ביתם של מערכת שוניות כפולה והיא אחד משני אתרים באיי שלמה שמועמדים למעמד אתר מורשת עולמית של UNESCO. שנירקול באתר יחשוף בפנינו מצוקי אלמוגים שמאופיינים על ידי יערות של מניפות גרגוריאניות, גני אלמוגים שחורים, צדפות ענקיות, צבי ים, מנטות, צלופחים, ברקודות, תמנונים, כרישים וקהילות של זהרונים ודגי מים פתוחים. בינתיים, צפרים יוכלו לחפש אחרי עפיפון העיט, נשר הים אדום הגב ושלדגים ומטיילים יוכלו לצאת לטיול ביער באחד מהאיים הרבים מסביב.

יום 3

אי קנדי, איי שלמה

אי קאסולו (Kasolo Island), הידוע בשמו השני אי קנדי, בגלל מקרה מפורסם שבו ג'ון פ. קנדי נמצא נטוש, במהלך מלחמת העולם השנייה. שרידיה של ספינת המלחמה PT-109, שממנה הוא ניצל, נמצאו בחגיגיות רבה לא רחוק משם, במיצר בלאקט (Blackett Strait). כיום, אי קנדי הוא אתר צלילה פופולרי לצלילות באניות טרופות.

ימים 4-5

ראבאול, פפואה גינאה החדשה (Rabaul, Papua New Guinea)

ברוכים הבאים לארץ המיסתורין, פפואה גינאה החדשה, אשר יוצרת את החצי המזרחי של האי השני בגודלו בכל העולם. האיים של בריטניה החדשה (אשר מכונים לעיתים "איי אבני החן") מציעים את אתרי הצלילה והשנירקול הפופולריים ביותר בעולם. בערב נגיע לבירה הפרובינציאלית, ראבאול, בדיוק בזמן בכדי לצפות בקסם מלנזיה (Melanesia) במיטבו ונזכה לקבלת פנים מסורתית: מופע אש באינינג (Baining) – ריקוד לילי סביב מדורה עצומה במסכות טוק-טוק מסורתיות. ביום למחרת, נעלה על אוטובוסים מקומיים לסיור של חצי יום בראבאול וקוקופו (Kokopo). אנו נטייל לאורך כביש שנבנה בידי שבויי מלחמה מסינגפור ובורמה תחת הוראות של יפן ונבקר באתרים הכוללים בסיס צוללות יפני ומנהרות של מעבורות. כמו כן, נבקר גם במה שהיה פעם האחוזה של המלכה אמה, שממנה נותרו רק המדרגות.

יום 6

איי טאטאו, פפואה גיניאה החדשה (Tatau Island, Papua New Guinea)

טאטאו, באיי טארבאר (Tarbar Islands), היא הנמל המיועד הבא שלנו. כאן נפגוש בשוכני האי הידידותיים, העוסקים במאלאגן (Malagan), טקס מעבר שבו מכינים מסכות קדושות ונותנים להן כבוד. יצירת המסכות הללו נותרת בסוד, עד הרגע שבו הן מוצגות לכל הקהילה בחגיגה של שירה וריקודים.

יום 7

בים

יום נינוח ופנוי על הים. נתחיל בארוחת בוקר מאוחרת ועוד כוס קפה או תה במהלך אחד מההרצאות הראשונות של היום. נצטרף למרצים ונשמע סיפורים מרתקים על הרפתקאות ונלמד עוד על הטבע המקומי וחיות הבר המרתקות.

יום 8

אגמי מוריק, פפואה גינאה החדשה (Murik Lakes, Papua New Guinea) - כפר קופאר, נהר ספיק, פפואה גינאה החדשה (Kopar Village, Sepik River, Papua New Guinea)

אגמי מוריק הם אשכול של אגמי מים מתוקים ומלוחים במחוז ספיק הנמוך של פפואה גינאה החדשה. כאן נמצא לגונות, ביצות מנגרוב וכרי חול בין המים המתוקים והים. אנשי האי מגלפים וטווים סלסלות ספיק, אשר פופולריות בכל החלקים של פפואה גינאה החדשה. ביום רגוע, סירות הזודיאק יכולות להיכנס למעברי האגמים ממקום עגינת האנייה ללא קושי רב. במהלך ארוחת הצהריים, תתמקם האנייה מחדש בנהר ספיק, שם נפליג במעלה הנהר, לאורך 21 ק"מ, לסיור בסירות הזודיאק אשר כולל עצירה בקופאר, כפר קטן בפי הנהר ספיק, אשר מאוכלס בידי 200 איש בלבד. מכיוון שזו פפואה גינאה החדשה, יקבלו את פנינו בהופעת ריקודים ושירה. עבור אוהבי הציפורים, ניתן לצאת עם סירות הזודיאק לתעלות הקטנות (או 'ברטים' לפי שפת המקומיים פידגין – pidgin) ושם ניתן לצפות בתוכים, ציפורי המישור המוצף ובזים נדירים.

יום 9

מאדאנג, פפואה גינאה החדשה (Madang, Papua New Guinea)

במאדאנג ישנו אחד מהנמלים היפים ביותר באוקיינוס הדרום פסיפי, עם תפאורה של הרים תלולים וצמחייה טרופית עשירה. העיירה מאדאנג הייתה מרכז של קרבות עזים במהלך מלחמת העולם השנייה וישנן כ- 34 ספינות טבועות שניתן לחקור אותן במפרץ האנסה (Hansa Bay) עבור הצוללים שבנינו. העיירה הקטנה החלה את חייה "המודרניים" כתוצאה מסחר הקופרה (בשר הקוקוס) היקר. עם זאת, רוב האנשים מכירים את מאדאנג בשל החשיבות המשמעותית שיש לה בהיסטוריה היפנית. העיירה נפלה תחת כיבוש יפני בינואר 1943 והייתה מרכז של פעילות במהלך מלחמת העולם השנייה. במהלך הסיור שלנו היום, נבקר במגדלור לזכר צופי החוף, אשר נחנך ב- 1959, לזכר כוחות בעלות הברית ואזרחים מקומיים אשר שירתו נגד היפנים במלחמת העולם השנייה. נמשיך לביקור בכפר בילביל (Bilbil Village), המפורסם בקדרות ונזכה לקבלת פנים בידי התושבים, לבושים בלבוש מסורתי ומעלים מופע ריקודים בליווי תופים, מראה מלבב ביותר. בשעות הדמדומים יש לשים לב לשועלים מעופפים אשר תלויים על העצים וישנם רבים מהם על האי הזה.

יום 10

איי טאמי, פפואה גינאה החדשה (Tami Island, Papua New Guinea)

איי טאמי הם ארכיפלג קטן (ארבע איים בלבד) הממוקמים דרומית לפינצ'האפן (Finschhafen) במפרץ הואון (Huon Gulf). כיום, הם חלק ממחוז מורובה (Morobe Province). האי המרכזי נקרא על שם המחוז והוא רק אחד משני האיים המאוכלסים מהקבוצה. המקומיים ידועים בשל "קערות טאמי" המגולפות בצורה מוארכת. הקהילות הקטנות של המקומיים חיים בפשטות. באי טאמי ישנו בית ספר אחד בלבד ומוצב רפואי קטן. ה"סינגסינג" פה הוא רועש ומודגש בידי הלימות ב "קונדוס" (kundus-תופי עץ חלולים המוחזקים ביד עם עור באחד מהקצוות).

יום 11

טופי, פפואה גינאה החדשה (Tufi, Papua New Guinea)

טופי, הממוקמת בחצי האי הדרום מזרחי של מפרץ נלסון (Cape Nelson) במחוז אורו (Oro Province), ממוקם בפיורד טרופי (פרי עבודתם של פעילות וולקאנית עתיקה) ומוקף בידי שוניות אלמוגים בתוליים. המקומיים לובשים בד טאפה במהלך טקסים מסורתיים, אשר עשוי מקליפת עצי תות הגדלים ביער המקומי. כמובן שריקוד הוא חלק חשוב מהתרבות והמופיעים לובשים כיסויי ראש מעוטרים בנוצות ציפור גן עדן ועוד נוצות צבעוניות. לאחר שנגיע, נשוט בסירות קאנו לאורך המים השקטים של פיורד קוואפורינה (Kwapurina Fjord). אנשי הכפר המקומי יהיו החותרים שלנו, ידריכו אותנו תחת ענפיהם של יערות מנגרובים עתיקים, בתיהם של מגוון רחב של ציפורים צבעוניות ופרפרים. היעד שלנו הוא חוף קטן, שם נרד מהסירות ונמשיך ברגל דרך יער הגשם למפל ג'ונגל קטן. שם יציעו לנו משקה קוקוס מרענן לפני שנצפה בהדגמה של הכנת סירות קנו מסורתית. נמשיך במסע שלנו ונחזור לאי, שם אנשי הכפר יקבלו את פנינו עם שירה וריקוד. תהיה גם ההזדמנות לראות את הכנת בד הטאפה ולרכוש מזכרות.

יום 12

אי פרגוסון, פפואה גינאה החדשה (Fergusson Island, Papua New Guinea) אי דובו, פפואה גינאה החדשה (Dobu Island, Papua New Guinea)

פרגוסון הוא אחד משלושת האיים הגדולים ביותר וההרריים ביותר במחוז מפרץ מילנה (Milne Bay Province). השניים האחרים הם נורמנבי (Normanby) ואי גודאינוף (Goodenough). יחד הם יוצרים את איי ד'אנטרקסטו (D'Entrecasteaux), אשר מפורסמים בגייזרים דאידאי (DeiDei) – מעיינות חמים טבעיים המתפרצים במחזוריות באדי קיטור. אנשי הכפר הגאים יברכו אותנו עם סיפורים עתיקים ואגדות לגבי מיצג הכוח הטבעי הזה. נבקר גם באי דובו, שהוא אחד מהאיים הקטנים בארכיפלג איי ד'אנטרקסטו. ננסה לאתר את הקקטו הלבן, תוכים ונשרים ואם נהיה ברי מזל אולי נזכה לראות את ציפור גן העדן

יום 13

אלוטאו, פפואה גינאה החדשה (Alotau, Papua New Guinea)

אלוטאו, עיירה ישנונית בדרום מזרח פפואה גינאה החדשה, נמצאת בין הגבעות של החוף הצפוני של מפרץ מילנה (Milne Bay). ב- 1968 היא הפכה לבירת המחוז, כאשר אנשי המנהלה עברו מאיי סאמאראי (Samarai) אשר היו מאוכלסים יתר על המידה. אלוטאו שיחקה תפקיד חשוב בקרב במפרץ מילנה במהלך מלחמת העולם השנייה. זה היה המקום בו נחלו היפנים את התבוסה הראשונה שלהם. כתוצאה מכך, ישנן מספר אנדרטאות ושרידים לזכר האירועים במקום.

יום 14

בים

יום נינוח ופנוי על הים. נתחיל בארוחת בוקר מאוחרת ועוד כוס קפה או תה במהלך אחת מההרצאות הראשונות של היום. נצטרף למרצים ונשמע סיפורים מרתקים על הרפתקאות ונלמד עוד על הטבע המקומי וחיות הבר המרתקות.

יום 15

קיירנס, אוסטרליה (Cairns, Australia)

לאחר ארוחת הבוקר נרד מהאנייה שלנו ונסיים את המסע.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

פפואה ניו גיני

קובכה מאלי הוא שמו של פסל האל המקומי בכפר גוואמאס, השוכן ליד אגם "המים השחורים" שבפפואה ניו […]

לפלנד מפגש עם ארצות הצפון

רובנו מכירים ארץ זו מספרה של אלי ינס, "אלה קרי, הילדה מלפלנד". לרוב, מסתכמות ידיעותינו בזיכרונות ילדות […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט מאיי שלמה דרך פפואה ניו גיני אל אוסטרליה

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי פראי אל תרבויות מרוחקות בים האלמוגים | 15 יום