צילום: Aerial view of Tromso, Norway.

שייט מצפון נורווגיה לשפיצברגן

טיולי שייט לנוסע העצמאי

| 12 עד 15 יום

השייט מתחיל בטרומסו (צפון נורבגיה) אל עבר הקוטב הצפוני דרך פיורדים מרהיבים ועד לארכיפלג של סבאלברד. נשוט דרך אי הדובים, אזור פחות מתויר ובו מושבות גדולות של ציפורים מרהיבות על המצוקים. נמשיך לחקור את עולם החי של שפיצברגן, האי הגדול ביותר בארכיפלג של סבלברד, אדמה בתולית מוקפת פיורדים, הרים וקרחונים. נבלה את זמננו בחיפוש אחר להקות של ניבתנים, כלבי-ים, איילי צפון, שועלי קוטב וכמובן דובי הקוטב הלבנים. תהיה לנו ההזדמנות להתפעל מהטונדרה האופיינית לאזור בסיורים רגליים. טונדרה, זוהי סוג של ערבה, "מישור נטול עצים", באזור בו הטמפרטורות נמוכות באופן קיצוני וכתוצאה מכך מתאפיינת בצמחיה ייחודית אשר הסתגלה לתנאי הסביבה הקשים.
זהו מסע חווייתי אל אחד מאזורי הטבע הבתוליים והפראיים באזור הקפוא מרבית ימות השנה, למעט בחודשי הקיץ, בהם ניתן לשוט בין איי הארכיפלג בספינה עמידה לקרח, ולרדת לסיורי חוף בסירות זודיאק למפגשים מרתקים עם עולם החי, הקרחונים והטבע במלוא עצמתו.

מסלול הטיול

יום 1

הגעה לטרומסו ועלייה לספינה

נטוס לטרומסו, בירתה של צפון נורבגיה, שער המוצא אל האזור הארקטי. אנו ממליצים להגיע לטורמסו ערב לפני השייט. השייט יוצא בשעה 16.00 אחה"צ.

יום 2

האמרפסט

האמרפסט (Hammerfest) ידועה כמרכז של התרבות הסאמית, תרבות הילידים הצפונית ביותר באירופה. זוהי גם העיר העתיקה ביותר בנורווגיה אשר כמעט והושמדה לחלוטין במלחמת העולם השנייה. תינתן לנו ההזדמנות להצטרף לאגודת דובי הקוטב המלכותית העתיקה (Royal and Ancient Polar Bear Society), שאינה מלכותית ואינה עתיקה (הוקמה בשנת 1963), אבל החברות בה כוללת כובע וסיכת דש.

יום 3

פיורד פורסנגר והכף הצפוני

פיורד פורסנגר (Porsangerfjorden) הוא הפיורד הרביעי באורכו בנורבגיה, כ- 123 ק"מ ודוגמה מרהיבה לפיורדים האגדיים של נורבגיה. נבקר באחת המושבות שבפיורד ונטעם מהחיים ביישוב קטן בנורבגיה. נמשיך ונפליג על פני הכף הצפוני (Nordkapp), צוק המתרומם מהים לגובה של כ- 307 מטרים.

יום 4

אי הדובים

היום תהיה לנו תכנית הרצאות מלאה לקראת עגינתנו באי הדובים, האי הדרומי ביותר בארכיפלג סבאלברד. שמו אינו משקף את המציאות היות ולעתים נדירות ניתן לראות כאן דובי קוטב, אבל ניתן לפגוש פה מאות אלפי עופות מים. אי הדובים מזוהה כאזור צפרות חשוב, עקב מספרים גדולים של פולמאר הצפון northern fulmars, ריסה שחורת רגל black-legged kittiwakes (ציפור ים ממשפחת השחפיים), אלקה קטנה little auks ואוריה דקת מקור hick-billed guillemots. כאן גם נמצא שרידים של תחנת ציד לווייתנים ותחנת כריית פחם בצפון. בשל האקלים הקר והיבש, השרידים השתמרו להפליא.

ימים 5-11

נחקור את שפיצברגן

במהלך שבעת הימים הללו נפליג מסביב לאי הקסום שפיצברגן, בחיפוש מתמיד אחר עולם החי. המסע יכלול את מערב שפיצברגן, את הפיורדים המרהיבים ואת האיים מרוחקים בצפון שפיצברגן. פלורה טבעית, קרחונים, טבע בתולי מגוון וחיות ארקטיות. כל הפלגה מאפשרת הזדמנויות חדשות ותנאי מזג האוויר ומצב הקרח והים משפיעים על מה נראה ונחקור את האי המופלא הזה ולכן אין מסלול "קבוע מראש". יחד עם זאת, יש לנו כמה יעדים מועדפים: קרחון ה- 14 ביולי, בו נחפש אחר כלבי ים טבעתיים וכלבי ים מזוקנים, השוחים כאן לעיתים קרובות. אם יתמזל מזלנו נוכל לראות שועלי קוטב למרגלות המצוקים אשר מחכים בציפייה לגוזל שייפול מהצוק. קרחון מונקו, קרחון רחב הניצב בפתחו של הפיורד והופך אותו למושלם להפלגות זודיאקים. לחופו של הפיורד אנו מחפשים לווייתני בלוגה המשייטים כאן תכופות. קרחון מונקו נחשב למקום קינון מועדף על אדריות שחורות-כיפה ואווזים ורודי-רגל וגם על האדריות המלכותיות הנדירות יותר. מעבר לנוף הנפלא כאן, גם כאן נראים לעיתים קרובות דובי קוטב הבאים לצוד כלבי ים או לאכול ביצי ציפורים. נמשיך ונשוט בין קרחונים ובתוך פיורדים ומפרצים טבעיים, בציפייה לכמה שיותר מפגשים קרובים ומרתקים עם הטבע במלוא עוצמתו. פיורד הצלב הציורי, הנקרא על שם הצלב שנטע ג'ונאס פול, מגלה ארצות וצייד לווייתנים, סמוך לנקודת הכניסה לפיורד בשנת 1610, עליו כתב את היום והתאריך שבו הגיע למקום. חופיו של הפיורד הם בית למספר מושבות קינון של ריסות ואוריות ואנו נצא להפלגות זודיאק לאורכו של הפיורד. היופי הטבעי של שפיצברגן מרהיב עיניים. הטונדרה יכולה להיות מפתיעה וצבעונית בקיץ, עם פרחים בר מתפרצים לטעימת שמש. כל יום ניתן לראות משהו חדש, בין אם מדובר במיני ציפורים נדירות, דובי קוטב בעת שהם צדים או בצריף נטוש עתיק שהשתמר להפליא.

יום 12

נפרדים משפיצברגן

בסביבות 8-9 בבוקר נגיע אל הנמל של לונגאירביין ולאחר ארוחת הבוקר, ניפרד מהאנייה וניסע אל שדה התעופה, ממנו נטוס חזרה ארצה (דרך אוסלו ויעד ביניים באירופה).

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

הטיול כולל

הדרכה באנגלית ע"י מדריכיה המקצועיים של האנייה.
הסעה קבוצתית לאנייה ביום העלייה על הסיפון.
הסעה קבוצתית לשדה התעופה או לתחנה המרכזית לאחר הירידה האחרונה מהסיפון.
הפלגה לפי התכנית, בתא בהתאם לנבחר.
כל הארוחות על הסיפון במהלך ההפלגה.
תחנות תה וקפה 24 שעות ביממה בכל יום.
מעיל המשלחת וזוג מגפיים מגומי בהשאלה לנחיתות על החופים.
קוקטייל קבלת פנים ופרידה.
יומן מסע דיגיטלי.
כל ההפלגות בסירות הזודיאק וסיורי החוף.
כל הפעילויות באנייה כולל הרצאות ע"י צוות מרצים ומדריכי טבע.
כניסה לשמורות הטבע.
דמי רישום וטיפול.

הטיול לא כולל

טיסות בינלאומיות ופנימיות קבוצתיות.
לינה לפני ואחרי השייט.
ארוחות לפני ואחרי היציאה לשייט.
הוצאות אישיות כגון: כביסה, טיפים, משקאות וכו'.
תשר לצוות הספינה והמדריכים.
ביטוחים אישיים.

לתשומת לבכם

תכנית ההפלגה תלויה בתנאי מזג האוויר, ובמצב הקרח והים. התכנית בפועל תיקבע ע"י קברניט האוניה ומנהל ההפלגה, מדי יום לקראת היום הבא, בהתאם לתנאי מזג האויר ומיקום בעלי-החיים. המחירים בכפוף לזמינות מקומות בהפלגה.
אנו מציעים, בנוסף, חבילה הכוללת טיסות, העברות ולילה בבית מלון. טיסות: ת"א - אוסלו - לונגירביין, לונגירביין - אוסלו - ת"א. בתי מלון: לינה באוסלו או בלונגיירביין לילה לפני השייט.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

החוג הארקטי – ארץ הענק הלבן

בשדות הקרח העצומים של סוולברד, שם השמש אינה שוקעת במשך ארבעה חודשים, דובי הענק הלבנים עדיין שולטים. […]

איי לופוטן

איי לופוטן איי לופוטן המרוחקים היו בעברם חלקה של ממלכה ויקינגית. במשך אלפי שנים תושביו חיו בבידוד […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט מצפון נורווגיה לשפיצברגן

טיולי שייט לנוסע העצמאי

| 12 עד 15 יום