שפיצברגן, גרינלנד ואיסלנד

טיולי שייט לנוסע העצמאי

שלוש מפניני הקוטב הצפוני בשייט אחד | 13 עד 15 יום

שיט לקוטב הצפוני, הוא מסע ימי בספינה המותאמת לשיט בקרח על החוג הארקטי, באזור שפיצברגן, גרינלנד ואיסלנד. פיורדים מול סיביר, טונדרות ומצוקים, קרחוני ענק, לווייתנים, אריות ים וכלבי ים, דובי קוטב ומיליוני עופות ים בכל גודל וצורה.
מחוזות הקוטב הם אולי המקומות הפוטוגניים ביותר על פני כדור הארץ. אזורים אלה כוללים אינספור נופים יפהפיים שיתגלו לנגד עיניכם מדי יום. מרחבי קרח בלתי נגמרים, חופים עמוסי כלבי ים, שקיעות הנמתחות על אופק נטול עננים, שמיים מופזים באור כוכבים ואפילו הזוהר הצפוני המלכותי - כל אלה מעניקים הזדמנויות צילום נפלאות. כדי שתהיו בטוחים שאתם שבים הביתה עם כמה צילומים מדהימים, אנו מציעים לכם ללמוד צילום ולהתאמן בצילום בחברת צלם מקצועי ומנוסה.
הצלם המקצועי שלנו יהיה זמין למענה על שאלותיכם וייעץ לכם במסגרת הרצאות על הסיפון וסדנאות בחוף. גלו את יסודות הצילום באווירה מהנה ונינוחה, עם הזדמנויות רבות לשאלות ולקבלת משוב. למדו כיצד להביט באור בדרך חדשה והתנסו בטכניקות קומפוזיציה ומסגור.

מסלול הטיול

יום 1

לונגיירבין (Longyearbyen), שפיצברגן, עלייה לסיפון

העיירה הקטנה לונגיירבין, המשמשת מרכז מנהלי של ארכיפלג שפיצברגן, היא נקודת המוצא של מסענו. ביקור במוזיאון הקוטב שבעיירה הוא התחלה הולמת להרפתקה הנפלאה שלנו בחוג הארקטי. בצהריים נעלה על סיפונה של ה- Sea Spirit. כשנפליג אל מחוץ לאיספיורדן (Isfjorden), נעקוב בדריכות אחר ההזדמנות הראשונה לצפייה בלווייתנים.

יום 2

נקודת היישוב נו אולסון Ny Ålesund - קרוספיורדן (Krossfjorden), קרחון ה- 14 ביולי.

בבוקר נבקר בנו אולסון, נקודת היישוב הצפונית ביותר בעולם. בעיירה, אותה הקימה חברת כרייה ב- 1917, שוכנות כיום תחנות מחקר אחדות של כמה מדינות. תחנת העגינה, בה נעזרו אמונדסן ונובילה בטיסותיהם בספינת אוויר לקוטב הצפוני, מייצגת את ההיסטוריה הנפלאה של המשלחות לחקר הקוטב. בשעות אחר הצהריים תיכנס האנייה לקרוספיורדן הציורי. נעלה על סירות הזודיאק שלנו לשיט, לאורכו של קרחון ה- 14 ביולי. הנוף היפהפה במקום יוצא מגדר הרגיל: קרח כחול, מדרונים ירוקים בקרבת הקרחון, מגוון פרחי בר ססגוניים ומושבות ציפורים על הצוקים הסמוכים. כאן נוכל לראות גם שועלי שלג המסיירים בבסיס הצוקים ומקווים לנצל כל נפילה של אפרוח מהקן.

ימים 3-4

ים גרינלנד

את הימים בים אין צורך להעביר בבטלה ובשעמום. נוכל לנכוח בהרצאות ובמצגות, שיעבירו צוות המסע שלנו ומרצים אורחים, להתנסות בסדנאות צילום ולקבל הדרכה מהצלם המקצועי שמלווה את המסע, להכיר חברים חדשים למסע בלאונג' האינטימי והחמים של האנייה או לחמם את שרירינו במכון הכושר לפני הגיחות ליבשה, הטיולים והפעילויות הנוספות במסענו בגרינלנד. ספינת המסע שלנו עושה כעת את דרכה לחלק הצפוני של גרינלנד, המתאפיין באקלים קיצוני ביותר ובשינויים משמעותיים בתנאי הקרח.

ימים 5-7

הפארק הלאומי של גרינלנד

בימים הקרובים אנו מתכננים לחקור את המרחבים המופלאים ואדירי הממדים של הפארק הלאומי של צפון מזרח גרינלנד. פארק זה הוא הגדול מסוגו בעולם וגם הצפוני ביותר בו. נעשה כל שביכולתנו כדי לבקר במקומות שונים באתר המרתק, המרוחק והלא נגיש הזה שבקוטב הצפוני. עם זאת, עלינו לזכור כי מסענו מתנהל בתנאי אמת. יש לגלות גמישות, היות שמזג האוויר באזור הקוטב משתנה לעתים קרובות, גם כמה פעמים ביום אחד. מסלול הטיול, הגיחות ליבשה וכל שאר הפעילויות תלויים במידה רבה בתנאי מזג האוויר והקרח.

ימים 8-11

מצר סקורזבי (Scoresby Sund)

ברוכים הבאים למצר סקורזבי, מערך הפיורדים הגדול בעולם, שיש הטוענים כי הוא גם היפה בעולם. אם מזג האוויר ותנאי הקרח יאירו לנו פנים, אנו מתכננים לחקור את דנמארקס או (Ø Danmarks) ואת סודקאפ (Sydkap), שני יישובי אינואיטים שננטשו. כמה מהקרחונים המרהיבים ביותר בפונפיור (Fonfjord), בהארפיור (Harefjord) וברויבפיור (Rypefjord). את "המרבדים" האדומים-זהובים של הטונדרה בפרדריקסדייל (Frederiksdal) ואת איטוקורטורמיט (Ittoqqortoormiit), עיירה בה נתרשם מאורח החיים המודרני מצפון לחוג הארקטי.

יום 12

איספיורד'ור (Ísafjörður), איסלנד

הפיורד איספיורד'ור הוא ללא ספק אחד הפיורדים היפים באיסלנד, בעיקר בשל פסגתו המתנשאת מעל פני הים ומעוצבת בזרמי בזלת עתיקים שחישלו אותה. נבקר בעיירה הקטנה איספיורד'ור, המוכרת כעיר הבירה של הפיורדים המערביים. בתי העץ העתיקים ששוכנים כאן מעידים על עברה של העיירה כנמל דיג מרכזי. בביקורנו נזכה גם בהצצה לחיי היום-יום המסורתיים באיספיורד'ור. מדריך ילווה אותנו לסיור רגלי בעיירה, במהלכו נוכל לחוות את אופייה האמיתי ולפגוש את המקומיים בסביבתם הטבעית. ההרים הגבוהים והתלולים של הפיורדים המערביים מספקים מחסה מושלם לנמל שוקק החיים, שהוא לבה הפועם של העיירה. איספיורד'ור מתפקדת מזה מאות שנים כעיירת הדייגים הגדולה באזור וכמרכז לייצוא סחורות ולמסחר. הבתים הצבעוניים, המכוסים פח גלי, משווים למרכז הסואן הילה ידידותית ומיתית כמעט. ענף התעשייה הראשי כאן הוא הדיג וביטחונם הפיננסי של התושבים תלוי בו במידה מכרעת. במרוצת השנים, מילאה איספיורד'ור גם תפקיד משמעותי בהיסטוריה של איסלנד כאומה וכיום היא עדיין אחד המרכזים התרבותיים התוססים ביותר במדינה.

יום 13

הכפר גרונדארפיורד'ור (Grundarfjörður), איסלנד

גרונדארפיורד'ור הוא כפר דייגים איסלנדי טיפוסי המוקף הרים יפהפיים. סיור מודרך בכפר יאפשר לנו להתרשם מאורח החיים של אנשי המקום, המתמודדים עם איתני הטבע.

יום 14

ריקיאוויק (איסלנד).

את טיולנו נסיים בירידה מהסיפון בריקיאוויק, עיר הבירה של איסלנד.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

הטיול כולל

הפלגה לפי התכנית, בתא בהתאם לנבחר.
כל הארוחות על הסיפון במהלך ההפלגה.
תחנות תה וקפה 24 שעות ביממה בכל יום.
מעיל המשלחת.
השאלת זוג מגפיים מגומי לטיולים בחופים.
קוקטייל קבלת פנים ופרידה.
יומן מסע דיגיטלי.
כל ההפלגות בסירות הזודיאק וסיורי החוף.
כל הפעילויות באנייה, כולל הרצאות ע"י צוות מרצים ומדריכי טבע.
כניסה לשמורות הטבע.
דמי רישום וטיפול.

הטיול לא כולל

טיסות בינלאומיות ופנימיות.
מסי נמל והיטל בטחון.
לינה לפני ואחרי השייט.
ארוחות לפני ואחרי היציאה לשייט.
הוצאות אישיות כגון כביסה, משקאות קלים ואלכוהוליים.
ביטוחים אישיים.
תשר לצוות הספינה והמדריכים.

לתשומת לבכם

אנו מציעים גם חבילת טיסות - לפרטים נא לפנות למשרדנו.
אופציה בתשלום Sea Kayak Club. תעריף קייאק לעונת 2016 הוא $595. האיים והפיורדים של הקוטב הצפוני אוצרים בחובם כמה מההזדמנויות הייחודיות והקסומות בעולם לשיט קייאקים בים. קרחוני יבשה נשברים בסבאלברד (Svalbard), קרחונים ימיים דמויי קתדרלות בגרינלנד או מרחבי קרח ימי מפותלים ודמויי מבוך באוקיינוס הארקטי - את כל אלה תוכלו לחוות מקייאקי הים החזקים שלנו, המתמרנים במים במיומנות רבה. הצטרפו אלינו להרפתקת קייאקים ללא תסריט מוכתב מראש. בואו לגלות קווי חוף מבותרים ומים נידחים שרק מעטים חתרו בהם. ה- Sea Kayak Club מוצע בדרך כלל במסעות ליעדים בקוטב הצפוני, כגון גרינלנד, סבאלברד (שפיצברגן), פרנץ יוזף לנד (Franz Josef Land) או כל שילוב בין יעדים מרגשים אלה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

בעקבות דובי הקוטב והנופים הנדירים- איי שפיצברגן, פרנץ יוזף והקוטב הצפוני עם דנדן בולוטין

לכל מי שלא הספיק או רוצה לראות שוב אנו שמחים לצרף לכם את  הקישור להרצאה המרתקת: שפיצברגן, […]

איים פראיים ותרבות אקזוטית. על איי כף ורדה- מאת רונן רז

איי כף ורדה השוכנים בסמוך לאפריקה, אי שם באוקיאנוס האטלנטי מול חופי סנגל, הם יעד כמעט בלתי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שפיצברגן, גרינלנד ואיסלנד

טיולי שייט לנוסע העצמאי

שלוש מפניני הקוטב הצפוני בשייט אחד | 13 עד 15 יום