טיול מאורגן לפולין

טיולי תרבות וטבע

בסימן תרבות טבע ומורשת יהודית | 12 יום

טיול מקיף אל פולין  בעלת היסטוריה יהודית המהווה חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הכללית במזרח אירופה והעם היהודי בפרט. נבקר בפולין המתחדשת, נשלב במסענו טיולים בחיק הטבע, ביערות עבותים ובאזורים הררים גבוהים. נבקר באתרים היסטוריים, בכפרים אותנטיים, בטירות וארמונות עתיקים, נבקר בערים המשלבות אדריכלות ישנה מול מודרנית. ניגע במהלך טיולנו גם בנקודות היהודיות החשובות, נתוודע לסיפורי הקהילה היהודית לפני  בזמן ואחרי המלחמה. נפגוש בשרידיו של עולם יהודי עשיר ומופלא, שהיה ואיננו עוד...

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – גדנסק

נצא בטיסת ערב ישירה לעבר גדאנסק (Gdansk): נגיע למלון לאחר חצות, נתארגן ללינה

יום 2

גדנסק

את היום נקדיש לסיור בגדאנסק (Gdansk), נערוך סיור בעיר הנמל המרכזית בפולין – דאנציג בשמה הגרמני בעבר, השוכנת לחופי הים הבלטי, גדנסק הינה עיר ציורית המשמשת ביתם של ספינות עץ ישנות. בעבר שמשה גדנסק כעיר מסחר גרמנית-פולנית ועד היום שומרת על גוונה המיוחד. נבקר  בעיר העתיקה מן המאות 13-15, בקתדראלה הענקית השנייה בגודלה אחרי קלן שבגרמניה, נעבור בשער הזהב, בבית העירייה הגותי הייחוד שנבנה במאה ה- 14, בדרך המלכים ותחת השערים הרבים של העיר, נראה את  מזרקת נפטון, נבקר בחצי האי וסטה פלנטי.
לינה בגדנסק.

יום 3

שייט ב"נהר ומדשאות" באלבלאג – מצודת מאלבורק

נשים פעמינו צפונה לכיוון העיר אלבלאג (Elbląg). נמשיך לתעלת אלבלאג שם נשוט  בין שני אגמים, בשייט ייחודי זה נחשף אל נופיה של פולין, תוך כדי מעבר בין כפרים ומקומות מיוחדים. מדובר בסירה ששטה בנהר אלבלאג ובחלקו עולה על הדשא והשדות על מסילה מיוחדת שמאפשרת לה לעבור חלקים אלו. נבקר במצודה במאלבורק  (Malbork) אשר הינה אחד האתרים המעניינים ביותר באזור האגמים. נבקר בטירה המרשימה אשר הוקמה בשנת 1274 ע"י אבירי המסדר הטבטוני בסגנון גותי קלאסי והיא ממוקמת על גדת הנהר.  הטירה הינה טירת הלבנים הגדולה בעולם, המשתרעת על פני שטח עצום, מרבית הטירה נהרסה בזמן מלחמת העולם השניה, וכיום היא שוחזרה והוכרזה גם כן כאתר מורשת אונסק"ו, נבקר במוזיאון שם נלמד על היסטוריית הצלבנים אשר התיישבו באיזור הים הבלטי. לינה באיזור אגמי מזוריה.

יום 4

איזור אגמי מזוריה

את הבוקר נפתח בביקור בחוות הגבינות בגמינה. חווה חקלאית שבה גרה משפחה מיוחדת שעיקר עיסוקה הוא גידול פרות וצאן. החווה מייצרת גבינות איכותיות ובריאות. נשמע את סיפור המקום ונטעם ממטעמיו. נמשיך לספארי מיוחד על גבי כרכרות ונעבור בתוך אזורי המחייה של חיות הבר השונות (במידה ומזג האוויר יאפשר). נבקר "במאורת הזאב" – כינוי למערכת הבונקרים – שהיה אחד ממקומות המסתור של היטלר. המקום הוקם ביער צפוף וכלל כ-40 מבנים, במקום זה נעשה ניסיון להתנקש בחייו של היטלר במבצע שנקרא "מבצע ולקירי". נבקר בגשר המסתובב בעיירה גזיסקו. בסוף היום נחזור ללינה במלון באגמי מזוריה

יום 5

סיור פנורמי בוורשה

בבוקר נפרד מהאגמים ונשים פעמינו דרומה לורשה. עם הגעתנו לורשה (Warsaw) בירת פולין, נצא לסיור פנוראמי נתרשם מהעיר העתיקה ששוחזרה באופן מושלם לאחר מלחמת העולם השנייה, ניסע בשדרות המרכזיות מרשלקובסקה וירושלים, נעבור בכיכר שלושת הצלבים, נעצור ליד קבר החייל האלמוני, נראה את  הרחוב האלגנטי "האזור החדש", נבקר בארמון התרבות והמדע אשר  הוענק כמתנת  ממשלת ברה"מ לעם הפולני. לינה בוורשה

יום 6

וורשה והמורשת היהודית

את היום נקדיש לוורשה היהודית ולכל האתרים הידועים בה, ורשה היא עיר עם היסטוריה מרתקת ועשירה עם קצב חיים תוסס שמשלבת בתוכה פארקים מטופחים וירוקים, ארמונות מפוארים, כנסיות עתיקות וחיי לילה ססגוניים. נקדיש את הבוקר לביקור באתרי העיר השונים בעיר העתיקה; נהלך בסמטאות ציוריות, נראה מבנים עתיקים ומסקרנים שבשל מיוחדותם הכריזה אונסק"ו בשנת 1980 על המרכז ההיסטורי של העיר כאתר מורשת עולמית. לינה וארוחת ערב בוורשה.

יום 7

ורשה –וורוצלב

בתום ארוחת הבוקר נעשה סיור משלים בוורשה הפולנית ולאחר מכן נמשיך בנסיעה לדרום מערב פולין, נעצור לביקור בעיר לודג' ולאחריו נמשיך לוורוצלב (Wroclaw) , אחת מהערים היפות בפולין, נטייל בכיכר המרכזית הצבעונית, נחצה את נהר האודרה שחוצה את העיר ומחלק אותה לאיים-איים, נבקר באתרים סביב ונלמד על ההיסטוריה המקומית מלאת התהפוכות.
לינה בוורצלב.

 

יום 8

הגן היפני בוורוצלב – העיירה אושוויאצ'ים

נתחיל את יומנו  בסיור בגן היפני בוורצלב, בו צמחייה יפה ומיוחדת אשר הובאה לעיר. לאחר מכן נמשיך אל אושוויינצ'ים (Oswiecim)  השוכנת בסמוך לשפך נהר הסולה ונהר הוויסלה, עיר בעלת היסטוריה יהודית עשירה וידועה בשל מחנה הריכוז אושוויץ הנמצא בה. לינה באושוויינצ'ים.

יום 9

בסימן המחנות: אושוויץ, בירקנאו ועד זקופנה

הבוקר נצא לסיור באתרי הזכרון לשואה, הידועים והגדולים ביותר אשר הוקמו על אדמות פולין מחנות ההשמדה ומחנות הרכוז, אושוויץ ובירקנאו. אחרי חוויה מטלטלת זו נמשיך בנסיעה  לאזור ההררי בפולין, לעיירה היפה זקופנה (Zakopa). העיירה אשר למרגלות הרי הטטרה משמשת כבירת החורף של פולין וכן כעיירת קייט מרכזית. זוהי עיירה יפה ותוססת בעלת נופים הררים שובי לב ושוק ססגוני, נעלה עם קרוניות לתצפית מרהיבה מהר הגובאובקה.  לינה בזקופנה.

יום 10

שמורת הטבע אגם מורסקי אוקו – עליה בכרכרות לתצפית מרהיבה

בבוקר נצא  לעבר אחת משמורות הטבע היפות של פולין, האגם השחור  אשר בהרי הטטרה, אגם מורסקו אוקו (Morski Oko) המכונה "האגם הנסתר", נעלה על גבי כרכרות רתומות לסוסים איתן נעפיל עד למרומי האתר, ומשם נמשיך בהליכה רגלית כשעה אל אגם הררי שם נשקף נוף הרים עוצר נשימה.לקראת ערב נמשיך אל קרקוב (Kraków), ללינה וארוחת ערב.

יום 11

קרקוב

את היום נקדיש לקרקוב (Kraków), בירתה ההיסטורית של פולין בה נתחקה אחר המורשת היהודית, האומנות שבה ונסייר במרכז העיר העתיקה ואתריו אשר הוכרזו ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. נתחיל את הסיור ברובע היהודי – רובע קז'מיז', נבקר במספר בתי כנסת שכל אחד מהם הוא סיפור בפני עצמו. נמשיך ונסייר בשכונת פודגוז'ה היכן שהיה גטו קרקוב. נעבור דרך מוזיאון שינדלר ונעלה לסיור בגבעת המלכים-הוואוול. נאכל ארוחת ערב מוקדמת בעיר העתיקה ונשמע קונצרט כלי מיתר באחת מכנסיות העיר העתיקה. לינה בקרקוב.

יום 12

מכרות המלח והעיר העתיקה בקרקוב – תל אביב

הבוקר נצא לכיוון מכרות המלח בעיירה ויליצקה (Wieliczka) מכרות המלח הידועים בעולם המוכרים כאחד משבעת פלאי עולם על ידי אונסקו. ניפרד מפולין וקרקוב בסיור בעיר העתיקה ולקראת ערב נצא אל שדה התעופה לקראת טיסתנו חזרה לתל אביב, הנחיתה הינה ביום למחרת, היום ה -13 לפנות בוקר.

  • שייט בתעלת אלבלג
  • עלייה ברכבל להר בזקופנה
  • עליה על גבי כרכרות רתומות לסוסים אל עבר אגם מורסקי אוקו בהרי הטטרה
  • קונצרט ערב בכנסייה
  • הגנים היפנים בוורצלב
  • סיורים בבתי כנסת בערים הייחודיות קרקוב, וורצלב
  • ביקור בסופוט
  • כל ארוחות הערב כלולות ביניהן 3 ארוחות במסעדות מקומיות

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 365 $

  • נחיתה ביום 13 לאחר חצות ולכן יש לעשות ביטוח ל- 13 ימים. ניתן לקבל הצעה לביטוח הטיול דרך סוכן ביטוח שמציע הטבות ללקוחותינו – 3 חודשים טרם היציאה
  • ניתן להתחיל את התשלומים קודם ולפרוס ליותר תשלומים
  • מבוסס על מינ' 14 משתתפים
  • לרישום, חיוב וביטוח – אנא פנו לשירות לקוחות (שלוחה 102)


דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות סדירות עם חברת התעופה LOT
לינה: מלונות מדרגה ראשונה (מקבילה ל- 4 כוכבים)
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג ונוח,
כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול
מדריך ישראלי: שושי גרוך
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית
בקבוק מים לאדם, ליום
שירותי סבלות
ערכות שמע
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים
דמי רישום וטיפול
מפגש קבוצה

המחיר אינו כולל

ביטוח בריאות (וביטוח ביטול)
ביטוח מטען וציוד צילום
ארוחות צהריים
שתייה בארוחות, משקאות אלכוהוליים
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, ארוחות נוספות וכד')

לתשומת לבכם

אופי הטיול המאורגן לפולין הטיול עובר בתוך נופים מרתקים וייחודיים למובלעת הצפון אירופית הזו ומגולל גם את הסיפור היהודי שואת יהודי אירופה הביאה לקיצה תרבות מפוארת של למעלה מחמש מאות שנה. נתרשם מנופיו יוצאי-הדופן של האזור, כמו גם מהעושר התרבותי, האתני וההיסטורי של העמים.
למידע בריאותי על הטיול לפולין, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. • ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול בהתאם לזמנים. במידת הצורך מדריכת הטיול תדע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר לטובת ורווחת הנוסעים. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

בורמה – בגאן, ביקור בעיר 10,000 הפגודות

לצד נהר האירוואדי, 500 קילומטר מבירת בורמה יאנגון, ממוקמים שרידי העיר בגאן, בעבר בירת בורמה ויחד עם […]

גיאורגיה הדרך הצבאית

אל הכביש המכונה 'הדרך הצבאית' הגעתי בפעם הראשונה ב-1999. היה זה במהלך מסע בן שלושה חודשים שערכתי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול מאורגן לפולין

טיולי תרבות וטבע

בסימן תרבות טבע ומורשת יהודית | 12 יום