הטיול המקיף לאינדונזיה

טיולי תרבות וטבע

ג'אווה, סולאווסי ובאלי | 16 יום

טיול לאינדונזיה הוא טיול אל ארכיפלג של כ – 14,000 איים המפוזרים משני צדי קו המשווה, בין יבשת אסיה לאוסטרליה. המיקום הגיאוגרפי הוא שנותן לה אופי של גן עדן – נופיה של אינדונזיה הם הפנטזיה בהתגלמותה: הרי געש, יערות טרופיים ולגונות כחולות לצד נוף אנושי מרתק. בני אינדונזיה משמרים את מסורותיהם באמצעות פולחן מרתק וצבעוני, ומהלכים בתלבושות המסורתיות, היאווים בסרונג, בני סולאווסי במשי ועטרת ראש, ובני באלי בתחרה ופרח מעל לאוזן המסמל טהרה. 

טיול לאינדונזיה מציג שילוב כמעט בלתי אפשרי של דתות. אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, אולם הסמלים השולטים בה הם הינדיים, ושוכן בה במקום של כבוד המקדש הבודהיסטי הגדול ביותר בעולם. אינדונזי אדוק בדתו, יניח מנחה לריצוי הרוחות הרעות בפתח ביתו, ידליק קטורת, ואז יעמיס על כתפו את שטיח התפילה ויצעד למסגד לתפילה בציבור.

מסלול הטיול

ימים 1-2

מתל אביב לאינדונזיה והאי באלי

בשעות הערבנפגש בנתב"ג ונמריא דרך יעד ביניים ישירות אל באלי, שער הכניסה לאינדונזיה. לאחר סידורי הכניסה לאינדונזיה, העברה למלון סמוך לארוחת ערב ולינה.

יום 3

מבאלי אל האי ג'אווה – ביקר בג'וג'קרטה ןמקדשי פרמבנאן

בשעות הבוקר נטוס אל יעדנו הראשון, ג'וג'קרטה, בירתה התרבותית של האי ג'אווה. יום זה נקדיש לסיור הכרות עם ג'וג'קרטה, המכונה גם ג'וגג'ה. חלק מהסיור נבצע באמצעות בצ'אק, כלי התחבורה המקומי שמשמש את תושבי העיר. נבקר בארמון הסולטן, ארמון המים, נסתובב בין סמטאות העיר המעניינת וגם נבקר בסדנה מקומית לייצור באטיק, שיטת אריגה האופיינית לאזור.מכאן נמשיך וניסע דרך אזור כפרי צפוף המאפיין את ג'אווה אל עבר מקדשי פרמבנאן. קומפלקס המקדשים יוצר מרקם עדין אך רב עוצמה של אדריכלות ואומנות הינדואיסטית קדומה. המקדשים שנראים כמו ארמונות נטיפים של חול, מכוסים בגילופים יפיפיים של הסיפור המיתולוגי, הראמאיינה סיפור מוסר אשר מעוגן במסורת הג'אוונזית. בערב נצא לחזות במופע בלט המתאר את המיתולוגיה של הרמאיינה. ארוחת ערב ולינה בג'וג'קרטה.

מקדשי פרמבנאן
יום 4

מקדש בורובודור והכפר גדונג סונגו

יום זה יוקדש לחוויה של המסע הרוחני שמקדש בורובודור נבנה למענו. המקדש הבודהיסטי בנוי בצורת מנדלה שמסמלת את מדרגות התודעה בהן עולה המאמין מן העולם החילוני אל העולם הרוחני. המבנה נחשב לאחד מפלאי העולם והוא המקדש הבודהיסטי הגדול בעולם. על קירות המקדש מגולפים באבן וולקנית סצנות מחיי הבודהה, ועל המקדש מצויים כ – 500 פסלי בודהה. בורובודור הוא האתר החשוב ביותר באינדונזיה ומשמש לה סימן היכר. מכאן נמשיך בנסיעה צפונה, אל תוך האזורים הכפריים של ג'אווה, עד שנגיע לכפר גדונג סונגו. נאכל ארוחת צהריים בבית מקומי ונצפה במופע שנועד לגירוש רוחות רעות. המשתתפים בו נכנסים לטראנס ועושים דברים שאנחנו מחשיבים כעל אנושיים. בשעות הערב נשוב לג'וג'קרטה. ארוחת ערב ולינה בג'וג'קרטה.

צילום: נפטלי הילגר

צילום: נפתלי הילגר
יום 5

סוראביה והמעבר להר ברומו

בשעות הבוקר נטוס אל סוראביה, העיר השנייה בגודלה באינדונזיה. לאחר הנחיתה נמשיך לסיור קצר בעיר ונמשיך בנסיעה לכיוון הר הגעש ברומו. הר ברומו הינו הר געש פעיל, חלק ממסיב טנגר אשר מונה חמישה הרי געש ואחד האתרים הכי מוכרים במזרח ג'אווה. באזור זה גרים בני המיעוט הטנגרי, שריד נוסף וקטן לדת ההינדואיזם שעוד נשארה באזור.   נגיע לברומו לפנות ערב. ארוחת ערב ולינה בהר ברומו.

יום 6

מהר ברומו לאי סולאווסי ולאוג'ונג פנדאנג

נשכים קום ונצא לפנות בוקר בדרכנו אל אחד משיאי הטיול לאינדונזיה. השחר העולה מעל הר ברומו הוא אחד המראות המרשימים בעולם כולו. לאחר תצפית הזריחה המרשימה, נסע אל ההר עצמו ונעפיל על גב סוסים ואחר כך בטיפוס במדרגות אל ראש הר הגעש כדי להתבונן פנימה אל תוך הלוע. נשוב למלון לארוחת בוקר מאוחרת ונצא חזרה לכיוון סוראביה ממנה נטוס לאוג'ונג פנדאנג (מקאסר), בירת האי סולוואסי. ארוחת ערב ולינה באוג'ונג פנדאנג. 

יום 7

מאוג'ונג פנדאנג אל רנטפאו

אוג'ונג פנדאנג בירת דרום סולאווסי יושבת לחוף נמל הומה. בשעות הבוקר נמריא בטיסה אל עבר טאנה טורג'ה הממוקמת על השלוחה הדרומית של האי דמוי הסחלב, נחצה עמקים מעוטרים בטרסות אורז עד שנגיע לעיירה רנטפאו. בהתאם לשעת ההגעה נערוך סיור ראשוני במקום המיוחד הזה. ארוחת ערב ולינה ברנטפאו. 

ימים 8-9

ארץ הטורג'ה

הטאנה טורג'ה הם קבוצה אתנית שאימצה את הנצרות כדת, אולם הם עדיין מקיימים את חייהם סביב ביצוע ראוותני של טקסי לוויה. טקסים אלו ואופני הקבורה הם שיאם של המצוות החברתיות והדתיות. נקדיש את היומיים הקרובים לביקור בכפרים המסורתיים שבתיהם דמויי סירה ושלעיצובם משמעות סמלית. נבקר באתרי הקבורה ובכפרי האזור, ניהנה ממראות השפע שבשדות האורז ונלמד אודות תפיסותיה של קבוצה אתנית זו על החיים ועל המוות. ארוחת ערב ולינה ברנטפאו. 

Photo by Rafal Cichawa

יום 10

מהרי טורג'ה בחזרה לבאלי

בשעות הבוקר ניפרד מארץ הטורג'ה ונטוס אל אוג'ונג פנדאנג, ולאחר החלפת מטוסים נמשיך בטיסה לבאלי. באלי זכתה לכינויים "אי האלים" ו"גן עדן עלי אדמות", שמות המסמלים לא רק את יופיו של האי אלא גם את האווירה המיוחדת שהוא משרה על השוכנים בו. לאחר הנחיתה ניסע אל אובוד, עיירת האומנים ומרכז התרבות הבאלינזית, הממוקמת בלב באלי. לינה וארוחת ערב באובוד

ימים 11-12

באלי

ביומיים הבאים נצא לסיורים בכל רחבי האי, ונתרשם מהאתרים והמקדשים הפזורים בו לצד פסטיבלים וטקסים המתרחשים במקומות שונים ומאפיינים את המסורת והתרבות שהתפתחה בבאלי. נשלב טיולים בין הרי געש וכפרים עתיקים, ונסייר במקדשים השונים, שלכל אחד ייחוד משלו: החל מבאטוקרו שממוקם בלב יער, דרך מקדש טנה לוט הבנוי על צוק באוקיאנוס ועוד. נצא לטיולים רגליים אל טרסות אורז ומערות קדושות ונבקר בשוק המקומי, בהיכל הצדק ובבתי אומנים בעיירה אובוד. באחד הימים נלמד על המטבח הבאלינזי ונתנסה בסדנת בישול מקומית, יום אחר נערוך סיור ברכבים פתוחים באזורים הכפריים של באלי ונלמד מקרוב על הדת, המסורת והמבנה החברתי אותו משמרים הבאלינזים מדור לדור. בין הסיורים השונים ובהתאם ללוח הזמנים המקומי נשלב צפייה במופעי פולקלור באלינזיים מסורתיים ונחזה בטקסים השונים המתקיימים באי. לינה באובוד

Photo by naughtynut

יום 13

מונדוק ואגם בראטן

לאחר ארוחת הבוקר נצא אל יום של טבע נפלא ושל נופים מרשימים באזורים פחות מתויירים של האי באלי. תחילה נבקר במקדש אולו דאנו היפהפה שנמצא בתוך אגם בראטן והוא אחד האתרים המזוהים והיפים ביותר של האי. נטפס במעלה הרכס אל אזור מונדוק וצפון באלי. אזור מונדוק נמצא בגובה שבין 500-1200 מ' ושימש בעבר מקום מפלט ומנוחה לכובשים ההולנדים שנרגעו בו מהלחות השוררת במישורי האי. כיום מציע האזור כר נרחב של אפשרויות הליכה וטבע יפה ובתולי. נטייל בסביבת הכפר מונדוק, ונלך לצד שדות האורז והירקות, מטעי הוניל, הציפורן, והקפה, ממנו מכינים את הקפה המקומי הידוע באיכותו.  נערוך טיולי הליכה אל המפלים הסמוכים. לאחר ארוחת צהריים נשוב לאובוד שבמרכז באלי. בשעות הערב נתארח לארוחה בבית משפחה מקומית  בכפר סמוך ונתוודע לאורח החיים הבאלינזי. לינה באובוד

Photo by nuttawutnuy

יום 14

רפטינג והמעבר לאזור החוף

נהר האיונג שחוצה את באלי מצפון לדרום טומן בחובו מראות יפים של טבע ונוף. נצא לשיט רפטינג חוויתי וכיפי בנהר ולאחר ארוחת הצהריים נבקר בכפרי אמנים. נראה את האמנות המקומית, בגלריות לציור, עבודות עץ וכסף. נמשיך בנסיעה דרומה אל אזור חוף הים, מרכז מטיילים גדול, עמוס שווקים, חנויות, מסעדות ועוד. ארוחת ערב ולינה באזור החוף

ימים 15-16

שנורקלינג וטיסה חזרה אל תל אביב

בוקר חופשי שיוקדש להיכרות עם עולם המים של באלי. נעלה על סירה שתשיט אותנו אל אזורי שנורקלינג לצד חוף הים של באלי. נתרשם מהדגים והשוניות שבמקום ונשוב למלון למנוחה ולהנאה בחוף הים, בבריכה, או לקניות אחרונות בטיילת של באלי. בשעות הערב העברה לנמל התעופה וטיסה חזרה לישראל. 

  • ויזה אלקטרונית לאינדונזיה.
  • טיול מקיף בג'אווה כולל ביקור בעיר ג'וגג'קרטה והר ברומו.
  • טיול מקיף בבאלי, כולל אזור מונדוק.
  • שיעור בישול וסיור שנורקלינג בבאלי
  • מדריכים מנוסים להם היכרות טובה מאוד עם היעד.
  • בתי מלון ברמה גבוהה ומעולה לאורך המסלול כולל הר ברומו.
  • תכנון המסלול בשטח כך שהקבוצה תגיע למירב הטקסים והפסטיבלים המקומיים. אין "סיורי בחירה" בטיול.
  • 6 טיסות פנים בטיול, כולל טיסות פנים בסולאווסי המחליפות נסיעות ארוכות.
  • מופעי בלט רמאיינה, טראנס, בארונג וקצ'אק.
  • קבוצה קטנה – עד 26 נוסעים.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

*תוספת ליחיד בחדר: $1050

אופי הטיול: טיול עומק מקיף בתנאים מעולים, המגלה וחושף את היופי האקזוטי של מדינת אלפי האיים אינדונזיה. טיול לאינדונזיה כולל מפגש מרתק עם דתות שונות, אמונות, מנהגים, טקסים, מופעי אומנות וארכיטקטורה מרהיבה. נבקר במקדשים מרהיבים וגם באתרי טבע פראי, כולל הר געש, רפטינג בנהר ונופים עוצרי נשימה של גן העדן האינדונזי.

**כל אתרי הטיול בבאלי כלולים בתכנית. התכנית כאמור נתונה לשינויים עקב טקסים ואירועים ספונטניים המתרחשים במקום.**

תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג לסיורים והעברות. ג'יפים לאזורי עבירות קשה, רכבים פתוחים לאחד מימי הסיור בבאלי ושייט רפטינג בבאלי. 6 טיסות פנים בתוך אינדונזיה.

לינה: בתי מלון מדרגה ראשונה ומעולה לאורך כל הטיול.

כלכלה: על בסיס חצי פנסיון – ארוחת בוקר וארוחת צהריים/ערב. מים מינרליים לאורך הטיול באינדונזיה.

קבוצה וצוות: 15 – 26 מטיילים. מדריכים מקומיים דוברי אנגלית ומדריך ישראלי מצוות אקו טיולי 



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל:

טיסות בין לאומיות עד באלי וחזרה
6 טיסות פנים – כמפורט במסלול הטיול. משקל – עד 20 ק"ג.
לינה בבתי מלון מדרגה ראשונה ע"ב חצי פנסיון + שתי ארוחות צהריים נוספות
כניסות לאתרים, לינה, כלכלה, תחבורה וצוות כמפורט במסלול הטיול.
מופעי ריקוד ופולקלור: בלט רמאיינה, טקס ג'טילאן, מופע קצ'אק.
ביקור בג'וגג'קרטה ובהר הגעש ברומו
רפטינג על נהר איונג בבאלי.
יום סיור בג'יפ פולקסווגן פתוח בבאלי.
יום סיור באזור מונדוק
פעילות שנורקלינג בבאלי
מיסי נמל בטיסות הבינ"ל
תשר לנותני השירותים המקומיים.
תוספת עבור נשיאת 20 ק"ג בטיסות הפנים
מים מינרליים לאורך הטיול באינדונזיה
ערכות שמע
דמי טיפול ורישום

מחיר הטיול אינו כולל:

ביטוח רפואי ומטען; שתייה וארוחות שאינן כלולות; הוצאות בעלות אופי אישי.
ויזה אלקטרונית לאינדונזיה (200$ למטייל עם דרכון ישראלי או 35$ למטייל עם דרכון זר, תלוי בלאום – נא לברר מול המשרד).
מיסי נמל מקומיים, במידה ויידרשו

לתשומת לבכם:

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה טרום כירטוס, תחול התוספת על הנוסע.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
אינדונזיה כאמור היא המדינה המוסלמית הגדולה בעולם ונמצאת ברשימת המדינות המופיעות תחת אזהרת מסע של המטה ללוחמה בטרור במשרד הביטחון. ראוי לציין שאזהרה זו הנה בגדר המלצה בלבד וההחלטה באם לנסוע שמורה לשיקול דעתו של הנוסע ועל אחריותו הבלעדית, תוך כדי שהוא מודע לסיכונים ביטחוניים ואחרים הכרוכים בנסיעתו.
סידורי הכניסה לאינדונזיה נערכים על ידי חברת אקו, בתיאום עם הרשויות האינדונזיות. למרות כל ההסכמים והתנאים הנוחים שנוצרו לכניסת ישראלים, בהעדר יחסים דיפלומטיים רשמיים, אין החברה אחראית במקרה שבו תימנע הכניסה על ידי שלטונות אינדונזיה. במקרה כזה יוחזר לנרשם כל הכסף ששילם, בקיזוז סכום ההוצאה אשר הוציאה החברה (לרבות התחייבות של החברה) ולא קיבלה בעבורה החזר.
ימי הסיור בטיול יכולים להשתנות בהתאם לאירועים מקומיים, טקסים, פסטיבלים, ושיקול דעת המדריך. בבאלי עצמה יתכן שסדר הלינות ישתנה בין מועדי הטיול השונים.
במידה ובמהלך הוצאת אישור אשרת הכניסה לאינדונזיה תתבקש אקו לערוך שינויים במסלול הטיול, תוכנית הטיול תתעדכן בהתאם לנדרש.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

אינדונזיה של המאה ה-21 דמוקרטיה, חירויות אזרחיות וזכויות פרט

אינדונזיה נחשבת למדינה המוסלמית הגדולה בעולם, ובצדק יש לומר. עם שטח של כמעט 2 מיליון קמ"ר ואוכלוסיה […]

אינדונזיה של המאה ה-21 דמוקרטיה, חירויות אזרחיות וזכויות פרט

אינדונזיה נחשבת למדינה המוסלמית הגדולה בעולם, ובצדק יש לומר. עם שטח של כמעט 2 מיליון קמ"ר ואוכלוסיה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

הטיול המקיף לאינדונזיה

טיולי תרבות וטבע

ג'אווה, סולאווסי ובאלי | 16 יום