טיול לפירנאים הצרפתים והספרדים

טיולי תרבות וטבע

הרכסים המפתיעים והלא מוכרים | 8 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
הפירנאים הם שרשרת הרים המשתרעים על פני 450 קילומטר מחופי הים התיכון  ועד האוקיאנוס האטלנטי אשר חוצים את ספרד, צרפת ואנדורה. רכס הפירנאים נחשב לאחד מחבלי הארץ היפים באירופה המכיל אין ספור הרים מושלגים מצד אחד ומרחבים מכוסים יערות במגוון רחב של עצים מצד שני. רכס ההרים שופע המים משובץ בעשרות אגמים ואלפי מפלים כמו גם בפסיפס של כפרים עתיקים שהשתמרו כמעט ללא שינוי מימי הביניים. הפירנאים מחורצים במאות קניונים ונהרות המהווים בתי גידול ייחודיים של בעלי חיים וצמחים האופייניים לאזור. נטייל ברחבי הפירנאים במסלול בלעדי  חוצה שמורות טבע ידועות  בהן אגואס טורטס, אורדסה - מונטה פרדידו ושמורת גברני.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א – יעד ביניים – טולוז

נצא בטיסה בוקר בטיסה סדירה דרך יעד ביניים לטולוז עם הנחיתה ניסע לכיוון העיר טולוז (Toulouse), העיר הרביעית בגודלה בצרפת. את העיר חוצה נהר הגרון (Garonne). טולוז קיבלה את כינויה העיר הוורודה בעקבות הצבע הוורוד הבולט בכל המבנים הישנים, הבנויים מלבנים. נבקר באל קפיטולה (El Capitole), כנסיית סן סרנין (Saint Sernin Basilica), והמנזר Convent of the Jacobins. בתום הסיור נמשיך לעבר לורדס (Lourds), שם נחזה בטקס דתי אשר לא ישאיר אותנו אדישים, תהלוכה בה חולים ונזקקים מכל העולם מצפים לנס של הגברת מלורד, נמשיך למלון ללינה וארוחת ערב בעיירה.

יום 2

סירק דה גאברני - Circ de Gavarnie, פסגות אורדסה

נסיעה קצרה תביא אותנו לפירנאים הצרפתים, לשמורת סיריק דה גברני (Circ de Gavarnie), בה נמצא המפל הגבוה ביותר בצרפת. נצעד בתוך מכתש קרחוני מעוגל המשמר נוף בראשיתי ברוחב של 800 מטר בנקודה הצרה ביותר ו-300 מטר בחלקו העליון בפירנאים הגבוהים. ייחודו של הפארק במצוקיו המרשימים ופסגותיו המושלגות שבעת הפשרת השלגים יוצרות אין ספור אשדות. נמשיך ברכבל לגובה 2877 מטר לתצפית מרהיבה בה נחוש את עוצמת הטבע ואת יערות העד העצומים. בסיומו של היום נחזור למלוננו בלורדס.

יום 3

שמורת אורדסה – אסקלונה

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה לכיוון ספרד, נחצה את נמל פרונטרה דה פורטלט (Frontera de Portalet) אשר עוד בימי הביניים שימשה צומת מרכזי במעבר סחורות בין שני העמקים. בימינו, ליד בנייני המכס הישנים נמצא חנויות מזכרות עם מוצרים טיפוסיים משתי המדינות. נמשיך לעבר שמורת עמק אורדסה (Ordesa Valley). הפארק הלאומי אורדסה הינו משמורות הטבע היפות בספרד. בשנת 1987 הכריז אונסק"ו על הפארק כאתר מורשת עולמית. השמורה היא תופעת טבע יוצאת דופן בה כמה מפסגות ההרים מתנשאים לרום של מעל 3,000 מ'. נוף השמורה נגזר מנסיגת הקרחונים בעידן הקרח האחרון שהביא ליצירתם של עמקי הפירנאים והקרקסים הקרחוניים המאפיינים את האזור. רחבי הפארק נשלטים על ידי פסגת המונטה פרדידו – 'ההר האבוד' (Monte Perdido), המהווה את הפסגה השנייה בגובהה בשרשרת הפירנאים ואת רכס אבן הגיר הגדול ביותר במערב אירופה. לאחר סיור באשמורה נמשיך ללינה וארוחת ערב באסקלונה (Escalona).

יום 4

קניון האניסקלו

ניסע לעבר קניון אניסקלו (Anisclo) המהווה בית גידול עבור מגוון רחב של בעלי חיים וצומח אופייני לפירנאים הגבוהים, בהם 32 סוגי יונקים ו- 65 מיני עופות. בקניון וסביבותיו ניתן למצוא מעל ל- 1500 מינים שונים של צמחים ובתוך זה סוגים שונים של חורש טבעי המורכבים מעצי אשור, אורן אשוח ועוד. נעבור לרכבי 4X4 על מנת לתור את הקניון בחלקו התחתון, נמשיך לעבר הכפר הטיפוסי לאיזור ונלמד על תרבות האנשים החיים במקום. נבקר במבצר אינסה (Ainsa), ולאחר מכן נמשיך בנסיעה לעמק ארן (Aran Valley), מובלעת בצפון ספרד אשר במשך שנים אנשיה חיו בבידוד משאר המקומיים משמרים שפה משל עצמם ואופי מיוחד משלהם, את ארוחת הערב נאכל ב-ויאיאה (Vielha) שם נשאר ללינה.

יום 5

ויאיאה בירת עמק ארן

את היום נקדיש לויאיאה (Vielha), בירת עמק ארן (Val d'Aran). ניסע למפל המרהיב Saut Deth Pish, נעלה לעבר הר מונטגארי (Montgarri) ונבקר בכנסייה, בסיומו של היום נחזור למלוננו ללינה וארוחת ערב.

יום 6

הפארק הלאומי אגואס טורטס

הבוקר נצא ברכבי 4X4 לאחת משמורות הטבע היפות באירופה ואחת הפנינות של חצי האי האיברי. השמורה היא אחת מ- 11 שמורות הטבע הלאומיות בכל ספרד ושטחה הוא 150 קמ"ר בלבד. שמה של השמורה, שפירשו בעברית הוא 'מים מתפתלים', ממחיש אולי בצורה הטובה ביותר את מה שילווה אותנו לאורך כל הטיול, הרבה מים – ברחבי השמורה כ- 50 אגמים ומאגרי מים קבועים ותקופתיים. נראה תצורות נוף שהן מופע הררי דרמטי בהפרשי גבהים של החל מ- 1650 מ' עד ל- 3,000 מ', מגוון בוטני אלפיני עשיר. בסיום הטיול נמשיך לסורט (Sort) ללינה וארוחת ערב.

יום 7

אגמי טריסטאניה בחבל אנדורה- מעיינות חמים

לאחר ארוחת הבוקר נתחיל בנסיעה לאנדורה, נצא לסיור רגלי קל באגמי טריסטאניה (Tristaina), אחד ממסלולי ההליכה היפים והפשוטים בחבל אנדורה. אחרי הפסקת צהריים נמשיך לעבר המעיינות החמים הגדולים ביותר בדרום אירופה (Caldea Spa), בסיום ניסע ללינה וארוחת ערב באנדורה (Andora).

יום 8

אנדורה – ברצלונה – תל אביב

לאחר ארוחת הבוקר נסייר באנדורה. העיר הממוקמת בעמק צר וארוך במרכז היבשת כאשר לכל אורכה של העיר זורם נהר הואלירה אשר מעליו מתנשאים גשרים יפים, ולצידיו ממוקמים חנויות רבות (הפטורות ממכס), מסעדות ובתי קפה. נמשיך בנסיעה לברצלונה, נסייר באתרים המרכזים בעיר ונמשיך לשדה התעופה לקראת טיסתנו חזרה לתל אביב.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת יחיד בחדר: 420 €

  • נחיתה ביום 9 ולכן יש לעשות ביטוח ל- 9 ימים. ניתן לקבל הצעה לביטוח הטיול דרך סוכן הביטוח שלנו שמציע פוליסות ביטוח ללקוחותינו טרם היציאה
  • ניתן להתחיל את התשלומים קודם ולפרוס ליותר תשלומים
  • חיוב וביטוח – אנא פנו לשירות לקוחות (שלוחה 101)


דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות סדירות בחברת אליטליה דרך רומא
לינה: מלונות ברמת תיירות טובה והטוב בנמצא בחייק הטבע, באזורים כפריים. מלונות מומלצים: Lourdes: Saint Rose Escalona: Arnal Vielha: Tryp Vielha Sort: Pessets Andora: Art
תחבורה: אוטובוס תיירים כולל שרותים ממוזג ונוח
כלכלה: חצי פנסיון
קבוצה: גודל הקבוצה ייקבע ע"פ ראש הקבוצה
מדריך ישראלי - עמרי אלמלח
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית
סבלים: כולל שרותי סבלות
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים
דמי רישום וטיפול
מפגש קבוצה

המחיר אינו כולל

ביטוח בריאות (וביטוח ביטול)
ביטוח מטען וציוד צילום
ארוחות נוספות שאינן כלולות
שתייה בארוחות/משקאות אלכוהוליים
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, ארוחות נוספות וכד').
טיפ למדריך הישראלי .

לתשומת ליבכם

מסלול הטיול – תכנית הטיול כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בתנאי השטח ובנסיבות נוספות. באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים במסלול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הפסחא, ההכנות, הקרנבל(ים) הגדול(ים) וחג הקורפוס קריסטי – אֵבֶל וחגיגות בעולם הקתולי (חלק ב: החגים שלאחר הפסחא)

צילומים: ליאור עלמא וקסלר ביוני השנה נצא לחגוג יחד את אירועי הקורפוס קריסטי, "חגיגת הלחם והיין הקדושים" […]

הפסחא, ההכנות, הקרנבל(ים) הגדול(ים) וחג הקורפוס קריסטי – אֵבֶל וחגיגות בעולם הקתולי (חלק א: הפסחא)

צילומים: ליאור עלמא וקסלר באחד מטיוליי הראשונים בספרד נקלעתי באמצע הלילה למעין חגיגה, די מפחידה – תהלוכה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לפירנאים הצרפתים והספרדים

טיולי תרבות וטבע

הרכסים המפתיעים והלא מוכרים | 8 ימים

הדפיסו שלחו שתפו