טיול לאינדונזיה

טיול עצמאי לאינדונזיה

סינגפור, ג'אווה, סולאווסי ובאלי | 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו

טיול פרטי באינדונזיה מיועד לקבוצות של מינימום 4 מטיילים, בעלי דרכונים זרים בלבד.


טיול לאינדונזיה הוא טיול אל ארכיפלג של כ-14,000 איים המפוזרים משני צדי קו המשווה, בין יבשת אסיה לאוסטרליה. המיקום הגיאוגרפי הוא שנותן לה אופי של גן עדן – נופיה של אינדונזיה הם הפנטזיה בהתגלמותה: הרי געש, יערות טרופיים ולגונות כחולות לצד נוף אנושי מרתק. בני אינדונזיה משמרים את מסורותיהם באמצעות פולחן מרתק וצבעוני, ומהלכים בתלבושות המסורתיות, היאווים בסרונג, בני סולאווסי במשי ועטרת ראש, ובני באלי בתחרה ופרח מעל לאוזן המסמל טהרה.


טיול לאינדונזיה מציג שילוב כמעט בלתי אפשרי של דתות. אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, אולם הסמלים השולטים בה הם הינדיים, ושוכן בה במקום של כבוד המקדש הבודהיסטי הגדול ביותר בעולם. אינדונזי אדוק בדתו, יניח מנחה לריצוי הרוחות הרעות בפתח ביתו, ידליק קטורת, ואז יעמיס על כתפו את שטיח התפילה ויצעד למסגד לתפילה בציבור.

מסלול הטיול

יום 1

סינגפור

בשעות הערב נגיע לסינגפור – עיר מדינה רב לאומית שמאופיינת ברב גוניות וצבעוניות אתנית, עיר מודרנית עם בניה מרקיעת שחקים, ועבר קולוניאלי שמור להפליא. סינגפור מבוססת על נמל מרכזי באסיה והיא משלבת נופים טרופיים, מסורת וחדשנות. עם הנחיתה נפגוש את הצוות המקומי וניסע למלון. לינה בסינגפור.

ימים 2-3

סיורים בסינגפור

ביומיים הבאים נערוך סיורי היכרות עם סינגפור ונבקר ברובעים המאפיינים את הקהילות השונות המרכיבות את האי – "צ'יינה טאון" ו"ליטל אינדיה", נראה את פסל המרליון, סמלה של סינגפור ונסתובב בין מיני הסחלבים השונים שבגן הבוטאני. נבקר גם בגנים המרהיבים "הגנים  ליד המזח" (Gardens by the Bay), המאפשרים הצצה אל שפע פרחים אקזוטיים, עצים מיוחדים וצמחייה מרחבי העולם. האדריכלות הסינגפורית משלבת בתוכה אמונות מקומיות של הצבת מבנים בהרמוניה עם האדמה ותורת הפאנג שווי מסבירה את הצלחתה של סינגפור. במהלך הסיור נדאג לכך שחלק מן המזל של סינגפור ידבק גם בכם. באחד מהימים ניסע אל המלון היקר ביותר בעולם ואטרקציה בפני עצמו – "מרינה סנדס ביי" ממנו נשקפת תצפית פנוראמית מרהיבה על כל סינגפור. בשעות אחר הצהריים נמשיך לטייל ולשוטט בזמן החופשי שיעמוד לרשותנו במרכזי הקניות המפורסמים של בירת העסקים של דרום מזרח אסיה. לינה בסינגפור.

יום 4

המעבר לאינדונזיה: מסינגפור אל באלי והמעבר לאי ג'אווה ולג'וג'קרטה

בשעות הבוקר נטוס אל יעדנו הראשון, באלי, שער הכניסה לאינדונזיה. לאחר סידורי הכניסה לאינדונזיה, נמשיך בטיסה נוספת אל ג'וג'קרטה, בירתה התרבותית של האי ג'אווה, אליה נגיע בשעות אחר הצהריים. לאחר נחיתה נפגוש את הצוות המקומי וניסע למלון. בערב נצא לחזות במופע בלט המתאר את המיתולוגיה של הרמאינה, סיפור מוסר אשר מעוגן במסורת הג'אוונזית. לינה בג'וג'קרטה.

יום 5

מקדש בורובודור והכפר גדונג סונגו

יום זה יוקדש לחוויה של המסע הרוחני שמקדש בורובודור נבנה למענו. המקדש הבודהיסטי בנוי בצורת מנדלה שמסמלת את מדרגות התודעה בהן עולה המאמין מן העולם החילוני אל העולם הרוחני. המבנה נחשב לאחד מפלאי העולם והוא המקדש הבודהיסטי הגדול בעולם. על קירות המקדש מגולפים באבן וולקנית סצנות מחיי הבודהה, ועל המקדש מצויים כ-500 פסלי בודהה. בורובודור הוא האתר החשוב ביותר באינדונזיה ומשמש לה סימן היכר. מכאן נמשיך בנסיעה צפונה, אל תוך האזורים הכפריים של ג'אווה, עד שנגיע לכפר גדונג סונגו. נאכל ארוחת צהריים בבית מקומי ונצפה במופע שנועד לגירוש רוחות רעות. המשתתפים בו נכנסים לטראנס ועושים דברים שאנחנו מחשיבים כעל אנושיים. בשעות הערב נשוב לג'וג'קרטה. לינה בג'וג'קרטה.

יום 6

ג'וג'קרטה ומקדשי פרמבאנן

יום זה יוקדש לסיור הכרות עם ג'וג'קרטה, המכונה גם ג'וגג'ה, מרכז התרבות הג'אוונזית. חלק מהסיור נבצע באמצעות בצ'אק, כלי התחבורה המקומי שמשמש את תושבי העיר. נבקר בשוק הציפורים, בארמון הסולטן, ארמון המים, נסתובב בין סמטאות העיר המעניינת וגם נבקר בסדנה מקומית לייצור באטיק, שיטת אריגה האופיינית לאזור, ונראה את מופע 'תיאטרון הצלליות' הייחודי לאזור זה. מכאן נמשיך וניסע דרך אזור כפרי צפוף המאפיין את ג'אווה אל עבר מקדשי פרמבנאן. קומפלקס המקדשים יוצר מרקם עדין אך רב עוצמה של אדריכלות ואומנות הינדואיסטית קדומה. המקדשים שנראים כמו ארמונות נטיפים של חול, מכוסים בגילופים יפיפיים של הסיפור המיתולוגי, הראמאיינה. לינה בג'וג'קרטה.

יום 7

סוראביה והמעבר לברומו

בשעות הבוקר נטוס אל סוראביה, העיר השנייה בגודלה באינדונזיה. לאחר הנחיתה נמשיך לסיור קצר בעיר ונמשיך בנסיעה לכיוון הר הגעש ברומו. בדרך נבקר במחוז פורונג, שם החלה מאז מאי 2006 ועד היום, ההתפרצות הוולקנית הבוצית הגדולה בהיסטוריה, כאשר קידוחי גז שנערכו במקום גרמו להתפרצות ענק של בוץ שכיסה כפרים שלמים והביא לאסון אקולוגי. נגיע לברומו לפנות ערב. לינה בהר ברומו.

יום 8

מהר ברומו לאי סולאווסי ולאוג'ונג פנדאנג

נשכים קום ונצא לפנות בוקר בדרכנו אל אחד משיאי הטיול לאינדונזיה. השחר העולה מעל הר ברומו הוא אחד המראות המרשימים בעולם כולו. לאחר תצפית הזריחה המרשימה, ניסע אל ההר עצמו ונעפיל על גב סוסים ואחר כך בטיפוס במדרגות אל ראש הר הגעש כדי להתבונן פנימה אל תוך הלוע. נשוב למלון לארוחת בוקר מאוחרת ונצא חזרה לכיוון סוראביה ממנה נטוס לאוג'ונג פנדאנג (מקאסר), בירת האי סולוואסי. לינה באוג'ונג פנדאנג.

יום 9

מאוג'ונג פנדאנג אל רנטפאו

אוג'ונג פנדאנג, בירת דרום סולאווסי, יושבת לחוף נמל הומה. נצא בנסיעה דרך אזור החוף הבוגינזי, נחלוף על פני עיירות דייגים ונופים קרסטיים. נמשיך ונעפיל על השלוחה הדרומית של האי דמוי הסחלב, בדרך הררית אל עבר טאנה טורג'ה. נחצה עמקים מעוטרים בטרסות אורז עד שנגיע לעיירה רנטפאו. לינה ברנטפאו.

ימים 10-11

ארץ הטורג'ה

הטאנה טורג'ה הם קבוצה אתנית שאימצה את הנצרות כדת, אולם הם עדיין מקיימים את חייהם סביב ביצוע ראוותני של טקסי לוויה. טקסים אלו ואופני הקבורה הם שיאם של המצוות החברתיות והדתיות. נקדיש את היומיים הקרובים לביקור בכפרים המסורתיים שבתיהם דמויי סירה ושלעיצובם משמעות סמלית. נבקר באתרי הקבורה ובכפרי האזור, ניהנה ממראות השפע שבשדות האורז ונלמד אודות תפיסותיה של קבוצה אתנית זו על החיים ועל המוות. לינה ברנטפאו.

יום 12

מהרי טורג'ה בחזרה לבאלי

בשעות הבוקר ניפרד מארץ הטורג'ה. נשכים קום וניסע אל פאלופו, ממנה נטוס אל אוג'ונג פנדאנג, ולאחר החלפת מטוסים נמשיך בטיסה לבאלי. באלי זכתה לכינויים "אי האלים" ו"גן עדן עלי אדמות", שמות המסמלים לא רק את יופיו של האי אלא גם את האווירה המיוחדת שהוא משרה על השוכנים בו. לאחר הנחיתה ניסע אל אובוד, עיירת האומנים ומרכז התרבות הבאלינזית, הממוקמת בלב באלי. לינה באובוד.

ימים 13-15

באלי

בימים הבאים נצא לסיורים בכל רחבי האי, ונתרשם מהאתרים והמקדשים הפזורים בו לצד פסטיבלים וטקסים המתרחשים במקומות שונים ומאפיינים את המסורת והתרבות שהתפתחה בבאלי. נשלב טיולים בין הרי געש וכפרים עתיקים, נשוט ברפטינג בנהר איונג ונסייר במקדשים השונים, שלכל אחד ייחוד משלו: החל מבאטוקרו שממוקם בלב יער, דרך מקדש טנה לוט הבנוי על צוק באוקיאנוס, מקדש בסאקי שנחשב לאם כל המקדשים ועוד. נצא לטיולים רגליים אל טרסות אורז ומערות קדושות ונבקר בשוק המקומי, בהיכל הצדק ובבתי אומנים בעיירה אובוד. יום אחד נערוך סיור ברכבים פתוחים באזורים הכפריים של באלי וביום אחר ניפגש עם כהן מקומי ונלמד מקרוב על הדת, המסורת והמבנה החברתי אותו משמרים הבאלינזים מדור לדור. בין הסיורים השונים ובהתאם ללוח הזמנים המקומי נשלב צפייה במופעי פולקלור באלינזיים מסורתיים ונחזה בטקסים השונים המתקיימים באי, ביקור בכפרים ובתי ספר מקומיים. לינה באובוד.

יום 16

מונדוק וצפון באלי

לאחר ארוחת הבוקר נצא אל יום של טבע נפלא ושל נופים מרשימים באזורים פחות מתוירים של האי באלי. תחילה נבקר במקדש אולו דאנו היפהפה שנמצא בתוך אגם ברטן והוא אחד האתרים המזוהים והיפים ביותר של האי. נטפס במעלה הרכס אל אזור מונדוק וצפון באלי. אזור מונדוק נמצא בגובה שבין 500-1200 מ' ושימש בעבר מקום מפלט ומנוחה לכובשים ההולנדים שנרגעו בו מהלחות השוררת במישורי האי. כיום מציע האזור כר נרחב של אפשרויות הליכה וטבע יפה ובתולי. נטייל בסביבת הכפר מונדוק, ונלך לצד שדות האורז והירקות, מטעי הוניל, הציפורן, והקפה, ממנו מכינים את הקפה המקומי הידוע באיכותו. נערוך טיולי הליכה באגם טאמבילנגאן ובמפלים הסמוכים. נפגש גם עם נגן גמלאן, כלי הנגינה האינדונזי ונקשיב לניגוניו. לאחר מכן נמשיך בנסיעה אל קו החוף הצפוני ואל שמורת מנג'נגן הנמצאת בקצהו הצפון-מערבי של האי. לינה במלון ייחודי בלב השמורה על קו החוף.

יום 17

שמורת מנג'נגן

בלב טבע פראי של יערות ומנגרובים מחד, וחוף ים בתולי מנגד שוכנת לה שמורת מנג'נגן הרחוקה ממסלול התיירים המוכר של באלי. בשעות הבוקר נבקר בשמורה, נלך ביער ונצפה בבע"ח כמו איילים, קופים, חזירי בר ובעלי כנף רבים, ובמיוחד ציפור ה"סטרלינג הלבנה" אשר ייחודית לאזור זה. אחר הצהריים נהנה מזמן חופשי לשנורקלינג בים ומנוחה במלוננו הייחודי. לינה במנג'נגן.

יום 18

סיום הטיול: מבאלי חזרה הביתה

בשעות הבוקר נעבור לעיירת החוף קוטה שבצידו הדרומי של באלי – מרכז מטיילים גדול, עמוס שווקים, חנויות, מסעדות ועוד. ניסע לנמל התעופה ונטוס בחזרה ארצה.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

אינדונזיה של המאה ה-21 דמוקרטיה, חירויות אזרחיות וזכויות פרט

אינדונזיה נחשבת למדינה המוסלמית הגדולה בעולם, ובצדק יש לומר. עם שטח של כמעט 2 מיליון קמ"ר ואוכלוסיה […]

מדגסקר: על חידת ייחודיות המינים באי (לא) "לכל החידות נמצא פותר"

מדגסקר, האי הרביעי בגודלו בעולם "צף" לו בדד באוקיינוס ההודי כ-430 ק"מ ממזרח לחופי מוזמביק לאחר שהתנתק […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לאינדונזיה

סינגפור, ג'אווה, סולאווסי ובאלי | 18 יום

הדפיסו שלחו שתפו