טיול לאתיופיה בעת חגיגות הטימקט צילום: הדס זהבי

טיול לאתיופיה בעת חגיגות הטימקט

טיולי תרבות וטבע

מהקיסרות הנוצרית בצפון ועד שבטי נהר האומו בדרום | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול לאתיופיה הוא טיול לאחת הארצות המרתקות בעולם. אתיופיה, משמרת תרבות עתיקת יומין וקשר לשלמה המלך. אתיופיה היא גם אחת המדינות הראשונות, לאחר ביזנטיון וארמניה, אשר הפכה את הנצרות לדת מדינה במאה ה-4.

מסלול הטיול כולל את אתריה ההיסטוריים החשובים של אתיופיה: אגם טאנה ומקורות הנילוס הלבן בבהאר דאר, מבצרי גונדר והרי הסימיאן, הכנסיות החצובות בכפר לליבלה, אתרי הנצרות וארון הברית באקסום. ובדרום אתיופיה, אל אגמי השבר הסורי אפריקאי על שבטיו ותרבויותיו הייחודים. מועד הטיול מתוכנן לעונת חג ההתגלות (טימקט), ואנו ניקח חלק פעיל בחגיגות הססגוניות בלליבלה.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – אדיס אבבה – שמורת אביאטה שאלה - הוואסה

נצא בטיסת בוקר מוקדמת לאתיופיה. ננחת בבירה אדיס אבבה בשעת בוקר מוקדמת. לאחר התרעננות נפגוש את הנהגים, נתארגן ברכבי ה-4X4 ונצא בנסיעה דרומה אל עבר הוואסה (Hawassa). נעצור לביקור בראשון מבין אגמי השבר – אגם זיוואי (Lake Ziway). נמשיך לביקור בשמורת אביאטה-שאלה (Abijata-Shalla snactuary) אשר נוצרה במיוחד לשם שימור (מקלט) ציפורים עם יותר מ–350 מיני ציפורים אשר מקננות בשטחה. השמורה כוללת שניים מאגמי השבר –  אגם שלה (Shalla) המצוי במרכזו של מכתש וולקני ועומקו כ-260 מ' המהווה מושבת גידול מרכזית לשקנאים ופלמינגו ביבשת ואגם אביג'טה (Abijata) הרדוד שעומקו כ–14 מ' בלבד, וכמו כן מעיינות חמים. בשמורה מספרים מרשימים של שקנאים ועופות הפלמנגו בין שאר בעלי החיים שניתן לראות בפארק. לינה בהוואסה.

יום 2

הוואסה – ארבע מינץ'

הבוקר נבקר בשוק הדגים התוסס בהוואסה – דגים, דייגים, ציפורי מים וקופים מזדמנים. לאחר מכן נצא בנסיעה אל עבר ארבע-מינץ' ("ארבעים מעיינות" – באמהרית  Arbaminch). בדרך נבקר את  שבט הדורזה (Dorze), המתגורר בכפר צ'נצ'ה  (Chencha) הניצב על רכס גבוה. זהו שבט קטן ומיוחד במינו, מפורסם בזכות יכולתו ותרבותו להתקיים כמעט ורק מגידולו של צמח אחד, הוא ה"בננה המזויפת" (enset), ממנה הם מפיקים את לחמם, לבושם ובתיהם. לינה בארבע מינץ'.

 

יום 3

אגם צ'אמו – שבט הקונסו - טורמי

בשעות הבוקר נצא לשייט על אגם צ'אמו (Lake Chamo), אחד מאגמי הבקע הסורי האפריקאי. כאן נוכל לצפות על תנינים, היפופוטמים ומגוון מינים מרשים של ציפורים. לאחר מכן נמשיך בנסיעה לעבר טורמי (Turmi) כשבדרכנו נעצור בכפר ובשוק של בני הקונסו (Konso); בני הקונסו הם קבוצה אתנית השייכת למשפחת השבטים הכושיתיים ושוכנים בדרום ובמרכז אתיופיה. פרנסת השבט, המונה כ – 250 אלף איש, מגיעה מחקלאות, בין היתר גידוליהם כוללים תירס, כותנה וקפה. לינה בטורמי.

 

יום 4

שבטי נהר האומו

בשעות הבוקר ניסע אל מורולה (Murulle) שם נבקר את בני שבט הקארו (Karo) הידועים במומחיותם בציורי גוף ובשיערם של גברי השבט. נמשיך ובשעות אחר הצהריים נפגוש את בני שבט ההאמר(Hamer)  המרשימים הידועים במריחת שיערם באוקרה ובחמאה ובקישוט גופם בנוצות ובחרוזים. לינה בטורמי.

 

יום 5

טורמי – השוק השבועי - ג'ינקה

בשעות הבוקר ניסע לאזור אומורט (Omorate) שם נבקר את שבט הדסנצ'ה (Dassanetch), הוא השבט הדרומי ביותר באתיופיה, המצלק (scarifications) את גופו הן ליופי (אצל הנשים) והן אצל הגברים כסימן המזהה כמה אויבים ובעלי חיים הצליח הגבר להרוג. לאחר מכן נבקר בשוק השבועי של Key Afer. בסיום הביקור נמשיך אל העיירה ג'ינקה (Jinka). נגיע לביקור בכפר של שבט הארי (Ari). לינה בג'ינקה.

 

יום 6

שבט המורסי – אדיס אבבה

הבוקר נמשיך לטייל באזור ג'ינקה: נפגוש את בני שבט המורסי (Mursi), שבט של רועים – חקלאים, המתגוררים בבקתות מעוגלות מקש ואשר נשותיו ידועות בצלחות העגולות שהן נוהגות לשים בשפתן התחתונה עם תחילת גיל ההתבגרות. חזרה לג'ינקה לביקור במוזיאון האתנוגראפי בו נלמד על אורחות חייהם של שבטי האזור. אחר הצהריים נצא בטיסה מג'ינקה אל הבירה אדיס אבבה. עם ההגעה נצא לסיור וקניות בשוק הפתוח. לינה באדיס אבבה.

 

יום 7

אדיס אבבה – בהאר דאר

הבוקר נצא בטיסה אל בהאר דאר, בירת מחוז אמהרה (Amhara Region), אשר בצפון מערב אתיופיה. בהר דאר שוכנת על גדות אגם טאנה (Lake Tana) – מקור הנילוס הכחול (Blue Nile) הנובע מן האגם – ומפליו ידועים בשם מפלי הנילוס הכחול. אחר הצהריים נבקר בשוק ונגיע לגבעת בזוויט (Bazewit) לתצפית בזמן השקיעה. לינה בבהאר דאר.

 

יום 8

מפלי הנילוס הכחול – שייט באגם טאנה

הבוקר נערוך ביקור במפלי הנילוס הכחול המדהימים ביופיים. נמשיך לשייט באגם טאנה (Lake Tana), שהוא המקור לנילוס הכחול, הזורם מכאן בדרכו הארוכה דרך סודאן ומצרים אל הים התיכון. השייט יביאנו לעבר כנסיית אורה קידנא מיהרט (Ura Kidane Miheret) בה נתרשם מציורי הקיר המיוחדים. לינה בבהאר דאר.

 

                                                                                                                                                                                                                                         

יום 9

בהאר דאר – גונדר

היום נצא בנסיעה אל העיר גונדר. עם ההגעה נקדיש את היום לסיורים בעיר גונדר: נבקר במתחם המבצרים של קריית השלטון, בבריכת המלך פאסיל ובכנסיית "אור השילוש", הנחשבת ליפה ביותר באתיופיה בשל ציורי הקיר שעל תקרתה. לינה בגונדר.

 

יום 10

גונדר - אל הרי הסימיאן

הבוקר נצא בנסיעה צפונה ונעצור בנקודות יפות בדרך לכיוון הפארק הלאומי סימיאן. היום יוקדש לסיורים בפארק הלאומי סימיאן (Simien National Park). נצא לטיולים רגליים בפארק, נסייר בשבילי ההרים ובין הצוקים, נכיר את צמחי הענק האופייניים לשמורת הסימיאן ואם יתמזל מזלנו נפגוש חיות בר האופייניות לאזור: בבוני  הג'לדה, יעלים, שועל סימיאן ושפע ציפורים. לינה בלודג' יפייפה ממנו נשקפים נופיו הנפלאים של רכס הרי הסימיאן. לינה בלודג' בהרי סימיאן או בגונדר.

יום 11

שמורת הרי הסימיאן - חזרה לגונדר

בחלק הראשון של היום נמשיך ונסייר בפארק הלאומי היפהפה. בשעות הצהריים נשוב אל גונדר כשבדרכנו נעבור דרך כפרי הפלשמורה שב- Wolleka ונשמע אודות ההיסטוריה וחייהם של תושבי המקום. לינה בגונדר.

 

יום 12

גונדר – לליבלה

היום נצא בטיסה מגונדר לעבר לליבלה (Lalibela), הידועה כ-"ירושלים החדשה" עקב כנסיותיה המופלאות החצובות בסלע. אתר מרשים זה זיכה את לליבלה בתואר "אתר מורשת עולמית" מטעם אונסק"ו בשנת 1978. כנסיות אלו נבנו על ידי הקיסר גברה מסקל לליבלה, במאות ה-12 וה-13 כתחליף למען עולי הרגל שלא יכלו להגיע לירושלים. אחר הצהריים נחל בסיורים בעיר ובכנסיות המעניינות. לינה בלליבלה.

ימים 13-14

לליבלה "ירושלים החדשה" – חגיגות הטימקט

ביומיים הקרובים נבקר בכנסיות החצובות, נסייר בין בתי התושבים ונכיר את אורח חייהם ותרבותם של תושבי הכפר. כמו כן, ניסע לבקר בכנסיית ימרהנה כריסטוס – מהכנסיות השמורות ביותר מהתקופה האקסומית המאוחרת – הממוקמת בתוך מערה אליה נגיע לאחר הליכה קצרה ביער של עצי ערער.

במהלך ימים אלו ביחד עם אלפי מאמינים נשתתף בחגיגות הטימקט, חג הטבלתו של ישו על יוחנן המטביל. בחג זה מוציאים מכל הכנסיות באתיופיה את ההעתק של ארון הברית ועורכים תפילות המוניות וססגוניות. זהו אירוע אותנטי במיוחד, המאפשר להבין את תרבותה של אחת העדות הנוצריות הקדומות בעולם, הקשורה במהותה למסורת היהודית. החגיגות מציינות את מציאת הצלב על פי האמונה הנוצרית האתיופית – חוויה מרגשת ובהחלט אחד משיאי טיולינו לאתיופיה. לינה בשני הלילות בלליבלה.

ימים 15-16

לליבלה – אדיס אבבה – תל אביב

הבוקר נעזוב את הצפון ונצא בטיסה אל אדיס אבבה. עם ההגעה ננצל את היום האחרון לטיול לסיור וקניות בעיר. נעבור למלון ונקבל חדרים למנוחה בשעות אחר הצהריים. לקראת ערב נצא לארוחת ערב פולקלור מסכמת שלאחריה העברה לשדה התעופה לטיסת לילה חזרה ארצה. נחיתה בארץ לפנות בוקר של יום 16.

  • טיול ייחודי במהלכו נחווה את חגיגות הטימקט בלליבלה
  • הביקור המקיף והמעמיק ביותר בדרום אתיופיה – הכולל הכרות עם שבטים רבים בהם: האמר, מורסי, דימקה, דסנצ'ה, קארו, ארי, קונסו ודורזה
  • טיולי טבע בהרי סימיאן, אחד האזורים היפים ביותר באתיופיה ולינה בתוך הפארק
  • ביקור בכנסיית Yemrehane Kristos, אשר באזור לליבלה
  • קבוצה קטנה ואיכותית, 12-20 מטיילים

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 830 $

מדריך הטיול – אופיר מיטרני

אופיר מדריך טיולים מנוסה ומקצועי כבר למעלה מעשור, מומחה לאפריקה, שם התגורר והתנדב במשך תקופה ארוכה, ולעוד מגוון יעדים גיאוגרפיים ואנתרופולוגיים ברחבי העולם. מורה דרך בארץ עם תואר שני בדיפלומטיה ויחסים בינלאומיים ותואר שני מחקרי נוסף באנתרופולוגיה, כיום עוסק במחקר בדגש על תרבויות מסורתיות, טקסים שמאניים ומצבי תודעה במסגרת המחלקה לאנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב. חוקר ומטייל כדרך חיים, עבורו הטבע הוא המקדש והמהות היא דרך השילוב בין חיים להוויה = החוויה. עבור אופיר ההדרכה היא איזון עדין ומיומן בין תיווך של המקום והתרבות הזרה, העצמת החוויה הרגשית והאינטלקטואלית של המטיילים ולא פחות חשוב – ההנאה והחוויה יחד עם המטיילים, כי רק ככה שומרים על הגחלת, התשוקה והברק בעיניים בכל טיול וטיול. התשוקה שלו בחיים היא לטעום מהאקזוטי ולהכיר את האחר, והאהבה הגדולה שלו זה להעביר את הקסם הזה הלאה.



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסה בינלאומית במסלול ת"א – אדיס אבבה - ת"א, ו-4 טיסות פנים כמפורט במסלול הטיול.
לינה: בצפון במלונות פשוטים, בדרום לינה בדרגת תיירות נמוכה יחסית (אך הטובה בנמצא והיחידה הקיימת בדרום אתיופיה)
כלכלה: כלכלה מלאה לאורך כל הטיול, מארוחת צהריים ביום הראשון ועד ארוחת ערב ביום האחרון, כולל מים מינרלים (בקבוק לאדם ליום).
קבוצה וצוות: 15-21 מטיילים. נהגים מקומיים ומדריך ישראלי מצוות אקו – אופיר מטירני.
דמי כניסה ולינה בשמורות הטבע ובאתרים.
אשרה לאתיופיה בסך 85$ לאדם.
מיסי נמל.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי רישום וטיפול.

המחיר אינו כולל

ביטוח אישי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות אישיות.
מסי נמל מקומיים שאינם נקובים בכרטיס ושמשולמים בחו"ל.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול בתנאים פשוטים בצפון אתיופיה ובאגמי השבר. בחלקו הראשון של הטיול ניסע דרומה למסע אנתרופולוגי בקרב שבטי נהר האומו.חלקו השני של הטיול ייקחנו לצפונה המסתורי של אתיופיה. בלליבלה נשהה בעת חגיגות הטימקט, אל נבכי הנצרות הקופטית, נכיר אופייה ומסורותיה.
תחבורה: אוטובוסים מקומיים, ג'יפים 4X4 (עד 4 מטיילים בג'יפ), ו-4 טיסות פנים בחברת אתיופיאן איירלינס.
חיסונים – איננו מוסמכים לתת מידע לגבי חיסונים. לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור מגוריכם - אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופ' שוורץ בבית חולים תל השומר.
לתשומת לבכם – ידוע לנו כי דרוש חיסון כנגד קדחת צהובה (!) עם זאת, ישנם רופאים שממליצים למטיילים מעל גיל 60 להימנע מקבלת החיסון. אנא התייעצו עם רופא טרם הרשמתכם לטיול ובמקרה של פטור מקבלת החיסון מפאת גילכם או מסיבה רפואית אחרת חובה להציג מכתב באנגלית ממשרד הבריאות אשר מאשר זאת.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים). חברת "אקו טיולי שטח" לא תוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מן הרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
יש לקחת בחשבון שלוח הזמנים בטיסות פנים לאתיופיה יכול להשתנות.
בטיסות הפנים באתיופיה לא ניתן לקחת יותר מ- 20 ק"ג מטען בטיסות.
אקו אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג האוויר בכלל, ובנקודות התצפית בפרט.
על המטיילים לקחת בחשבון שהתשתית התיירותית של בתי המלון באתיופיה היא פשוטה, ובחלק מהמקרים בסיסית ביותר.
מיסי הנמל, הדלק ומחיר התעופה נכונים ליום פרסום הטיול במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
לצורך ויזה לאתיופיה יש צורך בדרכון בתוקף לחצי שנה לפחות + שתי תמונות פספורט + טופס בקשת אשרה לאתיופיה; יש להעביר את הנ"ל אל משרדי אקו בהתאם להודעה שתישלח לקראת היציאה לטיול (שימו לב כי נותרו לפחות 3 דפים ריקים בדרכון שלכם).
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

אתיופיה – על לועו של הר הגעש

בכל המסעות שלי אני מחפשת הר געש. לרוע המזל אני מגיעה תמיד אחרי שהאל וולקן כבר סיים […]

טיול לטנזניה – יותר מרק ספארי

בשנים האחרונות עולה קרנה של טנזניה כמדינה המפתחת תיירות איכותית ומיוחדת. הסיבות לכך הן רבות: בעיות בשכנה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לאתיופיה בעת חגיגות הטימקט

טיולי תרבות וטבע

מהקיסרות הנוצרית בצפון ועד שבטי נהר האומו בדרום | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו