טיול לבהוטן, דרג'ילינג וסיקים

טיול לבהוטן ואוריסה

אל מזרח הודו הפראית והמסתורית ואל הממלכה הבודהיסטית בהימלאיה | 17 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טיול למזרח הודו וממלכת בהוטן הוא טיול ראשוני וייחודי הפותח בפנינו הזדמנות לבקר באזורים מרתקים ופחות מפותחים בשולי תת היבשת ההודית. תחילה נבקר במדינת אוריסה, שם נראה את המקדשים החשובים של אזור החוף, יצירות פאר ארכיטקטוניות המשמשות מוקד עלייה לרגל ונמשיך בביקור בלתי אמצעי אצל חלק מקבוצות השבטים השונות, הנמצאות בפנים המדינה, בתוך האזור ההררי, בכפרים מרוחקים, בלב טבע בתולי ופראי, המשמרים חיים פשוטים ומסורת עתיקת יומין.

טיול לבהוטן בנופים שאין כמותם, בחיק הרי ההימלאיה, בין הרמה הטיבטית מצפון ובין מישורי הודו מדרום, בו שוכנות תרבויות עתיקות המקיימות אורח חיים מסורתי ייחודי. ממלכת בהוטן היא הממלכה הטיבטית העצמאית האחרונה השומרת על אורח חיים בודהיסטי למאיסטי. זהו מסע אל עולמן הקסום והמסתורי של התרבויות הטיבטיות, המקדשים, המנזרים ואורח חייהם המתקיים לרגלי הפסגות הגבוהות בעולם, בנופים של קרחונים, יערות וכפרים שלווים. מפגש אנושי ותרבותי מרתק עם קבוצות אתניות שונות המאכלסות את חבלי הארצות האלה.

מסלול הטיול

ימים 1-2

טיסה למזרח הודו: תל אביב – דלהי - בובנשוואר

בשעות הערב ניפגש בשדה התעופה ונצא בטיסת "אייר אינדיה" מת"א אל דלהי, אליה נגיע בשעות הבוקר. לאחר הגעתנו, נמשיך בטיסת פנים אל מדינת אוריסה שבמזרח הודו ואל בירתה, בובאנשוואר. מאות מקדשים מנקדים את הנוף של העיר הישנה של בובאנשוואר (Bhubaneswar), אשר פעם הכילה יותר מאלפיים מקדשים ומאז ועד היום מהווה מוקד עלייה לרגל לבני דת ההינדו. אחר הצהריים נבקר במוזיאון המיעוטים של אוריסה, ונלמד על מגוון קבוצות בני המיעוטים השונות שמתגוררות במדינה. נראה את כלי הנשק שלהם, ציוד החקלאות, תכשיטים, מוצרי אומנות ועוד. בשעות הערב נהנה ממופע ריקוד האודיסי, המאפיין את אודיסה (אוריסה). ארוחת ערב ולינה בבונשוואר.

יום 3

ערי המקדשים בובאנשואר ופורי

בשעות הבוקר נצא אל מקדש לינגראג'ה (Lingaraja), המקדש העיקרי והגדול עם צריחיו הגבוהים והבולטים המוקדש לשיווה. נצפה על המקדש והמתרחש בו (הכניסה ללא-הינדים אסורה) ונמשיך למקדש מוקטשוואר (Mukteshwar) המעוטר, דוגמא מרהיבה של הארכיטקטורה של ממלכת קאלינגה ששלטה באזור אוריסה עד המאה ה-2 לפנה"ס. מכאן נמשיך לאתר מערות אודאייגירי וקנדגירי הסמוך לעיר, ונראה כיצד חיו באזור זה נזירים ג'יינים לפני אלפי שנים. אחר הצהריים  נצא לכיוון פורי ובדרך נעצור בפיפלי, כפר הידוע באמנות האפליקציות והעיטורים הייחודית לאוריסה ונתרשם מהעבודות הצבעוניות המיוצאות מכאן לכל רחבי הודו. לאחר נסיעה קצרה נגיע לעיירת החוף פורי, המשמשת גם כעיירת נופש לתיירות מקומית, אך בעיקר מקום עלייה לעולי רגל הבאים מכל העולם אל מקדש האל ג'אגאנאת (Jagannath) הענק והחשוב ביותר באוריסה.

ארוחת ערב ולינה בפורי.

יום 4

מקדש השמש בקונארק והעיירה פורי

בשעות הבוקר נסע אל העיירה קונארק ואל אחד המקדשים המפורסמים בתת היבשת ההודית, פלא אדריכלי וגם אתר מורשת של אונסק"ו – "מקדש השמש". האתר מציג את אחת הדוגמאות המרהיבות ביותר של אדריכלות דתית הקיימת כיום בעולם. המקדש נבנה כמרכבה ענקית הגוררת אחריה את אל השמש לאורך הרקיע, בעזרת כוחם של שבעה סוסים המושכים 24 גלגלי מרכבה. בתום הביקור נמשיך אל חוף הים הסמוך ונבקר בכפר דייגים מקומי. נשוב אל פורי ונצא אל מקדש ג'אגנאת המוקדש אחד האלים הפופולאריים במזרח הודו ומייצג התגלמות של האל וישנו. נעלה על גג בנין סמוך למקדש ונצפה על ההתרחשות הדתית והמולת עולי הרגל במקדש וברחוב הארוך והרחב הנמצא למרגלותיו (הכניסה למקדש מותרת רק למאמיני הינדו).

לעת ערב נבקר בשוק לצד חוף הים, בין שלל דוכני הבגדים והמזכרות. ארוחת ערב ולינה בפורי.

יום 5

לאורך החוף - הכפר אולאסינג, אגם צ'ילקה וגופאלפור

נסע היום דרומה, במקביל לחוף, ונבקר תחילה בכפר האורגים הטווים אולאסינג (Olasingh). נלמד על שיטת טווית המשי והכותנה הייחודית של אוריסה, האיקאט (Ikat) של קשירת החוטים וצביעתם בצבעים שונים. נמשיך אל אגם צ'ילקה, אגם המים המליחים הגדול ביותר באסיה המשתרע לאורך החוף המזרחי של אוריסה. האגם העשיר בדגים וצמחייה מהווה מקור חיים עבור מאות אלפי משפחות החיים סביבו ועבור 160 מינים שונים של ציפורים הנודדות אליו מסיביר ומרכז אסיה כל חורף. לאחר שנשוט על האגם נמשיך אל גופאלפור Gopalpur-on-Sea)) עיירת נופש רגועה ושקטה עם נמל היסטורי וחוף בתולי. נטעין את מצברינו לקראת המסע לארץ השבטים שיתחיל מחר. צפה במופע ריקוד ה"גוטיפואה", ריקוד קלאסי מקומי שבוצע במשך מאות שנים ע"י בנים צעירים וכולל תרגילים אקרובטים ואשר תכליתם הם שבח והלל לאלים קרישנה וג'גאנאנת.  ארוחת ערב ולינה בגופאלפור.

יום 6

המעבר לאזור השבטים – טפטפאני וראיגאדה

לאחר ארוחת הבוקר נחל בנסיעה אל פנים המדינה ואל האזור ההררי הנידח, משכנם של עשרות קבוצות השבטים השונות והמגוונות של אוריסה. בדרך נעצור בטפטפאני, מעיינות חמים וקדושים לבני האזור אשר מגיעים למקום להתפלל ולהיטהר. בהמשך נגיע לאזור הכפרי הקטן של שבטי הסאורה ((Saora הידועים כאומנים ובעלי מלאכה ומאמינים ברוחות רעות וסוגדים להם בנפרד מאלים אחרים. לאחר ביקור בכפרים נמשיך בנסיעה  אל העיירה ראיגאדה (Rayagada), שער הכניסה לרמת קוראפוט שבדרום-מערב אוריסה, חבל ארץ גבוה ומוריק עם נופים יפהפיים המשמשים תפאורה מושלמת לצבעוניות של השבטים הרבים שמאכלסים אותו. ארוחת ערב ולינה בראיגאדה.

יום 7

מפגש עם שבט הדונגרייה והמעבר לג'ייפור

המפגש הבלתי אמצעי עם שבטי ההרים הייחודיים והפחות מפותחים מתרחשת פעם בשבוע בשווקים האזוריים, בהם ניתן לחזות בפעילות המסחר המקומית ואף להשתתף בה ולרכוש מוצרי אומנות ותכשיטים, כלי מוסיקה, טקסטיל, ציורי קיר ועוד, כולם עבודת יד מקומית באיכות גבוהה. בבוקר מוקדם נצא אל הכפר צ'טיקונה (Chatikona) שם נערך שוק יום ד' של בני השבט הדונגרייה- קונדה (Dongriya Kondha), ונחזה בבני השבט יורדים מההרים הסמוכים עם מרכולתם לתת ולשאת בסחר חליפין עם התושבים המקומיים. לבני השבט מראה ייחודי ושונה מקבוצות אתניות אחרות ועקב בידודם בהרים הצליחה להישמר תרבותם במשך השנים ללא השפעות חיצוניות. כוח העבודה העיקרי בבית היא האישה, האחראית לפרנסת ורווחת המשפחה. בתום הביקור נחזור לראיגאדה ומשם נמשיך להעמיק אל תוך רמת קוראפוט ואל העיירה ג'ייפור.

ארוחת ערב ולינה בג'ייפור  (Jeypore).

יום 8

שבט הבונדה

נצא עם בוקר לאחד משיאי הטיול לאוריסה ונסע אל העיירה אונקודולי (Onukudelli), שם מתקיים מדי יום חמישי, השוק של בני  שבט הבונדה (Bonda), אליו הם מביאים את תוצרתם החקלאית וסוחרים עם תושבי המקום. שבט הבונדה הוא אחד מהשבטים הידועים ביותר במדינה בגלל מראה הנשים הייחודי שלו, אך ניתן לראותם רק כאשר הם מגיעים לסחור בשוק השבועי. הם חיים בגבעות המרוחקות ומתבודדים משאר האוכלוסייה. נשות השבט עונדות שרשראות חרוזים ענקיות ושרשראות כסף ונחושת על פלג גופן העליון, ואת ראשיהן המגולח מכסים גם כן חרוזים צבעוניים רבים האופייניים להן. בתום הביקור בשוק נמשיך לארוחת פיקניק בטבע ונגיע למלון בשעות הערב

ארוחת ערב ולינה בג'ייפור.

יום 9

שוק שבט הפראג'ה והמעבר לוישאקפאטנם

לאחר ארוחת הבוקר נבקר בשוק השבועי של בני שבט הפראג'ה (Paraja) הנערך כל יום שישי באזור העיירה קונדולי (Kunduli). הפראג'ה נחלקים ל-4 תת קבוצות שונות ומאמינים בטוטמים של חיות וסוגדים למגוון אלים ואלות השוכנים בגבעות וביערות. מכאן נמשיך בנסיעה ארוכה ונעבור למדינת אנדרה פראדש ואל עיר החוף וישאקפאטנם (Vishakapatnam). העיר הממוקמת בצפון המדינה היתה בעבר כפר דייגים שהתפתח היום לאחד מערי הנמל החשובות של הודו. נגיע אל מלוננו הנמצא על רצועת חוף יפה ונעימה ובהתאם לזמן שיעמוד לרשותינו נצא לביקור בעיר ובמקדש סימצ'אלם, שהוקם במאה ה-11 ומוקדש לנראשימה, אחד מגלגוליו של האל וישנו, המוכר גם בצורתו כחצי איש – חצי אריה.

ארוחת ערב ולינה בוישאקפאטנם.

יום 10

מוישאקפאטנם אל קולקטה, "עיר האושר"

לאחר ארוחת הבוקר נמשיך אל שדה התעופה ונעלה על טיסה אל קולקטה, העיר השלישית בגודלה בהודו, בירת מדינת מערב בנגל,  היושבת על הגדה המזרחית של נהר ההוגלי – אחת מ"זרועות" הדלתה הענקית של נהר הגנגס, הנשפך לאוקיינוס ההודי. לאחר הגעתנו, נצא לסיור היכרות עם העיר השוקקת. במושבת הקדרים קומרטולי (Kumartuli), כפר אמנים ייחודי ועתיק, המייצר עשרות אלפי פסלים בשנה. נתרשם מתהליך הייצור ועבודת האמנות המיוחדת. נמשיך לסייר בעיר המרתקת והצבעונית שהוקמה לפני 300 שנה על ידי הבריטים כבירת שלטונם, ושימשה כבסיס לפעילות המסחרית, המנהלית והצבאית שלהם באזור. נראה את שלל הבניינים הקולוניאליים מתקופת הראג' הסמוכים לכיכר דלאהוסי: בניין בית הדואר, בניין ראג' באהוואן, כנסיית סנט ג'ון ועוד. נסע לאורך פארק מיידן ונגיע אל אנדרטת ויקטוריה, סמלה של העיר ומבנה קולוניאלי יפהפה, מעין ארמון בנוי שיש שנבנה להנציח את זכרה של מלכת אנגליה, ויקטוריה. נראה את גשר האוורה Howrah Bridge)), התלוי מעל שתי גדות הנהר ומשמש כיצירה ארכיטקטונית וכאחד הגשרים הפעילים בעולם. מתחתיו נפרש שוק הפרחים הגדול בהודו, אליו מביאים אלפי מגדלים ביום את סחורתם. את היום נסיים בבית "אמא טרזה", הנזירה האלבנית הידועה, שהקדישה את כל חייה למען מטרות הומניטאריות בעיר, ועזרה לאלפי יתומים וחולים.

ארוחת ערב ולינה בקולקטה.

יום 11

המעבר אל בהוטן והבירה טהימפו

בשעות הבוקר נפרד מקולקטה ונמריא אל ממלכת בהוטן. המטוס ייכנס אל תוך העמקים הצרים של ההימלאיה, ונדמה כי קצות כנפיו של כמעט ונוגעות בשולי המצוקים הדרמטיים עליהם צומחים יערות מחטניים, וביניהם כפרים ציוריים הנראים כמו הזמן קפא בהם. לאחר הנחיתה בשדה התעופה וארוחת צהריים בפארו נמשיך אל טהימפו, בירתה של בהוטן החל משנות ה-60, ומקום מושבו של המלך. עמק טהימפו הינו העמק הפורה ביותר בבהוטן, והעיר נוסדה כאשר מספר כפרים התאחדו בסופה של המלחמה הגדולה האחרונה בבהוטן, אשר התרחשה ב-1885. נבקר בשוק המקומי, שם מתאספים החקלאים מהכפרים כדי למכור את מוצריהם ונבקר גם בפסל הבודהה הענק המוזהב שנבנה לאחרונה בעיר – Buddha Dordenma. ארוחת ערב ולינה בטהימפו.

יום 12

טהימפו, בירת בהוטן

היום כולו יוקדש לאתריה של בירת בהוטן. נבקר בבית ספר מקצועי המלמד נערות ונערים צעירים מלאכות מסורתיות כגון פיסול, אריגה, ריקוע ברזל וציורי טאנגקה- דיאגרמות המדגימות באופן גראפי את יסודות החיים על פי התפיסה הבודהיסטית. מכאן, נסיעה אל שמורת הטאקין, החיה הלאומית של בהוטאן. אחר הצהריים נעפיל לתצפית על עמק טהימפו ועל הדזונג של העיר, ונמשיך לביקור באצטדיון הלאומי, שם מתכנסים תושבי העיר בסוף יום עבודה לתחרות ידידותית של יריה בחץ וקשת- הספורט הלאומי של בהוטן. בשעות הערב נשמע הרצאה על כלכלת האושר מפי מומחה מקומי. ארוחת ערב ולינה בטהימפו.

יום 13

דרך מעבר דוצ'ולה אל פונקהא

בשעות הבוקר נצא בנסיעה אל עמק פונאקהא ונחצה את מעבר ההרים דוצ'ולה, האפוף רוב השנה בערפל. ביום בהיר ניתן לראות מכאן נוף מרהיב של הרי ההימלאיה המזרחיים. נסייר בין 108 הסטופות של מעבר דוצ'ולה, ונקדיש את הזמן לאזור המיוחד הזה, שמשמעויות רוחניות והיסטוריות נקשרות בו. נמשיך בנסיעה אל מבואותיו של הכפר טאופרונגצ'ו, ומשם נצא במסלול הליכה קצר אל מקדש צ'ימי אשר נבנה באמצע המאה ה-15 על ידי המלך המקומי לאחר שבורך על ידי "הנזיר המשוגע" אשר זכה לכינויו שכן נהג לערוך הילולות מין פרועות, ושתה לשכורה בדרכו להארה הנכספת. זוהי הזדמנות מצוינת להציץ אל חיי הנזירים בבית הספר הקטן לנזירים בו לומדים ילדים מן האזור, ומתנסים בחיי הנזירות. חלקם ימשיכו חייהם כנזירים המקדישים עצמם לדת, ולרווחת הציבור, וחלקם יחזרו לחיי החול. לאחר הביקור במקדש ובכפר הגעה לפונאקה אשר שימשה בירת בהוטאן עד 1955, ועד היום היא משמשת כמושב החורף של נזירי בהוטן. ארוחת ערב ולינה בפונאקהא.

יום 14

עמק פונאקהא

היום יתחיל במסלול הליכה קל לאורך שדות אורז, דרך כפר טיפוסי, ולאורך הנהר. זו הזדמנות מצוינת לפגוש במקומיים אשר עוסקים בתקופה זו של השנה בהכנת שדות האורז לשתילה, והשדות מלאים במקומיים הדואגים לפרנסתם. המסלול יסתיים בגשר התלוי מעל הנהר מו (נהר האם). בסופו של מסלול ההליכה, ולאחר ארוחת הצהריים, ביקור בדזונג של פונאקה, הדזונג החשוב במדינה. כאן הומלך המלך הראשון של בהוטן ב1907 (סב-סבו של המלך הנוכחי), וכאן נחתם ההסכם עם הבריטים, שמשלו אז בהודו, בו הכירו הבריטים בעצמאותה של בהוטן, הסכם שאושרר בשנית על ידי ממשלת הודו לאחר שחרורה מעול הבריטים, עובדה שהשפיעה רבות על הגאו-פוליטיקה של האזור כולו, ושממשיכה עד היום לגרום למתיחויות במשולש הגבולות של בהוטן, הודו, וסין- השכנה מצפון.

ארוחת ערב ולינה בפונקהא.

יום 15

מפונאקהא אל פארו

נחזור חזרה דרך מעבר דוצ'ולה אל עמק טהימפו ומשם בנסיעה לא ארוכה לעמק פארו והעיר פארו, שם נבקר במוזיאון הלאומי הממוקם ליד מגדל השמירה של הדזונג של פארו- המצודה המרכזית המסמלת את תחילתה של העיר. במוזיאון תצוגות על תשמישי קדושה שונים, תוך דגש על האוסף הנרחב של המסכות המשמשות במהלך חגיגות הצצ'ו, הפסטיבלים הידועים של בהוטן. תצוגה נוספת מציגה את הגיאוגרפיה, החי, והצומח של בהוטן, כולל מינים שונים אשר הינם אנדמיים לחלק זה של העולם. מכאן, הליכה קצרה אל הדזונג של פארו וביקור בדזונג המרשים. אחר הצהריים נבקר בבית חווה מקומי באזור הכפרי של העמק, שיתן לנו זווית אחרת על החיים הכפריים בבהוטן, כולל ארוחת ערב עם בני המשפחה.

ארוחת ערב ולינה בפארו.

יום 16

פארו ומנזר טקסאנג

נקדיש את היום לטיול בעמק פארו המשובץ כפרים ציוריים ושדות אורז. נטפס אל מנזר טקטסאנג, הבנוי על צדו של צוק הנישא מעל עמק פארו. המנזר קרוי גם "קן הטיגריסית" על שמו של גורו רינפוצ'ה. עפ"י האגדה, הגורו הגיע לבהוטן מטיבט כשהוא עף על גבי טיגריס, והביא לבהוטן את בשורת הבודהיזם. מאז נחשב המנזר לקדוש ביותר בממלכת בהוטן. בהתאם לשעת סיום הביקור במקום, נמשיך את סיורנו בפארו. את הערב האחרון שלנו בבהוטן נקדיש למופע אומנותי של ריקודי המסכות המקוריים, כפי שהם נחגגים בפסטיבלים השונים במדינה, מלווים בשירת עם מסורתית יחד עם מוסיקה חיה.

ארוחת ערב ולינה בפארו.

יום 17

סיום הטיול באוריסה ובהוטן וחזרה לישראל

בשעות הבוקר העברה לשדה התעופה, ממנו נטוס לדלהי. לאחר הגעתנו נמשיך בטיסה ישירה אל ת"א. הגעה בשעות הלילה.

  • מסלול ייחודי הלוקח אותנו אל אזורים פראיים ופחות מתויירים, כולל מפגש בלתי אמצעי עם אנשי המקום ותרבותם
  • ביקור בעיר המרתקת כלכתה
  • טיסות ישירות לדלהי בחברת "אייר אינדיה"
  • פנסיון מלא לאורך רוב הטיול
  • מפגשים עם אנשי דת וחברה בבהוטן
  • וותק וניסיון בהוצאת טיולים ליעד זה

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 850 $



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בין לאומיות בחברת אייר אינדיה מת"א לדלהי וחזרה.
שתי טיסות בינ"ל מהודו לבהוטן וחזרה
תחבורה: נסיעה באוטובוס תיירים ממוזג בכלכתה, רכבים פרטיים נוחים ומרווחים מסוג טויוטה אינובה לאורך הטיול באוריסה (3 נוסעים ברכב); בבהוטן – מיניבוס צמוד
כניסות לכל האתרים המפורטים בתכנית הטיול
כלכלה: חצי פנסיון ועוד 3 ארוחות צהריים בהודו. פנסיון מלא לאורך הטיול בבהוטן
קבוצה וצוות: קבוצה קטנה בין 15– 22 נוסעים. מדריכה ישראלית מצוות אקו טיולי שטח ומדריכים מקומיים מלווים דוברי אנגלית.
לינה: בערים הגדולות בהודו - לינה בבתי מלון בדרגת תיירות ראשונה ומעולה (4*, 5*) באזורים הפחות מפותחים לאורך המסלול - לינה במלונות הטובים בנמצא (רמה פשוטה). בבהוטן לינה במלונות בדרגת 3 כוכבים ובבתי הארחה טובים
הסדרי ויזה לבהוטן
כל האישורים וההיתרים באזור השבטים באוריסה
הרצאה על כלכלת האושר מפי נציג מקומי
מופעי פולקלור באוריסה ובהוטן
מים מינרלים – שני בקבוקים לאדם ליום
מיסי נמל בטיסות הבינ"ל – 400 $
תשר לנותני השירותים המקומיים

מחיר הטיול אינו כולל

אשרה להודו (ניתן לעשות דרך משרדינו בעלות של 280 ש"ח)
ביטוח רפואי וביטוח מטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות
הוצאות בעלות אופי אישי
מסי נמל ביציאה במידה ויוטלו
חברות התעופה ההודיות החליטו לאחרונה להגביל את המשקל של הכבודה הנשלחת לבטן המטוס בטיסות הפנים ל-15 ק"ג לנוסע. עבור כל ק"ג נוסף בטיסה על הנוסעים לשלם תוספת של 250 רופי בדלפקי הצ'ק-אין (בערך 5-6$ לק"ג).

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול עומק ראשוני וייחודי הלוקח אותנו אל מזרח הודו הפראית והלא מתוירת, כולל מפגש בלתי אמצעי עם אנשיה ותרבותם המגוונת. נבקר בכרך המיוחד של קולקטה ובערי מקדש ססגוניות באוריסה. נצא אל אזורי טבע פראיים ובתוליים ונבקר בכפרי דייגים ובכפרים של קבוצות אתניות שונות שהקידמה זרה להם. זהו טיול מרתק המשלב בין ערים ומקדשים לטבע ותרבות מקומית ומייוחדת. טיול לבהוטן הוא טיול תרבות וטבע, טיול לנופי הרי ההימלאיה אל ממלכה השומרת על אורח חיים בודהיסטי למאיסטי, המקיימת אורח חיים ומסורות טיבטיות, נפאליות ומקומיות. נשלב הליכות נעימות בטבע ונבקר בכפרים קטנים, מקדשים ונופי הרים ציוריים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, יעודכן המחיר בהתאם.
ויזה להודו – באחריות המטייל להוציא אשרת כניסה להודו )ניתן לעשות דרך האינטרנט ב-25-40$ או דרך משרדנו בעלות של 280 ₪(. הנחיות לגבי הוצאת האשרה יישלחו כחודש וחצי לפני היציאה לטיול.
הודו ובהוטן הינן מדינות בעלות מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שביתות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
נכון להיום חל איסור לצלם את בני השבטים באוריסה
הכניסה לאזור השבטים באוריסה כרוכה באישור הנעשה מראש. על כן לא יהיה ניתן להירשם לטיול פחות מחודש לפני יציאתו.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
גבהים בטיול לבהוטן: במהלך טיול זה נטפס לגבהים של כ -3000 מ' מעל פני הים. בגבהים אלו עלולים להופיע סימפטומים של מחלת הגבהים. תנאים אלו אמורים להספיק לבעלי בריאות תקינה. בכל מקרה אנו ממליצים להיוועץ עם רופא טרם היציאה לטיול.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות מיום החזרה.
לכל התיירים בבהוטן מוקצה אוטובוס ממשלתי מאותו סוג, ללא מיזוג (אין לו צורך בעונה זו).
רמת בתי המלון באזור השבטים של אוריסה ובבהוטן נמוכה מהרמה המערבית ואף ההודית המקובלת ויש לקחת זאת בחשבון כחלק מאופי הטיול. לחלק מהמלונות אין מיזוג, ואין בהם צורך בעונה הזו. בחלק גדול מהמלונות אין מעליות (גובהם נע בין 2-3 קומות). צוות מקומי ישמח לעזור לכם עם המזוודות.
יתכן וסדר הביקורים בשטח יהיה שונה מהמוצג בתכנית, וכפוף להחלטת המדריך.
כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

בהוטן – קדוש ללא עכבות

קארמה עבר להילוך גבוה כשהרכב שנשא אותנו השמיע קולות מאמץ. עלינו בדרך הלא ממש סלולה, על הכביש […]

בהוטן – חיים מאושרים בממלכה מבודדת

ממלכת בהוטן היא ממלכה בודהיסטית קטנה ומבודדת השוכנת בהרי ההימלאיה המזרחיים. בשל היותה הממלכה הבודהיסטית האחרונה היא […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לבהוטן ואוריסה

אל מזרח הודו הפראית והמסתורית ואל הממלכה הבודהיסטית בהימלאיה | 17 יום

הדפיסו שלחו שתפו