טיול לטג'יקיסטן מורחב כולל רכס הפמיר והרי הפאן

טיולי תרבות וטבע

המסלול המסתורי בהרי אסיה התיכונה | 14 יום

הדפיסו שלחו שתפו
הטיול המקיף והמורחב לטג'יקיסטן של אקו טיולי שטח כולל מסע ייחודי אל אחד 

האזורים היפים בעולם, ארצם של הטג'יקים, אנשי ההרים הגבוהים של מרכז אסיה. דרך רצופה פסגות מכוסות שלג וקרחונים, קניונים עמוקים חרוצים בין הרים, נהרות זורמים ומפלים עוצמתיים, לצד עמקים רחבים ירוקים ופוריים המוקפים ברכסי הרים. הטיול לטג'יקיסטן חוצה את רכס הרי הפמיר, שפירושו בשפת שבטי ההרים התורכיים הוא "גג העולם", ומסתיים בהרי הפאן, שלוחה של הרי הפמיר, עם פסגות ענק המתנשאות עד לרום של למעלה מ–7000 מ'. במהלך המסלול נפגוש את אוכלוסיית העם הטג'יקי, עם ממוצא פרסי. הטיול במדינה זו מתבצע בנסיעה בדרכים הרריות מהגבוהות בעולם, מגיע לנופים מרהיבים ומשלב הליכות רגליות קלות, כולל ביקורים באתרים היסטוריים, שווקים מקומיים וכפרים נידחים. הלינה בעיר דושנבה במלון טוב, ולאורך הדרך בבתי הארחה ובתי מקומיים שהוסבו לאירוח מטיילים. 

טיול לטג'יקיסטן הוא טיול שהוא הרפתקה של פעם בחיים, אל אזור ייחודי על כל היבטיו, אל אחת הפינות הפחות תיירותיות של היבשת, בלב הרפובליקות ההרריות של מרכז אסיה.

מסלול הטיול

ימים 1-2

הטיסה לדושנבה, בירת טג'יקיסטן

נצא בטיסה מתל אביב דרך יעד ביניים אל דושנבה (Dushanbe), בירת טג'יקיסטן, אליה נגיע לפנות בוקר. העברה למלון בדרגת תיירות טובה בלב העיר. לאחר מנוחה והתארגנות נפתח את ביקורנו בעיר בארוחת צהריים במסעדה טג'יקית מקומית. נבקר בארמון האומות, הידוע גם בשם קוחי נרווז (Kohi Navruz), שבו נשיא טג'יקיסטן, אמומלי רחמון מקיים פגישות פסגה חשובות של ארגון שנחאי לשיתוף פעולה. מעל כיפת הזהב המעטרת את ראשו של הבניין, מתנוסס בגאון דגל טג'יקיסטן. ניגע בנקודה היהודית של העיר בביקור בבית הקברות היהודי, ומשם נמשיך וניסע אל מבצר היסאר (Hissar), אחד המונומנטים העיקריים של טג'יקיסטן, אשר שימש בעבר כארמון של אחד מאמירי בוכרה ונשמר בקפידה. נשוב לדושנבה ונהנה מארוחת ערב במסעדה מקומית.  לינה בדושנבה.

יום 3

נסיעה אל לב רמת פמיר

הבוקר נעלה על ג'יפים ונצא בכביש ההררי מזרחה אל תוך ההרים. נסיעה בת כשמונה שעות בנופי הרים אדירים לאורך כ- 360 ק"מ, כאשר אנו נוסעים דרך העמקים החקלאיים קראטג'ין וטביל-דורה, ובדרכנו נעבור בעיר קולוב ונחצה את מעבר ההרים קאבו-רבט בגובה של 3300 מ', שלאחריו נרד לכיוון נהר הפנג', המרוצף משני עבריו בכפרים עשויים לבני בוץ. ארוחת ערב אצל משפחה מקומית ולינה במלון בעיירה קלאי קומב (Kalai khumb).

יום 4

לאורך הגבול האפגני אל חורוג

נמשיך בנסיעה בין נופי הרים מרשימים. הנסיעה תמתח לאורך נהר הפנג', המהווה גבול טבעי בין טג'יקיסטן לאפגניסטן. נעצור לארוחת צהריים באחד מכפרי האזור, נבקר בשרידי מבצר ואמאר (Vamar) ונמשיך בנסיעה אל העיירה חורוג (Khorog), מרכז מחוז בדאחשן. חורוג, שתשמש ביתנו ביום הקרוב, הינה עיירה בת רחוב אחד לאורך נהר הגאנט ובפתחת העמק האדיר אותו הוא מנקז. שדרות עצי צפצפות זקופות מעטרים את דרכיה ובוסתני תפוחים, אפרסקים ותותי עץ נטועים בסביבתה. ארוחת ערב במסעדה מקומית ולינה במלון בחורוג (גובה 2070 מ'). 

יום 5

הוואי מקומי בחורוג

היום יוקדש לעיירה חורוג. נבקר במרכז ה"איסמאיליטים" ונמשיך לבית משפחה מקומית מקסימה ונלמד להכין את המאכל "פלוב", אותו נטעם במסגרת ארוחת הצהרים. נצא לטיול רגלי בגן הבוטני השני בגובהו בעולם לתצפית אל עבר הכפרים בסביבה. אחרי הצהרים נהנה ממפוע פולקלור של להקת מוזיקאים מקומית ונקנח את היום בארוחת ערב במסעדה. ארוחת ערב ולינה במלון בחורוג.

יום 6

מצודות ומעיינות חמים

נצא מחורוג ונמשיך בנסיעה דרך עמק הווחאן, מסדרון גאוגרפי מרשים שפוגש בקצותיו בארבע מדינות שונות. בדרכנו נעלה במעלה המדרון אל אתר המעיינות החמים של ביבי פטימה (Bibi Fotima), הבוקעים על צלע ההר, בהם נוכל לטבול כמנהג המקום. נצעד משם אל מבצר יאמצ'ון (Yamchun) ששרד באופן כמעט מושלם וממנו ניתן לתצפת למרחק של מאות קילומטרים אל הרי ההינדו-כוש מעברו השני של הגבול. נמשיך בנסיעה אל הכפר לנגר (Langar) אשר שוכן בצומת דרכים ובמפגש הנהרות הפנג' והפמיר ובו גם חצה מרקו פולו בדרכו. לאחר ארוחת הערב נהנה ממופע משפחתי של מוזיקת עם ווחאנית מלווה בכלי נגינה וריקודים מקומיים. לינה בבית הארחה מקומי.

יום 7

אל האזורים הגבוהים של הרמה הפמירית

הבוקר נצא בנסיעה דרך מעבר ההרים חארגוש (Khargush) בגובה 4344 מ' אל האזורים השטוחים והגבוהים יותר של הרמה הפמירית. נטפס במעלה הרכס תוך חציה של מרחבי שיממון ירחיים. נבקר באזור האגמים בולונקול (Bulunkul) ושילקול (Yashilkul) ונאכל ארוחת צהרים בפינה הנידחת ביותר אליה הגיעו תושביה הטג'יקים של הרמה. נמשיך בנסיעה אל עבר העיירה מורגאב (Murgab) ונבקר בכפר אליצ'ור (Alichur) שמסמל למעשה את החציה למרחב המחיה הקירגיזי של המדינה. נבקר בבית מלאכה ומקום לממכר מלאכות יד מסורתיות ונמצא מקומנו בישוב שנראה כאילו נבנה על הירח בגובה 3630 מ' מעל פני הים. ארוחת ערב ביורט ומופע קירגיזי. לינה בבית הארחה מקומי במורגאב.

יום 8

מעברי הרים גבוהים ונסיעה לאורך הנהר

נשכים מוקדם ולאחר ארוחת הבוקר נעזוב את מורגאב וניסע חזרה לעיר חורוג על גבי הPamir High way –, דרך מעבר קויטזיאק (Koytezak), מעבר הרים בגובה של 4,122 מטר מעל פני הים, הממוקם בתוך הפארק הלאומי בדאחשאן, באזור האוטונומי גורנו-בדחשאן. נסיעה לאורך נהר גונט (Gunt) תוביל אותנו עד לחורוג. ארוחת ערב ולינה בחורוג.

יום 9

חזרה לאורך הגבול הדרומי

היום נשוב מחורוג אל העיירה קלעי קומב בנסיעה לאורך נהר הפנג' (Panj) והגבול הדרומי של טג'קיסטן עם אפגניסטן. לאורך הדרך נהנה מהנוף ומפגשים אקראיים עם מקומיים. לעת ערב נגיע לקלעי קומב. ארוחת ערב ולינה בקלעי קומב.

יום 10

הטבע בדרך לדושנבה

נצא מקלעי קומב בנסיעה לאורך הכביש הצפוני בדרך הררית מרהיבה ומפותלת ונחלוף במעבר ח'בוראבוט (Khaburobad), מעבר הרים גבוה בגובה של 3,852 מטר מעל פני הים. בצהרים נאכל ארוחת פיקניק בקרבת אגם קטן ויפה, המכונה האגם הכחול. נמשיך וניסע אל דושנבה. ארוחת ערב עם פולקלור מקומי ולינה בדושנבה.

יום 11

נחל כחול, עמקים ופסגות מושלגות

נתחיל את יומנו בנסיעה לערוץ וארזוב (Varzob), בו זורם נהר כחול וניתן להבחין בנופים של כרי מרעה ירוקים ועדרי צאן רועים למרגלות פסגות מושלגות. נמשיך בנסיעה דרך מעבר ההרים אנזוב (מנהרת "איסטיקלול")  בגובה 3,372 מטר ברכס הרי הפאן. לפני בניית המנהרה היה ניתן לעבור שם רק בקיץ, כשהשלג הפשיר במעבר. בדרכנו נבקר גם באגם איסקנדרקול (על שם אלכסנדר הגדול, איסקנדר – זה שמו של אלכסנדר בימי קדם באזור מרכז אסיה, קול – פירושו אגם). נמשיך וניסע לפנג'יקנט (Penjikent) ונבקר במוזיאון לארכיאולוגיה באזור החפירות העתיקות של פנג'יקנט עם ממצאים מהמאות 12-16 לספירה. ארוחת ערב ולינה בפנג'יקנט.

יום 12

חורבות העיר ההיסטורית וקומפלקס אגמי מרגוזור

נצא בנסיעה לאגמי מרגוזור (Marguzor), המהוים קומפלקס ייחודי של שבעה אגמים ("פיר" – שבעה, "קול" – אגם) עם מים בצבע קריסטל-טורקיז. האגמים שוכנים למרגלות הרי הפאן וזורמים לאורך עמק נהר שינג (Shing). נבקר באגמים ובכפרים המקומיים, נהנה מהנופים ונתענג על ארוחת צהרים מקומית בגסטהאוס משפחתי. בסוף היום החווייתי נשוב לפנג'יקנט. ארוחת ערב ולינה בפנג'יקנט.

יום 13

השיבה לדושנבה הבירה

נקדיש את היום לנסיעה חזרה לדושנבה, בירת טג'יקיסטן. בדרכנו נעצור לארוחת צהריים במסעדה מקומית. בהגיענו נצא לסיבוב מסכם בעיר, נתארגן במלון ונצא לארוחת ערב מסכמת לטיול בטג'יקיסטן.

יום 14

חזרה לארץ

נשכים באישון לילה וניסע לכיוון שדה התעופה. חזרה לארץ דרך יעד ביניים. נחיתה בתל אביב בשעות הצהריים.

  • טיול מקיף וייחודי הכולל את רכס הפמיר ואת הרי הפאן - במדינה שמעטים זכו לבקר בה. השתתפות בפסטיבל מקומי (מותנה בקיומו).
  • פנסיון מלא לאורך כל השהות בטג'יקיסטן, ארוחות במסעדות מקומיות ופיקניקים בחיק הטבע
  • ביקור באתר מורשת עולמית של אונסק"ו בקרבת העיר פנג'יקנט
  • טבע מרהיב והכרות עם הפולקלור המקומי
  • חשיפה לתרבות ולהוואי של רמת הפמיר ומרכז אסיה

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
16/07/2024 29/07/2024 אניה קוזלובה $4,603 $392 $4,995 $100 הנחה לנרשמים עד 18/04/2024

תוספת ליחיד בחדר: 695$



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות על פי מסלול הטיול.
לינה: הלינה בערים דושנבה, קלאי קומב וחורוג, במלונות טובים (או הטובים בנמצא), ולאורך הדרך בבתי הארחה. לילה אחד בבתי מקומיים שהוסבו לאירוח מטיילים). במורגב אירוח בפונדק מקומי עם שירותים ומקלחת משותפים.
כלכלה: כלכלה מלאה. 3 ארוחות מיום ההגעה לטג'יקיסטן ועד עזיבתה. מי שתייה מינרלים לכל אורך הטיול. מספר ארוחות בצורת פיקניק בטבע.
תחבורה: אוטובוס להעברות בדושנבה ורכבי 4X4 (ג'יפים) עם נהגים מקומיים. נסיעות ארוכות בכבישים הרריים צרים ובדרכי עפר.
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
אשרת כניסה לטג'יקיסטן ופרמיט (אישור) מיוחד לאזור הפמיר (מחוז בדחשאן).
המחיר מבוסס על מחירי טיסות ומסי נמל הנכונים ליום פרסום הטיול (ינואר 2024). במידה ויחול שינוי המחיר יעודכן בהתאם.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי טיפול ורישום.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה שאינה מים מחוץ לארוחות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
טיפ למדריך הישראלי.
בדיקות והוצאות קורונה.

לתשומת ליבכם

טיול לטג'יקיסטן - אופי הטיול: מסע אל אזורים הרריים ולא מתוירים, באחד המקומות הנידחים ביותר במרכז אסיה. נסיעה בג'יפים בכבישים ובדרכי עפר, שילוב של מסלולי הליכה קצרים, ביקור באתרים היסטוריים, לינה וארוחות בבתי המקומיים - המאפשר מגע בלתי אמצעי עם המקום ואנשיו.
קבוצה קטנה של 10-26 מטיילים. מדריכה ישראלית מצוות אקו – אניה קוזלובה ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
במסלול טיול זה חוצים בנסיעה גבהים של עד 4655 מטר. לנים בגובה מקסימלי של 3630 מטר.
טג'יקיסטן היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא נוכל לחזות את קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות יעד אלו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
ביקור באתרים מסוימים במהלך הטיול מותנה באישור מקומי. במידה ולא יתאפשר ביקור כפי שתוכנן מראש, למדריכי הטיול תהיה הזכות לבחור תוכנית אלטרנטיבית לטובת ורווחת הנוסעים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. תכנית הטיול כפופה לשינויים גם בהתאם לשיקול הדעת של צוות ההדרכה ושל אקו טיולי שטח.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל- 6 חודשים מיום היציאה.
חובה על המטיילים להצטייד בביטוח רפואי וביטוח נסיעות מתאימים לפני הנסיעה. לאחר שקניתם פוליסת ביטוח, בבקשה שלחו אלינו את הפרטים על מנת שנוכל להתארגן בהתאם במידה ותזדקקו לטיפול רפואי במהלך הטיול.
טיסות: ע"פ מדיניות חברת התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
טיסת פנים: איחורים, דחיות ואף ביטולים בטיסות פנים בסין אינן דבר נדיר . אנו מזמינים עבורכם טיסות פנים כחלק מהשירותים שאנו מארגנים עבורכם (וללא עמלה נוספת) אך איננו אחראים על שינויים שנעשים על ידי חברות התעופה. אנו נעשה את המרב על מנת למצוא פתרון הולם במקרה של שינוי או ביטול של טיסות אך במידה והשינוי יגרור תשלום נוסף, תשלום זה יחול על הלקוח בלבד.
ביטול נסיעה לפני תחילתה: אנו נתקלים מידי פעם במקרים בהם מטיילים נאלצים לבטל את נסיעתם מחמת תאונה או מחלה פתאומית, או מחמת אשפוז או מוות של בן משפחה קרוב. לצערנו לא נוכל להחזיר דמי ביטול שנגבים מאתנו על ידי חברות התעופה וגורמי התיירות בעולם. על המטיילים לעשות ביטוח טיולים, וחברת הביטוח היא הגורם אליו יש לפנות על מנת לקבל החזר כספי בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח אותה רכשתם. למרות האמור לעיל, חברת אקו "כידידת הנוסע" תעשה ככול שביכולתה ע"מ שהלקוח ישלם את המינימום הנדרש. אנו ממליצים לכל המטיילים לעשות את הביטוח בעת ההרשמה על מנת להיות מבוטחים בתקופה שלפני היציאה לטיול, בהתאם לתנאי הפוליסה שתרכשו.
טיולי השטח המיוחדים שלנו מתאימים למי שמחפש מגע בלתי אמצעי וקרוב לשטח, גם אם התנאים פחות נוחים וקשים לפרקים. טיולים אלו (כל טיול והסיפור שלו) מגיעים אל מעבר למקומות התיירותיים המקובלים. הם בדרך כלל ארוכים יותר, ואנו משלבים בהם לעיתים גם מקומות לינה בתנאים צנועים. בטיולים אלו אנו משלבים הליכות קלות עד בינוניות, ונסיעות ארוכות הדרושות בכדי להגיע למקומות הייחודיים הללו. בהחלטתכם להצטרף לטיולי שטח מיוחדים עליכם לקחת זאת בחשבון. אנא בררו עם נציגי אקו את כל המידע על הטיול אליו החלטתם להירשם, על מנת להבטיח שטיול זה אכן נועד עבורכם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מידע על קירגיזסטן

רקע קירגיזסטן היא הקטנה בין הרפובליקות החדשות של מרכז אסיה וחלק מנתיבי דרך המשי עברו בתחומה לאורך […]

טרק לטג'יקיסטן

את לבי השארתי בהרי הפאן המשורר הרוסי יורי ויזבור כתב בהשראת הנוף המדהים, הבתולי והפראי את שורת […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לטג'יקיסטן מורחב כולל רכס הפמיר והרי הפאן

טיולי תרבות וטבע

המסלול המסתורי בהרי אסיה התיכונה | 14 יום

הדפיסו שלחו שתפו