טיול לטנזניה כולל אגם נטרון בעונת הנדידה הגדולה

טיולי תרבות וטבע

| 10 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
טיול ספארי שתחילתו בשמורות מניירה וטרנגירה הנפלאות והמשכו בדרכים נידחות וממועטות תיירים אל האזורים הפראיים של צפון טנזניה - הר הגעש אולדוניו לנגאי, אגם נטרון וארצם של שבט המסאי. משם נמשיך אל השמורות המפורסמות והעשירות בבעלי חיים; מישורי הסרנגטי הנרחבים בהם מתקיימת ההגירה היבשתית הגדולה על פני האדמה של גנו וזברות, לועו הכבוי של מכתש הנגורונגורו ואגמי השבר הסורי אפריקאי.

הטיול לטנזניה הוא גם מסע חזרה אל ערש האנושות, האזור בו התגלו עצמות האדם המיומן בן כ-4 מיליוני שנים, ביתם של שבטי המסאים הרועים את עדריהם ברמות הגבוהות ומסע אנתרופולוגי מרתק בין שבטי ההדזבה והדטוגה ,שעדיין שומרים על חיים מסורתיים וצדים ומלקטים למחייתם.

מסלול הטיול

יום 1

הגעה לטנזניה ופארק טרנגירה

נצא בטיסת לילה דרך אדיס אבבה וננחת בשדה התעופה קילימנג'רו שבארושה, העיר המרכזית בצפון טנזניה, בשעות הצהריים. נמשיך מיד לעבר שמורת טרנגירה (Tarangire NP), בה ניתן למצוא את ריכוז בעלי החיים הגדול ביותר בטנזניה מחוץ לשמורת הסרנגטי. השמורה נחשבת גם לבעלת אחד מריכוזי העופות הגדולים בעולם, עם למעלה מ–400 סוגי עופות המקננים בה. לינה באזור טרנגירה.

יום 2

ספארי בשמורות טרנגירה ומניירה

נקדיש את שעות הבוקר לספארי בשמורת טרנגירה – עדרי פילים, עצי באובב ונהר אחד שהינו עורק החיים של השמורה – מקנים לשמורת טרנגירה את ייחודה. בהמשך היום נמשיך צפונה אל שמורת אגם הסודה מניירה (Manyara NP), אחד מאגמי הבקע הסורי אפריקאי העובר בטנזניה. נתחיל בחלקה הדרומי של השמורה ונמשיך לטיול ספארי ברחבי השמורה המשופעת ביער צפוף, קופים מקפצים והיפופוטמים הרובצים סמוך לשפת האגם. בסיום היום נצא מחלקה הצפוני של השמורה ונמשיך ללינה באזור צפון מניירה.

יום 3

אל צפון טנזניה הפראית

בשעות הבוקר נצא בנסיעה צפונה לעבר אגם נטרון (Lake Natron), אחד מאגמי השבר הסורי אפריקאי, השוכן למרגלותיו של הר געש קדוש לשבט המסאי בשם אולדוניו לנגאי (Ol Doinyo L'Engai) באזור פראי וכמעט בלתי מטויל בטנזניה אשר קבוצות מעטות בלבד זוכות להגיע אליו. נערוך סיורים רגליים באזור הר הגעש, נטייל בנחלי הבזלת שלמרגלותיו ובאגם נטרון נסייר לאורך חופיו ונצפה בבעלי החיים המאפיינים אזור זה. נסייר גם בין כפרי המסאים שזהו ביתם, באזור קשוח, נידח ומרתק זה. לינה באזור אגם נטרון.

ימים 4-5

בעקבות הנדידה הגדולה אל צפון הסרנגטי

נעזוב את אגם נטרון וניסע בדרכים הארוכות אך מרתקות, דרך ארצם של שבט המסאי וסוואנות אינסופיות, הרחק מהדרכים המתויירות של טנזניה אל צפון שמורת הסרנגטי (Serengeti) – "המישורים האינסופיים" בסוואהילית. שטח השמורה כמעט כגודל מדינת ישראל וחיים בה ג'ירפות, פילים, אנטילופות וכל הטורפים למיניהם. בכל שנה, מתרחשת אחת הנדידות הגדולות ביותר בעולם החי – בין שמורת הסרנגטי שבטנזניה אל שמורת המסאי מרה שבקניה ובחזרה. תנועה זו של מיליוני פרטים של גנו (Wildebeest), זברות ואוכלי עשב אחרים בעקבות הגשמים והעשב הטרי הינה אחד המחזות המרהיבים ביותר בעולם. נקדיש את היומיים הקרובים לספארי במישורי העשב האינסופיים של הסרנגטי וייתכן ואף יתמזל מזלנו לצפות בחציית העדרים את נהר המרה השורץ תנינים. לינה שני לילות במחנה אוהלים בצפון הסרנגטי.

ימים 6-7

פנינת הטיול לטנזניה - מכתש הנגורונגורו וחיות הבר

ניסע דרומה דרך הסוואנות אל אזור שימור הנגורונגורו, ובדרך נעצור לביקור בערוץ אולדובאי (Olduvai gorge); במקום פועל מוזיאון קטן, שם ניתן לצפות בשרידים שנמצאו במקום ולהתחקות אחר התפתחות האדם הקדמון, הוא האדם המיומן (Homo Habilis), מאבותינו הקדומים ביותר. נמשיך לעבר מכתש הנגרונגורו אשר הנו חלק מאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, ומהווה את אחת האטרקציות היפות של צפון טנזניה. המכתש (קלדרה) נוצר לפני כ-2-3 מיליון שנה עקב התמוטטות הר געש, ומהווה סביבת מגורים טבעית לחיות בר שונות. למחרת נרד בג'יפים אל קרקעית הלוע, לספארי עשיר ומפגש עם חיות הבר של אפריקה. במשך כחצי יום נשהה במכתש המפורסם, ולקראת אחר הצהריים נרד לכיוון אגם אייסי (Eyasi) שם נבקר את שבט הדטוגה (Datoga), החי באזור האגם. במקור היה זה שבט נוודים, אך כיום נוטים אנשיו לעסוק בחקלאות, רעיית בקר ועבודות מלאכה מרשימות, אשר ניתן לראות מעטרות את נשות השבט. בלילה הראשון נלון בלודג' יפהפה על שפת המכתש, ובלילה השני בלודג' בסמוך לאגם אייסי, לא רחוק מהשבטים אותם נבקש להכיר.

יום 8

אגם אייסי ושבט ההדזבה

בשעות הבוקר המוקדמות נתלווה לבני שבט ההדזבה (Hadzabe), מאחרוני השבטים הנוודים של טנזניה. זהו שבט ציידים-לקטים, שחי בגבעות הסמוכות לאגם אייסי ומבחינה אנתרופולוגית משתייך לשבטי הבושמנים של טנזניה. נבקר במנייטה של השבט ואף נתלווה אל הגברים לציד. מי שיעדיף יכול להישאר במחנה השבט ולהתלוות אל נשות השבט במלאכות הבוקר. בהמשך היום  נעלה מאגם אייסי ללינה באזור קראטו.

ימים 9-10

מקראטו דרך ארושה, ובחזרה הביתה

נעזוב את אזור קראטו אשר למרגלות הנגרונגורו ונמשיך בנסיעה לארושה. נבקר בבית ספר או שוק מקומי, ולאחר מכן ניסע לשדה התעופה של טנזניה בזמן לטיסתנו ארצה. הנחיתה בארץ אור לבוקר יום 10.

  • משקפת ספארי (Tasco) מתנה לכל זוג, עד שלושה מטיילים.
  • מפת טנזניה, כולל מגדיר בעלי חיים בשמורות.
  • נסיעה ברכבי טויוטה לנדקרוזר ארוכים ומרווחים - ג'יפים 4X4, בעלי גג נפתח, המיוחד לטיולי ספארי.
  • ערכת מכשירי קשר איכותיים בכל רכב, המאפשר הדרכה וקשר רציף בין רכבי הספארי, המטיילים והמדריך.
  • לינה בלודג'ים - מלונות כפריים בחיק הטבע האפריקני, בלב השמורות.
  • לינה לחוף אגם אייסי, המאפשרת לנו ביקור אצל שבט ההדזבה (Hadzabe), החל משעות הבוקר המוקדמות ועד הצהריים, בהן נוכל להתוודע אל חייהם המסקרנים של בני השבט ולצפות בכישוריהם המרשימים כציידים-לקטים.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

הנחות לילדים ונוער :

הנחה לילד מתחת לגיל 12 יחד עם שני מבוגרים: 750 $

הנחה לילד מתחת לגיל 12 עם מבוגר אחד: 650 $

הנחה לנוער גלאי 12 עד 16 יחד עם מבוגר בחדר/שני מבוגרים: 500 $

תוספת ליחיד בחדר: 500 $

 

>>> לטיולים נוספים לטנזניה – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות ופנימיות כולל מיסי נמל
כל ההסעות כולל מ / אל נמל התעופה
תחבורה: נסיעה ברכבי ספארי מאורכים - ג'יפים 4X4 עם גג נפתח מיוחד לספארי, נהגים-מדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
לינה: במהלך הספארי נלון בלודג'ים אפריקאיים/ לודג' אוהלים (Lodges/Tented Lodges) בדרגת תיירות טובה. באזור אגם נטרון ואגם אייסי הלינה במקומות הטובים בנמצא.
כלכלה: כלכלה מלאה + מים מינרלים ברכבים.
כניסות לכל האתרים וסיורים, כמפורט במסלול הטיול.
אשרת כניסה לטנזניה שתונפק במעברי הגבול ותשולם באופן ישיר (כ-$50)
תשר לנותני השירות המקומיים במהלך ימי הספארי.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען – ניתן לעשות דרך אקו.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.

לתשומת לבכם

אופי הטיול: הטיול הינו בדגש על נושאים זואולוגיים, תרבותיים ומעולם הטבע ומותאם למשפחות וליחידים, מבוסס על נסיעה ברכבי ספארי מיוחדים עם גג נפתח לתצפיות ולינה בלודג'ים אפריקאיים (Lodges/Tented Lodges) ברמת תיירות טובה בחיק הטבע האפריקאי. הטיול כולל הגעה לאזורים נידחים וממועטי תיירים של טנזניה ונסיעה בדרכים הארוכות החוצות אזורים אלה.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. חובה להתחסן כנגד קדחת צהובה (!). אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר.
לתשומת לבכם – ידוע לנו כי דרוש חיסון כנגד קדחת צהובה (!) עם זאת, ישנם רופאים שממליצים למטיילים מעל גיל 60 להימנע מקבלת החיסון. אנא התייעצו עם רופא טרם הרשמתכם לטיול ובמקרה של פטור מקבלת החיסון מפאת גילכם או מסיבה רפואית אחרת חובה להציג מכתב באנגלית ממשרד הבריאות אשר מאשר זאת.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים.
אקו אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג אוויר אופטימליים. טנזניה היא מדינה משוונית (הממוקמת על קו המשווה), כך שייתכן גשם אף בעונות המוגדרות יבשות. בדרך כלל בבקרים ובערבים קר, ובמהלך היום נעים עד חם.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול, במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מחיר הטיול תלוי בין השאר במחירי הכניסה לשמורות הטבע, שנקבע על פי המחירים הרשמיים אותם מפרסמת ממשלת טנזניה. במידה ויועלו מחירי הכניסה ישתנה מחיר הטיול בהתאם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מסורת התיירות הישנה של טנזניה

לטנזניה היסטוריה ארוכה של תיירות, המתחילה עוד במאה ה-19. כבר אז, המילה 'ספארי' נכנסה למילון הבריטי. מקורה […]

החיות הנדירות של טנזניה

טנזניה, שכמעט חצי משטחה מוגדר כשמורת טבע, היא ביתם של מינים שונים של חיות. היא גם מקלטם […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לטנזניה כולל אגם נטרון בעונת הנדידה הגדולה

טיולי תרבות וטבע

| 10 ימים

הדפיסו שלחו שתפו