צילום: DCIM100MEDIADJI_0005.JPG

טיול למאוריציוס וראוניון

טיולי תרבות וטבע

היהלומים הקריאולים באוקיאנוס ההודי | 14 יום

האוקיאנוס ההודי זרוע באיים רבים שונים זה מזה ומגוונים בצורתם. המרחקים ביניהם גדולים וים גדול וכחול, מקצה אופק לקצה אופק מפריד ביניהם. במשך שנים היו האיים חבויים ונסתרים מעינו של האדם הלבן, כמו גם מאוכלוסיות ילידיות שנמנעו מלהתיישב בהם. סמוך לשלהי המאה ה 16 החלו משלחות המחקר ששלחו ההולנדים, הצרפתים והאנגלים לגלות את איי האוקיאנוס ההודי ואת חשיבותם האסטרטגית הנובעת ממיקומם בין דרכי המסחר הימיות בין מזרח למערב. המפגש בין הטבע הפראי, האקלים הטרופי והסערות שפקדו את האזור, הקשו על התיישבות הקבע של הקולוניאליזם האירופי אולם לא להרבה זמן. היו אלו ההולנדים שהקימו את המושבה הראשונה שלהם באי מאוריציוס, פגשו בצבי הענק ולכדו את עוף הדודו שהיוו מרכיב חשוב בתפריט המזון, השתמשו באי למטרות מסחר ואספקה לצי ספינות המסחר, אך מהר מאוד נכנעו לאיתני הטבע הקשים ונאלצו לעזוב. משעזבו ההולנדים הגיעו לאי הצרפתים והיה זה המושל האגדי ברטרנד פרנסואה לה בורדונה שלראשונה, בחמש שנות שלטונו הבין את חשיבות פיתוח האי והחל לסלול בו דרכים, להרחיב ולהעמיק את הנמל, לפתח את תעשיית קנה הסוכר, מימון מסע מחקרי לאי השכן ראוניון ותקיעת יתד שם כולל התיישבות אזרחית ופיתוחו של האי הוולקני, וכל זאת, באמצעות יבוא של עבדים מאפריקה רובם, מהאי השכן מדגסקר. סכסוכים ואי הסכמות בין המעצמות הימיות בעת ההיא הובילו לכאן את האנגלים שבאמצעות צי של שבעים ספינות ועשרת אלפי מלחים ולוחמים, אלצו את הצרפתיים להוריד את הדגל מראש התורן, מרגע זה ועד למחצית שנות המאה העשרים שלטו האנגלים באי, פיתחו אותו, בטלו את העבדות ולבסוף העניקו עצמאות לאי שהפך לאחד ממוקדי התיירות החשובים באוקיאנוס ההודי. 


תחילתו של מסענו באי ראוניון המהווה עד היום מחוז צרפתי שגם המטבע הנהוג הו הוא היורו. זהו אי קטן שאורכו 63 ק"מ בלבד ורוחבו 45 ק"מ אך הוא צופן בחובו מראות נוף דרמטיים ובלתי נשכחים, לועות וקלדרות געשיים, מפלי מים רבים, צמחייה טרופית סבוכה וסיפור היסטורי מרתק של מאבק בין התושבים הלבנים לעבדים השחורים שתוך כדי בריחתם מאדוניהם העמיקו חדור למרכזו של האי למקומות חבויים בהרים שהם עד היום הבסיס להתהוותה של החבר הקריאולית. מאוריציוס שמדרום ברוכה בחופי ים מפורצים ובמרכז הררי ויערות גשם, בחלקם לא דרכה רגל אדם. פורט לואיס עיר הבירה התוססת, הגנים הבוטניים המרהיבים, מטעי הווניל וקנה הסוכר, המקדשים של הקהילה ההודית, צבעי אבן החול המרהיבים של גבעות שמארל, סיפורם של היהודים שהוגלו למאוריציוס על ידי האנגלים, הצמחייה הסבוכה ומפלי המים, כולם הם פסיפס מרהיב אותו נחווה תוך כדי טיול המשלב הן במאוריציוס והן בראוניון קטעי הליכה קצרים ברגל. הנכם מוזמנים לחוויה קריאולית עשירה צבעונית ומרתקת.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב – וינה

בשעות הבוקר המוקדמות ניפגש בנמל התעופה בן גוריון, ונצא בטיסה ישירה לוינה. לאחר הנחיתה נצא ליום סיור מלא בעיר הקיסרית וינה. ניסע לאורך הרינג המפורסם ונראה את הבניינים המרשימים לאורכו, נמשיך את סיורנו בגרעין ההיסטורי והתרבותי של וינה. נצפה בכנסיית סטפן הקדוש המרשימה, קתדרלה מפורסמת אשר מתנשאת לגובה של 136 מטר, בבית האופרה, האוניברסיטה, הפרלמנט, בניין העירייה, הבורגתיאטר המפורסם, אנדרטת השואה והעיר העתיקה. לפנות ערב העברה לשדה התעופה לטיסת לילה ישירה אל מאוריציוס.

יום 2

מאוריציוס – ראוניון

נחיתה במאורציוס בשעות הבוקר, המתנה קטנה וטיסה קצרה אל האי ראוניון. בשעות אחר הצהריים המוקדמות ננחת באי הצרפתי שבליבו של האוקיאנוס ההודי – ראוניון. עם ההגעה העברה למלוננו על שפת האוקיאנוס ההודי, ממנו בו נשהה את ששת הלילות באי וממנו נצא מדי יום לטיולי כוכב. ארוחת ערב במלון.

photo by Sebastien Conejer

יום 3

סנט דניס – סנט פול (ראוניון)

את היום נקדיש לביקור מעמיק בעיר הבירה של האי ראוניון, סן דניס. כאן נולד טייס הקרב הצרפתי הידוע רולאן גארוס שעל שמו קרוי גם שדה התעופה של האי (על שמו נקראת גם אליפות צרפת הפתוחה בטניס הנחשבת לאחת מארבעת טורנירי הטניס החשובים ביותר בעולם). בתי המידות והאדריכלות הקריאולית הם עדות לעושרם של סוחרי האי וסוללת התותחים בטיילת מעידה על היסטוריה רוויה בהתקפות פיראטים שניסו לשדוד את עושרם של התושבים. מרכזה של העיר המוזיאונים שבה והתצפיות היפות יהוו את ליבו של הביקור בבירת האי. ארוחת צהריים במסעדה מקומית. נמשיך לסיור בסנט פול, העיר משתרעת מחוף האוקיינוס ועד לרכס ההרים שבלב האי. העיר נמצאת ליד מפרץ טבעי ולכן היה המקום הראשון אליו הגיעו הצרפתים בשנת 1642. חזרה למלון לארוחת ערב ולינה.

photo by emmanuel virin

ימים 4-6

ימים של סיורים והליכות בנופי הטבע הפראי בראוניון

את שלושת הימים הבאים נקדיש לטבע הפראי והמיוחד של האי ראוניון. מרכזו של האי ראוניון הוא אסופה של קלדרות, לועות הרי געש שהתמוטטו. נבקר בסביבת שני הרי געש. אחד מהם הוא מהפעילים בעולם ותופס כ-40% משטחה של האי. פסגת ההר היא כיפה געשית גדולה בתוך מבנה גאולוגי שרוחבו 9 קילומטרים ואורכו 13 קילומטרים. ההר מתנשא לגובה של 2632 מ' מעל פני הים. נראה ונתרשם ממפלי מים ניגרים, צמחייה ויערות גשם, נחלים היורדים ממדרונות ההרים ועיירות קריאוליות. נלמד ונעמיק בסיפורם של העבדים השחורים שנחתו כאן בהמוניהם כדי לפתח את האי. נהלך בטיילת העמוסה בשרידי ההתיישבות והמזח הדומם שקלט את גלי השחורים בדרכם לראוניון כעבדים. באחד מהימים באם יתאפשר נשלב נסיעה ברכבי 4X4 והליכות רגליות חלקן קצרות וחלקן ארוכות יותר עבור תצפיות נוף על מכלול הנוף הגעשי של האי ובתקווה לראות את אחד הלועות מעשן. נלמד על צמח הוניל האקזוטי אשר גדל באי ומיוצא לעולם לאחר תהליך הפקתו. ארוחת צהריים וארוחת ערב כלולות בכל אחד מהימים.

photo by shutterstock

יום 7

ראוניון

מטיילים רבים שביקרו בראוניון מכנים אותו "גן העדן של האוקיינוס ההודי". אי ירוק, הררי, מלא בצמחיה , הרי געש ומפלים. ללא ספק אחת מיצירות הפלא של העולם. היום נמשיך ונעמיק את הכרותינו עם האי ראוניון ונבקר במרכזו בעיירות קריאוליות קטנות ומעניינות, נהלך בשבילי שמורות טבע במסלולים לא ארוכים להתבונן וליהנות ממפלי מים. ארוחת צהריים כלולה. נשלב הליכה באפיקי נחלים ותצפיות נוף מרהיבות. נחזור למלון לארוחת ערב ולינה.

 

photo by shutterstock

יום 8

ראוניון – מאוריציוס - פורט לואיס

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לזמן הטיסה נצא בדרכנו אל שדה התעופה רולאן גארוס, ממנו נמריא בטיסה קצרה אל מאוריציוס. עם ההגעה נצא לפורט לואיס, בירת האי, היא מרכז תוסס לאוכלוסייה המגוונת של האי המורכבת מצרפתיים, הודים, סינים וקריאולים. נבקר באתריה הרבים של העיר ונצפה מהמצודה שבנו הצרפתיים והאנגלים על העיר הנמל וההררים המיוערים הסובבים אותה. נמשיך ונבקר בבית הקברות היהודי ונספר את סיפורה הנפלא של הקהילה היהודית. מגורשים שנשלחו על ידי הבריטיים למאוריציוס והקימו כאן במהלך חמש שנים, למרות התנאים הקשים, קהילה מפוארת.. העברה למלון בו נשהה את חמשת הלילות באי וממנו נצא לסיורים בכל יום. ארוחת ערב ולינה.

photo by shutterstock

ימים 9-11

מאורציוס – תרבות, היסטוריה וטבע שאין כמוה

את שלושת הימים הבאים נקדיש לסיורי עומק באי מאורציוס. נראה ונלמד על מגוון עצום של מיני הצמחיים הגדלים באי. החל משושנות מים ענקיות שהובאו לכאן מהאמזונס, זני תבלינים אקזוטיים ואוסף נרחב של שרכים. נסייר ונבקר בחופים ובמפרצים המרהיבים של צפון האי בהם נחתו הכוחות הבריטים שהכניעו את הצרפתיים בתחילת המאה ה 19. נבקר בקניון מרשים שבראשו מפל מים הנופל אל העמק מגובה של מעל 100 מטר. עם מעט מזל נחזה בקופי מקוק המנתרים בין העצים. נלמד על תהליך הפקת משקה הרום ומשמעותו לכלכלת האי. נבקר באגם המשמש מרכז פולחני למאמינים ההינדיים ונתרשם ממכלול האלים המעטרים את האזור. ישנן מלאכות בהם עדיין אוחזים בני אנוש על פני היקום. כזו היא תעשיית המלח של מאוריציוס. נחזה באידוי המלח ואיסופו על ידי העובדים המקומיים. נבקר בקצהו הדרומי מערבי של האי הרווי בסיפורים ואגדות הקשורים לבריחתם של אסירים אל מחוזות החופש. נהלך ברצועת החוף הזהוב בין עצי הדקל, נמשיך לחוף הדרומי לתצפיות נוף יפות. ארוחות ערב כלולות בכל יום בבית המלון.

photo by serge gelabert

יום 12

שייט לצפייה בדולפינים

הבוקר נצא לפעילות ימית נפלאה. נצא לשייט בלב האוקיאנוס במטרה לצפות ולשחות עם דולפינים. נהנה צבעם של המים באוקיינוס ההודי ונחווה חוויה ייחודית עם היונקים הימיים החכמים. בסיומו של השייט בשעות הצהריים נחזור למלוננו להנות ממתקני המלון, הבריכה והים. ארוחת ערב במלון.

photo by shutterstock

יום 13

מאוריציוס – וינה

הבוקר נצא בדרכנו חזרה ארצה. נמריא בבוקר בטיסה ישירה אל וינה. הגעה בשעות הערב, העברה למלון לארוחת ערב ולינה.

יום 14

וינה – תל אביב

הבוקר נמריא בטיסה ישירה חזרה הביתה. נחיתה בנתב"ג בשעות אחר הצהריים המוקדמות.

  • טיול לגן העדן הקריאולי המסתורי באוקיינוס ההודי
  • סיורים והליכות בטבע הפראי של האי ראוניון
  • ביקור בסביבת שני הרי געש עם הקלדרות שלהם באי ראוניון
  • שייט לצפייה בדולפינים במאוריציוס
  • בתי מלון מפנקים על שפת האוקיינוס
  • חצי פנסיון ועוד 5 ארוחות צהריים
  • טיול מיוחד לאחד מהאזורים הפחות מוכרים ומתויירים למטייל הישראלי

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
15/10/2024 28/10/2024 רוני ינובסקי €7,509 €114 €7,623 €250 הנחה לנרשמים עד 28/05/2024
€100 הנחה לנרשמים עד 29/06/2024

תוספת לחדר ליחיד – 1,470 יורו.

 

 



דגשים מיוחדים

המחיר כולל:

טיסות עם חברת התעופה "אוסטריאן" תל אביב–וינה-מארוציוס-וינה–תל אביב. טיסות עם חברת התעופה "אייר מאורציוס" מארוציוס–ראוניון–מאורציוס.
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט במסלול הטיול.
כלכלה: חצי פנסיון (ארוחות בוקר וערב) לאורך כל הטיול ועוד חמש ארוחות צהריים.
כניסות לכל האתרים והסיורים כמפורט במסלול הטיול.
קבוצה: גודל הקבוצה 10-21 מטיילים.
מדריך ישראלי מצוות "אקו", רוני ינובסקי.
תשר לנותני שירותים מקומיים.
שירותי סבלות בטיול.
מיסי נמל וביטחון.
דמי טיפול ורישום.
מפגש קבוצה.

המחיר אינו כולל:

ביטוח אישי ומטען
ארוחות שאינן כלולות ושתייה בארוחות.
הוצאות אישיות
טיפים למדריך הישראלי

לתשומת ליבכם:

אופי הטיול: הטיול למאורציוס וראוניון כולל הליכות בטבע, חצי יום נסיעה ברכבי שטח, שייט לצפייה בדולפינים. הטיול כולל הרבה טבע מדהים ביופיו וגם תרבות והיסטוריה מרתקת.
לינה: הלינה בטיול תהיה בשני בתי מלון. באי ראוניון נלון במלון אחד למשך שישה לילות ובאי מאוריציוס נלון במלון אחד למשך 5 לילות. בתי המלון על שפת האוקיינוס בדרגת תיירות גבוהה (4 כוכבים) עם מקלחת ושירותים צמודים. לילה אחד בבית מלון בסיום הטיול בוינה.
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג, רכבי שטח 4*4 באחד מימי הטיול.
כלכלה: חצי פנסיון (ארוחות בוקר וערב) לאורך כל הטיול ועוד חמש ארוחות צהריים.
קבוצה: גודל הקבוצה לטיול בין 10-21 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות "אקו" רוני ינובסקי.
טיסות: טיסות עם חברת התעופה "אוסטריאן" תל אביב–וינה-מארוציוס-וינה–תל אביב. טיסות עם חברת התעופה "אייר מאורציוס" מארוציוס–ראוניון–מאורציוס.
לא נוכל להבטיח שירותי סבלות בכל בתי המלון. היות ואלו אינם ערוכים לכך ויש לקחת זאת בחשבון – אנו נעשה ככל שביכולתנו על מנת לעזור.
למידע בריאותי על הטיול, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".

מדריך הטיול: רוני ינובסקי

גאוגרף. בנוסף, מתן הרצאות לקהל הרחב במוסדות המובילים בנושאי תיירות. רוני הוביל תוכניות טלוויזיה ליעדים שונים ומגוונים והתארח בתוכניות טלוויזיה בולטות כ”רואים עולם”, “מסע עולמי” ו”פספורט”. התנהגותם של בעלי חיים ובני אנוש, סיקרנו אותי מאז ומעולם והפכו את מרבית חייו הבוגרים לניסיון מרתק שכנראה אין לו סוף; לנסות להבין את מהות החיים על פני כדור הארץ. רוני מדריך בין היתר במאוריציוס וראוניון, אגן הים התיכון, דרום אמריקה, אפריקה, מזרח, איסלנד ועוד.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הודו – וראנסי: 563 פסטיבלים בשנה

תמונות וכמה מילים ששלחה מדריכת אקו טיולי שטח – פנינה שררה, לנוסעיה לאחר טיול לרג'סטאן שהתקיים באוקטובר […]

ציד קרנפים באפריקה

בתחילת המאה ה-19 חיו באפריקה כ-500,000 קרנפים. כיום, לאחר שנים של השמדה יסודית, נותרו בקושי 7,000, שזה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול למאוריציוס וראוניון

טיולי תרבות וטבע

היהלומים הקריאולים באוקיאנוס ההודי | 14 יום