טיול לתורכמניסטן – אל המדבר השחור והים הכספי (הכוזרי)

טיולי תרבות וטבע

משלחת מיוחדת לתורכמניסטן בהדרכת רוני טואג | 10 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
ארצם של השבטים הטורקמנים, חבל ארץ הנסתרת מעיני העולם ,המשתרעת בין הים הכספי לבין נהר האמו -דריה, ומן המדבר השחור-  הקרא-קום ועד להרי קופט-דאג היוצרים את הגבול עם אירן. המדבר משתרע מהקופט - דאג ועד לאסטרחן שעל חופו הצפוני של הים הכספי, ונקרא מדבר טוראן. שהנוודים התורכמניים נודדים בו בין דיונות החול, מישורי המלחה והאגמים החבויים בין מצוקיו. ארץ מהפנטת שמעט מאנשי המערב מכירים, עם מרחבים אדירים ויישוב דליל. לא רחוק מאשחבאד, בירתה של תורכמניסטן, נמצאים חורבותיה של העיר העתיקה ניסה הפרסית ובתוך העמקים הנסתרים של הקופט - דאג יש מערות עם מעיינות מים חמים, מקדשים זנוחים, סטופות בודהיסטיות ומציאות שקפאה במקומה מאז ימי הפלישה המונגולית ושיירות דרך המשי. 

מסלול הטיול

ימים 1-2

הגעה לתורכמניסטן

טיסה מת"א דרך יעד ביניים אל אשחבאד (Ashgabat) הבירה שלרגלי הרי איראן. הגעה בשעות הבוקר המוקדמות של יום המחרת .  אחרי ארוחת בוקר ומנוחה במלון, יציאה לסיור היכרות ראשוני בעיר אשחבאד, המכונה "הפנינה של מרכז אסיה". עיר המשלבת פארקים ובניינים מפוארים, עם פסלי שליט כל יכול. נתחיל בבזאר העירוני הגדול ביותר בתורכמניסטן, טולקוצ'קה (Tolkuchka), המקום הצבעוני ביותר באשחבאד ואחד השווקים המרכזיים במרכז אסיה. השוק פעיל לאורך השבוע, ובו סוחרי האזור ומציעים את מרכולתם: מפירות וירקות ועד למבחר של עבודות רקמה מסורתיות, שטיחים, מוצרי לבד, תכשיטים, כובעים ותלבושות מסורתיות. נמשיך ונבקר בפארק העצמאות ובמוזיאון הלאומי להיסטוריה, שבו מוצגים חפצים עתיקים בלעדיים מתורכמניסטן. נצא  לארוחת ערב במסעדה מקומית. לינה באשחבאד.

יום 3

אשחבאד – מארי

בבוקר נצא מזרחה וניסע דרך אחד מנתיבי דרך המשי המפורסמת אשר שימש במאה ה-5 לפנה"ס כאזור חקלאי של בני האנאן . נעצור ונטייל באנאו (Anau), נמשיך לעיר מימי הביניים בשם בגבאד (Bagabad), בה נבקר במצודה ומסגד מהתקופה הטימורידית . נמשיך בנסיעה לכיוון העיר מארי (Mary) ונחלוף על פני שדות, מגדלי מים, חאנים ואחוזות. בשעות הצהריים נגיע למארי, עיר בנווה המדבר השחור – קרא-קום, מרכז תרבות המורגב. נבקר בביתו של צ'ארי הומדוב, הממוקם בכפר סמוך, צייר ידוע במרי ממשפחה מקומית משבט הטקה. נזכה בהצצה לחיי הכפר ולסגנון החיים המקומי,  על פי מנהגי האירוח התורכמני. ארוחת ערב במסעדה מקומית במארי. לינה במלון הטוב בנמצא במארי. 

יום 4

מארי – מרב – אשחבאד

בבוקר נצא לביארם-עלי (Bayram-Ali), עיר עתיקה מתקופת תור הזהב של מרב . ביארם-עלי היא אתר שימור עולמי של אונסק"ו וממרכזי הארכיאולוגיה הגדולים במרכז אסיה.  לביארם-עלי היתה חשיבות רבה בהתפתחות דרך המשי במשך 2000 שנה. נבקר בשרידי מרב (Merv) העתיקה, הבירה של חורסן העתיקה , העיר הוקמה ע"י אלכסנדר מוקדון , ובה ארבעה ערים עתיקות ואתרים מקודשים. נשוב למארי (מרב החדשה ) לביקור בשוק הססגוני. בערב נעלה על טיסת פנים  בחזרה לאשחבאד בירת תורכמניסטן ארוחת ערב ולינה באשחבאד.

יום 5

אשחבאד – גאוקדאפה – מערת קוב אטא – בלקאנאבאד

הבוקר ונבקר באתרים הקרובים לאשחבד, הכי קרוב לאיראן שאפשר, נסייר בעיר העתיקה  ניסה בירת האימפריה הפרתית   (Nissa), הממוקמת כ – 18 ק"מ מהעיר, המהווה אחד מאוצרות הארכיאולוגיה המרכז אסיאתית והוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. נמשיך וניסע לחוות הרבעה לסוסי אחאל-טקה  ליד גאוקדאפה (Geokdepe), אשר פירוש שמה בשפה המקומית הוא "הגבעות הירוקות". נמשיך לביקור באגם תת קרקעי, פלא עולמי שנקרא קוב אטא  (Kov Ata).  המערות הן תופעת טבע נדירה ויפהפייה של אגם גופרית עם מים חמים . נמשיך וניסע אל העיר בלקאנאבאד (Balkanabat) השוכנת למרגלות הרי הבלקן האדירים. בלקאנאבאד הינה מרכז תעשיית הנפט והעסקים של מערב תורכמינסטן. ארוחת ערב ולינה בבלקאנאבאד. 

יום 6

בלקאנאבאד – יאנגיקאלה – טורקמנבאשי/אוואזה

הבוקר נצא לקניון יאנגיקאלה (Yangykala), בו חיים שבטים קזחים מגדלי סוסים, נוודים המאופיינים בכיסויי הראש הצבעוניים שלהם. פירוש השם יאנגיקאלה הוא "המבצרים הבוערים" בשל צבע האבנים הוורוד והכתום. נחלוף על פני קניונים מרהיבים, גמלים וכבשים רועות. נעצור לפיקניק צהריים בנוף היפהפה ומשם נמשיך לטורקמנבאשי (Turkmenbashi), עיירת נופש השוכנת על חוף הים הכספי. לינה וארוחת ערב בעיר אוואזה (Awaza) הסמוכה.

יום 7

טורקמנבאשי – אשחבאד – דרווזה ("שער הגיהנום")

הבוקר נצא לשדה התעופה ונעלה על טיסת פנים  לאשחבאד. עם הגעתנו נאכל ארוחת צהרים במסעדה מקומית. נשים פעמינו צפונה אל ישוב קטן בשם דרווזה (Darvaza), כ-200 ק"מ צפונית לעיר הבירה. בדרכנו נעבור דרך נווה המדבר ארבנט (Erbent), שם ניתן לראות את הנוודים ומלאכות היד המסורתיות שנשתמרו במהלך השנים. לעת ערב נגיע אל "הכניסה הראשית  לגיהנום" ,לפחות זוהי הסברה הרווחת בקרב המקומיים. "השער לגיהנום" הוא כינויו של בור ענק בקוטר של כ-70 מטרים שנפער באדמת מדבר "הקארה-קום" שבתורכמניסטן בתחילת שנות ה-70. בשעת השקיעה נחזה באש הבוערת תמיד המפעפעת מבטן האדמה ונראית כמו "בור השטן". נסיים את יומנו בארוחת טעימות פרי ידיהם של יושבי המדבר הנודדים תחת כיפת השמיים והכוכבים המנצנצים. נלון במאהל. 

יום 8

דרווזה – אשחבאד

נצא בנסיעה חזרה דרך מרחבי המדבר השחור לאשחבאד, בהגיענו לעיר נצא לארוחת צהרים במסעדה מקומית. לאחר התרעננות במלון נצא לביקור במוזיאון השטיח הלאומי, אחד מיסודות התרבות התורכמנית. באונס"קו הכריזו על כמה מסוגי השטיחים התורכמנים " כיצירות מופת שאינן מוחשיות ", אפשר לראות בשטיחים את הצופן הגנטי של העם התורכמני. נמשיך למופע פולקלור עממי של מוסיקה מקומית מסורתית. המופע יערך בביתו של הפסל המפורסם המנוח ג'ומאדורדי ג'ומה, המתוחזק כיום על ידי אשתו (גב ' נטליה) כסוג של גלריה, שבה מוצגות חלק מעבודותיו יחד עם מספר חפצים אמנותיים אחרים. ארוחת ערב ולינה באשחבאד.

יום 9

אשחבאד והסביבה

היום יוקדש לבירה אשחבאד וסביבתה, נסייר בה, נגיע למקומות נסתרים ונראה מוניומנטים ופסלים מיוחדים. בסוף היום נהנה מארוחת ערב מסכמת לטיולנו לתורכמניסטן ונצא אל שדה התעופה. 

יום 10

נחיתה בתל אביב

לפנות בוקר נמריא לתל אביב דרך איסטנבול. ננחת בתל אביב בשעות הבוקר.

  • טיול מקיף וייחודי לתורכמניסטן - מדינה שמעטים זכו לבקר בה.
  • טיול בדגש תרבות וטבע בתקופת המיטבית של חג הפסח.
  • פנסיון מלא לאורך כל הטיול.
  • ביקור באתרי מורשת עולמית של אונסק"ו וב"שער הגיהנום" – בולען ענק הפולט גז טבעי מבטן האדמה, בתוכו בוערת אש ברצף מאז שנת 1971.
  • אירוח בבית משפחה מקומית.
  • השתתפות במופע תורכמני אותנטי.
  • טיול בקבוצה קטנה ואיכותית, 10-20 משתתפים
  • רמת הדרכה גבוהה – רוני טואג, מדריך מנוסה למדינות מרכז אסיה.

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
24/04/2024 03/05/2024 רוני טואג $4,929 $366 $5,295

תוספת ליחיד בחדר: 750$



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל:

טיסות בינלאומית על פי מסלול הטיול.
לינה: במלונות טובים באשחבאד, בטורקמנבאשי ובבלקנאבאד, באוהלים ובתי הארחה צנועים מקומיים בשאר המקומות.
כניסות לכל האתרים כמפורט במסלול הטיול.
כלכלה: כל הארוחות במהלך הטיול בתורכמניסטן. ארוחות במסעדות, בבתי מקומיים ובתנאי שטח (פנסיון מלא).
תחבורה - אוטובוס צמוד לנסיעות בינעירוניות, ולסיורי ערים והעברות לשדה התעופה. משאית ספארי מקומית 4X4 בעלת עבירות טובה לנסיעה בכבישים מקומיים ובדרכי עפר.
ויזה - לטיול לתורכמניסטן אנו מוציאים ויזה אישית. עקב אילוצי הוויזה, ההרשמה לטיול תתאפשר רק עד חודשיים לפני מועד יציאת הטיול.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי רישום וטיפול
מפגש הכנה לטיול
מים מינרלים

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען
שתייה וארוחות שאינן כלולות
הוצאות בעלות אופי אישי
דמי צילום באתרים (בחלק מאתרי אוזבקיסטן נדרש תשלום עבור הצילום במקום)
טיפ למדריך הישראלי
מסי נמל מקומיים שאינם נקובים בכרטיס ומשולמים בחו"ל

לתשומת לבכם

טיול לתורכמניסטן הוא מסע ראשוני אל ארץ בלתי מטוילת, מאופיינת באזורי מדבר נרחבים, רכסי הרים וחוף ארוך של הים הכספי. מסע שטח המשלב נסיעה אל תוככי המדינה , טיולים רגליים קצרים וביקור בערים ובכפרים תוך כדי מפגש עם האוכלוסייה המקומית.
קבוצה קטנה של : 10–20 מטיילים. מדריכך ישראלי מצוות אקו ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
תורכמניסטן היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי, אשר עדיין לא מפותחת דיה במתן שירותי התיירות, התשתיות אינן מפותחות דיין ורמת התחזוקה בבתי המלון באזורים מסוימים אינה בסטנדרט שאנו רגילים אליו במערב. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. למדריכנו יש את הזכות לערוך שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה.

הערות:

השתתפות בסדנאות ופעילויות ייחודיות מותנה באישור.
ייתכן ושעות הטיסות הבינלאומיות ישתנו, עדכונים נוספים בצמוד למועד היציאה לטיול.
ביקור באתרים מסוימים במהלך הטיול מותנה באישור מקומי. במידה ולא יתאפשר ביקור כפי שתוכנן מראש, למדריך הטיול תהיה הזכות לבחור תוכנית אלטרנטיבית לטובת ורווחת הנוסעים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. תכנית הטיול כפופה לשינויים גם בהתאם לשיקול הדעת של המדריך ושל אקו טיולי שטח.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל- 6 חודשים מיום היציאה.
טיסות: ע"פ מדיניות חברת התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
קבלת אשרות כניסה לטורקמניסטן: הליך קבלת אשרות הכניסה לתורכמניסטן הינו מורכב וארוך. יובהר כי במידה ומטייל ספציפי לא יקבל אשרת כניסה לתורכמניסטן, יוצע לו טיול חלופי. יובהר כי אי קבלת אשרת כניסה למדינה אינה בשליטת אקו או באחריותה. על אקו להתחייב ולשלם לספקים השונים מראש. לפיכך, מטייל שירצה לבטל את הטיול, עקב אי קבלת אשרת כניסה, יאלץ לשלם דמי ביטול בהתאם למדיניות הביטולים הקבוע בטופס ההרשמה בהתאם למועד הביטול וכן יהיה עליו לשאת בעלויות ביטול הטיסות ועלויות דמי אשרות הכניסה במלואן.
ביטול נסיעה לפני תחילתה: אנו נתקלים מידי פעם במקרים בהם מטיילים נאלצים לבטל את נסיעתם מחמת תאונה או מחלה פתאומית, או מחמת אשפוז או מוות של בן משפחה קרוב. לצערנו לא נוכל להחזיר דמי ביטול שנגבים מאתנו על ידי חברות התעופה וגורמי התיירות בעולם. על המטיילים לעשות ביטוח טיולים, וחברת הביטוח היא הגורם אליו יש לפנות על מנת לקבל החזר כספי בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח אותה רכשתם. למרות האמור לעיל, חברת אקו "כידידת הנוסע" תעשה ככול שביכולתה ע"מ שהלקוח ישלם את המינימום הנדרש. אנו ממליצים לכל המטיילים לעשות את הביטוח בעת ההרשמה על מנת להיות מבוטחים בתקופה שלפני היציאה לטיול, בהתאם לתנאי הפוליסה שתרכשו.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

צ'ילה – איך כמעט נתקעתי בסוף העולם

תמיד רציתי להגיע רחוק. הכי רחוק שאפשר. לאו דווקא בהשגים בספורט, בלימודים או באתגרים אינטלקטואלים. רחוק פשוטו […]

טיול לאנטארקטיקה

יבשת אנטארקטיקה קשה לאדם. הסלעים והקרחונים גם יחד נמדדים בשטח עצום שהופך אותה ליבשת הרביעית בגודלה בעולם, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לתורכמניסטן – אל המדבר השחור והים הכספי (הכוזרי)

טיולי תרבות וטבע

משלחת מיוחדת לתורכמניסטן בהדרכת רוני טואג | 10 ימים

הדפיסו שלחו שתפו