טיולי משפחות לקניה צילום: אבנר סופר

טיול שטח חוויתי לקניה

טיולי תרבות וטבע

חוויית טבע אפריקאית בשילוב קמפינג ולודג'ים | 12 יום

טיול לקניה הוא טיול ספארי אל שמורות טבע, ביתם של עדרי חיות הבר, ומפגש עם שבטים מרתקים. ניסע דרך הרמות המעובדות של בני שבט קיקויו החקלאים, היושבים למרגלות ההרים. נבלה לילה בהר קניה על גבול יער הגשם ההררי. ניסע אל שמורת סמבורו שבקצה המדבר, בה מתרכזות חיות הבר לאורך הנהר האדום. נטייל גם באזור האגמים של בקעת השבר, נצא לשייט באגם ברינגו לבקר את שבט הדייגים הנג'מפס, נבקר באגם המתוק נאייוואשה, ונצפה בלהקת עופות הפלמינגו הוורודים באגם הסודה נאקורו. טיול לקניה כולל נסיעה במרחבי הסוואנה לספארי מרתק בשמורת מסאי מארה, היא שטח המרעה של העדרים הגדולים של חיות הבר - הזברות, הגנו, הפילים, והאריות. לקינוח נצא לספארי רגלי באי הסהרון, אחד המקומות הבודדים באפריקה בהם ניתן לצפות בעדרי החיות בגובה העיניים.

מסלול הטיול

יום 1

מת"א לניירובי, אל מול הר קניה

טיסה מת"א דרך אדיס אבבה לניירובי (Nairobi) ונחיתה בשעות הבוקר המאוחרות. ניסע מיד צפונה, אל ההר אשר על שמו נקראת הארץ – הר קניה. זהו הר געש מורכב (Strato Volcano) אשר נוצר לפני כ-3 מיליון שנה, כחלק מתהליכי ההיווצרות של השבר הסורי-אפריקאי, והוא הגבוה בהרי קניה. אם העננים שעל ראשו יתפזרו, נוכל לראות את אחת מפסגותיו המושלגות. נתמקם ללינה בלודג' מקומי בהר קניה.

ימים 2-3

למרגלות הר קניה ועל הנהר האדום בסמבורו

נצא לטיול רגלי יפהפה בתוך יער גשם הנמצא במורדות הר קניה בו ניתן לראות כיצד הצומח משתנה בהתאם לחגורות הגובה בהר. לאחר מכן נמשיך בנסיעה בדרכי נוף הררי מעובד, ביתם של בני שבט קיקויו (Kikuyu), השבט הגדול בקניה. נחצה את קו המשווה ונרד משולי ההר אל 'ספר המדבר', ארצם של הרועים – בני שבט סמבורו (Samburu). נטייל בשמורת הטבע הייחודית בה נפגוש בחיות ספר המדבר, אשר מגיעות אליה לצורכי אכילה, שתייה ו"התרעננות". לינה על גדות ה"נהר האדום", המגיע אל השמורה מרמות הר קניה ונשפך אל נהר לוריאן. לינה שני לילות בקמפינג בשמורת סמבורו.

ימים 4-5

אל אגמי השבר ברינגו ובוגוריה

נעזוב את שמורת סמבורו, כשלפנינו יום ארוך של דרך ארוכה אבל ייחודית. נעבור דרך העיירה מרלל  (Maralal), היא המרכז האדמניסטרטיבי של צפון קניה בגבול חבל הארץ טורקנה. נכיר את בני שבט הפוקוט (Pockout) החיים באזור ונישאר ללינת קמפינג במרלל. למחרת נרד ממרלל לתוך השבר הסורי אפריקאי לעבר תצפית יפה על אגם ברינגו (Baringo Lake), ביתם המסורתי של בני שבט הנג'מפס (Njemps Tribe). נצא לשייט על אגם ברינגו ונבקר באיי המגורים של השבט, נצפה בהיפופוטמים, תנינים ובעופות דורסים. נמשיך לעבר פארק בוגוריה היפה ונבקר באגמיו, אשר צבעם הכחול-ירוק מתערבב בצבעי הוורוד העזים של עופות הפלמינגו. לינת קמפינג בברינגו.

יום 6

ברינגו - נאקורו

ניסע אל העיר הגדולה נאקורו (Nakuru), השוכנת למרגלות הר געש כבוי; בשפת אנשי המסאי, משמעותה  "המקום המאובק". נבקר באגם הסודה נאקורו העשיר באצות, הן מזונם של עופות הפלמינגו הורודים אותם ניתן למצוא באגם. הפארק הלאומי נאקורו (Lake Nakuru National Park) הוא הפארק היחיד המגודר בקניה ומשמש כבית לפרויקטים של שימור למען יונקים רבים ומגוונים; כך נוכל למצוא בשמורה את שני מיני הקרנפים, רחב וצר השפה, ג'ירפות "רוטשילד" ומיני יונקים וציפורים רבים אחרים. הפארק הקטן יחסית, מורכב בעיקרו מאגם הסודה הייחודי וסביבתו רווית העצים, צמחיית בוש ונוף דרמטי של  השבר הסורי אפריקאי. לינת קמפינג בנאקורו.

ימים 7-9

שמורת מסאי מארה

נעלה מבקעת השבר אל שמורת הטבע הנודעת מסאי מארה (Masai Mara), ביתם של בני שבט המסאי לה נקדיש את שלושת הימים הבאים. בשמורה זו חיים העדרים הגדולים של חיות הבר באפריקה: גנו, זברות, צבאים, תאואים, ג'ירפות, פילים, ובעקבותיהם הטורפים – אריות וברדלסים. נצא לסיורי ספארי עד לנהר המארה ובריכות ההיפופוטמים שבגבול טנזניה, אל אזורי הגבעות והסוואנות. לינת קמפינג שלושה לילות בשמורה.

יום 10

ממסאי מרה אל אגם ניוואשה ושמורת אגם המכתש

נצא לספארי בוקר במסאי מארה, ולאחר מכן ניסע בחזרה לכיוון בקעת השבר, אל אגם נאיוואשה (Naivasha), הגבוה באגמי השבר ואחד משני אגמי המים המתוקים שבשרשרת האגמים בבקעת השבר. ניסע אל צידו המערבי של אגם ניוואשה, צפונית לכפר קונגוני אל שמורת אגם המכתש (Crater Lake Game Sanctuary). השמורה הקטנה והקסומה הזו מהווה בית לכ-150 מינים של ציפורים, ג'ירפות, זברות ובעלי חיים נוספים ומקיפה את אגם המכתש הוולקני אשר המסאים המקומיים מחשיבים רבות ואף מאמינים כי מימיו יכולים לרפא את עדרי הבקר שלהם. לינה בלודג' לחוף אגם ניוואשה.

ימים 11-12

שייט לאי הסהרון, ספארי רגלי וחזרה הביתה

בשעות הבוקר המוקדמות נשוט באגם לאי הסהרון (Crescent island) ונערוך ספארי רגלי ייחודי ומהנה בין עדרי הגנו, הזברות והג'ירפות הרועים במקום. זוהי שמורה פרטית ואחת השמורות הבודדות באפריקה בהן ניתן להלך בין בעלי החיים, לראות וליהנות מהחיות "בגובה העיניים". ניפרד מאגם נאיוואשה וניסע לניירובי, לטיסת ערב דרך אדיס אבבה לתל אביב. נחיתה לפנות בוקר אור ליום ה-12.

  • מפת קניה הכוללת מגדיר בעלי חיים בשמורות
  • הליכה ביער גשם הררי בהר קניה- ייחודי לאקו
  • מסלול בלעדי ומקיף הכולל הכי הרבה שמורות טבע, את אגמי ברינגו, בוגוריה וניוואשה
  • שלושה ימי ספארי בשמורת המסאי מרה!
  • חווית טבע ייחודית במינה
  • ביקור במספר רב של שבטים - מסאים, נג'מפס, סמבורו, פוקוט, קיקויו - חוויה אותנטית ייחודית

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד באוהל/חדר: 150 $.

הנחות:

הנחת ילד מתחת לגיל 12 בחדר עם שני מבוגרים: 250 $

הנחת ילד עד גיל 12 עם מבוגר אחד: 175 $

הנחת נוער בגילאי 12-16: 100 $



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות בחברת אתיופיאן איירליינס במסלול ת"א - ניירובי - ת"א
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט
דמי כניסה ולינה בשמורות הטבע
ביקור במנייטה מסאית, שיט באגם ברינגו וביקור בשבט הנג'מפס, שיט באגם נאיוואשה וספארי רגלי ייחודי
מיסי נמל וביטחון
אשרת כניסה לקניה
תשר לנותני השירותים המקומיים
דמי רישום וטיפול

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען
שתייה וארוחות שאינן כלולות
הוצאות בעלות אופי אישי

לתשומת לבכם

אופי הטיול: טיול ספארי מרתק בשמורות הטבע של קניה, ביקורי שבטים, טיולי רגל קלים בטבע הקנייתי הייחודי. לינה בתנאי קמפינג המיועדים לתיירים ולודג'ים משפחתיים ברמת תיירות טובה.
תחבורה: משאית ספארי שטח המיועדת לקמפינג למשך כל ימי הספארי
לינה: בחניוני קמפינג מסודרים עם מקלחות שדה (8 לילות), ובלודג'ים משפחתיים בחיק הטבע ובשמורות (2 לילות).
כלכלה: כלכלה מלאה בלודג'ים, ובימי הקמפינג, בעזרת טבח צמוד אשר יבשל לכל הקבוצה. מים מינרלים ברכבים.
קבוצה וצוות: 12 - 20 מטיילים, נהגים–מדריכים מקומיים, ומדריך ישראלי מצוות אקו.
חיסונים – איננו מוסמכים לתת מידע לגבי חיסונים. לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור מגוריכם - אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופ' שוורץ בבית חולים תל השומר.
לתשומת לבכם – ידוע לנו כי דרוש חיסון כנגד קדחת צהובה (!) עם זאת, ישנם רופאים שממליצים למטיילים מעל גיל 60 להימנע מקבלת החיסון. אנא התייעצו עם רופא טרם הרשמתכם לטיול ובמקרה של פטור מקבלת החיסון מפאת גילכם או מסיבה רפואית אחרת חובה להציג מכתב באנגלית ממשרד הבריאות אשר מאשר זאת.
אקו אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג האוויר. בנקודות התצפית ייתכנו ערפילים המסתירים את הנוף. קניה היא מדינה משוונית (ממוקמת על קו המשווה), על כן, יכול לרדת גשם אף בעונות המוגדרות כיבשות. בבקרים ובערבים קריר, ובמהלך היום נעים עד חם.
חברת אתיופיאן איירליינס אינה מאפשרת הושבה מראש (אף לא מטעמים רפואיים), על כן לא נוכל לארגן הושבה בהתאם לבקשה מוקדמת. בהתאם, כל המעוניינים לשבת במקום ספציפי ו/או עם בני זוג מסוימים, אנו ממליצים להגיע לצ'ק אין מוקדם מהרגיל על מנת לתאם את הושבתכם בהתאם לרצונכם.
מאז 2001 קניה נמצאת ברשימת המדינות תחת אזהרות המסע של משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור. עם זאת, אנו מוציאים טיולים רבים לשם. היציאה לטיול היא על פי שיקול דעתו האישי של הנוסע.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול (06/02/17). במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול, במידה וחברת התעופה אתיופיאן איירליינס תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מחיר הטיול תלוי בין השאר במחירי הכניסה לשמורות הטבע, שנקבע על פי המחירים הרשמיים אותם מפרסמת ממשלת קניה. במידה וישתנו מחירי הכניסה יותאם מחיר הטיול בהתאם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קניה במחיר הקרן: כך כמעט נעלמו הקרנפים מהעולם

מעורם של הקרנפים הכינו בעבר מגנים ואוכפים, וכיום חפצי נוי. בשרם נחשב מעדן מאז ומתמיד. הדם מחזק […]

טורקנה: מסע בצפון קניה

מהר מרסביט ועד אגם טורקנה במקום שמסתיים בו כביש האספלט, ונמתחת דרך עפר ארוכה וישרה שנעלמת צפונה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול שטח חוויתי לקניה

טיולי תרבות וטבע

חוויית טבע אפריקאית בשילוב קמפינג ולודג'ים | 12 יום