טיול להודו לרכס ההימלאיה ההודית כולל ספיטי וקינור

טיולי תרבות וטבע

16 יום במסלול ייחודי אל מרומי ההימלאיה וצפון הודו בהדרכת אורי רמון | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו
מסלול המשלב טיול בנופי הבראשית של ההימלאיה ההודית והמחוזות המבודדים של קינור, ספיטי ולאהול, וממשיך אל ההימלאיה ה"ירוקה", לביקור בעמקים של קולו וקאנגרה. הטיול משלב הליכות באזורים מהיפים בעולם, שבאמצעותן  נוכל לחוות ולהרגיש את טבע המקום, את תושביו, ולהגיע אל מקומות שנמצאים מעבר למסלול התיירותי הרגיל. נבקר בכפרים מן הגבוהים בעולם, במנזרים בודהיסטים ובמקדשים הינדואיסטיים עתיקים, נספוג את אווירת השלווה והיופי של ההימלאיה דרך תוואי נוף שונים ומשתנים של מורדות ההימלאיה ושל הרמה הטיבטית.

טיול במסלול חדש ולא מתויר המגיע לאזורים המדבריים של הטראנס-הימלאיה על גבול טיבט

מסלול הטיול

ימים 1-2

ת"א – שימלה

אחר הצהריים נמריא בטיסה אל דלהי (Delhi), בירת הודו. לאחר הנחיתה לפנות בוקר, נמשיך בטיסת פנים אל שימלה, בירת מדינת "הימצ'אל פראדש" ובתרגום שמה לעברית, "מדינת השטיח הלבן" והכוונה כמובן, לפסגות המושלגות שנראה מסביבנו לאורך הטיול הזה. כעבור 5 שעות נגיע לשימלה, זוהי עיירת נופש על רכס ההימלאיה (בגובה 2205 מטר) עם סגנון קולוניאלי ייחודי. הבריטים שברחו מחום הקיץ של אזורי השפלה הקימו את המקום בשנת 1819. המקום, שהפך לבירת הקיץ של הודו הבריטית, רווי היסטוריה. המבנים הקולוניאליים והאווירה יעידו על כך. ערבוב הודי – אירופאי של בתי קפה ושדרה מרכזית ("המול") שוקקת חיים. ארוחת ערב ולינה בשימלה.

* במידה והטיסה לשימלה תבוטל עקב מז"א, ניקח רכבת לצ'אנדיגר, שם נעלה על הרכבים וניסע אל שימלה.

יום 3

שימלה, בריטניה הקטנה בהימלאיה

בשעות הבוקר נתייצב במשרדי הרשות האחראי על מתן היתרי הכניסה לעמקים של קינור וספיטי. בתום ההליך הבירוקרטי וקבלת ההיתרים, נמשיך לסיור בעיירה. שימלה היא עיירה עם סגנון קולוניאלי ייחודי. הבריטים שברחו מחום הקיץ של אזורי השפלה הקימו אותה בשנת 1819. המקום, שהפך לבירת הקיץ של הודו הבריטית, רווי היסטוריה. המבנים הקולוניאליים והאווירה יעידו על כך. ערבוב הודי–אירופאי של בתי קפה ושדרה מרכזית שוקקת חיים. נבקר בארמון הנציב הבנוי בסגנון בריטי קולוניאלי, שהיה בעבר מקום מושב הקיץ של המושל הבריטי וגם במקדש ג'אקהו הנודע, ממנו נצפה על הנוף המרהיב של הרי ההימלאיה. ארוחת ערב ולינה בשימלה.

יום 4

משימלה אל טאנדהאר

בבוקר נצא בנסיעה צפון-מזרחה. נחצה את נהר הסוטלג', נעפיל אל נקודות תצפית מרהיבות על עמק בנג'ר, נהנה מאוויר ההרים, מיערות ארזי הדיוודר, האורנים והאשוחים, בפינות חמד וכפרים המשולבים בשקט של הטבע. נערוך טיולי הליכה נתמקם בפינת טבע בשולי עמק בנג'ר. ארוחת ערב ולינה בכפר טאנדהאר

יום 5

מטאנדהאר אל סאנגלה

נמשיך בנסיעה מזרחה אל עבר הרי ההימלאיה ואל עמק קינור. נעצור בכפר סראהן ונבקר במקדש "בהימקאלי" המקומי, המוקדש לאם כל האלות. המקדש מאופיין בארכיטקטורה ייחודית ומשופע בגילופי עץ בלתי רגילים. לאחר מכן נצא בנסיעה דרך העמק הירוק והציורי של באספה, אזור יפהפה זה היה סגור למבקרים עד סוף שנות השמונים עקב הסמיכות לגבול עם סין (טיבט). אחר הצהריים נגיע לכפר סאנגלה (Shangla) השוכן בתוך העמק ומשקיף על הפסגות הלבנות הסמוכות. נבקר בכפר ובמבצר שבעבר הומלכו בו הראג'ות של קינור והיום משמש כמקדש לאלה קמאקשי. בערב נסתובב בשוק המקומי של סאנגלה. ארוחת ערב ולינה בסאנגלה.                                                    

יום 6

עמק באספה והכפר צ'יטקול

נקדיש את היום להליכה קלה בין הכפרים והטבע המרהיב של עמק באספה. נטייל לאורך נהר הבאספה, ונכיר את הצמחייה המגוונת שגדלה באזור זה. נמשיך לביקור  בצ'יטקול (Chitkul), הכפר האחרון בעמק לפני הגבול עם טיבט, אחד המקומות הקסומים והשלווים, שכאילו נלקח מסיפורי האגדות: הגומפות, המקדשים והבתים המפוזרים על רקע הנוף המכושף והאווירה החמה של התושבים תשאיר אותנו מרותקים למקום זה. ארוחת ערב ולינה בסאנגלה.                                                    

יום 7

מסאנגלה אל קאלפה

נצא מעמק באספה ונחזור אל דרך הודו-סין הישנה. נסיעה קצרה דרך מטעי עצי תפוח ואורן תביאנו אל הכפר קאלפה (3000 מ'). מקאלפה (Kalpa)  השוכנת ליד ההר הקדוש קינר קאילאש, נצא לטייל בכפר,נערוך תצפיות על ההימלאיה ההודית ונבקר במנזר הבודהיסטי שבמקום ובבית יתומים. ארוחת ערב ולינה בקאלפה.

יום 8

מקאלפה אל טאבו

נצא מהעמקים המוריקים של חבל קינור אל אזור מדברי ובודהיסטי. הנוף הפיזי, התרבותי והאנושי יתחלפו להם כאשר נגיע אל אזור זה שהוא חלק מהרמה הטיבטית הגבוהה, וכמו בטיבט הסמוכה נפגוש בימים אלו חבל ארץ בתולי ויפהפה אשר היה סגור למטיילים תקופה ארוכה בעבר – עמק ספיטי (Spiti), אחד העמקים המבודדים ביותר בהודו כולה. בשעות הצהריים נעצור לביקור בכפר נאקו ובאגם הסמוך, ובערב נגיע אל הכפר העתיק טאבו (Tabo), השוכן לגדות נהר ספיטי. ארוחת ערב ולינה בטאבו.   

יום 9

מטאבו אל קאזה

נמשיך בדרכינו צפון-מערבה בעמק ספיטי המדברי. בבוקר נבקר במנזר המקומי הגדול והמפורסם ביופיו ובמערות מדיטציה של נזירים בגבעה הסמוכה.  בדרך נעצור לבקר במנזר דהנקר, יצירת אומנות ארכיטקטונית התלויה על מצוק בגובה 3780 מ' וששימשה בעבר כמצודתו של שליט ספיטי, ממנה נשקף נוף מרהיב של העמק. נסיעה קצרה תביאנו בהמשך את פתחו של עמק פין (Pin Valley), שמורת טבע יפהפייה בה קיים מגוון של בע"ח אנדמיים. נכנס אל העמק ונטייל עד לכפר מוד (Mud), הכפר האחרון בעמק. לאחר מכן נחזור אל עמק ספיטי ובשעות הערב נגיע לעיירה הקטנה ובירת העמק, קאזה (Kaza). ארוחת ערב ולינה בקאזה. 

ימים 10-11

קאזה והאזור

ביומיים הבאים נטייל בקאזה ובכפרים הנמצאים מעליה. נערוך טיולי הליכה, נבקר במנזרים, נפגוש בבני המקום ונלמד על החיים באזור הזה, אחד המרוחקים והמבודדים בהודו. נבקר בכפר קיבר ובמנזר קי, (Ki) העתיק, הגדול והמפורסם בציוריו ובכתבי הקודש הנדירים שלו, נצפה על נופי ההימלאיה המרשימים, נעפיל עד לקומיק,  מן הכפרים הגבוהים והמבודדים ביותר בעולם (4,450 מ') . בערבים נוכל ליהנות מהשוק הקטן של קאזה. ארוחת ערב ולינה  בקאזה. 

יום 12

מקאזה אל צ'אנדרה טאל ומנאלי

לאחר ארוחת בוקר נצא ליום של נסיעה ארוכה בו נעבור דרך שני מעברי הרים גבוהים, קונזום לה (4551 מ') ורוטאנג (3950 מ'), דרכם למעשה נעבור מהאזור המדברי והבודהיסטי של עמק ספיטי אל העמקים הירוקים וההינדואיסטים של לאהול וקולו. לאחר שנרד ממעבר קונזום לה נסע אל "אגם הירח" (צ'אנדרה טאל)  הקדוש. האגם הציורי הגבוה (4,300 מ') עם מימיו הצלולים על רקע הרי ההימלאיה הוא אחד מהמראות הקסומים והיפים בטיולינו.  בשעות הערב נגיע למנאלי, החבויה בין הרים נישאים, יערות עד ונהרות גועשים. נגיע למנאלי לפנות ערב. ארוחת ערב ולינה במנאלי

יום 13

מנאלי

היום יוקדש לביקורים בחלק העתיק של מנאלי, במערת "האלה הדימבה", מקדש עץ מעניין במיוחד ובמקדש האל 'מנו', "אבי האנושות" על פי המיתולוגיה ההודית. עד כמה שהזמן יאפשר לנו, נוסיף ונטייל בכפרי הסביבה, ביערות ובנופים של עמק נהר הביאס. נבקר גם בכפר ואשישט השוכן מעל מנאלי ובו מעיינות חמים הידועים בסגולותיהם הרפואיות והמרגיעות. ארוחת ערב ולינה במנאלי.

יום 14

עמק קאנגרה ופלאמפור

את הבוקר נתחיל בביקור בכפר נגאר ובטירה שנמצאת במקום, בניין מרשים ויפה אשר משמש כיום כגלריה לאמנות. מעמק קולו נעבור אל עמק קאנגרה, עמק יפהפה וירוק אשר שוכן במורדות המערביים של רכס הדאולדר. נבלה בין תצפיות נוף מהממות על הפסגות הגבוהות של רכס ההימלאיה, בטיולים רגליים קצרים ובנופי היער הקסומים, ונעצור גם לביקור במקדש בג'ינאת. אחר הצהריים נגיע למלוננו בעיירה פלאמפור הנמצאת באזור מוריק של שדות תה. לינה בפאלמפור

ימים 15-16

סיום המסע בהימלאיה ההודית וחזרה הבייתה

בשעות הבוקר נצא לטייל במבצר קאנגרה ומשם נמשיך לשדה"ת האזורי, ממנו נטוס חזרה לדלהי. לאחר הנחיתה, העברה לארוחת ערב מוקדמת ולאחריה נשוב לשדה ונמריא בטיסה לילה חזרה לישראל. נחיתה בת"א בשעות הבוקר של היום ה-16. 

  • טיול ייחודי ומיוחד לפינות מבודדות בהימלאיה ההודית – העמקים של קינור וספיטי (האזור המדברי הגבוה), כולל גם ביקורים בשימלה, מנאלי ועמק קאנגרה.
  • קבוצה קטנה – מינימום 12 מטיילים, מקסימום 22 מטיילים.
  • אורי רמון, מדריך הטיול, מומחה הודו ובעל ניסיון רב.
  • הטיול ע"ב פנסיון מלא ולינה במלונות ובתי הארחה הטובים בנמצא שיש באזור זה
  • מסלול אשר נבנה על סמך ניסיוננו רב השנים ביעד זה וכולל התאקלמות נכונה לגובה.
  • שילוב של הליכות מהנות לאורך תוואי נוף שונים ומיוחדים המאפשרים הגעה למקומות מעניינים הנמצאים מחוץ למסלול המוכר והידוע.
  • רכבי שטח נוחים מהטובים בנמצא שיש בהודו.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

**תוספת חדר ליחיד: 880$ 



דגשים מיוחדים

המחיר כולל:

טיסות בין לאומיות בחברת "גאלף אייר" ועוד שתי טיסות פנים
מדריך ישראלי בכיר מומחה הודו (אורי רמון) ומדריך מלווה דובר אנגלית
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול
כלכלה ע"ב פנסיון מלא לאורך כל הטיול.
לינה במלונות טובים (4*) בשימלה, מנאלי ופלאמפור. לינה בבתי הארחה הטובים בנמצא, בחדרים נקיים ופשוטים בעמקים המרוחקים של קינור וספיטי.
תחבורה: נסיעה ברכבים פרטיים מצ'אנדיגאר ועד פלאמפור - ג'יפים (2X4) ברמה גבוהה מסוג "טויוטה אינובה", עד 4 נוסעים ברכב.
אישורי מעבר פנימיים
בלון חמצן
מיסי נמל בטיסות הבינ"ל –245$
טיפים לנותני השירותים המקומיים
מים מינרליים לאורך הטיול
דמי טיפול ורישום

המחיר אינו כולל:

ביטוח רפואי ומטען
ויזה אלקטרונית להודו
שתייה וארוחות שאינן כלולות
הוצאות בעלות אופי אישי; מסי נמל ביציאה במידה ויוטלו.
תוספת למשקל כבודה בטיסות הפנים (מעל 15 ק"ג)

אופי הטיול:

טיול ייחודי אל צפון הודו הסמויה מן העין, המשלב טיול ג'יפים (עם נהגים הודים מקצועיים) בכבישים הרריים על רקע נוף הרי ההימלאיה של מדינת הימאצ'ל פראדש (Himachal Pradesh), עם הליכות נעימות בטבע שבאמצעותן נוכל להגיע ולפגוש מקרוב את טבע המקום. ביקור בכפרים קטנים, מקדשים ונופים ציוריים לצד מנזרים מבודדים, עמקים ירוקים ועוד.
**הטיול אינו מתאים למתקשים בהליכה ולסובלים בנסיעות ארוכות

הערות חשובות:

חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
באחריות המטייל להוציא אשרת כניסה להודו (ניתן לעשות עצמאית דרך האינטרנט). הנחיות לגבי הוצאת האשרה יישלחו כחודש לפני היציאה לטיול.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות מיום החזרה לישראל ושני דפים ריקים לפחות בדרכון.
הודו היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי, ובעיקר אזור העמקים המבודדים בו נטייל. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכינו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.
סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות ותלוי בהחלטת המדריך שהוא הסמכות הקובעת בשטח.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי יעודכן המחיר בהתאם.
טיסות - ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

קוסטה ריקה למשפחות

טיול משפחות לקוסטה ריקה יכול להיות היהלום שבכתר, טיול שייזכר כארוע משפחתי מכונן וזיכרון חוויתי שילווה אתכם […]

מארץ הארזים לנהר הפרנה: הקהילה הלבנונית בין ברזיל ופרגוואי

בצהריי ה- 17 במרץ 1992 התפוצצה מכונית תופת בסמוך לשער של בניין שגרירות ישראל בלב בואנוס איירס, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול להודו לרכס ההימלאיה ההודית כולל ספיטי וקינור

טיולי תרבות וטבע

16 יום במסלול ייחודי אל מרומי ההימלאיה וצפון הודו בהדרכת אורי רמון | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו