טיול לסין

טיול צלמים לדרום סין

טיולי תרבות וטבע

כולל ההר הצהוב וטרסטות האורז בלונגשנג | 12 יום

טיול צלמים לדרום סין מתמקד בלבה של אחת התרבויות העתיקות בעולם. על פי המסורת, לפני כ-5000 שנה שלטו בארץ שלושה מלכים וחמישה קיסרים, שהנחילו לסינים את הרפואה, את הכתב, ואת השימוש במחרשה ובמעדר. מימיו של מו, הקיסר המיתולוגי, ועד ימיו של מאו טזה טונג הקומוניסטי "הקיסר האחרון", זרמו הרבה מים בנהר הצהוב. המדינה המסוגרת והקונפוציאנית, בעלת מוסד הקיסרות והסריסות, שצפתה על העולם מבחוץ, הפכה לקומוניסטית, ורק בתחילת שנות ה-80 של המאה שעברה החלה להיפתח למערב. הסינים חששו מהמהלך הזה ומ"פריצת החומה הסינית" לתיירים, כי "כשהדלת נפתחת נכנסים גם זבובים". בעקבות השינוי כפרים קטנים התחלפו בערים גדולות, האופניים פינו מקום למכוניות ולאופנועים, והשאיפה להפוך למעצמה עולמית החליפה שנים של סגירות. מאז ועד היום נמצאת סין בשינוי מתמיד, עד כי נדמה שסין של היום כלל אינה דומה לסין של אתמול. טיול הצלמים לדרום סין לוקח אותנו לאזורים שמורים וירוקים, מרשימים בתצורות הסלע המיוחדות שלהם. אזורים שמייצגים את הטבע הלא נגוע, שהופך למשאב נדיר בסין ונשמר רק במקומות קדושים או במקומות שאי אפשר לגדל בהם דבר. טיולנו לסין כולל ימים של טבע ורוגע, והיכרות עם הנאותיהם של הסינים לצד הגאווה על הישגיהם הגדולים; ב-1976 סין יצאה ממהפכת התרבות ללא אנשים מקצועיים וללא מומחים כלל. באותם ימים הסינים היו גאים בכל גשרון קטן שהוקם. היום הם מלאים גאווה ביכולות העצומות שפיתחו תוך זמן כה קצר. 

טיולנו לסין משלב אתרים מתחומים מגוונים במחוזות גיאוגרפיים שונים. נרחיק לאזורים פראיים ובתוליים בפרובינציית גואנגשי ושמורת ההר הצהוב, ונבקר גם בכרך המודרני והסואן שנגחאי, המשלב חדשנות, היסטוריה ומסורת.

למי מיועד הטיול?

טיול צלמים לדרום סין מיועד לחובבי צילום בעלי רצון לפתח מיומנויות בצילום דוקומנטרי, בצילום תרבויות ונוף אנושי, ובצילום טבע ונוף. למשתתפי הטיול תינתן הדרכה אישית ובלתי אמצעית על ידי מדריכי הצילום: אלון קירה וסוזי אביב, במטרה להביאם להישגים כבר במהלך המסע.

מסלול הטיול

ימים 1-2

טיסות תל אביב– בייג'ינג - שנגחאי – עיר המסחר המודרנית שעל גדות הנהר

בצהרי יום 1 נמריא בטיסה ישירה לבייג'ינג, וננחת בבוקר יום 2. נמשיך בטיסת פנים קצרה לשנגחאי (Shanghai) – המטרופולין האדיר, המייצג יותר מכל את התמורות בסין החדשה. גורדי שחקים צצים בשנגחאי חדשות לבקרים, מרכזי הסחר שלה משפיעים על הכלכלה העולמית, והייצוא ממרכזי הייצור של דרום סין משפיע על הרגלי הצריכה של העולם המערבי.

נטייל ב"גני יו" השלווים (Yu yuan), בית-גן שנבנה בתקופת שושלת מינג (1363–1644) על ידי הסוחר העשיר פאן יון דואן (Pan Yun Duan), לכבוד הוריו. נמשיך אל "הרחוב הישן", שהוא אזור העסקים הישן של העיר, המשלב כיום אטרקציות, חנויות, בידור ותערוכות תרבותיות. נהנה מארוחת ערב במסעדה מקומית ונסיים את היום בשייט לילי על נהר הוואנגפו, המספק זווית מבט מעניינת על נוף הלילה של הכרך הגדול והסואן. לינה בשנגחאי.

יום 3

גווילין שבחבל המיעוטים גואנג שי

הבוקר נטוס לגווילין (Guilin) במחוז גואנג שי. בהגיענו נצא אל גבעת הפיל, ששמה מצביע על הצורה המיוחדת שלה, המזכירה חדק פיל ששותה מים מתוך נהר ה"לי".  הגבעה עשויה מאבן הגיר שבונה את הטופוגרפיה יוצאת הדופן של גווילין. טיפוס על הגבעה הוא הזדמנות לגלות נוף נוסף על הנוף העירוני המדהים של גווילין, ולהכיר את הטבע העוטף את האיזור. הסיור החווייתי כולל חצייה של נהר הלי בסירות במבוק. נמשיך להתהלך לאורך גדת הנהר ונגיע לאזור נופי הממוקם בלב העיר, ובו שני אגמים, גשרים ופגודות. לעת ערב נצא לשייט שיגלה את הנוף עוצר הנשימה הנושק לעיר, בשעות היפות ביותר. לאחר השייט נסייר ברחוב הראשי התוסס, שהוא אחד משווקי הלילה הציוריים של העיר. ארוחת ערב ולינה בגווילין.

ימים 4-5

טרסות האורז של זנב הדרקון (לונג שאנג)

ביומיים הקרובים נזכה לראות את אחד המפעלים הגדולים שהקים המין האנושי – טרסות האורז; הטרסות שינו את פני הכלכלה הסינית בתקופה הקיסרית ומספקות עד היום תעסוקה לבני הכפרים הסמוכים. ניסע לאזור לונג שן (Long Sheng), נעלה לנקודות יפות בהן נפרשים נופי טרסות האורז מטה מטה, מדרגה ועוד מדרגה. נספוג את האווירה המיוחדת שבמקום, נתרשם מכמות העבודה שנדרשת מהכפריים המקומיים כדי לחפור את הטרסות רחבות הידיים ולעבד את השדות. נתהלך בינות לשדות ולכפרים של שני מיעוטים – היאו והג'ואנג, החיים באזור, ניפגש עם בני המקום ונלון באחד מכפרי האזור.

יום 6

שייט ודייג על נהר ה"לי"

הבוקר ניסע אל עבר שינגפינג, נעלה על סירות ונצא לשיט על נהר ה"לי", דרך נופי הקארסט עוצרי הנשימה האופייניים לחבל ארץ זה. נצפה בדייגים ובכפרים לאורך הנהר, שמי ה"לי" משמשים אותם להשקיית השדות והמקנה, לשתייה ולרחצה, ולדייג שמהווה חלק משמעותי מהתזונה של תושבי הכפרים. נסיים את היום בתצוגה של דייג מסורתי בעזרת קורמורנים, עופות מים המצויים באזור זה. ארוחת ערב ולינה באזור גווילין.

יום 7

יאנגשו – נפלאות נהר היולונג

השקם בבוקר נעפיל לגבעת לאוג'אי (Laozhai), כדי לחזות בזריחה על הנוף הציורי של הנהר ומצוקי הגרניט סביבו. ניסע אל עבר יאנגשו ונגיע אל הפארק העירוני, שם נפגשים מקומיים רבים מדי בוקר לתרגולים שונים לשיפור הבריאות: הליכה קדימה, אחורה ולצדדים, טאי צ'י וריקודים המוניים. לאחר שנצלם את המתעמלים והמתרגלים נמשיך אל שוק הבוקר הצבעוני של העיירה, וממנו נמשיך לסיור על גדותיו של נהר היולונג (Yulong), פס כחול בתוך שדות ירוקים והרים מזדקרים. נגיע לגשר ה"יולונג", גשר אבן באורך 36 מטרים שבנוי בסגנון פשוט, ומתמזג עם הטבע באיזור ירוק ללא אטרקציות נוספות מעשה ידי אדם. לעת ערב נעפיל לגבעת שיאנגגונג (Xianggong) – אחד המקומות הטובים ביותר לתצפית על נהר ה"לי", שמושך אליו לא מעט חובבי צילום. נהנה מהשקיעה המרהיבה שמציע המקום. ארוחת ערב ולינה ביאנגשו.

ימים 8-10

ההר הצהוב וסביבתו

מבין ההרים הבולטים בסין, ההר הצהוב (הידוע גם בשם הר הואנגשאן Huangshan), הוא כנראה המוכר ביותר. ההר מפורסם בזכות הנופים הטבעיים המדהימים שבו, צמחייה מיוחדת, גיאולוגיה מרשימה, מעטה עננים פסטורלי ומעיינות חמים מדהימים, פסגות גבוהות, אורנים מוזרים ותצורות נוף קרחוניות.

הפארק הלאומי מתפאר לא רק בנוף אטרקטיבי, אלא גם במשאבים רבים ובמגוון עצום של מינים זואולוגים, שבזכותם הוא הוכר כאתר מורשת עולמית ותרבותית. בכל אחת מעונות השנה מציג ההר יופי שונה וייחודי: פרחי בר באביב, מפלים מרהיבים בקיץ, עלי שלכת יפים בסתיו ושלג לבן וצח בימות החורף. בימים הקרובים נתמקד באיזור מופלא זה.

בבוקרו של יום 8 נטוס לוואנגשאן (Huangshan) ונמשיך לביקור בכפר מקומי שיחד עם כפרים סמוכים נוספים הוגדר כאתר מורשת עולמית בזכות נופיו, המבנים המיוחדים שבו שהשתמרו שנים, וההיסטוריה הארוכה של האזור. נלון בכפר סמוך (Bishan Village).

ביום 9 נעפיל באמצעות רכבל לאזור הגבוה של ההר הצהוב, שממנו נגלים נופים מרהיבים.  נתהלך באזורים הגבוהים ונחשף ליופי ולעוצמת הסביבה. ביום זה נלון באזור הגבוה של ההר, במלון הממוקם למרגלות פסגת דנשיה (Danxia).

ביום 10 נשכים קום כדי לראות את הזריחה  על פני "ים העננים" העוטף את הפסגות של ההר הצהוב, ויוצר אשליה של איים עם הרים הצפים בתוך העננים. נטייל בשמורה, ונשוב למטה ברכבל. אחר הצהרים ניסע ברכבת מהירה חזרה לשנגחאי. נצא לסיור לילי ברובע האמנות טיאנציפאנג (Tianzifang), נסתובב ברובע הצרפתי וברובע שינטיאנדי (Xintiandi) שאין בו מכוניות. לינה וארוחת ערב בשנגחאי.

יום 11

שנגחאי – עיר ללא הפסקה

נתחיל את יומנו בשיטוט על גדת נהר החואנג פו – אחד מיובליו של נהר היאנג צה בדרכו אל האוקיינוס. נתרשם מהנהר, מהחזית הישנה שנבנתה בסגנונות אירופים ומהחזית החדשה באזור שממול – הפו דונג (Pu Dong) – המייצגת את החדשני והשאפתני. הן הבונד והן רח' נאנג'ינג (Nanjing) – רחוב מסחר אקסלוסיבי על גדות הנהר, רוחשים בפעילות קדחתנית עוד מימי מלחמות האופיום, שהביאו עמן את ההשפעה של המערב אל לב סין. נמשיך לחוויה ייחודית של מספר דקות במנהרת ה"בונד" בתוך קרונות ללא נהג, מתחת לנהר החואנג פו. אורך המנהרה הוא 646.70 מטר והיא נפתחה לציבור באוקטובר 2000. המנהרה מהווה תחבורה ציבורית המשלבת אפקטים מיוחדים שהופכים את המפגש עם נהר הואנגפו למרגש ומעניין. נמשיך ונעלה למגדל שנגחאי, המתנשא לגובה 632 מטר ונחשב כיום לבניין השני בגובהו בעולם אחרי בורג' ח'ליפה בדובאי. המצפה ממרומי המגדל מספק נוף פנורמי ייחודי של נהר החואנג פו, הבונד ממערב, ועוד מספר גורדי שחקים כמו מגדל ג'ין-מאו והמרכז הפיננסי העולמי בגדה המזרחית של הנהר. משם נמשיך לשדרת "מאה", שדרה רחבת ידיים עם "ריאה ירוקה" על המדרכות לצד הנתיבים. מבנה השדרה הייחודי הופך אותה לאטרקציה מעניינת, והיא למעשה שדרת ה"נוף" הראשונה בסין. נגיע אל שדרות וואחאי ((Huahai, רחוב שהוא משכן למספר אטרקציות כמו אתר הקונגרס הלאומי של המפלגה הקומוניסטית הראשונה ומגוריהן לשעבר של מספר דמויות מפתח בהיסטוריה הסינית. הרחוב מפורסם גם בשל הקסם הקוסמופוליטי שלו והאדריכלות הצרפתית. לאחר ארוחה מסכמת לטיול לסין נטוס לבייג'נג ונמשיך משם בטיסת לילה ישירה לתל אביב.

יום 12

נחיתה בתל אביב

טיסת לילה ישירה לתל אביב ונחיתה בשעות הבוקר.

  • יוזם ומדריך הטיול – אלון קירה: צלם טבע, מומחה לצילומי מאקרו, נוף, צילומי תרבויות ופורטרטים. אלון נחשב לאחד ממובילי הצלמים בארץ, מייסד ומנהל "בית ספר לצילום אלון קירה", כותב בירחוני צילום וטבע בארץ ובעולם, ומדריך ראשי בטיולי צילום לחו"ל.
  • במהלך הטיול יינתנו הרצאות מקצועיות בתחומי הצילום: חשיבה יצירתית בצילום טיולי מסע, צילום תרבויות, צילומי רחוב, טכניקות מתקדמות בצילומי נוף כמו פנורמות, HDR, צילום מאקרו ועוד.
  • מדריכת צילום נוספת בטיול – סוזי אביב, המתמחה בצילומי נוף, תרבויות, צילום אורבני ועוד.
  • בטיול צלמים לדרום סין ישולב מסלול ייחודי ומרתק בחוויית צילום ולימוד ברמה הגבוהה ביותר.
  • הטיול כולל אתרי צילום מיוחדים ואזורים בלתי מוכרים בשנגחאי, טרסות האורז של לונגשנג, נהר הלי ואזור ההר הצהוב.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 895 $

 

>>> לטיולים נוספים לסין – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות ישירות לסין בקו ת"א-בייג'ינג-ת"א (בחברת היינאן איירליינס) ו-4 טיסות פנים על פי מסלול הטיול.
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט במסלול הטיול
אשרת כניסה לסין – 50$, מיסי נמל וביטחון – 353 $
תשר לנותני השירותים המקומיים
דמי טיפול ורישום
מפגש הכנה לטיול
מים מינרלים – בקבוק לאדם ליום

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען
שתייה וארוחות שאינן כלולות
הוצאות בעלות אופי אישי
טיפ למדריך הישראלי

לתשומת לבכם

אופי הטיול: טיול עומק בתנאים טובים, החושף את המטיילים אל האתרים המיוחדים של סין. שילוב של שמורות טבע מרהיבות, מפגש עם אנשים, כפרים קטנים וערים מסורתיות, אמונות, מנהגים, אומנות וארכיטקטורה מקומית.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
לינה: במלונות 4* ו5* או הטובים בנמצא.
כלכלה: על בסיס חצי פנסיון
תחבורה: 4 טיסות פנים לפי התוכנית, רכבת מהירה (Bullet train) בקו חואנגשאן-שנגחאי, אוטובוס צמוד לנסיעות בינעירוניות ולסיורי ערים, והעברות לשדה התעופה.
הדרכה: אלון קירה וסוזי אביב יובילו את הטיול בסיוע מדריכים מקומיים.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
סין היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי, בחלקים מסוימים. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא נצפו מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך מדריכינו יעשו שינויים בשטח, לטובת הנוסעים ורווחתם.
חברת התעופה אינה מאפשרת הושבה מוקדמת ובחירת מקומות טרם הטיסה, יש להגיע כשלוש שעות לפני ההמראה לדלפקי הצ'ק אין של החברה בארץ.
ייתכן ששעות הטיסות הבינלאומיות ישתנו, עדכונים נוספים בסמוך למועד היציאה לטיול.
ביקור באתרים מסוימים במהלך הטיול מותנה באישור מקומי. אם לא יתאפשר ביקור כפי שתוכנן מראש, למדריך הטיול תהיה הזכות לבחור תוכנית אלטרנטיבית לטובת הנוסעים ורווחתם.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. תכנית הטיול כפופה לשינויים גם בהתאם לשיקול הדעת של המדריך ושל אקו טיולי שטח.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל- 6 חודשים מיום היציאה.
חובה על המטיילים להצטייד בביטוח רפואי וביטוח נסיעות מתאימים לפני הנסיעה. לאחר שקניתם פוליסת ביטוח, בבקשה שלחו אלינו את הפרטים כדי שנוכל להתארגן בהתאם אם תזדקקו לטיפול רפואי במהלך הטיול.
טיסות: ע"פ מדיניות חברת התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
טיסות פנים: איחורים, דחיות ואף ביטולים בטיסות פנים בסין אינן דבר נדיר. אנו מזמינים עבורכם טיסות פנים כחלק מהשירותים שאנו מארגנים עבורכם (וללא עמלה נוספת) אך איננו אחראים על שינויים שנעשים על ידי חברות התעופה. אנו נעשה את המירב על מנת למצוא פתרון הולם במקרה של שינוי או ביטול של טיסות אך אם השינוי יגרור תשלום נוסף, תשלום זה יחול על הלקוח בלבד. * זמני טיסות הפנים בסין טרם פורסמו ועשויים להשתנות. תכנית הטיול עשויה להשתנות בהתאם ללוח הטיסות.
ביטול נסיעה לפני תחילתה: אנו נתקלים מידי פעם במקרים בהם מטיילים נאלצים לבטל את נסיעתם מחמת תאונה או מחלה פתאומית, או מחמת אשפוז או מוות של בן משפחה קרוב. לצערנו לא נוכל להחזיר דמי ביטול שנגבים מאתנו על ידי חברות התעופה וגורמי התיירות בעולם. על המטיילים לעשות ביטוח טיולים, וחברת הביטוח היא הגורם אליו יש לפנות על מנת לקבל החזר כספי בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח אותה רכשתם. למרות האמור לעיל, חברת אקו "כידידת הנוסע" תעשה ככול שביכולתה כדי שהלקוח ישלם את המינימום הנדרש. אנו ממליצים לכל המטיילים לעשות את הביטוח בעת ההרשמה על מנת להיות מבוטחים בתקופה שלפני היציאה לטיול, בהתאם לתנאי הפוליסה שתרכשו.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

בלקן בלגן: האזור התרבות והמדינה

מדינת יוגוסלביה לשעבר הייתה בשנות ה-70 ו-80 של המאה ה-20 יעד תיירות פופולרי בקרב תיירים מכל העולם. […]

סין והקשר היהודי

השיחה הבאה, הנערכת לרוב כאשר פוגשים אדם סיני באקראי או באירוע מסוים, מוכרת לכל ישראלי דובר סינית […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול צלמים לדרום סין

טיולי תרבות וטבע

כולל ההר הצהוב וטרסטות האורז בלונגשנג | 12 יום