טיול לסין, הונג קונג ומקאו

טיול רכבות חוצה סין

טיולי תרבות וטבע

מסע מרתק לאורך קו החוף בשילוב רכבות מהירות בסין | 13 יום

מסע מרתק לאורך קו החוף המזרחי של סין בשילוב הרכבות המהירות בסין כדי לגמוע מרחקים ולהגיע למקומות היפים ביותר בסין.

חבל פוג'יאן, החולש על מיצרי טאיוואן: חבל ציורי המשלב בין ערי חוף מודרניות ומשגשגות לבין אזור הררי יפהפה, מלא שמורות טבע, ושבט אחד עתיק אשר ממשיך לשמר תרבות ודרך חיים נדירה.
נבקר בממלכת בנייני האדמה של שבט ההאקה
או "טו-לואו" בסינית, מבני ענק מעוגלים ומרובעים בני מאות שנים, אשר משמשים כמבצר קהילתי של ההאקה. אחד מפלאי תבל שבעולם אין עוד כמותו.

נבקר בפסטיבל מקומי לרגל חגיגת יום הולדתה של אלת הים מאדזו (Mazu).

בטיול רכבות ייחודי נבקר במקדשים ובשווקים השונים, בכפרים ובשמורות הטבע אל מול מרכזי הייצור והערים. ננסה לחוות את האווירה המיוחדת המשלבת בין המקומי ובין הלאומי, בין העבר וההווה, בין הכפרי לעירוני, בין סין המסורתית לסין המודרנית.

מסלול הטיול

יום 1

מתל אביב לשנגחאי (Shanghai)

בשעות הצהריים נצא מתל אביב דרך בייגינג אל שנגחאי.

יום 2

שנגחאי- עיר שלא ישנה – לא היסטורית ולא בלילות

ננחת בשאנגחאי בשעות הבוקר.
שאנגחאי, הינה העיר המייצגת יותר מכל את התמורות החלות בסין החדשה. גורדי שחקים צצים בה חדשות לבקרים, מרכזי הסחר שלה משפיעים על הכלכלה העולמית, והייצוא ממרכזי הייצור של דרום סין משפיע על הרגלי הצריכה של העולם המערבי.
נטייל ברחוב נאנג'ינג, מרכז העיר השוקק, ובאזור הרובע הצרפתי הקדום שמשמר את עברה הקולוניאלי של העיר.

נעלה אל התצפית הגבוהה ביותר בשאנגחאי, הקומה ה88 של מגדל ג'ינמאו, ונסייר לאורך הבונד, הטיילת המפורסמת של שנגחאי.

נאכל ארוחת ערב במסעדה מקומית ולאחריה, נצא לשייט בנהר החואנג פו החוצה את העיר.
לינה בשנגחאי.

יום 3

שנגחאי עיר המסחר שעל גדות הנהר

לאחר ארוחת הבוקר נצא לבקר  במוזיאון הפליטים היהודים בשאנגחאי שמטרתו הנצחת הפליטים היהודים שחיו בשאנגחאי במהלך מלחמת העולם השנייה אחרי שברחו מאירופה.

לאחר מכן, נבקר בשוק הציפורים הפרחים (והצרצרים) ברובע Dongtai.

נמשיך בסיור ברובע הנקרא Tianzi Fang, שהתפתח מאזור מגורים מסורתי וידוע בזכות חנויות מלאכה קטנות, בתי קפה, אולפני אמנות אופנתיים וסמטאות צרות. רובע זה הפך ליעד תיירותי פופולרי בשנחאי, כי הוא מהווה דוגמא לשימור האדריכלות המקומית.

 בשעות אחה"צ, ניסע לתחנת הרכבת ונעלה על הרכבת המהירה לוו אי שאן (נסיעה ברכבת של כ-3 שעות). עם הגיענו, נועבר למלון שלנו ונאכל ארוחת ערב.

לינה בוו אי שאן.

ימים 4-5

שמורת וו אי שאן (Wu Yi Shan)

שמורת וו אי שאן, בצפון חבל פוג'יאן, היא הלהיט החדש של הטיילים הסינים.
נטייל יומיים בכל האטרקציות ונקודות החן בשמורה. נצא בין היתר לשייט רפסודות בנהר תשעת הפיתולים (שייט של כשעה וחצי), נערוך סיורים רגליים בשמורה, נטפס אל Tianyoufeng, מילולית "הפסגה שהגיעה מהשמיים", אשר ממנה נשקף נוף פנורמי על השמורה ופיתולי הנהר.

ביום הראשון נלון בשמורת וו אי שאן, ביום השני אחר הצהריים נעלה על הרכבת המהירה לצ'ואן ג'ואו (Quanzhou) (נסיעה ברכבת של כ-3 שעות) ונלון בעיר.

יום 6

חגיגת יום הולדתה של אלת הים וצ'ואן ג'ואו Quanzhou

היום צפוי להיערך פסטיבל מקומי לחגיגת יום הולדתה של אלת הים מאדזו  (Mazu).

מאדזו (Mazu) הידועה גם בשמה אלת הים, פטרונית הדייגים וקיסרית שמים, היתה בעבר, כמו כל האלים האחרים בדת הסינית העממית, יצור חי על פני כדור הארץ. היא נולדה בשנת 960 לספירה בשם לין מו ניאנג למשפחת דייגים באי הקטן מייג'ואו, סמוך לחופי חבל פוג'יאן בדרום-מזרח סין. מספרים עליה שכבר כתינוקת היא נבדלה מתינוקות אחרים בכך שלא בכתה בלידתה, ומגיל צעיר הפגינה יכולות גבוהות מאוד באמנויות לחימה וברפואה סינית. היא התברכה בכוחות מיוחדים אשר אפשרו לה לחזות את מזג האווי ולכן כאשר בגרה, נהגה לרדת לחוף באי הולדתה ולהודיע לדייגים האם בטוח לצאת לים או שמגיעה סערה וכדאי להישאר בבית. לאחר שנעלמה והפכה לבת אלמוות על פי האגדה, השמועה על אלת הים התפשטה לכל החוף הדרום מזרחי של סין, ודייגים, סוחרים ושודדי ים היו מתפללים אליה לפני יציאתם לים ומודים לה לאחר ששבו בשלום ליבשה. לאחר שהפכה לאלה העניקו לה הדייגים את הכינוי מאדזו, שהוא כינוי חיבה לאמא בחבל פוג'יאן, היות שהיא נחשבה לאם השומרת על כל יורדי הים.

כל שנה, ביום הולדתו של מאדזו, מתקיימת חגיגה לכבודה בכפר Xunpu. הנשים מתלבשות בבגדים מסורתיים ומתפללות לברכתה של אלת הים.

צ'ואן ג'ואו היא אחת הערים העתיקות והיחודיות בפוג'יאן, עם אווירה מיוחדת של ניגוד בין הרחובות המרכזיים העמוסים, כיאה לעיר שהיא מרכז ייצור מרכזי, ובין הסמטאות האחוריות והמקדשים הצבעוניים, המשמרים את העבר המפואר.

בעיר קיים אחד המסגדים העתיקים ביותר בסין, שריד לתקופה שבה העיר הייתה הנמל  הקוסמופוליטי הקדמי של דרך המשי הימית, והמתה מסוחרים זרים – מחצי האי הערבי, מהודו, מיפן ומדרום מזרח אסיה.

נבקר במוזיאון המתאר את דרך המשי הימית, במסגד בן אלף השנים, במקדשים ובשווקים השונים וננסה לחוות את האווירה המיוחד המשלבת בין המקומי ובין לאומי, בין העבר וההווה.

לינה בצ'ואן ג'ואו.

יום 7

ממלכת בנייני האדמה של שבט ההאקה

חבל פוג'יאן הוא ביתה של ממלכת בנייני האדמה של ההאקה (קבוצה אתנית בתוך ההאן, הסינים), אחד מפלאי תבל שבעולם אין עוד כמותו. בנייני האדמה, או "טו-לואו" בסינית, הם מבני ענק מעוגלים ומרובעים בני מאות שנים, אשר משמשים כמבצר קהילתי של שבטי ההאקה. עקב גודלם העצום, צורתם הייחודית ומיקומם המוסתר, חשד בעבר ה- CIAכי מדובר באתרים לאחסון ושיגור טילים.
נבקר במבנים השיתופיים המכילים מאות אנשים כל אחד ובנויים לפי תורת הפנג שוואי הסינית המסורתית. תוך כדי מפגש עם בני המקום נלמד על צורת חיים שלא קיימת בשום מקום אחר.

אחה"צ לכפר יונג דינג (Yong Ding), נאכל ארוחת ערב ונלון במלון כפרי עם מעיינות חמים במגוון גדול של בריכות ונופים.

יום 8

שיאמן (Xiamen)

לאחר השלמת ביקורים באיזור יונג דינג, נצא בנסיעה אל העיר המפורסמת בחבל פוג'יאן, שיאמן (Xiamen).
שיאמן הפכה לעיר נמל מרכזית כי מפרצה העמוק הפך אותה אטרקטיבית לכובשים האירופים ולשודדי הים. הם אלו אשר עיצבו אותה לכדי עיר מסחר חשובה. כיום היא נחשבת לעיר הירוקה והיפה ביותר בסין עם ארכיטקטורה ייחודית המשלבת מבנים רבים מהתקופה הבריטית.

נבקר בשוק "מספר 8" המקומי והמיוחד, כמו גם במדרחוב המרכזי של העיר הקרוי על שמו של אבי האומה הסינית המודרנית, סין יאט סן.

לאחר ארוחת ערב נהנה ממופע מקומי השואב את השראתו ממיקומו ותפקידו ההיסטורי של מחוז פוג'ייין בסין ובאסיה בכלל.

לינה בשיאמן.

יום 9

שיאמן (Xiamen) – אי הפסנתרים (Gulanyu)

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר, במידת האפשר, באוניברסיטת שיאמן המפורסמת (כפוף לאישור מהאוניברסיטה), אשר נחשבת לאחד האתרים היפים בעיר, כמו גם במקדש נאן פוטאו, הסמוך אליה, שגם הוא מהווה אוניברסיטה, רק ללימודים בודהיסטים…

נצא לשייט של  כ-10 דקות משיאמן אל סימן ההיכר של העיר, אי הפסנתרים, המהווה קלידוסקופ ארכיטקטוני של יותר מאלף וילות קולוניאליות ואחוזות מרשימות השוכנות לצד עצי באניאן עתיקים. אי הפסנתרים היה מעוז מעצמות המערב החל מהמאה ה-19 עמוק לתוך המאה ה-20 ודרכו נלמד על מלחמות האופיום ועל הגעת הקולוניאליזם המערבי לסין.
נעלה לנקודת תצפית בנקודה הכי גבוהה באי: סלע אור השמש, נגיע אל היכל הזיכרון לשודד הים הנודע קושינגה ונבקר במוזיאון הפסנתרים היחיד בסין.

נאכל ארוחת ערב במסעדה.

לינה בעיר שיאמן.

יום 10

שיאמן (Xiamen) – גואנגג'ואו (קנטון Guangzhou)

לאחר ארוחת הבוקר, נעלה על הרכבת המהירה ל- גואנגג'ואו (נסיעה ברכבת של כ-2.15 שעות), אליה נגיע בשעות הצהריים.

גואנגג'ואו, הידועה במערב גם בשם קנטון, היא בירת הפרובינציה ואחד ממרכזי הייצור הגדולים ביותר של סין החדשה. העיר נודעה בעבר כשער אל המערב, ונחשבת כיום כמרכז של אזור עירוני רצוף הממשיך עד הונג קונג ומקאו, הידוע בשם "מפתח נהר הפנינים", והכולל למעלה משבעים מיליון תושבים.

נערוך סיור באתרים מרכזיים בעיר, נבקר בסמטאות ובשוק המקומי ואפילו נתנסה בהכנת "דים סאם" ונהנה מסדנת בישול אוכל סיני.

נאכל ארוחת ערב במסעדה מקומית.

לינה בגואנגג'ואו.

יום 11

קאיפינג Kaiping

היום נצא לביקור באחד מאתרי המורשת העולמית של אונסקו, מגדלי המבצרים של קאיפינג. מגדלי השמירה שהשתמרו בחלקם עוד מתקופת שושלת מינג, מאפיינים את הנוף הכפרי של נפת קנדינג.

בדרך לשם לעבור בעיירה העתיקה צ'הקאן, ונכיר רבדים מהתרבות הסינית האופיינית לדרום סין, לאזור הדלתא של נהר הפנינים.

נשוב לגואנגג'ואו לארוחת ערב.

לינה בגואנגג'ואו.

יום 12

גואנגג'ואו - שנג'ן

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר במקדש המשפחתי של משפחת צ'ן, שהיה גם האקדמיה המשפחתית ללימוד ולהתקדמות בחברה הקיסרית בתקופת שושלת צ'ינג.

ננסה לחוות איך הפכה גואנגג'ואו, לאחד ממרכזי הייצור הגדולים ביותר של סין החדשה, נבקר במפעל של ענקית הרכב הונדה* ונזכה להצצה בפס הייצור של המפעל.

*באם לא יתאפשר ביקור במפעל הונדה, נבקר במפעל אחר.

אחה"צ ניסע במעבורת  לשנג'ן. שנג'ן עד סוף ה- 80, הייתה כפר דייגים מנומנם עם כמה אלפי תושבים. שלושה עשורים לאחר מכן, היא אחת הערים הגדולות ביותר בסין, עם יותר מעשרה מיליון תושבים, ומהווה את אחד ממרכזי הייצור הגדולים בעולם. נבקר במרכז העיר התוסס, בשווקים המקומיים ובמוזיאון המודרני.

נאכל ביחד ארוחת ערב אחרונה בשנג'ן וממנה ניסע היישר לשדה התעופה ונטוס הביתה.

יום 13

טיסה הביתה

ננחת בתל אביב בשעות הבוקר.

  • מסע מרתק לאורך קו החוף המזרחי של סין בשילוב רכבות מהירות המאפשרות גמיעת מרחקים בנופים מרהיבים והגעה למקומות היפים ביותר בסין.
  • חבל פוג'יאן, החולש על מיצרי טאיוואן: חבל ציורי המשלב בין ערי חוף מודרניות ומשגשגות לבין אזור הררי יפהפה, מלא שמורות טבע, וקבוצה אתנית עתיקה, ההאקה, אשר ממשיכה לשמר תרבות ודרך חיים נדירה.
  • שמורת וו אי שאן, כולל שייט רפסודות בנהר תשעת הפיתולים.
  • ממלכת בנייני האדמה של ההאקה, או "טו-לואו" בסינית, מבני ענק מעוגלים ומרובעים בני מאות שנים, אשר משמשים כמבצר קהילתי של ההאקה. אחד מפלאי תבל שבעולם אין עוד כמותו.
  • ביקור בפסטיבל מקומי לרגל חגיגת יום הולדתה של אלת הים מאדזו (Mazu).
  • ביקור בצ'ואן ג'ואו Quanzhou, מהערים העתיקות והיחודיות בפוג'יאן.
  • ביקור בכפר יונג דינג (Yong Ding), מעיינות חמים במגוון גדול של בריכות ונופים.
  • ביקור באי הפסנתרים, מעוז מעצמות המערב. ביקור בנקודת תצפית בנקודה הכי גבוהה באי: סלע אור השמש, נגיע אל היכל הזיכרון לשודד הים הנודע קושינגה ונבקר במוזיאון הפסנתרים היחיד בסין.
  • גואנגג'ואו, בירת הפרובינציה ואחד ממרכזי הייצור הגדולים ביותר של סין החדשה.
  • התנסות בסדנת בישול אוכל סיני.
  • מגדלי המבצרים של קאיפינג, אחד מאתרי המורשת העולמית של אונסקו, מגדלי השמירה שהשתמרו בחלקם עוד מתקופת שושלת מינג.
  • ביקור במפעל של ענקית הרכב הונדה (באם לא יתאפשר ביקור במפעל הונדה, נבקר במפעל אחר).
  • שנג'ן, מהערים הגדולות ביותר בסין, ממרכזי הייצור הגדולים בעולם.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת לאדם בתפוסת יחיד: 800 $

 

>>> לטיולים נוספים לסין – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות מת"א- בייג'ינג- שנגחאי וחזרה משנג'ן.
שלוש נסיעות ברכבות המהירות בסין כמפורט במסלול הטיול
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול
תחבורה, לינה במלונות 3-4 כוכבים, כלכלה חצי פנסיון וצוות כמפורט במסלול הטיול
אשרת כניסה לסין – 45$, מיסי נמל וביטחון – 353$
תשר לנותני השירותים המקומיים
דמי טיפול ורישום
מפגש הכנה לטיול
מים מינרלים - בקבוק קטן לאדם ליום

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען
שתייה וארוחות שאינן כלולות
הוצאות בעלות אופי אישי

לתשומת לבכם

אופי הטיול : טיול עומק בתנאים טובים, החושף את המטיילים אל האתרים המיוחדים והלא מתויירים של סין. שילוב של מפגש עם אנשים, כפרים קטנים, אמונות, מנהגים, טקסים, מופעי אומנות וארכיטקטורה מסורתית.
לינה : במלונות 4- 3 כוכבים או הטובים בנמצא – במיוחד באזורים המרוחקים אליהם נגיע.
כלכלה : על בסיס חצי פנסיון
תחבורה : אוטובוס ממוזג לסיורים, ארבע רכבות מהירות והעברות לשדה התעופה.
קבוצה וצוות : 15 – 26 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות אקו – גילי שיינר, ומדריכים מקומיים. הטיול מותנה במינימום 15 נרשמים.
סין היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי, באזורים מסוימים. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך, יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת המטיילים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. תכנית הטיול כפופה לשינויים גם בהתאם לשיקול הדעת של המדריך ושל אקו טיולי שטח. כמו כן, ביקור באתרים מסוימים במהלך הטיול מותנה באישור מקומי. במידה ולא יתאפשר ביקור כפי שתוכנן מראש, לאקו ולמדריך הטיול תהיה הזכות לבחור תכנית אלטרנטיבית לטובת ורווחת המטיילים.
שירותי סבלות: במלונות קיימים שירותי סבלות. בעלייה לרכבות המהירות ברציפי הרכבת: ברציפים סבלים לא תמיד מורשים לעלות לרכבות. על המטיילים לקחת בחשבון שיהיה עליהם להעלות ולהוריד מזוודות ולשנע אותן בקרונות הרכבות. מומלץ להצטייד עם מזוודות על גלגלים
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים
טיסות: ייתכן ושעות הטיסות הבינלאומיות ישתנו, עדכונים נוספים בצמוד למועד היציאה לטיול. ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם באקו.
התמונות להמחשה בלבד והינן באדיבות אלי פינרוב והספק המקומי
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

טיול לסין – מי הזיז את הטופו שלי? מדים סאם לביג מק גדול

ההיפתחות הגוברת למערב הופכת את סין, מולדת הסויה, למעצמת ג'אנק פוד. הדור הצעיר גודש את סניפי מקדונלדס, […]

מחוז יונאן בסין – לטייל מדרום לעננים

מחוז יונאן (Yunnan) הוא מהגדולים והמגוונים במחוזות סין. שטחו גדול פי 20 משטח ישראל. מאפיינת אותו רב-גווניות […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול רכבות חוצה סין

טיולי תרבות וטבע

מסע מרתק לאורך קו החוף בשילוב רכבות מהירות בסין | 13 יום