צילום: יזהר דמטר

טרק בדרום ספרד – להרי הסיירה נוודה

טרקים

| 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
Alpujarra  הוא חבל ארץ הפרוס על המדרונות הדרומיים של הרי ה-Sierra Nevada בדרום ספרד, רכס סלעי יסוד המתרומם מגובה פני הים עד לגובה של 3482 מ' בפחות מ-30 ק"מ (!), וצופה מעל מחוז אנדלוסיה.

האזור ידוע בזכות הכפרים ההרריים הלבנים המשובצים בו, רובם בבנייה ברברית-מרוקאית אופיינית שמציגה את המתיישבים הראשונים באזור. הכפרים לא השתנו מאות שנים, הקירות מסוידים בלבן בוהק, ומרפסותיהם עטורות פרחים. רוב העיסוק בכפרים הוא חקלאות, מלאכות מקומיות, וכמובן אירוח מטיילים.  

מקור השם Alpujarra הוא מהתקופה בה שלטו בו השבטים הערביים מצפון אפריקה, המורים (moors), שקראו למקום בשפתם Al-Bushara שמשמעותו שטח מרעה בהרים. במרכז הרכס, המורים פיתחו בעבודת פרך מערכת של טרסות ותעלות השקיה, בהן משתמשים הכפריים עד היום, ואותם המים שמקורם בשלגים הנמסים בראשי ההרים, הפכו את האזור לירוק ופורה. הרכס אינו מזכיר את האלפים או את הרי נפאל בצורתו. הוא עגול יותר והשיפועים בו נוחים להליכה.

לאחר נסיעה מהעיר מלגה נתמקם בכפר קטן - Capileira, וממנו נצא מדי יום לטייל, בהסעה או ברגל. בכל יום נסיים בבר המקומי, נתעדכן ברכילות ונחיה לרגע את חיי הכפר האיטיים.

שיא הטיול יהיה בהעפלה לפסגת המולסן (Mulhacen) ההר הגבוה ביותר ברכס (3478 מ׳), אליו נעלה מבקתת הרים צנועה.

את הטיול נסיים בביקור בארמונות אלהמברה הידועים (אתר מורשת עולמי של UNESCO)  ובעיר גרנדה.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה למלגה, והגעה לכפר Capileira

לפנות בוקר ניפגש בשדה התעופה ונצא בטיסה למלגה (כולל עצירת ביניים), עיר נמל מרכזית בדרומו של חצי האי האיברי. לאחר הנחיתה בשעת צהריים ניסע במיניבוס כשעתיים אל הכפר הציורי Capiliera, ממש בלב חבל Alpujarras. כבר בתצפית מהכפר נוכל להבחין ברכס עליו נבלה את רוב הטיול הקרוב.
לינה: בבית מלון כפרי בקפיליירה.

יום 2

הליכה בין הכפרים הלבנים

היום נתחמם במסלול מעגלי שיוצא מהכפר שלנו לכיוון הקניון העמוק של נהר ה-Poqueira. על המדרונות ישנם מספר כפרים אופייניים לאזור, ומעט חקלאות – שקדים, שדות מגוונים ומעגלי דיש עתיקים. לקראת סוף היום נעבור גם בכפרים Bubion  ו-Pampaneira. זאת הזדמנות ראשונה לחוות את הנועם והשלווה בכפרים. את יום ההליכה נסיים ב-כפר הלבן הגדול קפיליירה, בו נלון גם הלילה.

הליכה: 11 ק"מ, עלייה של  500 מ',  ירידה של 500 מ'.
לינה: באותו מלון כפרי מליל אמש בקפיליירה.

יום 3

תעלות המים והמקדשים הבודהיסטים

היום נצא אל ההרים הגבוהים ונעלה בשביל הסחלבים (כשמו כן הוא, בתקווה שהקיץ לא יכה במדרונות מוקדם השנה) אל תעלת מים מורית, שהובילה מי השקיה מראש הרכס אל החוות תחתיה. התעלה משובצת עצי אלון עתיקים ומהווה אטרקציה בפני עצמה. מהתעלה נרד אל הרכס שמעל הכפר בו אנו ישנים, ונצפה מלמעלה על כל האזור והכפרים שמתחתיו. השבילים מגוונים במיוחד, נצעד בין ראשי השלוחות, תעלות המים, שדות מרעה, יער אלונים עתיק, ונקנח כרגיל בבר המקומי.

הליכה: 16 ק"מ, עלייה של כ-400 מ׳, ירידה של כ-800 מ׳.
לינה: באותו מלון כפרי בקפיליירה.

יום 4

אל האגמים המתחפשים ובקתת Poqueira

היום נתחיל להעפיל אל פסגת הרכס. נצא באוטובוס ציבורי המוביל מטיילים לאזורי המרעה הגבוהים שברכס. כשנגיע למישורים הגבוהים (רום של כ-2000 מ'), נצפה ונתפעל עד כמה האזור בו אנחנו מטיילים מגוון. נטייל לאזור בו נקווים מי הפשרת השלגים והופכים לאגמים עונתיים. בכל שנה האגמים משנים את מופעם בהתאם לכמות השלג, ההמסה, מזג האוויר ביום, ועוד. לא בכדי הם זכו לכינוי "האגמים המתחפשים". מהאגמים נחזור באותו השביל בו הגענו, ונחזור בהסעה אל המלון בו ישנו עד ככה.
הליכה: 8 ק"מ, עלייה וירידה של כ-550 מ׳.
לינה: באותו מלון כפרי בקפיליירה.

 

 

יום 5

יום 5 : הר מולחן

זהו יום השיא בטיולנו. עם בוקר נטפס (בהליכה…) את הקילומטרים האחרונים לכיוון הפסגה של הר Mulhacen, ההר הגבוה ביותר בחצי האי האיברי – 3478 מ'. נעלה עד פסגתו לתצפיות עוצרות נשימה. זהו אכן גובה שהנשימה בו לא פשוטה כבר…). נעלה בערוץ נחל בו נוכל לראות את השתנות הנוף עם העלייה בגובה. את המשטחים הירוקים יחליפו פרחים בודדים, הנחלים יהפכו לשלוליות שקופות, וגם כל אלו ייעלמו ב-400 המטרים האחרונים לטיפוס. אחרי העלייה התלולה יחסית, נרד בדרך מתונה חזרה לאוטובוס המטיילים שיחזיר אותנו אל הכפר.

הליכה: 12 ק"מ, עלייה וירידה של כ-1000 מ'.

לינה: באותו מלון כפרי בקפיליירה.

 

יום 6

פיטרס לה טהה

האזור בו נטייל היום מתאפיין בנוף דרמטי המבותר בנחל אדיר ובדרכים חקלאיות נוחות במיוחד המקשרות בין הכפרים. נצא בנסיעה קצרה ואחריה נתחיל בטיול בין הכפרים. לאורך היום נעבור בלא פחות מארבעה כפרים לבנים מלאים בפרחים ובעלי אופי מיוחד. באמצע היום נרד לנחל הגועש, וממנו נעלה לתצפית על הנחל ועל הרכס הגבוה אליו נטפס מחר. נשוב לכפר דרך אותו הנחל שהפעם נחצה אותו על גשר רומאי, שהיום משמש בעיקר עיזים תועות…
בסוף הטיול נצא בנסיעה אל העיר גרנדה. שינוי גדול מגיע !
אל גרנדה נגיע לקראת הערב, ונצא לארוחת ערב עירונית במתחם של זירת היאבקות השוורים (שאינה בשימוש עוד…)
הליכה: 14.5 ק"מ, עלייה של 450 מ׳, ירידה של כ-500 מ׳.
לינה: בבית מלון בעיר גרנדה.

יום 7

גרנדה ואלהמברה

אלהמברה – העיר האדומה, היא ככל הנראה נכס התרבות המורי השמור והחשוב ביותר על אדמת אירופה.
ביום טיול עירוני עם מדריכה מעולה, נבקר ברובע Albaicin ובמוזיאון Sefardi, שיעניקו לנו את הזווית היהודית של העיר. לאחר מכן נעלה אל ארמון אלהמברה לביקור של כשלוש שעות. בערב נלך למסעדה מקומית טובה, לארוחת ערב אחרונה בספרד.
לינה: בבית מלון בעיר גרנדה

יום 8

נסיעה וביקור במלגה, טיסה הביתה

אחרי ארוחת בוקר גרנדינית אחרונה, נצא בנסיעה של כשעה וחצי אל שדה התעופה במלגה. עמוסי חמון הררי במזוודות, נשוב ארצה.

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
29/05/2024 05/06/2024 יזהר דמטר €2,820 €75 €2,895
€25 הנחה לנרשמים עד 29/03/2024

תוספת ליחיד בחדר 350€



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות ומיסי נמל
לינה:חמישה לילות בכפר קפיליירה במלון בכפר, שני לילות במלון בעיר גרנדה.
כלכלה: את כל ארוחות הבוקר וארוחות הערב נאכל במלונות השונים, את ארוחות הצוהריים נאכל כפיקניקים במהלך הטרק בשטח ממצרכים שנישא כולנו על הגב. בבקתה גם כן נקבל ארוחות בוקר וערב, אך הן יהיו פשוטות מאוד ביחס לשאר הארוחות בטיול. בגרנדה נאכל ארוחות ערב במסעדות מקומיות.
תחבורה: מיניבוס ממוזג ומרווח יסיע אותנו משדה התעופה אל הכפר, יסיע אותנו במידת הצורך במהלך הטרק, וימשיך איתנו אל הטיול העירוני וחזרה אל שדה התעופה.
הדרכה – מדריך ישראלי מצוות אקו ומדריכים מקומיים על פי הצורך
כניסה לאתרים ושמורות טבע בהתאם למסלול הטיול
דמי רישום וטיפול
תשר לנותני שירות מקומיים

המחיר אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען
הוצאות בעלות אופי אישי
שתייה וארוחות שאינן כלולות

לתשומת לבכם

• מזג האוויר בטיול מגוון מאד, ויכול לנוע בין ימים חמים במיוחד באזור החקלאי, לרוח קרה בגובה 3500 מ'. יש להיערך עם ציוד מגוון ומתאים.
אופי הטיול: טרק בפסגת רכס הסיירה נוודה ובאזור אלפוחרה החקלאי והמיושב יותר. הטרק הוא בסגנון כוכב, כלומר – בסיס יציאה אחד ממנו נצא בהליכה/נסיעה למסלולים השונים. בסיס היציאה הוא הכפר קפיליירה, והמלון בו נשהה נעים ופשוט. שני לילות מהטרק נלון בבקתת ההרים הקרובה לפסגה. אחרי הטרק נעבור לפרק תרבותי יותר של ביקור בגרנדה וארמון אלהמברה הידוע.
גודל הקבוצה - 12- 16 מטיילים
הערה חשובה: מזג האוויר בהרים נתון לשינויים מהירים (גשם, סופות ואפילו שלג). אנו מזמינים מקומות בבקתות ובבתי המלון לאורך הטיול, ומתכננים את מסלולי ההליכה – אך חשוב לדעת ולהבין כי מסלול הטיול עלול להשתנות בהתאם לתנאי מזג האוויר ולהחלטת המדריך בשטח.
מסלול הטיול – תכנית הטיול כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בתנאי השטח ובנסיבות נוספות. באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים במסלול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח. בימים בהם אנו משתמשים בשירותי תעופה יתכנו שינויים במסלול הטיול בהתאם לשינויים בלו"ז הטיסות והגעת הכבודה האישית.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם
תנאי תשלום ודמי ביטול - כמופיע בדף הרישום המצורף
• ביום השיא של הטיפוס לפסגת המולסן נעלה לגובה של כמעט 3500 מ'. זהו גובה בו מרגישים את הנשימה ואת חוסר החמצן. אין סיבה להילחץ או לקחת כדורים, רק להכיר את האתגר הצפוי.
• התפריט באלפוחרה מאד פשוט וביתי, זהו סגנון הבישול באזור. בגרנדה נתפנק…
• אנחנו משקיעים בעיר גרנדה זמן רב על מנת שיהיה לנו די זמן להכיר את העיר ואתריה, וגם על מנת שנוכל להינות מזמן חופשי בין הסמטאות. לחלקינו, התכנית המודרכת בגרנדה יכולה להיות עמוסה מעט. מזל שהעיר קטנה והניווט בה קל - כך שניתן לעזוב או לחבור אל הקבוצה לפי הרצון החופשי של כל מטייל/ת.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

וולוביליס – הפרח הרומאי של מרוקו

בעמק פסטורלי בין כרמי זיתים ושדות חקלאיים, כ-30 ק"מ צפונית לעיר מקנס שבמרוקו, מתנשאים לתפארת שרידיה של […]

ברזיל – תרבויות בנדידה

שחור – הצבע הדומיננטי של חלקים גדולים מתושבי ברזיל. סלוודור באהיה, רסיפה, פורטלסה, ריו דה ז`ניירו – […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק בדרום ספרד – להרי הסיירה נוודה

טרקים

| 9 ימים

הדפיסו שלחו שתפו