טיול למרוקו

טרק במרוקו אל פסגת המאגון והקניונים הגדולים

| 10 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
הרי האטלס הם מיתוס מרוקאי. מקור השם עשוי להיות אצל היוונים הקדמונים שכינו אותם כך על שם הטיטאן שנושא על גבו את כיפת השמיים, או שזהו גלגול מהשפה הברברית של המילה 'אדרס', במשמעותה היום היא 'הרים', אך בעבר הייתה 'האדירים' או 'הנשגבים'. האטלס היו תמיד מחסום בין "ארץ האוצר" ל"ארץ המריבה" במרוקו. בארץ האוצר (חלקו המערבי של הרכס), שלטו הממלכות השונות, וכהוכחה לכך אספו מיסים. מעבר לאטלס, ארץ המריבה, התנהלו השבטים כל שבט לעצמו, ולעיתים, מי שעבר את האטלס לצידם המערבי, הטיל את אימתו בחלק זה של מרוקו.

לא פלא אפוא שהאטלס היה למיתוס. כל מה שמעבר להם (לכיוון מזרח) היה נסתר, מאיים, ומפחיד. ההרים הגבוהים היו מחסום גיאוגרפי שעל מנת לעבור אותו היה צורך לא רק בכישורי מסע וניווט, אלא בעיקר באומץ לב והמון אמונה.

עד היום, האטלס הגבוה מיושב בדלילות, ונשאר פראי כפי שהיה, אך היום הוא פחות מאיים ואפשר לטייל בו בבטחה. זהו טיול בנופים מגוונים, בו נחצה את האטלס הגבוה שבמרוקו. לאורך הטיול פרדות ייקחו את הציוד הגדול, ואנו נטייל כשעלינו רק תיק גב קטן. בטרק זה נעלה לפסגת המאגון, הפסגה שזוכה להיות ברשימת ה-P1500, שמכל צדדיה מדרונות של יותר מ-1500 מ', ומראשה הנוף הוא מהמיוחדים במרוקו. מהפסגה נרד לקניונים רטובים וצרים, שיהפכו לנחלים מוריקים מחקלאות.

אופי הטיול: טרק (טיול רגלי) ברכס המאגון והעמקים תחתיו, באטלס הגבוה שבמרוקו. בטרק נעלה גם לפסגת הרכס וגם נבלה בעמקים הנמוכים והמיושבים שלו.

מסלול הטיול

יום 1

הגעה למרוקו

טיסה למרקש ונסיעה לבית המלון בו נישן. במידה ויהיה זמן נצא אל העיר, נמנע ממקומות הומים ולא ניכנס לשוק, אבל נוכל להינות מארוחה אצל משפחה מארחת.

לינה במלון במרקש.

יום 2

הגעה אל השטח ותחילת הטרק

ניסע ל-ואראזאזאת, העיר שמהווה את השער למדבר. בנווה המדבר סקורה נפנה פנימה לכיוון ההרים וניסע עוד כשעה עד הכפר אסקה, בו נפגוש את הצוות המלווה של הטיול, שיכלול בעיקר פרדות מרוקאיות עם תודעת שירות גבוהה. נצא להליכה הראשונה של כשעה וחצי עד המחנה הראשון שיהיה לא רחוק מהכפר טיג'זרין.

הלינה הלילה תהיה במחנה אוהלים, אותו מקים עבורנו הצוות המקומי. במחנה יהיו אוהלים זוגיים (עם אופציה לאוהלים נוספים לבודדים), ואוהל מטבח/חדר אוכל גדול ומחומם. הלינה תהיה על גבי מזרוני ספוג עבים יחסית, אך על כל מטייל/ת להביא לעצמו/ה שק שינה חם וטוב, שאותו כמובן יישאו הפרדות במשך הטיול.

בכל ערב נאכל ארוחת ערב חמה משפע המנות שמציע המטבח המרוקאי המקומי.

הליכה: כ-1.5 ק"מ, עלייה של כ-400 מ'.

לינה במחנה אוהלים בגובה של 2400 מ'.

יום 3

פאס ה"אקלים"

אחרי ארוחת הבוקר, נטפס אל הפאס וקו הרכס של הר "אקלים", נזכה לנופים מרשימים של מישורי המדבר הגבוהים, וגם לעמקים המוריקים מהם באנו. לאורך היום נפגוש לעיתים נווד מזדמן, או מחנה אוהלים בו נוכל להציץ מעט לתרבות הנוודים בהר הגבוה במרוקו.

הליכה: כ-12 ק"מ, עלייה של כ-800 מ', ירידה של כ-200 מ'.

לינה במחנה אוהלים בגובה של 3050 מ'.

יום 4

פסגת המאגון

נשכים קום ונצא לארבע שעות טיפוס מתון אך עקבי, עד שנגיע לפסגת המאגון (4068 מ'). המאגון הוא הפסגה השנייה בגובהה במרוקו, והנוף ממנה מרשים במיוחד, כל האטלס הגבוה פרוס כמעין כיכר לחם ארוכה, נביט מלמעלה על רכס האנטי אטלס וג'בל סהרו, ובין כל אלה ייפרסו מישורי המדבר האדירים, חרוצים בנחלים ירוקים מחקלאות. זוהי חוויה ייחודית. לאחר מכן נרד עוד כארבע שעות עד המחנה במפנה הצפוני של המאגון, באזור הנוודים "אולימט", בגובה של 2800 מ'. יום קשוח אך מתגמל.

הליכה: כ-9 ק"מ, עלייה של כ-1100 מ', ירידה של כ-1300 מ'.

לינה במחנה אוהלים בגובה של כ-2800 מ'.

יום 5

מרפסת המאגון

יום טיול הררי, בשביל "מרפסת" (שביל שצופה מעל אזור מסוים) מעל הרמה של המאגון. היום יהיה קל יותר, אבל לא פחות יפה. הנוף פראי, אין כפרים בסביבה, והמדבר יהיה במיטבו. נחנה במישור אליו עולים הנוודים משבט אייט אחמד.

הליכה: כ-15 ק"מ, ירידה של כ-500 מ'.

לינה במחנה אוהלים בגובה 2300 מ'.

יום 6

ירידה אל העמק

היום נרד מהרמה ההררית אל העמק של אוזירימט. העמק הוא נווה מדבר גבוה, ומשובצים בו כפרים רבים, שדות, חיים מרוקאים פשוטים. נלך בעמק, בין השדות, נפגוש אנשים, צבעים, ואורח חיים כה שונה משלנו. יהיה מעניין.

הליכה: כ-13 ק"מ, ירידה של כ-300 מ'.

לינה במחנה אוהלים בגובה 2000 מ'.

יום 7

בתוך המים

יום נפלא בתוך קניון אצ'בו. נרד מהפס אימי-נ'-קירט אל הקניון, נטבול רגליים, ומשם נמשיך בתוך הקניון כשמדי פעם נחצה מעברי מים קרירים. קירות הקניון יהפכו ליותר ויותר דרמטיים, עד שיהיו בגובה של כ-100 מ' מעלינו. נמשיך בוואדי עד המחנה שיהיה ליד כפר בשם טיג'מינין.

הליכה: כ-14 ק"מ, ירידה של כ-300 מ'.

לינה במחנה אוהלים בגובה 1800 מ'.

יום 8

ממשיכים בקניון

נופי המדבר יהפכו לשכבות אבן חול צבעונית, ואנו נלך בעמק המאגון בין כפרים (חלקם הגדול יהודים לשעבר) מרוקאיים, קסבות מבוץ ששמרו על המעבר החשוב, שדות חינה ותלתן, דקלים גבוהים, והמון חיוכים של בני המקום.

הליכה: כ-17 ק"מ, ירידה של כ-300 מ'.

לינה במחנה אוהלים בגובה 1600 מ'.

יום 9

חזרה למרקש

נצא מוקדם בבוקר אל הכפר בוטרר, ואחרי כשעה וחצי של הליכה נגיע למפגש עם המיניבוס שיחזיר אותנו למרקש. נעצור בשיפודיה מקומית ובדיקת PCR בואראזאזת, נעבור את האטלס הגבוה (הפעם במיניבוס…), ונרד כל הדרך למרקש. במידה והנסיעה תעבור ללא פקקים משמעותיים, נגיע אחה"צ מאוחרים למרקש וננוח מהנסיעה הארוכה. ארוחת ערב אחרונה אצל משפחה מארחת במרקש, קצת תה (כמובן), ולינה במלון בעיר.

יום 10

טיסה הביתה

במידה וזמני הטיסות יאפשרו, ניהנה במרקש בסיור מודרך. גם כאן, נביט בעיר מכיוון אחר, אזורי הארמונות העתיקים והפאר של השושלות המאוחרות, ולא באזור השוק העמוס. לאחר מכן ניסע לשדה התעופה, והביתה. איש איש לאוהלו.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

 

 

>>> לטיולים נוספים למרוקו – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

תחבורה: מיניבוס ממוזג ומרווח יסיע אותנו משדה התעופה אל תחילת הטרק, ואיתו גם נחזור למרקש בסוף הטרק
לינה: 2 לילות בבית מלון ברמה של 3* במרקש או בסביבתה, ו-7 לילות במחנה אוהלים, באוהלים טובים ועמידים גם אם מזג האוויר מחמיר.
כלכלה: את כל ארוחות הבוקר וארוחות הערב נאכל באוהל המרכזי. המטבח יהיה מקומי ומגוון. את ארוחות הצהריים נאכל כפיקניקים במהלך הטרק בשטח ממזון שזוג פרדות ישאו עבורנו, צוות המטבח יכין גם את ארוחת הצהריים, יכול להיות שבחלק מהימים נסייע לצוות (ולפרדות) במשימה. בערב הראשון והאחרון במרקש נאכל בבתי משפחות מארחות.
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט.
תשר לצוות מקומי.
דמי רישום וטיפול.
ויזה למרוקו.
בדיקת קורנה במרוקו PCR על פי המתבקש בישראל

המחיר אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה והוצאות אישיות.
כל פעילות שאינה מופיעה בסעיף כלול.
בדיקת קורונה בארץ

לתשומת לבכם

מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, יותאם מחיר הטיול לשינוי שהתרחש
תנאי תשלום ודמי ביטול - כמופיע בדף הרישום המצורף.
על כל המטיילים להיות מחוסנים נגד קורונה.
יש לעשות בדיקת קורונה PCR 72 שעות לפני היציאה
מאז תקופת הקורונה יש הרבה שינויים בלוח הטיסות, במידה ויתווסף יום נוסף לטיול יתעדכן מחיר הטיול בכ – 200$ לאדם.

הקורונה במרוקו

מרוקו קיבלה סיוע רב בהתמודדות עם הוירוס מצרפת. רוב התחלואה הייתה באזור החוף, בערים קזבלנקה ובאגאדיר. בית החולים במרקש הינו הגדול והחדש במדינה, והוקם בו מערך בדיקות שבמהלך חורף 2020-2021 יחייב את תושבי האזור להגיע לבדיקה. במרקש ממוצע התחלואה הינו (נכון ל23.4.21) 25 חולים חדשים ביום, מתוך כמיליון תושבים. באזור בו נטייל הממוצע הוא כ-3 חולים חדשים ביום, מתוך כ1.7 מיליון תושבים.
האזור מיושב בדלילות, והתושבים בו לא יוצאים מגבולותיו בדרך כלל. בעת כתיבת שורות אלה (אפריל 2021) האזור אחרי גל אחד של תחלואה (שהיה במרץ 2020), ולא חווה גלים שניים או יותר כפי באזורים המיושבים יותר במרוקו. כמו כן לפני ההמראה חזרה נבצע בדיקה בואראזאת (כ-24 ש' לפני ההמראה) כי שנוכל להמריא בבטחה ארצה.
במהלך הטיול אנחנו עצמאיים בשטח, ללא מגע עם תיירים אחרים. בתכנית הטיול מתוכנן מעט זמן במרקש, שבהתאם לרוח הזמן נחליט האם או איך לבלות אותו.
יש צורך בבדיקת קורנה PCR שבעים ושתיים שעות לפני היציאה לטיול
במידה וגודל הקבוצה יהיה בין 8 - 9 מטיילים תהיה תוספת של 150 יורו למחיר הטיול
במידה ויהיה שינוי בלו"ז הטיסות ויתווסף יום נוסף לטיול תהיה תוספת של 150 יורו לטיול
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

סרי לנקה – השקט שאחרי הסערה

הצונמי שהיכה בעוצמה בחופי סרי לנקה לפני כשש שנים לא הצליח להחריב את רצועת גן העדן השזורה […]

מונגוליה – ארץ השמיים הכחולים

ארץ השמיים הכחולים – באיון אולגיי שבמערב מונגוליה הוא חבל ארץ נידח הגובל ברוסיה ובסין. אחת לשנה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק במרוקו אל פסגת המאגון והקניונים הגדולים

| 10 ימים

הדפיסו שלחו שתפו