טרק לקצ'קר מזרח תורכיה

טרק לקצ'קר בטורקיה

טרקים

מסע רגלי חוצה הרי הקצ'קר | 9 ימים

הרי הקצ'קר מהווים את פסגת רכס הפונטוס, המשתרע במקביל ומדרום לים השחור, בצפון-מזרח טורקיה. המפנה הדרומי של הרכס, החלק "המדברי", הזוכה לכ-900 מ"מ משקעים בשנה, מאופיין בכרי עשב, יערות מחטניים, פלגים זורמים, כפרים מבודדים על מדרונות תלולים ופריחה נאה. המפנה הצפוני, בו כמות המשקעים השנתית הממוצעת היא כ-2500 מ"מ בשנה, הוא לא פחות מיער גשם טרופי. בין לבין מתנשא ההר, ששיאו 3932 מטרים מעל פני הים.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א - איסטנבול – ארזורום

נצא בוקר מאוחרת לאיסטנבול ואח"כ נמשיך בטיסת המשך לחלקה המזרחי של טורקיה אל העיירה ארזורום. בהתאם לזמן נערוך סיור מקומי בעיר ארזורום. לינה במלון מקומי.

יום 2

מארזורום לבהרל

בבוקר נערוך סיור קצר בעיר ונמשיך בנסיעה צפונה לעבר הרי הקצ'קר. בדרך נעבור דרך נבקר במבצר אוזונדרה שעל הדרך ומשם נמשיך בנסיעה למפלי טורטום שנשפכים מקצה אגם טורטום לגובה של 48 מטר. נעצור בכפר יוספילי ונהנה מיפיו, הכפר יושב על מפגש הנהרות של הצ'ורו והאלטי פרמק שזורמים משני עברי הכפר. נאכל צהריים בכפר. משם נמשיך לבהרל כפר טורקי מסורתי. כפר קטן בו סגנון החיים של האנשים לא השתנה במשך דורות רבים. הכפר מורכב מאשכולות קטנים של בתי אבן ועץ הממוקמים לאורך סדרה של טרסות ירקות המחוברות בין השבילים. צינורות עתיקים נבנו כדי לאפשר למים המוסטים מהנהר לזרום לצד כל שביל ולהשקות את הטרסות שמתחתיהן שולי עצי פרי תות לבן, תפוח, אגס, שזיף, אפרסמון, אגוז וקורנוס. נערוך טיולי הליכה קלה באיזור. את הלילה נעביר בכפר בפנסיון מקומי.

יום 3

שיפולי הרי הקצק'ר

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת ניסע נסיעה קצרה במקביל לנהר בהרל המרענן לעבר מסלול ההליכה שלנו שיהיה בדגש מרעה ירוק עם פנורמה נהדרת לשני צידי רכס ההרים, פרחי בר צהובים וסגולים. קרוב לאגם קרגול, נצעד עם נוף יפהפה לפסגות הגבוהות של רכס הרי אלטיפארמק. לאחר סיום ההליכה ניסע לכפר סמוך שם נבלה את הלילה בפנסיון המנוהל על ידי משפחה מקומית.

זמן הליכה: 7 – 8 שעות; עלייה / ירידה: 1.000 – 1.100 מ '(תלוי בתנאי דרך ונקודת התחלה)

יום 4

דרך הכפר אולגונלאר למחנה דילברדוזו

בבוקר נקום לנופי פסגות הקצ'קר ברקע עד שנגיע לכפר אולגונלאר. משם נעלה על שביל ההליכה ונטפס בעלייה עד שנגיע למחנה דילברדוזו. בדרך לפעמים ניתן גם לפגוש רועים מקומיים הרועים את בעלי החיים שלהם בעונת הקיץ. את הלילה אנו מבלים במחנה דילברדוזו.

זמן הליכה: 6 שעות; עלייה: 640 מ' (2.840 מ')

יום 5

פסגת הקצ'קר

יום ארוך וקשה עומד לפנינו עד לפסגת הקצ'קר (3937). נשכים קום (לפני הזריחה) ונטפס כשעתיים עד שנגיע לאגם דניז גולו Denizgolu  בגובה 3,300 מ'. אגם זה נחשב לאחת הפנינות בהרי הקצ'קר בשל צבע המים הכחול שלו. מכאן נמשיך בירידה לתחתית מסיבי קקר עוד שעה. מצד שמאל נצפה בקרחון ענקית; מכאן לעלות לפסגת הקצ'קר ייקח עוד שעה, בטיפוס איטי, לפסגה לגובה של 3,937 מ' כשביום בהיר, אנו עשויים לראות את כל טווח הרי הקצ'קר ואפילו את הר אררט מרחוק. לאחר מכן נחזור למחנה דילברדז'ו, שם אנו נישאר לילה אחד נוסף.

זמן הליכה: 9 – 10 שעות; עלייה / ירידה: 1.097 מ'

יום 6

ממחנה דילברדוזו - לכפר אולגונלאר ויאיאללאר

לאחר מאמץ הטיפוס לפסגת הקצ'קר יום רגוע לפנינו. בבוקר נרד לכפר אולגונלאר, בדרכנו נעבור מרעה ירוק ואשכולות קטנים וייחודיים של בתי אבן ועץ. האנשים בכפר אולגונלאר מגיעים מכל רחבי האזור; ישובי ההרים הקטנים מסביב מאוכלסים על ידי רועים נוודים המביאים לכאן בעלי חיים לרעות מרעה גבוהה בחודשי האביב והקיץ. לאחר הפסקה להנאה מהנוף שסביבנו, נחזור לכפר יאיאללאר, נסייר בכפר ונלמד על אורך החיים במקום. נבלה את הלילה בפנסיון מקומי.

זמן הליכה: 4 שעות; עלייה: 0 מ'; ירידה: 640 מ'

יום 7

דרך דופדוזו למעבר נלטלמה (3,100 מ'), יוקרי קברון

לפנינו אחד הימים היפים בטרק, לאחר יום רגוע נעזוב את הכפר Yaylalar לאחר ארוחת הבוקר ונעלה שוב לכיוון אולגונלאר, משם נעלה על שביל המחבר את עמק סואנלי לעמק קברון (Kavrun) ומשם נרד לאורך עמק קרחוני, בהתאם ללוח הזמנים שלנו נבקר באגם הפזורים על הרכס ונעבור מספר אוהלים של רועים עד שנגיע אחה"צ לכפר יוקארי קברון (Yukari Kavrun – קברון העליונה), שימים רבים בשנה נמצא תחת מעטה ערפל. ניכנס לבית התה המקומי ונאכל את מאכל ההרים המפורסם של האזור – מוחלמה – ה"פונדו" המקומי – מין תערובת של גבינה וחמאה וקצת תבלינים – מחמם את הבטן וחוסם טוב טוב את העורקים. את הערב נבלה בבית ההארחה המקומי (הפשוט מאוד, יש לציין). סה"כ הליכה 8-10 שעות.

זמן הליכה: 7 – 8 שעות; עלייה: 900 מ'; ירידה: 800/850 מ'

יום 8

טיול מיוקרי קברון לפוקוט ואחר כך לאיידר

יום ארוך ומתגמל לפנינו, מיוקרי קברון נעלה לרכסים המקומיים דרך סמיסטל וחזינדאק. זהו ביתם של אשכולות קטנים ומיוחדים של בתי אבן ועץ הממוקמים לאורך סדרה של טרסות ירקות המחוברות בשבילים. נלך על קו רכס יפה שיאפשר לנו לצפות על כל רכס הקצ'קר לאחר מכן נרד ביישוב הקטן פוקוט ניקח פסק זמן  להפסקה ארוכה יותר לכוס תה תה טורקי מסורתי, המכונה קיי ונהנה מאווירה אוטנטית.

בשעות אחר הצהריים המוקדמות ניסע לכפר איידר בו נלון במלון מקומי. 18 ק"מ הליכה של 8 – 9 שעות.

יום 9

איידר – טרבזון – ת"א

נעזוב את איידר וניסע צפונה לעבר הים השחור. בדרך נעבור ברייז אזור המאגד בתוכו קבוצות אתניות רבות שהגיעו מממרכז אסיה ואירופה ונחשב לאיזור ירוק ופורה מאד. נמשיך בנסיעה עד טרבזון, שנמצאת על דרך המשי ההיסטורית, והינה כור היתוך של דתות, שפות ותרבויות. העיקרון של פתיחות כלפי תרבויות ודתות אחרות משחק תפקיד משמעותי באורח חייהם של הטרבזונים; מוסלמים ונוצרים חיו יחד בעבר כמו גם היום והפכו את העיר למורשת גאה תרבותית ועשירה. נבקר במנזר סומלה, מנזר יווני אורתודוקסי שלמרגלות צוק תלול הפונה לעמק אלטנדרה. המנזר הוקם בשנת 386 לספירה בתקופת הקיסר תאודוסיוס הראשון. על פי האגדה, שני כהנים קיבלו על עצמם את הקמת המנזר באתר לאחר שגילו אייקון מופלא של מרים הבתולה במערה בהר. לאחר ביקור במנזר ניסע לטרבזון, נערוך סיור בעיר ומשם ניסע לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה. נחיתה בלילה שבין יום 9 ליום 10.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר ובאוהל: 200 €



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות סדירות במסלול ת"א – איסטנבול –ארזורום , טרבזון – איסטנבול – ת"א
לינה: בבתי הארחה מקומיים, ו-3 לילות באוהלים בתנאי קמפינג באוהלים
תחבורה - "דולמושים" (מיניבוסים מקומיים המתאימים לאזור ההררי) לנסיעות הקבוצה.
כלכלה מלאה מארוחת ערב ביום הראשון ועד ארוחת צהריים ביום האחרון
מדריך ישראלי מצוות אקו טיולי שטח ומדריך מקומי
דמי כניסה לכל האתרים הכלולים בתכנית
תשר לנותני שירותים מקומיים
מיסי נמל וביטחון
דמי טיפול ורישום

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח אישי ומטען
שתייה וארוחות שאינן כלולות
הוצאות בעלות אופי אישי

לתשומת ליבכם

מסלול הטיול – תכנית הטיול כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בתנאי השטח ובנסיבות נוספות. באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים במסלול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח. בימים בהם אנו משתמשים בשירותי תעופה יתכנו שינויים במסלול הטיול בהתאם לשינויים בלו"ז הטיסות והגעת הכבודה האישית.
רמת קושי – הטרק מיועד למטיבי לכת או לאנשים בעלי כושר טוב
גודל הקבוצה - 10- 20 מטיילים. יציאת הטיול מותנית במינימום נרשמים.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מסע להרי הקצ'קר בתורכיה

הפסגות המושלגות של הרי הקצ'קר, אגמי טורקיז, חופי הים-השחור, תושבים מקומיים על תלבושותיהם המסורתיות, תרבות חקלאית, מפלי […]

טיול משפחות לקצ'קר בתורכיה

טרבזון, חוף הים השחור, תורכיה, השעה שמונה בערב. כיכר אתאטורק במרכז העיר שוקקת חיים. בין המון הטורקים […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק לקצ'קר בטורקיה

טרקים

מסע רגלי חוצה הרי הקצ'קר | 9 ימים