טיול מאורגן ליפן

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?

חרבין ופסטיבל הקרח

חרבין, העיר הצפונית של סין, ידועה באופייה ה'רוסי'. ב-1896 נבנתה מסילת הרכבת שחיברה את התושבים הסיניים עם שכנתם מצפון. לימים, הרכבת הזו הביאה נהירה של רוסים, ועד היום חרבין מציגה שרידים אדריכליים ותרבותיים משם. קהילות הזרים של חרבין כללו יהודים שברחו מפוגרומים, מהפכנים שנרדפו על ידי  הצארים, ומאוחר יותר גם בני אצולה רוסיים שברחו מהשלטון הקומוניסטי.

וכך, מעיר נידחת עם חורפים קשים, חרבין הפכה למרכז תרבותי משגשג, ואחר כך למעצמת קרח, שטיול לסין אינו שלם בלעדיה. כיום, חרבין מכונה "עיר הקרח" בגלל פסטיבל הקרח המתקיים שם אחת לשנה. אטרקציות חורף אחרות כוללות את פארק הטיגריסים הסיביריים המאכלס יותר מ-200 טיגריסים, ואתר סקי אלפיניסטי. מעצמת חורף כבר אמרנו?

 

פסטיבל הקרח בחרבין
פסטיבל חרבין הוא פסטיבל הקרח והשלג הגדול ביותר בעולם.

בעבר המצב היה שונה. בראשית ימיו של הפסטיבל, המשתתפים היו מקומיים בעיקר. עם הזמן הפסטיבל צבר תאוצה ובשנת 2017 השתתפו בו 18,000,000 איש. הפסטיבל חל ב-5 לינואר ואורך חודש שלם! הוא יכול להימשך אף יותר מחודש ויש אומנים המציגים את הפסלים שלהם מוקדם יותר או נשארים גם לאחר הסיום הרשמי של הפסטיבל, כאשר מזג האוויר מאפשר. הפסלים נמצאים גם ברחבי העיר, אבל בעיקר בשני אזורי תצוגה עיקריים:
"אי השמש",  ו"עולם הקרח והשלג." הפסטיבל אינו רק פסלי קרח ושלג, אלא גם בנייני קרח ענקיים, המוארים בשלל צבעים, ועשויים מבלוקים עבים של קרח שנלקחו ישירות מהנהר. בכל שנה לקראת האביב בנייני הקרח נמסים ובחורף הבא יש לבנותם מחדש.
מקורו של הפסטיבל הוא בתצוגת נורות הקרח המסורתית שהחלה להתקיים כבר בשנת 1963 בתקופת השלטון הקומוניסטי. ואכן, השפעות המהפכה לא פסחו על הפסטיבל הזה והוא שובש כמה פעמים על ידי הממשל. הפסטיבל עבר סוג של תחייה בשנת 1985. ב- 2001 הפסטיבל התמזג עם פסטיבל הסקי הבינלאומי. פסטיבל חרבין אינו פסטיבל הקרח היחיד בעולם, אך הוא בהחלט הפסטיבל המרשים ביותר, ונעשה, איך לומר, "בענק". מבני הקרח כוללים מגדלים עצומים דמויי גורדי שחקים וטירות, בגודל בניין רגיל, עם תאורה צבעונית ומתואמת. מבני הקרח לאורך השנים כללו שחזור של הקולוסיאום, גשר קרח המוביל לטירה, מקדשים, וכמובן מגלשות קרח ענקיות, האטרקציות הגדולות של כל פסטיבל קרח. אין דבר מהנה יותר מלהחליק על מגלשת קרח ענקית בלי יכולת לבלום את ההחלקה במורד המשטח החלקלק, התנסות מהנה של אובדן שליטה. בילוי בפארק החלומות הענק הוא בהחלט חוויה עוצמתית שכדאי לחוות אותה לפחות פעם בחיים. בכל שנה הפסטיבל נערך בסימן תמה כלשהי. לפי אתר הפסטיבל, בשנת 2020 התמה תהיה "פנינה על כתר של קרח ושלג". שמות האירועים שיתקיימו בהחלט מסקרנים : טקס החתונה של קבוצת השלג והקרח של חרבין, קונצרט השנה החדשה, תחרות פסלי הקרח, פסטיבל הסקי, ועוד. מחכים לכם בעולם הקסום, ולא לשכוח לשתות חם!

עוד באתר: טיול מאורגן לסין

טיולים הקשורים למאמר