טיול ליוון

טיול ליוון ההררית

טיולי תרבות וטבע

אתונה וסלוניקי בשילוב טבע, ערים עתיקות, מיתולוגיה לצד צלילי הבוזוקי והאוזו | 10 ימים

טיול ליוון ההררית, בין ת'סלוניקי ואתונה, הוא טיול המשלב נופים מדהימים והלא מוכרים של צפון מערב יוון היבשתית (הרים מושלגים, יערות, נהרות שוצפי מים ופריחה נהדרת), אוכל יווני אותנטי עם האוזו והטברנות הקטנות המלווים במוסיקה יוונית וריקודים לצלילי הבוזוקי ואת הנפש השזורה בהיסטוריה ומורשת שהפכו את התרבות היוונית העתיקה לערש התרבות המערבית.

זהו מסע בעקבות התרבות היוונית הקלאסית, מורשת אלכסנדר הגדול והתרבות ההלניסטית, נצרות יוונית אורתודוקסית ואומנות ביזנטית. נבקר באתרי מורשת עולמית, כמו גם במוזיאונים ובאתרי תרבות מהמובילים בעולם ונספר את הסיפור המרגש והקשה של קהילת יהודי ת'סלוניקי המופלאה. בטיול ליוון נכיר כמובן גם את יוון המודרנית, המתמודדת, מאז עצמאותה ועד היום מעול הכיבוש התורכי, עם אתגרים כלכליים וחברתיים ומתיחויות פוליטיות בגבולותיה בבלקן.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - אתונה העתיקה – ערש התרבות המערבית

בשעות הבוקר נצא בטיסה ישירה לאתונה, עם הנחיתה בבירת יוון אתונה (Athens); לאחר הנחיתה נצא לסיור באתונה, נבקר במוזיאון האקרופוליס החדש, שהושק ב- 2009. במהלך הבנייה נחשפו שרידים עתיקים נוספים, אשר זכו לכיסוי בתקרת זכוכית והמבקרים יכולים להלך עליה ולצפות בגלריה שמתחת, ולבקר בשרידי המקדשים של אתונה הקדומה הצופים אל העיר נמשיך לביקור באקרופוליס הידוע ביותר מתקופת יוון העתיקה, בו נותרו מבנים ושרידים ארכאולוגיים רבים מתקופת הזוהר של אתונה ובראשם הפרתנון. נצפה על ה"אגורה" ונמשיך אל  כיכר מונוסטראקי ועוד אתרים הקשורים לחיי אתונה העתיקה והמודרנית, נבקר בשוק המרשים של אתונה בשכונת מונסטיראקי, בכיכר מונוסטראקי, באזור היהודי של אתונה, בשוק הפשפשים, באצטדיון השיש ועוד אתרים הקשורים לחיי אתונה העתיקה והמודרנית. לקראת ערב נצא למסעדה באזור כפרי ונחזור למלון באתונה ללינה.

יום 2

מנזר אוסיוס לוקאס - דלפי - ארחובה

לאחר ארוחת הבוקר נסע לביקור במנזר אוסיוס לוקאס (Ossious Lukas), המצטיין בפסיפסים ביזנטיים מוזהבים מימי הביניים. משם נמשיך אל דלפי (Delphi) טבור בעולם, היושבת על מרפסת טופוגרפית מדהימה ביופייה, אשר הייתה בעברה למרכזה הדתי של יוון העתיקה והעולם במשך מאות שנים נאכל שם צהריים. נסייר באתרי העיר ומשם נמשיך אל כפר הרועים ארחובה (Arachova) המתנשא לגובה של כ- 970 מטר, נסייר בסמטאות האבן היפות עם הבתים העתיקים ונבחין בתושבי הכפר המתמחים באריגת שטיחי צמר מצמרן של הכבשים והעיזים המקומיות. לעת ערב נגיע למלוננו ללינה וארוחת ערב.

טיול ליוון
טיול ליוון
יום 3

תרמופיליי – חצי האי פיליון - וולוס - פורטריה

בבוקר ניסע דרך מעבר תרמופיליי, אתר הקרב המפורסם בין היוונים לפרסים בשנת 480 לפני הספירה. משם נמשיך לסיור מקיף בחצי האי פיליון (Pillion)  שלחופו המערבי של הים האיגאי, נבקר בכפרים הקסומים שלאורך החופים גם המזרחי וגם המערבי של חצי האי נטייל בעיר הנמל וולוס(Volos). ונסיים באזור פורטריה (Portaria) ללינה וארוחת ערב.

יום 4

מטאורה "המנזרים התלויים באוויר"

הבוקר נצא מפורטריה וניסע לעבר קלמבקה (Kalabaka) שם נצא לסיור במנזרי מטאורה (Metéora) שהוכרזו כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו, נבנו במאה ה- 11 לספירה על ראשי צוקים המתרוממים כעמודים אדירים מן הקרקע. נעצור לתצפיות על צוקי הקונגלומרט המיוחדים ונבקר בשניים מן המנזרים היפים ביותר. נלמד על הסיבות שהביאו להקמתם, על החיים בהם בעבר ובהווה ועל הנזירים. בתום הסיור נעצור לארוחת צהריים ומשם נמשיך  דרך מצובו נמשיך דרך מצובו (Metsovo); כפר אלפיני קסום ומהיפים ביותר בצפון יוון הידוע בזכות הנוף המרהיב הנשקף ממנו, עד יואנינה (Ioannina) ללינה וארוחת ערב

יום 5

כפרי זגוריה

נפתח את יומנו בטיול בן כפרי זגוריה ((Zagorochoria; חבל ארץ בהרי פינדוס שבצפון-מערב יוון הנחשב בעיני רבים לאחד האזורים היפים ביותר באירופה ובו מפוזרים כ- 45 כפרים קטנים ומרהיבים בעלי סגנון בניה ייחודי, שהשתמר עד היום מלפני מאות שנים. נמשיך בנסיעה אל עבר כפרי אבן נוספים שבאזור כגון הכפר הציורי קיפי (Kipi) וויטסה (Vitsa) ולקראת סיום היום, נסייר בכפר היפה והנודע מונודנדרי (Monodendri) המכונה כפר "העץ הבודד" שם נהלך בין סמטאות האבן, נעצור לתצפית על קניון נהר הויקוס; הקניון העמוק ביותר באירופה! לעת ערב נעצור לארוחת הערב אשר תוגש בטברנה מקומית, ולאחריה נחזור ללינה ביואנינה

יום 6

יואנינה – קסטוריה

הבוקר נתחיל  בסיור ביואנינה (Ioannina), עירו של עלי פאשה האלבני שהיה מושלה העות'מאני הססגוני של העיר והמחוז בשלהי התקופה התורכית ביוון. נסייר בסמטאות העיר  העתיקה, נבקר במבצר המקסים החולש על האגם, נגיע לרובע היהודי ונבקר בבית הכנסת השוכן בתוך החומות של יואנינה ועדיין משרת את חברי הקהילה היהודית הקטנה שנותרה בעיר, נכיר את סיפורה של הקהילה היהודית. בתום הסיור נמשיך אל העיר היפה קסטוריה (Kastoria),  שם  נוכל לחזות ביופי המקום הנמצא על גדות אגם שמימיו הכחולים מוקפים ברכסי הרים יפים. נצא לסיור היכרות ראשוני עם העיר, נהלך בין סמטאות האבן, נראה את הבתים הצבועים לבן עם הגגות האדומים והכנסיות הקטנות הפזורות ברחבי העיר אשר מקנים למקום קסם מיוחד. לקראת ערב נמשיך ללינה באיזור.

יום 7

אגמי פרספה המקום בו הזמן עומד מלכת ושייט

הבוקר נצא מקסטוריה (Kastoria),  לעבר אזור אגמי פרספה (Prespa Lake) הממוקמים בגבולה הצפון מערבי של יוון, המשותף לאלבניה ולמקדוניה ואשר מלאים בטבע עשיר ובכפרי דייגים שלווים שנראה כאילו הזמן עמד בהם מלכת. נשלב סיורים רגליים סביב אגם פרספה הקטן, נצעד רגלית אל הכפר איוס אכיליוס (Agios Achilios) ולאחר מכן נמשיך בשייט קצר באגם פרספה הגדול בסירות דייגים. נבקר במערות התבודדות של נזירים אורתודוקסים שנמלטו לאזור שכוח אל זה לפני כ- 500 שנה. אחר הצהריים נשוב אל קסטוריה ללינה וארוחת ערב.

טיול ליוון
טיול ליוון
יום 8

מפלי אדסה - עד ת'סלוניקי

לאחר ארוחת הבוקר נצא לעבר פלה(Pella) בירתם העתיקה של המקדונים. נסייר במקום ונבקר במוזאון, בו מוצגים פסיפסים מרהיבים העשויים מחלוקי נחל. לאחר מכן ניסע אל אדסה  (Edessa)  בירת מחוז פלה הממוקמת בראש מצוק גבוה שצופה לעמק ירוק ופורה. נבקר במפלים המרהיבים שבמקום ונהלך לצד הגשרים הקטנים. לקראת ערב נגיע למלוננו בת'סלוניקי.

.

יום 9

ת'סלוניקי

יום הטיול כולו יוקדש לת'סלוניקי (Thessaloniki); , העיר השנייה בגודלה ביוון שהוקמה לכבודה של אחות אלכסנדר מוקדון. נסייר ברחובות העיר המאופיינת ברחובות צרים, לצד היסטוריה ושרידים עתיקים עם אווירה ביזנטית, עות'מאנית וסטודנטיאלית (יש בה את האוניברסיטה הגדולה ביוון). את החצי הראשון של היום נקדיש  לסיפור היהודי, נשזור את סיפורה המופלא של קהילת יהודי ת'סלוניקי והסביבה שממשיכה להתקיים עד היום מזה כ- 2000 שנה וזאת למרות ימים חשוכים ונוראים כמו האסון של קהילה זו בשואה. נחלוף על פני כיכר החירות, נבקר באנדרטת הזיכרון לשואה, בבית הכנסת יד לזיכרון למוזיאון היהודי בת'סלוניקי , המוקדש לקהילה היהודית שהיוותה חלק גדול ומשמעותי מאוכלוסיית העיר. בחצי היום השני, נכיר את המונומנטים החשובים בעיר כגון; קשת גלריוס והרוטונדה, אלו הם שרידי המתחם הקיסרי שנבנה על ידי הקיסר גלריוס, נבקר בכנסיית אגיוס דימיטריוס ונטייל לאורך הטיילת לצד המגדל הלבן.

יום 10

סיפורי יהודי ת'סלוניקי – בעקבות אלכסנדר מוקדון; ביקור בווריה ו- ורגינה

את תחילתו של היום נקדיש להשלמת הסיורים בת'סלוניקי, משם נמשיך אל ערי הבירה הקדומות של המקדונים; תחילה נסייר ברובע היהודי המיוחד בעיר ווריה (Veria) ולאחר מכן נבקר באתר הקברים המלכותיים של המקדונים בכפר וורגינה (Vergina), שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בשל התגלות מקום קבורתם של מלכי מוקדון – קברו של פיליפוס השני, אביו של אלכסנדר מוקדון, שם נצפה במוצגים שנמצאו בהם. ע"פ לוח הטיסות  ניפרד הערב מיוון ההררית ות'סלוניקי ונצא לקראת טיסתנו חזרה לתל אביב

  • טיסות ישירות לאתונה הלוך חזור
  • 4 ארוחות ערב ייחודיות בטברנות מקומיות
  • מפלי אדסה
  • מסלול המשלב אתרים היסטוריים ייחודיים מתקופות שונות
  • מטאורה והמנזרים התלויים
  • חבל אפירוס, צפון מערב יוון - כפרי זגוריה
  • יום סיור באתונה
  • מקדש פוסידון בכייף סוניון
  • חבל פיליון הציורי
  • יום סיור בת'סלוניקי
  • 11 ימי טיול של טבע, תרבות קסומה ועתיקה, נופים עוצרי נשימה, מאכלים, ריחות וצלילים שייחודיים רק ליוון

רוצים לקבל עוד פרטים על הטיול?


תאריכי יציאה ומחירים

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך מחיר לאדם בחדר לשניים הנחת רישום מוקדם הערות הרשמה
טיול מיסי נמל מחיר כולל
14/10/2024 24/10/2024 ד"ר נעמה וילוז'ני יפורסם בהמשך

 תוספת ליחיד בחדר: 500 €

  • נחיתה ביום 11  ולכן יש לעשות ביטוח ל- 11 ימים. ניתן לקבל הצעה לביטוח הטיול דרך סוכן ביטוח שמציע הטבות ללקוחותינו – 3 חודשים טרם היציאה
  • ניתן להתחיל את התשלומים קודם ולפרוס ליותר תשלומים


דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות: טיסה בינלאומית ישירה לאתונה חזרה מת'סלוניקי
לינה: מלונות מדרגת תיירות הטובה באיזור, בחדרים לשניים עם מקלחות ושירותים צמודים
מלונות דרגה ראשונה באזורי הטיול הזה אינם תואמים לסטנדרט של מלונות 4/5 כוכבים במדינה מערבית והם בעלי אופי פשוט יותר מן המקובל
תחבורה: אוטובוס תיירים ברמה גבוה
כלכלה: על בסיס חצי פנסיון (כולל 4 ארוחות בטברנות מקומיות)
קבוצה: גודל הקבוצה 15-24מטיילים
מדריך ישראלי מצוות "אקו" יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית
מדריכים מקומיים דוברי אנגלית היכן שנדרש
בקבוק מים מינרליים כל יום, לאדם.
מיסים מקומיים.
תשר לנותני שירותים מקומיים.
דמי טיפול ורישום.
מפגש קבוצה.

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח בריאות (וביטוח ביטול)
ביטוח מטען וציוד צילום
ארוחות צהריים
שתייה בארוחות
הוצאות בעלות אופי אישי(כביסה, טלפונים, משקאות, ארוחות נוספות וכדומה)

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: הטיול ליוון ההררית, הינו טיול תרבות, טבע ומיתולוגיה ברחבי יוון. נטייל בחיק הטבע, באתרים היסטוריים ונשוטט בכפרים מסורתיים, נכיר את המקוממים ונטעם מן המאכלים המסורתיים לצד לצלילי הבוזוקי.
למידע בריאותי על הטיול ליוון ההררית, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מזג האוויר בתקופה זו עלול להיות בלתי צפוי עם גשמים ועקב כך, ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול המתוכנן. במידת הצורך מדריך הטיול יידע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר לטובת ורווחת הנוסעים. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
מסלול הטיול עובר באזורים בעלי מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא אתרים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות אלו.
מלונות דרגה ראשונה באזורי הטיול הזה אינם תואמים לסטנדרט של מלונות 4 כוכבים במדינה מערבית והם בעלי אופי כפרי יותר. יש לקחת זאת בחשבון כחלק מתנאי הטיול.
התמונות להמחשה בלבד ובאדיבותו של הספק במקומי
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מי את יוון – ארץ ההרים והים, ארץ רבת פנים, ערש התרבות המערבית? חלק א'

יוון הוא שמה העברי של היחידה המדינית בדרום מזרחה של אירופה, המקום בו הבלקן נושק לים האיגאי […]

לגלות את יוון

מי את ארץ ההרים והים, ארץ רבת פנים, ערש התרבות המערבית? יוון הוא שמה העברי של היחידה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול ליוון ההררית

טיולי תרבות וטבע

אתונה וסלוניקי בשילוב טבע, ערים עתיקות, מיתולוגיה לצד צלילי הבוזוקי והאוזו | 10 ימים